بهترین محصول شستشوی صورت برای انواع پوست

از نگاه برخی، محصولات شستشوی صورت اهمیت زیادی در برنامه زیبایی ندارند پس وقت زیادی برای تمیزی صورت خود نمی گذارند. باید بدانید که شستشوی صورت در صبح و شب چیزی نیست که بتوان از ان براحتی گذشت!

پاکسازی صورت یکی از مهمترین کارها برای داشتن صورتی زیبا و بی نقص است. یک محصول شستشوی صورت خوب می تواند آلودگیها و چربیهای روی پوست را از بین ببرد و به جذب بهتر سرم ها و مرطوب کننده ها روی آن کمک بسیار خوبی کند.

البته اگر بطور رندوم یک محصول شستشوی صورت را انتخاب کنید بدون اینکه در مورد کارایی آن و اینکه برای پوستتان مناسب است یا نه اطلاع داشته باشید، می تواند باعث دردسرهای زیادی برایتان شود. تونرها، ژل ها، میسلار واتر ها و محصولات شستشوی صورت دیگر زیادی در بازارند و اینکه واقعا بدانید کدام یک مناسب پوستتان است می تواند کمی گیج کننده باشد.

ما در این مقاله در مورد انتخاب بهترین محصول شستشوی صورت و اینکه کدام یک از آنها می تواند برای نوع پوستتان مناسب باشد توضیح می دهیم. با ما همراه باشید!

محصولات شستشوی صورت از چه ترکیباتی ساخته شده اند؟

بگذارید رمزی را به شما بگوییم: تمام محصولات شوینده صورت از دو ترکیب کلی استفاده می کنند:

سورفکتانت ها: موادی هستند که به آب کمک می کنند تا با چربی و آلودگیهای پوست مخلوط شود تا راحتتر آنها را پاک کند. قویترین نوع سورفکتانت ها، سدیم لوریل سولفات (خاصیتی حالت دهنده، نگه دارنده و حلال دارد که به عنوان ترکیبی پاک کننده با شدت بالاست و در مقدیر 2 تا 5 درصد آن می تواند باعث ایجاد حساسیت پوستی شود) است. سورفکتانت ها زیر مجموعه های دیگری نیز دارند از جمله کاپریک گلیسیرید، دیسدیم لورت سولفوسوکسینات، سدیم لورت سولفات و آمونیوم لورت سولفات.

هومکتانت ها (جذب کننده های رطوبت) و نرم کننده ها: این ترکیبات خاصیتی مرطوب کننده دارند که می توانند اثر خورندگی سورفکتانت ها را خنثی کنند و باعث نرمی و لطافت پوست بعد از شستشوی صورت شوند. از جمله این ترکیبات می تواند از گلیسیرین، پترولاتوم و روغن دانه آفتابگردان نام برد.

محصولات شستشوی صورت چند نوع دارند و کدام یک برای نوع پوست شما مناسب تر است؟

پاک کننده های کف کننده:

سورفکتانت بالای دارند ولی درصد هومکتانت پایین

کف زیادی تولید می کنند

آلودگیها و همچنین آرایش ضد آب را به خوبی پاک می کنند

اثری از خود روی پوست باقی نمی گذارند

اگر به مدت طولانی روی پوست بمانند باعث خشکی آن می شوند.

بهترین محصول شستشوی صورت برای انواع پوست

شیر پاک کن ها:

درصد سورفکتانت پایین و هومکتانت بالایی دارند.

کف زیادی تولید نمی کنند.

آلودگی صورت را به خوبی پاک می کنند ولی نمی توانند آرایش ضد آب را به خوبی تمیز کنند.

اثری از خود روی پوست باقی می گذارند.

اثری ملایم روی پوست دارند.

روغن های پاک کننده صورت (از جمله پاک کننده های آرایش دوفاز):

حاوی مقادیر زیادی روغن نرم کننده صورتند که باعث مرطوب کردن و تمیزی پوست می شوند.

کف نمی کنند.

می توانند آلودگی صورت و همچنین آرایش ضد آب را به خوبی پاک کنند.

اثری از خود روی پوست باقی می گذارند.

اثری ملایم روی پوست دارند.

بالم های پاک کننده صورت:

حاوی مقادیر زیادی ترکیبات نرم کننده و هومکتانت هستند و باعث مرطوب شدن و نرمی پوست می شوند.

بعد از مالیدن روی پوست حالتی روغنی به خود می گیرند.

کف نمی کنند.

می توانند آلودگی صورت و همچنین آرایش ضد آب را به خوبی پاک کنند.

اثری از خود روی پوست باقی می گذارند.

اثری ملایم روی پوست دارند.

بهترین محصول شستشوی صورت برای انواع پوست

میسلار واترها:

درصد سورفکتانت در آنها بالاتر و ترکیبات نرم کننده و هومکتانت در آنها پایین تر است.

کف نمی کنند.

آلودگی صورت را به خوبی پاک می کنند ولی نمی توانند آرایش ضد آب را به خوبی تمیز کنند.

اثری از خود روی پوست باقی نمی گذارند.

نیازی به شستشو با آب بعد از استفاده ندارند.

اثری ملایم روی پوست دارند.

پدهای پاکسازی پوست صورت:

حاوی درصد کمی هومکتانت و همچنین سورفکتانت هستند.

در واقع پارچه هایی هستند که به آنها لوسیون پاک کننده تزریق شده است.

به خوبی نمی توانند آلودگی صورت و همچنین آرایش را پاک کنند.

درجه تمیزی آنها به مقدار فشاری که روی انها میاورید بستگی دارد و هرچه محکم تر آنها را روی پوست بمالید بیشتر باعث تمیزی آن میشوند.

ممکن است اثری از خود روی پوست باقی بگذارند.

می توانند باعث خشک شدن پوست شوند.

بهترین استفاده از آنها برای زمانی است که وقت زیادی برای پاکسازی پوستتان ندارید و به سرعت می خواهید این کار را انجام دهید!

بهترین محصول شستشوی صورت برای انواع پوست

چگونه می توانید بهترین پاک کننده صورت برای نوع پوستتان را انتخاب کنید؟

اول از همه باید نوع پوستتان را بدانید وگرنه ممکن است در انتخابتان اشتباه کنید. وقتی نوع پوستتان را بدانید می توانید براحتی با استفاده از نکات زیر بهترین محصول شستشوی پوستتان را انتخاب کنید:

پوست نرمال

چون شما بهترین نوع پوست را دارید، انتخاب بهترین پاک کننده صورت برایتان بسیار راحت است! از هر کدام از پاک کننده هایی که در بالا توضیح دادیم می توانید استفاده کنید و فقط باید مراقب باشید که شدت پاکسازی آنها بالا نباشد.

پوست چرب:

پوست صورتتان چربی زیادی تولید می کند و این اثر باعث از بین رفتن رطوبت پوستتان می شود. اگر فکر می کنید که باید از قویترین پاک کننده صورت استفاده کنید باید بگوییم که با این کار پوستتان حتی چربی بیشتری تولید خواهد کرد! پس باید چکار کنید؟!

بهترین کار برای شما انتخاب پاک کننده ای است که چربی اضافه پوستتان را پاک کند، نه چیزی که باعث خشکی آن شود. بهتر است پاک کننده ای انتخاب کنید که بافتی سبک، درصد سورفکتانت بالا و درصد نرم کننده یا هومکتانت پایینی داشته باشد. هومکتانت ها انتخاب خوبی برای پوستهای خشک هستند ولی می توانند روی پوست باقی بمانند و باعث بسته شدن منافذ آن شوند که در نهایت می تواند به تولید چربی بیشتر پوست منجر شوند. پس بهترین انتخاب برای شما پاک کننده های کف کننده هستند.

پوست خشک:

اگر پوستی خشک دارید باید بگوییم که بیشتر پاک کننده های صورت برایتان بیش از اندازه قوی هستند و می توانند چربی کمی که روی پوستتان دارید را نیز از بین ببرند و باعث خشکی بیشتر آن شوند.

اول از همه باید بدانید که کف، دشمن پوستتان است. بهترین پاک کننده برای شما، آنهایی هستند که درصد سورفکتانت پایین و درصد هومکتانت و یا نرم کننده بالایی دارند. هومکتانت ها می توانند باعث جبران کمبود رطوبت پوستتان بعد از شستشو شوند. اینها محصولاتی هستند که برای شستشوی پوست خشکتان نیاز دارید:

بالم های پاک کننده

شیر پاک کن ها

روغن های پاک کننده صورت

پوست ترکیبی یا مختلط:

پوستتان تکلیف خودش را نمی داند! برخی نقاط صورتتان چرب است و برخی دیگر خشک. بهترین انتخاب برای شما دو گزینه است: استفاده از پاک کننده ای که درصد نرم کننده یا هومکتانت بالایی دارند روی نقاط خشک، و استفاده از پاک کننده ای که فاقد هومکتانت یا نرم کننده هستند روی نقاط چرب صورت. پس می توانید از محصولات زیر استفاده کنید:

بالم های پاک کننده صورت (روی مناطق خشک صورت)

شیر پاک کن ها (روی مناطق خشک صورت)

روغن های پاک کننده صورت (روی مناطق خشک صورت)

پاک کننده های کف کننده (روی مناطق چرب صورت)

پوست حساس

بیشتر پاک کننده ها و محصولات شستشوی صورت می توانند باعث تحریک و قرمزی پوستتان شوند. تنها چاره ای که به نظرتان می رسد این است که فقط از آب استفاده کنید و آن هم در برخی مواقع باعث تحریک پوستتان می شود!

ما برای شما استفاده از ملایم ترین پاک کننده صورت که حاوی مواد عطری نباشد را پیشنهاد می کنیم. همانطور که  قبلا بارها در سایتمان توضیح دادیم، مواد عطری دشمن پوستهای حساس هستند و می توانند باعث تحریک آنها شوند. بهترین انتخاب شما میسلار واتر است.

بهترین محصول شستشوی صورت برای انواع پوست

حالا که بهترین محصولات شستشوی صورت برای انواع پوست را توضیح دادیم، بد نیست کمی در مورد پاک کننده های دیگر نیز بدانید:

صابون ها

دلیلی که در مورد صابون در توضیحات خود اشاره نکردیم این است که ما اصلا طرفدار استفاده از صابون برای شستشوی صورت نیستیم! صابون ها درصد بالایی از PH در خود دارند که می توانند منجر به اختلال در کارکرد لایه محافظ پوست شوند که این اثر می تواند باعث ایجاد مشکلات متعددی از جمله خشکی، تحریک و عفونت پوستی شود. پس شما هم از آنها دوری کنید!

پاک کننده های لایه بردار، ضد پیری و ضد آکنه:

به شما پیشنهاد می کنیم که از این محصولات نیز دوری کنید. البته این محصولات به خودی خود بد نیستند ولی با استفاده نکردن از آنها می توانید در پول خود صرفه جویی کنید! بهتر است بدانید که بر خلاف ادعای شرکتهای سازنده، این محصولات هیچ اثر معجزه آسایی روی پوستتان نخواهند داشت. آنتی اکسیدانها، اسیدهای مفید لایه بردار و ترکیبات ضد آکنه نیاز به این دارند که روی پوست صورتتان و برای چندین ساعت بمانند تا اثر کنند. اگر آنها را برای چند دقیقه روی صورتتان ماساژ دهید، مقدار بسیار کمی از آنها جذب پوستتان می شوند و نمی توانند کار مثبتی انجام دهند.

همچنین باید بگوییم که لایه بردارها نیز نمی توانند کار مفیدی برای پوستتان، بجز رفع سلولهای مرده پوست، انجام دهند و استفاده از محصولاتی که در بالا توضیح دادیم می تواند گزینه مناسب تری برای پوستتان باشد. تازه اگر این محصولات حاوی شکر و ذرات ریز گردو و یا زرد آلو باشند که اوضاع بدتر می شود زیرا این مواد می توانند برای پوستتان مضر نیز باشند.

حرف آخر: حالا شما می دانید که که بهترین محصول شستشوی صورت برای پوستتان کدام است و بدون اینکه ترسی از خشکی و یا تحریک پوستتان داشته باشید و یا پولتان را هدر دهید می توانید محصول مورد نظرتان را انتخاب کنید. اگر تا بحال از محصول نامناسبی استفاده می کردید و با خواندن این مقاله توانستید آن را با یک محصول بهتر جایگزین کنید کنید برایمان از تجربه خود بنویسید!

مطالب مرتبط: