راهنمای جامع ترکیب سرم های دی اوردینری برای رفع انواع معایب پوست

حتما تابحال اسم برند دی اوردینری را شنیده اید. دی اوردینری اولین کمپانی در دنیاست که با ارائه محصولاتی تخصصی و ارزان، توانسته نظر بسیاری از مصرف کنندگان را به خود جلب کند. محصولات این شرکت اغلب حاوی یک تا چند ترکیب پایه هستند که می توانند بطور تخصصی هر کدام از معایب پوست را رفع کنند. دی اوردینری با تولید این محصولات، قدرت انتخاب ترکیب مناسب را در اختیار مصرف کننده قرار داده تا بتواند به تناسب نیاز خود و همچنین با قیمتی بسیار پایین تر، محصول مورد نظر خود را خریداری و استفاده کند. این استراتژی دی اوردینری چنان موفقیت آمیز بود که شرکتهای دیگر نیز تصمیم به تولید محصولاتی مشابه گرفتند و در حال حاضر، به غیر از دی اوردینری، تولیدکنندگان زیادی همین استراتژی را در پیش گرفته و هر روز نیز بر تعداد این تولید کنندگان و تنوع این نوع محصولات اضافه میشود.
با اینکه خیلی از مصرف کنندگان علاقه زیادی به استفاده از محصولات دی اوردینری دارند، ولی تعداد زیادی از آنها نمی دانند که چطور باید به درستی از این محصولات استفاده کنند. همانطور که گفتیم، بیشتر محصولات دی اوردینری حاوی چند ترکیب پایه اند. حالا سوال این است: آیا استفاده از یک محصول مراقبت از پوست از برندی مانند دی اوردینری می تواند تاثیر کاملی در رفع معایب پوست داشته باشد؟ پاسخ منفی است. همیشه به یاد داشته باشید که برای گرفتن بهترین نتیجه از محصولات مراقبت از پوست دی اوردینری، استفاده از فقط یک محصول کافی نیست و شما به مجموعه ای از محصولات و ترکیبات مفید برای پوست نیاز دارید تا بتوانید بهترین نتیجه را از آنها بگیرید.

چون دی اوردینری و نحوه لایه گذاری و ترکیب محصولاتش موضوعی تقریبا جدید در دنیای زیبایی محسوب می شود، خیلی از مصرف کنندگان اطلاع زیادی در مورد روتین دقیق استفاده از این محصولات ندارند. ما در این مقاله سعی کردیم تا روتین درست استفاده از محصولات دی اوردینری برای هر کدام از معایب پوست را توضیح دهیم. قبل از هر چیزی باید بدانید که این محصولات صرفا جزو محصولات مراقبت از پوست طبقه بندی می شوند و خواص درمانی ندارند. برای درمان کامل معایب و یا بیماری های پوستی حتما باید با یک پزشک متخصص مشورت کنید.

قبل از شروع بهتر است نحوه لایه گذاری محصولات دی اوردینری که در وبسایت این شرکت توضیح داده را بدانید. طبق گفته دی اوردینری، اعمال لایه های مراقبت از پوست به ترتیب زیر باعث خواهد شد تا این محصولات بهتر جذب پوست شوند.

لایه اول: محصولات بر پایه آب
لایه دوم: محصولات بدون وجود آب
لایه سوم: روغن های مراقبت از پوست
لایه چهارم: کرم ها و امولسیون ها
لایه پنجم: سوسپانسیون ها

در جدول زیر و بر طبق دسته بندی بالا، محصولات دی اوردینری طبقه بندی شده اند:

1- محصولات بر پایه آب

AHA 30% + BHA 2% Peeling Solution (masque)
Alpha Arbutin
Amino Acids
Ascorbyl Glucoside Solution 12%
Alpha Arbutin 2% + HA
Argireline Solution 10%
“Buffet”
Buffet” + Copper Peptides 1%
Caffeine Solution 5% + EGCG
Glycolic Acid 7% Toning Solution
Hyaluronic Acid 2% + B5
Lactic Acid 5% + HA
Lactic Acid 10% + HA
Mandelic Acid 10% + HA
Marine Hyaluronics
Matrixyl 10% + HA
Niacinamide 10% + Zinc 1%
Salicylic Acid 2% Solution

2- محصولات بدون آب

Alpha Lipoic Acid 5% * use alone
Ascorbic Acid 8% + Alpha Arbutin 2%
EUK 134 0.1%
Ethylated Ascorbic Acid 15% Solution
Granactive Retinoid 2% in Squalane
Granactive Retinoid 5% in Squalane
Resveratrol 3% + Ferulic Acid 3%
Retinoid 5% in Squalane
Retinol 0.5% in Squalane
Retinol 1% in Squalane
Pycnogenol

3- روغن ها

Ascorbyl Tetraisopalmitate Solution 20% in Vitamin F
“B” Oil
Borage Seed Oil
Moroccan Argan Oil
Cold-Pressed Rose Hip Seed Oil
Organic Virgin Chia Seed Oil
Cold-Pressed Virgin Marula Oil
Organic Virgin Sea-Buckthorn Fruit Oil
100% Plant-Derived Squalane
100% Plant-Derived Hemi-Squalane

4- کرم ها و امولسیون ها

Natural Moisturizing Factors + HA
Mineral UV Filters SPF 15 with Antioxidants
Mineral UV Filters SPF 30 with Antioxidants
Granactive Retinoid 2% Emulsion (after water solution, before oil/creams)
Magnesium Ascorbyl Phosphate 10% (after water solutions, before oils/creams)
High-Adherence Silicone Primer

5- سوسپانسیون ها و پودرها

Azelaic Acid Suspension 10%
Vitamin C Suspension 23% + HA Spheres 2%
Vitamin C Suspension 30% in Silicone

L-Ascorbic Acid Powder
100% Niacinamide Powder

این قانون برای همه محصولات مراقبت از پوست کاربرد دارد و فقط مخصوص محصولات دی اوردینری نیست. پس حتما موقع لایه گذاری این محصولات، این ترتیب را رعایت کنید. همچنین طبق گفته دی اوردینری، در هر روتین بهتر است تعداد محصولاتی که با هم مخلوط می کنید بیشتر از سه عدد نباشد. برای مثال، در روتین صبح: سرمهای هیالورونیک اسید+نیاسینامید+آزلائیک اسید. اگر نیاز به اضافه کردن محصولی دیگر دارید بهتر است که آنرا به روتین غروبتان اضافه کنید.

نکته مهم: معمولا پیشنهاد می شود که از بیشتر سرمهای اوردینری و یا محصولات مشابه، روزی دوبار استفاده شود. نکته ای که باید به آن اشاره کنیم این است که برخی پوستها ممکن است به ترکیبات جدید و یا درصدهای بالاتر ترکیبات مراقبت از پوست حساسیت نشان دهند. حساسیت های خفیف پوستی شامل خشکی، خارش، سوزش، قرمزی و همچنین ایجاد یا افزایش جوشها در سطح پوست می شوند. اگر در دفعات ابتدایی استفاده از محصولات زیبایی شاهد حساسیت خفیف پوستتان بودید، بهتر است برای مدتی، دفعات استفاده را کمتر کنید تا این عوارض از بین بروند. 

اگر پوستی حساس دارد و یا مطمئن نیستید که پوستتان به این ترکیبات چه واکنشی نشان خواهد داد، پیشنهاد می کنیم در هفته های اول، یک روز یا دو روز در میان از این محصولات استفاده کنید. بعد از گذشت این زمان، پوستتان به ترکیبات جدید عادت می کند و احتمال ایجاد حساسیت پوستی به خوبی کاهش می یابد. در این حالت می توانید دفعات استفاده را به تدریج افزایش داده و به روزی دو بار برسانید.

حالا می رسیم به قسمت روتین های استفاده از محصولات دی اوردینری بر اساس نوع معایب پوستی:

بهترین روتین استفاده از محصولات دی اوردینری برای رفع جوش و آکنه مزمن:

این روتین برای کاهش آکنه های مزمن که همیشه آنها را روی پوستتان مشاهده می کنید کاربرد دارد. برای رفع جوشهای قرمزی که هر چند وقت یکبار سراغ پوستتان می آید، بهتر است از روتین شماره 2 که بعد از این روتین توضیح می دهیم استفاده کنید.

روتین صبح:

The Ordinary Salicylic Acid 2% Solution
The Ordinary Niacinamide 10% + Zinc 1%

صبحها اول از همه باید صورتتان را به خوبی پاکسازی و خشک کنید. حالا نوبت استفاده از سرم سالیسیلیک اسید است.
سالیسیلیک اسید نوعی بتا هیدرکسی اسید شناخته شده است که می تواند با لایه برداری پوست، باعث پاکسازی منافذ از هر گونه چربی و آلودگی شود. دلیل اصلی ایجاد جوشهای سطحی و زیر پوستی، جمع شدن این آلودگیها در منافذ پوست است و استفاده از سالیسیلیک اسید یکی از بهترین راهها برای کاهش این جوشها و همچنین جلوگیری از ایجاد جوشهای بیشتر روی پوست است. برای استفاده از سرم سالیسیلیک اسید اوردینری، هم می توانید آن را به طور نقطه ای روی جوشها اعمال کنید و هم می توانید از آن روی کل صورتتان استفاده کنید. البته باید دقت کنید که از این سرم روی پوست دور چشمتان استفاده نکنید.

حالا نوبت استفاده از سرم نیاسینامید است. نیاسینامید می تواند با تقویت بازسازی سلولهای پوست و همچنین محافظت از آن در برابر آلودگیهای محیطی، باعث شود تا ظاهر منافذ جمع شده و ترشح چربی آنها کمتر شود. در کنار کمک به کاهش چوشهای سطحی، نیاسینامید می تواند به کمتر شدن آکنه های متورم صورت نیز کمک کند و به مرور زمان باعث صافتر و یکدست شدن پوست شود. از این سرم می توان روی تمام صورت استفاده کرد. نکته مهم در مورد نیاسینامید اینکه نباید آنرا در کنار سرم ویتامین سی استفاده کنید زیرا با اینکار اثر هر دو سرم تضعیف می شود.
در پایان این روتین نیز بهتر است که از یک کرم مرطوب کننده روی این سرمها استفاده کنید. سالیسیلیک اسید بخاطر اثر لایه برداری اش می تواند باعث خشکی پوست شود و به همین دلیل نیز باید روی آن از یک مرطوب کننده استفاده کنید تا بتواند این اثر را خنثی کند. البته بهتر است که در این مرحله از یک مرطوب کننده ضد آفتاب با SPF حداقل 30 یا بالاتر استفاده کنید زیرا همانطور که گفتیم، سالیسیلیک اسید با لایه برداری پوست باعث خواهد شد تا صورتتان حساسیت بیشتری به نور آفتاب پیدا کند و برای جلوگیری از این اتفاق بهتر است که کرم مرطوب کننده ای که استفاده می کنید، ضد آفتاب نیز باشد. حالا می توانید روی همه این محصولات، آرایشتان را اعمال کنید.

روتین غروب یا شب:

بعد از پاکسازی و خشک کردن صورت، نوبت به استفاده از سرم رتینول می رسد. رتینوئید ها ترکیباتی بسیار مفید برای کاهش جوش و آکنه هستند و همچنین می توانند به کمتر شدن چین و چروک پوست کمک خوبی کنند.
اگر دفعه اولی است که از رتینول استفاده می کنید بهتر است با یک سرم رتینول 0.1 تا 0.2 درصد شروع کنید. ولی اگر قبلا بارها از رتینول استفاده کردید می توانید درصدهای بالاتر مانند رتینول 1 درصد را انتخاب کنید. همچنین اگر اولین بار است که از درصدهای بالاتری از رتیول مانند 2 تا 5 درصد استفاده می کنید، بهتر است که در هفته اول، سه بار در هفته از آن استفاده کنید. اگر پوستتان به آن حساسیت نشان نداد می توانید هر روز از این سرم استفاده کنید. برای درصدهای پایین تر مانند رتینول 0.2 درصد، می توانید هر روز از این سرمها استفاده کنید.
بسته به نوع پوستتان و همچنین توضیحات بالا می توانید از بین سرم های زیر، یکی را انتخاب کنید (قدرت و درجه حساسیت زایی این محصولات مطابق با وبسایت دی اوردینری اضافه شده است):

(قدرت متوسط، بدون حساسیت زایی) The Ordinary Granactive Retinoid 2% Emulsion

  (قدرت متوسط، بدون حساسیت زایی) The Ordinary Granactive Retinoid 2% in Squalane

(قدرت بالا، حساسیت زایی حداقل) The Ordinary Granactive Retinoid 5% in Squalane

 (قدرت پایین، حساسیت زایی متوسط) The Ordinary Retinol 0.2% in Squalane

 (قدرت متوسط، حساسیت زایی بالا) The Ordinary Retinol 0.5% in Squalane

(قدرت بالا، حساسیت زایی خیلی زیاد) The Ordinary Retinol 1% in Squalane

گرن اکتیو رتینوئید ترکیب جدیدتری نسبت به رتینول محسوب می شود و کمپانی های سازنده ادعا می کنند که این ترکیب کارکرد بالاتر و حساسیت زایی پایین تری نسبت به رتینول دارد. 

با اینکه ساختار این دو ترکیب فرق می کند ولی هر دوی آنها به یک روش عمل می کنند. اینکه کدامیک واقعا بهتر است به نوع پوست مصرف کننده بستگی دارد. برای مثال برای برخی، سرم رتینول 0.2 درصد بهتر بوده ولی برای برخی دیگر، سرم گرن اکتیو رتینوئید 2 درصد! اینکه کدام یک از سرمهای رتینوئید دی اوردینری برایتان بهتر است را نمی توان تا بعد از استفاده مشخص کرد. 

اما اگر از حساسیت زایی رتینول ها نگران هستید، می توانید برای شروع از گرن اکتیو رتینوئید 2 درصد شروع کنید.

برای استفاده از هر کدام از سرمهایی که در بالا اشاره شد، دو تا سه قطره از آن را روی کف دستتان ریخته و بعد از مالیدن آنها به هم، روی صورتتان اعمال کنید. بعد از آن نوبت استفاده از یک کرم مرطوب کننده است و تمام! خیلی از کارشناسان توصیه می کنند که روتین رتینول باید ساده تر باشد و نیازی نیست که آنرا با سرمی دیگر ترکیب کنید زیرا خود رتینول ترکیبی قوی و حساسیت زا محسوب می شود و استفاده از سرمهای دیگر در کنار آن می تواند باعث بروز حساسیت پوستی شود.

راهنمای جامع ترکیب سرم های دی اوردینری برای رفع انواع معایب پوست

بهترین روتین استفاده از محصولات دی اوردینری برای رفع جوشهای قرمز:

در توضیحات بالا، در مورد نحوه استفاده از محصولات دی اوردینری برای رفع جوشهای سرسیاه، سر سفید و یا زیر پوستی ای که بطور مداوم روی پوستتان می بینید توضیح دادیم. در این قسمت به سراغ جوشهای قرمز رنگی می رویم که هر چند وقت یکبار سراغ پوستتان می آیند. دلیل ایجاد این جوشها نیز پر شدن منافذ و فولیکول های مو از چربی است. وقتی پوست (مخصوصا پوستهای چرب) به دلایل طبیعی و یا به واسطه عوامل خارجی مانند استرس، چربی زیادی تولید می کنند، این چربی در منافذ و یا فولیکول های موی موجود در پوست ذخیره می شوند. پوست برای خلاص شدن از این چربیها، آنها را به سطح خارجی خود هدایت می کند که می توانند باعث ایجاد جوشهای قرمز و متورم شوند.

روتین صبح:

The Ordinary Salicylic Acid 2% Solution
The Ordinary Niacinamide 10% + Zinc 1%

صبحها اول از همه باید صورتتان را به خوبی پاکسازی و خشک کنید. حالا نوبت استفاده از سرم سالیسیلیک اسید است. دو تا سه قطره از آن را روی صورتتان زده و به خوبی پخش کنید. سپس می توانید دو تا سه قطره از سرم نیاسینامید را نیز به لایه قبلی اضافه کنید.
در پایان این روتین نیز بهتر است که از یک کرم مرطوب کننده روی این سرمها استفاده کنید. سالیسیلیک اسید بخاطر اثر لایه برداری اش می تواند باعث خشکی پوست شود و به همین دلیل نیز باید روی آن از یک مرطوب کننده استفاده کنید تا بتواند این اثر را خنثی کند. البته بهتر است که در این مرحله از یک مرطوب کننده ضد آفتاب با SPF حداقل 30 یا بالاتر استفاده کنید زیرا همانطور که گفتیم، سالیسیلیک اسید با لایه برداری پوست باعث خواهد شد تا صورتتان حساسیت بیشتری به نور آفتاب پیدا کند و برای جلوگیری از این اتفاق بهتر است که کرم مرطوب کننده ای که استفاده می کنید، ضد آفتاب نیز باشد. حالا می توانید روی همه این محصولات، آرایشتان را اعمال کنید.

روتین غروب:

The Ordinary Azelaic Acid Suspension 10%
The Ordinary Lactic Acid 10% + HA 2%

بعد از پاکسازی و خشک کردن پوست، باید از سرم آزلائیک اسید استفاده کنید. آزلائیک اسید خاصیتی ضد میکروب و آنتی اکسیدان دارد و به خوبی می تواند آلودگیها و باکتریهایی که در منافذ جمع شدند را پاکسازی کند. مقدار کمی از این سرم را به خوبی روی پوستتان بمالید بدون اینکه به مناطقی مانند دور چشم و لبها برسد. دو بار در هفته، بعد از سرم آزلائیک اسید، از سرم لاکتیک اسید استفاده کنید و روی این دو سرم، کرم مرطوب کننده را اعمال کنید. مابقی روزها نیز فقط از سرم آزلائیک اسید و روی آن از یک کرم مرطوب کننده استفاده کنید.

راهنمای جامع ترکیب سرم های دی اوردینری برای رفع انواع معایب پوست

بهترین روتین استفاده از محصولات دی اوردینری برای پوستهای حساس:

اگر پوستی حساس و قرمز دارید و نمی توانید از هر محصولی استفاده کنید، بهتر است روتینی را انتخاب کنید که حاوی ترکیبات آبرسان و آرامش بخش پوست باشند. معمولا دلیل قرمزی پوست، عدم توازن لیپیدهای موجود در لایه بیرونی پوست است. این لیپیدها نقش مهمی در تقویت لایه محافظ پوست ایفا می کنند و عدم توازن در این لیپیدها می تواند به اختلال در کارکرد لایه محافظ پوست و در نتیجه قرمزی آن بیانجامد. این نوع پوستها نباید از لایه بردارهای قوی و سورفکتانتها (ترکیباتی پاک کننده، نرم کننده و کف کننده هستند که به عمق بیشتری از پوست نفوذ می کنند و می توانند باعث حساسیت شوند) استفاده کنند.

روتین صبح:

The Ordinary Hyaluronic Acid 2% + B5
The Ordinary Natural Moisturizing Factors + HA

برای شروع، اول پوستتان را پاکسازی و خشک نمایید. سپس دو تا سه قطره ار سرم هیالورونیک اسید را روی آن اعمال و به خوبی پخش کنید. سرم هیالورونیک اسید دی اوردینری به خوبی می تواند با آبرسانی به پوست باعث پرتر شدن آن شده و باعث شود تا ظاهر چین و چروکها کمتر شود. مرحله بعدی استفاده از کرم فاکتورهای طبیعی است که آن هم محصولی آبرسان و مرطوب کننده محسوب می شود و می تواند قدرت آبرسانی سرم هیالورونیک اسید را تقویت کند. به واسطه وجود هیالورونیک اسید، آمینو اسید و لیپیدهای چرب، کرم فاکتورهای طبیعی در کنار آبرسانی به پوست می تواند به تقویت کارکرد لایه بیرونی پوست کمک خوبی کند. در پایان نیز می توانید از یک مرطوب کننده ضد آفتاب استفاده کنید و روی آن نیز آرایشتان را انجام دهید.

روتین غروب:

The Ordinary 100% Plant-Derived Squalane
The Ordinary Natural Moisturizing Factors + HA

روغن اسکوالان دی اوردینری خاصیت آبرسانی و نرم کنندگی بالایی دارد و می تواند از خروج رطوبت از پوست جلوگیری کند که این کار باعث خواهد شد تا پوست برای مدت بیشتری مرطوب بماند. بعد از پاکسازی پوست و خشک کردن آن، دو تا سه قطره از این سرم را روی پوستتان زده و روی آن نیز از سرم فاکتورهای طبیعی استفاده کنید. در آخر نیز می توانید از یک مرطوب کننده روی این سرم ها استفاده کنید.

راهنمای جامع ترکیب سرم های دی اوردینری برای رفع انواع معایب پوست

بهترین روتین استفاده از محصولات دی اوردینری برای پوستهای خشک:

اگر پوستی خشک و دهیدراته دارید، استفاده از محصولاتی که حاوی ترکیبات آبرسان و نرم کننده هستند می تواند کمک خوبی برایتان باشد. همچنین برای گرفتن بهترین نتیجه، می توانید از روغن های صورت نیز استفاده کنید.

روتین صبح:

The Ordinary Hyaluronic Acid 2% + B5
The Ordinary Natural Moisturizing Factors + HA

بعد از پاکسازی پوست و وقتی که هنوز مرطوب است، دو تا سه قطره از سرم هیالورونیک اسید را روی صورتتان ریخته و به خوبی آنرا پخش کنید. روی سرم هیالورونیک اسید نیز از مقدار کمی کرم فاکتورهای طبیعی استفاده کنید. در آخر نیز می توانید روتینتان را با استفاده از یک مرطوب کننده ضد آفتاب خاتمه دهید و در صورت نیاز نیز روی آنها آرایش کنید.

روتین غروب:

The Ordinary Hyaluronic Acid 2% + B5
The Ordinary 100% Plant-Derived Squalane

بعد از پاکسازی و هنگامی که پوستتان هنوز مرطوب است دو تا سه قطره از سرم هیالورونیک اسید را روی کف دستتان ریخته و به خوبی روی صورت اعمال کنید و روی آن از روغن اسکوالان اوردینری استفاه کنید. در آخر نیز می توانید از یک مرطوب کننده روی صورتتان استفاده کنید.

بهترین روتین استفاده از محصولات دی اوردینری برای پوستهای چرب:

دلیل اصلی چرب شدن صورت، ترشح بیش از حد چربی توسط لایه های زیرین پوست است که باعث می شود پوست براق شده و ظاهر منافذ آن بزرگتر شود. بهترین راه تنظیم چربی پوست، استفاده مداوم از لایه بردارهای ملایم است که می توانند این چربیها را از بین ببرند و منافذ پوست را پاکسازی کنند. حتما به یاد داشته باشید که استفاده از لایه بردارها و اسکرابهای قوی می تواند باعث آسیب رساندن به پوستتان شود که در نهایت به ترشح چربی بیشتر و چربتر شدن پوستتان منجر خواهد شد.

روتین صبح:

The Ordinary Niacinamide 10% + Zinc 1%
The Ordinary Natural Moisturizing Factors + HA

بعد از پاکسازی و خشک کردن صورت، دو تا سه قطره از سرم نیاسینامید اوردینری را بین دستتان ریخته و روی صورت پخش کنید. سپس مقدار کمی از کرم فاکتورهای طبیعی اوردینری را روی صورتتان زده و در آخر نیز می توانید از یک مرطوب کننده ضد آفتاب استفاده کنید. در صورت نیاز می توانید در این مرحله آرایشتان را اعمال کنید.

روتین غروب:

The Ordinary Salicylic Acid 2% Solution
The Ordinary Niacinamide 10% + Zinc 1%

بعد از پاکسازی و خشک کردن صورت، کارتان را با سرم سالیسیلیک اسید اوردینری شروع کنید. سپس روی آن از سرم نیاسینامید و در آخر نیز از یک کرم مرطوب کننده استفاده کنید.

راهنمای جامع ترکیب سرم های دی اوردینری برای رفع انواع معایب پوست

بهترین روتین استفاده از محصولات دی اوردینری برای کاهش چین و چروک پوست:

وقتی سنمان بالاتر می رود، به همان اندازه الاستین و کلاژن پوستمان نیز تحلیل خواهد رفت. با اینکه راهی برای توقف و یا برعکس کردن روند پیر شدن وجود ندارد، ولی راههایی وجود دارند که به واسطه آنها می توان روند پیر شدن پوست را کندتر کرد. استفاده از ترکیباتی مانند پپتیدها، آمینو اسیدها و همچنین رتینول ها می توانند در کندتر شدن روال پیری پوست به شما کمک خوبی کنند.

روتین صبح:

The Ordinary Buffet
The Ordinary Natural Moisturizing Factors + HA

بعد از پاکسازی و خشک کردن صورت، کار را با سرم بافت آغاز کنید. سرم بافت اوردینری حاوی انواع پپتید، آمینو اسید، عصاره های گیاهی حاوی آنتی اکسیدان و همچنین هیالورونیک اسید است که می تواند هم با نشانه های پیری پوست مبارزه کند و هم باعث شود تا پوست روشن تر و یکدست تر شود. دو تا سه قطره از سرم بافت را روی پوستتان ریخته و آنرا به خوبی پخش کنید. حالا نوبت به استفاده از کرم فاکتورهای طبیعی است. مقداری به اندازه یک نخود را بین دستتان مالیده و روی صورتتان اعمال کنید. در آخر نیز می توانید از یک مرطوب کننده ضد آفتاب روی آنها استفاده کنید و روی آن نیز آرایش کنید.

روتین غروب:

The Ordinary Glycolic Acid 7% Toning Solution
The Ordinary Granactive Retinoid 2% Emulsion
The Ordinary 100% Cold-Pressed Virgin Marula Oil

اول از همه و بعد از پاکسازی و خشک کردن پوست، کارتان را با تونر گلیکولیک اسید اوردینری شروع کنید. سپس و بدون اینکه آن را بشویید، می توانید از سرم گرن اکتیو رتینوئید اوردینری استفاده کنید. هر دوی این محصولات قابلیت لایه برداری دارند و باعث خواهند شد تا پوست شفاف تر و روشن تر شود. این سرمها می توانند با لایه برداری و از بین بردن آلودگیها و سلولهای مرده پوست، به جوانسازی آن کمک خوبی کنند. همچنین رتینوئیدها ترکیبات شناخته شده ای برای جوانسازی و رفع چین و چروک پوست هستند.

آخرین مرحله، استفاده از روغن مارولا است. این روغن حاوی مقادیر بالایی ویتامین، ترکیبات آبرسان و آنتی اکسیدان است و می تواند باعث جوانسازی و همچنین محافظت از پوست در برابر رادیکالهای آزاد محیط شود. دو تا سه قطره از این روغن برای پوشش تمام صورت و گردنتان کافی خواهد بود.
در آخر نیز بهتر است از یک کرم مرطوب کننده استفاده کنید.

راهنمای جامع ترکیب سرم های دی اوردینری برای رفع انواع معایب پوست

بهترین روتین استفاده از محصولات دی اوردینری برای روشن سازی لکه های تیره پوست:

معمولا ظاهر غیر یکنواخت و همچنین لکه ها و نقاط تیره پوست را می توان با استفاده از لایه بردارهای شیمیایی مانند آلفا و بتا هیدروکسی اسیدها کاهش داد. به علاوه، استفاده از محصولات موضعی حاوی ویتامین C، نیاسینامید، آزلائیک اسید و آلفا آربوتین نیز می تواند در رفع این عوارض به شما کمک خوبی کند (برای خواندن توضیحات بیشتر در مورد ترکیبات روشن کننده پوست اینجا کلیک کنید).

اگر نقاط تیره زیادی روی پوستتان دارید و می خواهید آنها را روشنتر و یا رفع نمایید، بهتر است از روتین های زیر استفاده کنید.

روتین صبح:

The Ordinary Alpha Arbutin 2% + HA
The Ordinary Niacinamide 10% + Zinc 1%
The Ordinary Hyaluronic Acid 2% + B5

بعد از پاکسازی و خشک کردن پوست، با سرم آلفا آربوتین شروع کنید و دو تا سه قطره از آن را روی صورتتان پخش کنید. روی آن از دو تا سه قطره سرم نیاسینامید استفاده کنید. سپس نوبت به استفاده از سرم هیالورونیک اسید است. دو تا سه قطره از این سرم نیز برای پوشش تمام صورتتان کافی خواهد بود. در آخر نیز حتما از یک مرطوب کننده ضد آفتاب روی صورتتان استفاده کنید. حالا در صورت نیاز می توانید آرایشتان را اعمال کنید.

روتین غروب:

The Ordinary Alpha Arbutin 2% + HA
The Ordinary Niacinamide 10% + Zinc 1%
The Ordinary Azelaic Acid Suspension 10%

بعد از پاکسازی و خشک کردن پوست و مانند روتین صبح، با سرم آلفا آربوتین شروع کنید و دو تا سه قطره از آن را روی صورتتان پخش کنید. روی آن از دو تا سه قطره سرم نیاسینامید استفاده کنید. سپس نوبت به استفاده از کرم آزلائیک اسید می رسد. مقدار کمی از آن را نیز روی پوستتان اعمال کنید. طبق گفته اوردینری، سوسپانسیون ها باید آخرین مرحله روتینتان باشد. بخاطر همین، بعد از سرم نیاسینامید، از کرم مرطوب کننده و روی آن می توانید سوسپانسیون آزلائیک اسید را اعمال کنید. 

راهنمای جامع ترکیب سرم های دی اوردینری برای رفع انواع معایب پوست

بهترین روتین استفاده از محصولات دی اوردینری برای رفع قرمزی و رزاسه:

رزاسه پوست، عارضه ای است که دلیل اصلی آن هنوز شناخته شده نیست ولی طبق گفته کارشناسان، یکی از دلایل عمده آن، ژنتیک است. همچنین برخی از باکتریهای روی پوست نیز می توانند باعث ایجاد رزاسه شوند. این عارضه بیشتر در خانمهایی با سن 30 و یا بالاتر رخ می دهد و می تواند برای هر کسی پیش بیاید. معمولا رزاسه می تواند به واسطه استرس، خوردن غذاهای سرد یا داغ، مصرف الکل، خوردن غذاهای تند، لبنیات و شکر، تحریک و یا بیشتر شود. معمولا افرادی که پوستی قرمز دارند، بهتر است از یک روتین سبک و ساده استفاده کنند زیرا حساسیت پذیری پوستشان بالاست و ممکن است استفاده از چند ترکیب مختلف، باعث بیشتر شدن قرمزی پوستشان شود. همچنین اگر پوستتان دچار رزاسه شده است، اصلا نباید از لایه بردارهای قوی و یا ترکیبات روشن کننده پوست با درصد بالا استفاده کنید.
استفاده از روتین زیر می تواند به کمتر شدن و یا رفع رزاسه پوستتان کمک خوبی کند.

روتین صبح:

The Ordinary Hyaluronic Acid 2% + B5
The Ordinary Natural Moisturizing Factors + HA

بعد از پاکسازی و خشک کردن صورت، دو تا سه قطره از سرم هیالورونیک اسید دی اوردینری را روی پوستتان به خوبی پخش کنید. بعد از آن مقدار کمی از کرم فاکتورهای طبیعی را اعمال کنید و روی آنها نیز از یک ضد آفتاب با SPF 30 و یا بالاتر استفاده کنید.

روتین غروب:

The Ordinary Azelaic Acid Suspension 10%

بعد از پاکسازی و خشک کردن پوست، دو تا سه قطره از سرم آزلائیک اسید را روی دستتان ریخته و به خوبی روی صورتتان اعمال کنید. بعد آن نیز از یک کرم مرطوب کننده استفاده نمایید. البته طبق گفته دی اوردینری، بهتر است اول از کرم مرطوب کننده و روی آن از این سوسپانسیون استفاده کنید.

 

مطالب مرتبط:

آشنایی با معروفترین روشهای غیر تهاجمی برای جوانسازی و رفع معایب پوست

معرفی بهترین ترکیبات مراقبت از پوست برای کاهش جای جوش و آکنه

معرفی بهترین ترکیبات مراقبت از پوست برای کاهش چین و چروک

نحوه انتخاب بهترین مرطوب کننده برای انواع پوست

معرفی بهترین ترکیبات مراقبت از پوست برای کاهش جوش و آکنه

بهترین ترکیبات مراقبت از پوست برای رفع لکه و تیرگی های پوست

رتینوئیدها: موثرترین ترکیبات برای کاهش واقعی چین و چروک پوست

375 thoughts on “راهنمای جامع ترکیب سرم های دی اوردینری برای رفع انواع معایب پوست

  1. دیبا says:

    سلام وقت به‌خیر. برای پوست چرب و دی‌هیدراته، ترکیب سالیسیلیک اسید، نیاسینامید، هیالورونیک اسید و رتینوئید رو چطور باید استفاده کرد؟ چه فاکتور های طبیعی میشه در کنارشون برای بهبود به‌کار برد؟

    • آرومیس says:

      سلام وقت بخیر.به این صورت استفاده کنید:
      صبح: نیاسینامید+هیالورونیک اسید. شب: به تناوب یک شب سالیسیلیک اسید و شب بعد رتینوئید+هیالورونیک اسید

  2. لیلی says:

    سلام، من اگه بخوام یه روتین کامل از سرم‌ها مختلف و فاکتور های طبیعی و… داشته باشم که باهم مشکل ساز نشن و تداخل نداشته باشن چکارکنم؟ چون پوستم هم چرب و دی‌هیدراته و حساسه، هم منافذ باز و جوش‌های مختلف و… دارم. میشه یه روتین ترکیبی از سرم‌های مختلف و کامل بهم بگید لطفاااا🙏

    • آرومیس says:

      سلام. صبح از آلفا آربوتین+هیالورونیک اسید و شب از آلفا آربوتین+سرم دور چشم+ هیالورونیک اسید و هفته ای یکبار شبها از پیلینگ+هیالورونیک اسید+مرطوب کننده استفاده کنید.

  3. دیبا says:

    سلام. من پوست چرب و در عین‌حال دی‌هیدراته‌ی دارم. روی گونه و خط تی و … جوش میزنم. پوستم حالت کدر داره و یک‌دست و شفاف نیست و بعضی‌ مناطق مثل کنار لبم تیره‌تره. میلیا روی لب و اطراف چشمم دارم. منافذ پوستم بازه و روی بینیم جوش سرسیاه دارم. میشه لطف کنید یه روتین کامل بهم پیشنهاد بدید؟

    • آرومیس says:

      سلام. برای صورتتون میتونید صبحها: سرم ویتامین سی+آبرسان و غروبها: به تناوب از سرم سالیسیلیک اسید و روز بعد، از سرم رتینول، و سپس از سرم نیاسینامید+آبرسان و مرطوب کننده استفاده کنید. برای درمان میلیا روی لب بهتره با یک پزشک مشورت کنید.

  4. زهرا says:

    سلام وقتتون بخیر. من هم جوش دارم هم لک. سرم آلفا اربوتین و سرم سالیسیلیک اسید و نیاسینامید و دارم.ترتیب استفاده از این ها باید چجوری باشه که تداخل هم نداشته باشد ؟

    • آرومیس says:

      سلام وقت بخیر. به این صورت استفاده کنید:
      صبح: آلفا آربوتین، نیاسینامید
      غروب: آلفا آربوتین، نیاسینامید، سالیسیلیک اسید

  5. مینو says:

    سلام خسته نباشید،من پوستم مختلط به سمت خشک هستش،سرم نیاسینامید۱۰%+زینک۱%،هیلارونیک ایید۲%+b5
    و پلنت -درایو اسکوالن رو دارم ترتیب استفاده شون رو میگید لطفا

    • آرومیس says:

      سلام ممنون. صبح از سرم نیاسینامید+هیالورونیک اسید و غروب هم از سرم نیاسینامید+هیالورونیک اسید+اسکوالان استفاده کنید.

  6. فاطمه says:

    سلام . من سرم هیالورونیک اسید بالانس و نیاسینامید اوردینری دارم چطوری این دوتا رو استفاده کنم و چقدر بینشون فاصله بدم ؟
    اگر اول نیاسینامید بزنم ده دیقه بعد هیالورونیک اسید بزنم . ایا لازمه برای زدن هیالورونیک اسید پوستم رو نم دار کنم یا روی پوست خشک هم میتونم بزنم؟
    . ممنون از پاسختون

    • آرومیس says:

      سلام. روزی دوبار، اول از سرم نیاسینامید و بعد از یک دقیقه از سرم هیالورونیک اسید و روی پوست خشک استفاده کنید.

  7. مهرسا says:

    سلام وقتتون بخیر
    آیا میشه همراه سرم آلفا اربوتین و سرم نیاسینامید از تونر Glycolic Acid 7% Toning Solution استفاده کرد؟

  8. مینا داودی says:

    سلام.وقت بخیر
    من محصولات رتینول ۵.نیاسینامید و هیالورونیکو و پیلینگ و لاکتیک اسید و ویتامین سی رو دارم .چطور باید در روتین قرار بدم

  9. Moon says:

    سلام من صورتم خصوصا پیشونیم پر از جوشای زیر پوستی شده
    برام سرم سالسیلیک اسید اوردینری بهتره یا نیاسینامید؟؟؟
    فقط یکیشو میخوام استفاده کنم

  10. مينا جهانگيري says:

    سلام عزيزم پيشاپيش ممنون از پاسخگوييتون🌺
    من صورتم مختلط رو به چربه و كمي منافذ باز و جاي جوش از قبل بصورت نقطه هاي قرمز دارم.در حال حاضر هم جوش ندارم و پوستم صافه.به توصيه پزشك سرم هيالارونيك و نياسيناميد اوردينري و مرطوب كننده درماگور تهيه كردم.فقط نميدونم به چه صورت استفاده كنم و اينكه صبح ميتونم در نهايت از ضد افتاب استفاده كنم ؟

    • آرومیس says:

      سلام وقت بخیر. به این صورت استفاده کنید:
      صبح: نیاسینامید، هیالورونیک اسید، ضد آفتاب
      غروب: اول صورتتونو با یک شوینده حاوی سالیسلیک اسید بشورید و خشک کنید (یک شب در میان)، نیاسینامید، هیالورونیک اسید، مرطوب کننده

  11. Vida says:

    سلام وقت بخیر من پوستم خیلی خوب بود ولی الان مدتیه پوستم کدر شده و برون ریزی دارم و جای جوش هام میمونه و صورتم اسکار میشه و حس میکنم مشکل ترتیب استفاده محصولاتیه ک دارم. میخواستم اگر ممکنه شما ترتیبشو بهم بگید و این ک کدوم محصول رو تغییر بدم یا ادامه بدم. پوستمم مختلطه نه چربه نه خشک، مسلار درمالیفت شوینده ضدجوش نیتروژنا تونر ضدجوش نیتروژنا مرطوب کننده ضدجوش نیتروژنا و آبرسان سیمپل و سرم های ویتامین سی و کافئین و نیاسینامید و رتینول اوردینری و پیلینگ بالانس و ضدآفتاب ایزدین

  12. مرجان says:

    سلام وقت بخیر ببخشید میشه روتین صحیح این سرم هارو برام بگید ممنون میشم
    بافه.نیاسینامین.پیلینگ.رتینول.و بعدشون ضد افتاب هم باید استفاده بشه یا نه ممنون
    پوستم چرب و قرمز با منافذ باز هست

    • آرومیس says:

      سلام وقت بخیر. به این ترتیب استفاده کنید:
      صبح: بافه، نیاسینامید، آبرسان، ضد آفتاب
      غروب: نیاسینامید، رتینول، مرطوب کننده
      هفته ای یک شب پیلینگ، و بعد از شستن صورت، آبرسان و مرطوب کننده استفاده کنید.

  13. هانی says:

    مرسی عزیزم از پاسخگویی عالیتون ؛میشه لطف کنید بفرمایید برای جوانسازی وضدچروک بافه ساده بهتره یابافه کوپر
    یا محصول دیگه ای پیشنهاد میدید

  14. sS says:

    سلام وقتتون بخیر ممکنه من رو هم راهنمایی کنید ؟ من ٢۶ سالمه و میشه گفت تیرگی زیاد اطراف چشم دارم .خیلی جوش فعال ندارم اما خب جای جوشی که قهوه ای شده دارم .پوسمم یکدست نیس.سرم نیاسینامید ، پیلینگ، کافیین رودارم ، میشه بگید چطور میتونم استفاده کنم ؟؟

    • آرومیس says:

      سلام وقت بخیر. میتونید روزی دوبار (صبح و شب) از سرم نیاسینامید، شبی یکبار از کافئین و هفته ای یکبار از سرم پیلینگ استفاده کنید.

      • فهیمه says:

        سلام من سرم پلینگ. الفا اربوتین. ویتامین سی. رتینول هیالورونیک اسید اوردینری رو دارم. تونر لافارر. مرطوب کننده نیتروژنا. و ضد افتاب لافارر. میسلار لافارر . و دور چشم نیتروژنا هم استفاده میکنم. صورتم یه مقدار چروک ریز در برخی نقاط بخصوص دور چشم و لک هم دارم. لطفا ترتیب این روتین ها رو بفرمایید. واگه لازمه چیزی به روتینم اضافه کنم بفرمایید

  15. عسل says:

    سلام وقتتون بخیر
    من پوستم ی قسمت هاییش بسیار چربه و ی قسمت هایش خشک
    پر از جوش های ریز زیر پوستی هرکاری میکنم از بین نمیرن
    و بعضی وقتها جوش های آکنه ای هم یکی دو تا میزنم
    ۳۶ سالمه و چین و چروکمم شروع شده
    اما بیشتر برام مهمه که جوش هام بره و صورتی صاف داشته باشم
    سرم هاییی که دارم : آلفا آربوتین – نیاسنیامید -رتینول -لاکتیک -کافیین – Aha 2%
    میشه بگید باید چه جوری برای درمان صورتم از این ها استفاده کنم

    • آرومیس says:

      سلام وقت بخیر. به این صورت استفاده کنید:
      صبح: آلفا آربوتین، نیاسینامید، کافئین
      غروب: نیاسینامید، به تناوب یک شب رتینول و شب بعد لاکتیک اسید

      • حدیث says:

        سلام.وقتتون بخیر. من سرم های رتینول، نیاسینامید، هیالورونیک و بافه رو دارم.
        ترتیب استفاده از این سرم ها در روتین پوستی به چه صورت است؟ و اینکه برای کدوم از این سرم ها، نیاز هست که پوست مرطوب باشه؟

        ممنونم از شما

        • آرومیس says:

          سلام وقت بخیر. به این صورت استفاده کنید:
          صبح: بافه، نیاسینامید، هیالورونیک اسید
          غروب: بافه نیاسینامید، رتینول، هیالورونیک اسید، مرطوب کننده
          نیازی نیست قبل از استفاده پوستتون مرطوب باشه.

  16. Mahin says:

    سلام وقت شما بخیر
    میشه لطفا ترتیب استفاده از لاکتیک اسید و آلفا اربوتین ونیاسینامید رو در روتین صبح وشب بفرمایید به چه صورت هست برای پوست چرب با جای جوش

    • آرومیس says:

      سلام وقت بخیر.
      صبح:آلفا آربوتین، نیاسینامید
      غروب:(یک شب در میان) لاکتیک اسید، آلفا آربوتین، نیاسینامید

  17. .. says:

    سلام وقت بخیر
    من ۱۶سالمه و ۲ماه دیگه ۱۷سالم میشه پوستم معمولیه
    میشه لطف کنین چندتا محصول برای رد جوش و روشن شدن پوست پیشنهادکنین

    • آرومیس says:

      سلام وقت بخیر. صبح از سرم ویتامین سی سیمپل+آبرسان+ضد آفتاب و غروب از سرم نیاسینامید اوردینری+مرطوب کننده استفاده کنید.

      • مینا says:

        سلام
        بخاطر از بین بردن لک تیره میشه سرم الفا اربوتین و نیاسینامید و vitamin c
        Suspension 30% in siliconرچ با هم استفاده کرد؟

        • آرومیس says:

          سلام. بله، از آلفا آربوتین و نیاسینامید صبحها و از آلفا آربوتین و ویتامین سی غروبها استفاده کنید.

  18. سارا says:

    من وقتی سرم های نیاسینامی‌د و یا هیالورونیک اوردینری میزنم و بعدش مرطوب کننده،همش گوله گوله مبشه و ورمیاد اصلا جذب پوستم نمیشه،یا باید حتما مرطوب کننده برنم که اون حالت چسبندگی پوستم
    از بین ببره اما موقع زدن گوله میشه ورمیاد،سوالم اینه که بین هیالورونیک و نیاسینامبد باید فاصله باش؟چون وقتی بلافاصله پشت سرهم میزنم بهتره تا رمانی که بذارم یکی خشک شه برم بعدی.

    • آرومیس says:

      سلام. در هر نوبت بیشتر از دو تا سه قطره استفاده نکنید و چند دقیقه صبر کنید و سرم بعدیو اعمال کنید.

    • آرومیس says:

      سلام. به این صورت استفاده کنید:
      صبح: آلفا آربوتین، کافئین، آرژیرلین، هیالورونیک اسید، ضد آفتاب
      غروب: آلفا آربوتین، رتینول، آرژیرلین، هیالورونیک اسید، مرطوب کننده

  19. سمیرا says:

    سلام عزیزدلم خسته نباشید،ممنونم از دل دریاییتون بابت مشاوره های خوب وکاربردی،برنامه روتین ساز محشره من باهاش مشکل چربی پوستمو حل کردم،دوستون دارم خیلی زیاد😘🥰

    • آرومیس says:

      سلام. مرسی از این همه لطفی که به ما دارین. خیلی خوشحالیم که تونستیم کمکتون کنیم! براتون بهترینهارو آرزو میکنیم🌹🌹

    • مجید شفیعی says:

      سلام . سرم نیاسنامید و Euk134 اوردینری بعلاوه آبرسان دارم طریقه مصرفشو خواستم بدونم
      منافذ باز دارم و چین و چروک خفیف اطراف چشم و پیشانی

    • طیبه says:

      سلام وقتتون بخیر برنامه روتین ساز چی هست؟ من خیلی مشکل استفاده از کزمها و سرمها رو دارم ممنون میشم راهنماییم کنید که چطور میتونم روتینمو بچینم؟

      • آرومیس says:

        سلام وقت بخیر. در قسمت روتین ساز آرومیس، خیلی راحت و با وارد کردن چندتا جواب، میتونید برای خودتون روتین بسازید.

  20. زهرا says:

    سلام وقتتون بخیر. از سرم نیاسینامید و کرم ویتامین سی و سرم هیالورونیک اسید و سرم کوپرمس اوردینری به چه صورت استفاده کنم ؟ پوستم چرب منافذ باز داره و کدر و چروک پیشانی دارم .ممنون میشم راهنمایی کنید

    • آرومیس says:

      سلام وقت بخیر. صبح از نیاسینامید+پپتید مس، هیالورونیک اسید+ضد آفتاب و غروب از شوینده حاوی سالیسیلیک اسید+ویتامین سی+سرم هیالورونیک اسید+مرطوب کننده استفاده کنید.

  21. Sahar says:

    سلام وقت بخیر ، ۲۹ سالمه ، پوستم مختلطه چرب و حساس ، منافذ باز و جوش سر سیاه دارم و اطراف دهان هم معمولا دچار قرمزی سوزش و خارش و پوسته میشه ، میخواستم بدونم ترتیب استفاده از نیاسینامید و ویتامین سی و هیالورونیک اسید چجوری باید باشه

    • آرومیس says:

      سلام وقت بخیر. صبح از ویتامین سی+هیالورونیک اسید غروب از نیاسینامید+هیالورونیک اسید استفاده کنید. البته بهتره غروبها بعد از نیاسینامید از سرم ماتریکسیل هم استفاده کنید.
      همچنین، استفاده یک روز در میان از یک شوینده حاوی سالیسیلیک اسید در مناطق چرب صورتتون میتونه در کاهش جوشهای سرسیاه موثر باشه.

  22. شکوفه says:

    سلام من از دوران بلوغ یکم منافذ باز دارم خیلی کم و میخوام پوستم یخورده روشن و یکدست بشه ۲۲سالمه پوستم خشکه از کدوم سرم اوردینری میتونم استفاده کنم؟

    • آرومیس says:

      سلام. کار زیادی نمیشه برای کاهش ابعاد منافذتون انجام داد ولی برای روشن شدن پوستتون میتونید از روتین زیر استفاده کنید:
      صبح: سرم نیاسینامید، آبرسان، مرطوب کننده، ضدآفتاب
      غروب: سرم نیاسینامید، (یک یا دو شب در میان) سرم لاکتیک اسید 5 درصد، آبرسان، مرطوب کننده

  23. Miss Arefeh says:

    سلام من ۲۰ سالمه و پوستم مختلط و منافذ باز دارم و سرم نیاسینامید و هیالورونیک اسید اوردینری رو دارم استفاده میکنم ایا بلافاصله بعد از استفاده نباشین امید باید هیالورونیک رو بزنم یا باید صورتم رو شستشو بدم و بعد بزنم؟

    • آرومیس says:

      سلام. تا 6 ساعت بعد از سرم نباید صورتتونو بشورین. بعد سرم از نیاسینامید میتونید از سرم هیالورونیک اسید استفاده کنید.

  24. زیبنده says:

    سلام وقت به خیر سرم رتینول و هیالورونیک اسید و ویتامین سی و کافیین ، مصرف همزمانشون به جه صورت هست؟

    • آرومیس says:

      سلام. صبح از ویتامین سی+کافئین+هیالورونیک اسید و غروب از رتینول+هیالورونیک اسید استفاده کنید.

  25. زینب says:

    سلام وقتتون بخیر.من سالهاست داخل ابروها و پوست بینیم دچار درماتیت سبوره هستم . گاهی از لوسیون های کورتون دار که استفاده میکنم بهتر میشه ولی خب همیشه هست. از طرفی کیستهای میلیوم هم روی گونه هام دارم و کک و مک. شما چه راهکار ،سرم یا درمانی رو پیشنهاد میکنید

  26. ملودی says:

    سلام شما که همه رو کمک ‌کردین منم راهنمایی کنین :_)
    من پوستم خشک و حساسه و روی گونه‌ام یکم منافذ باز دارم، لک و جوش ندارم ولی زیرچشمم سیاه شده میخوام کافئین رو بگیرم، ولی برای خود پوستم نمیدونم کدوم سرمش رو بگیرم، ممنون میشم راهنماییم کنین

  27. رعنا says:

    سلام وقتتون بخیر
    من جای جوش دارم روی صورتم که به صورت فرورفته شده، سابسیژن وکلی کارهای دیگم براش انجام دادم ولی خیلی تاثیرنداشته، میخواستم بدونم این سرمهامیتونه برای من تاثرگذارباشه؟

    • آرومیس says:

      سلام وقت بخیر. سرمهایی مثل رتینول می تونن تا حدی بهتون کمک کنن البته با استفاده مداوم و در عرض چندین ماه.

  28. Zahra says:

    سلام میشه بعد از سرم نیاسینامید بلافاصله سرم هیالورونیک اسید استفاده کرد ؟ روتین استفاده همزمان این دو تا سرم چجوریه

    • آرومیس says:

      سلام. صبح و غروب، اول از سرم نیاسینامید و روی اون از سرم هیالورونیک اسید استفاده کنید.

  29. ایدا says:

    سلام .وقت بخیر
    من 35 سالمه.جای جوش و منافذ باز و تیرگی پوست رو دارم.میخاستم بدونم از کدوم محصولات باید استفاده کنم و روتین استفادش رو بهم بگین.
    برا بستن منافذ باز .از بین رفتن جای جوش قدیمی و روشنتر شدن پوست.مممنون

    • آرومیس says:

      سلام وقت بخیر. از این روتین استفاده کنید:
      صبح: سرم نیاسینامید، آبرسان، ضد آفتاب
      غروب: سرم نیاسینامید، سرم سالیسیلیک اسید، آبرسان، مرطوب کننده

  30. Lo says:

    سلام وقت بخیر. (سرم نیاسینامید، ویتامین سی، آبرسان، پیلینگ اوردینری، کافئین برای تیرگی دور چشم) پوستم نسبتا چربه و جوش فعال ندارم زیاد فقط لکه های قبلی جای جوش هست. ترتیب این سرم ها به چه صورت هست؟

  31. مریم says:

    سلام و احترام.
    من سرم‌های نیاسینامید۱۰٪ +زینک۱٪ و سرم هیالورونیک اسید و پیلینگ aha 30%+bha2% و کرم natural moistturizing +ha رو دارم.
    ممنون میشم راهنماییم کنید چطوری استفاده کنم.
    مشکلات عمدم، چین و چروک‌های ریز، جای گوش هم به صورت گود شده هم لک، جوش‌های قرمز، منافذ باز در روز بینی و اطرافش و بین ابروهام.
    اگر خیلی واجبه که سرم دیگه‌ای هم بخرم بگید که تهیه کنم. ممنون.

    • آرومیس says:

      سلام وقت بخیر. بهتره از یک سرم رتینول هم استفاده کنید (البته برای حداقل 8 ماه). روتین شما به صورت زیر است:
      صبح: نیاسینامید، هیالورونیک اسید
      شب: نیاسینامید، رتینول 0.2 درصد، هیالورونیک اسید، کرم مرطوب کننده
      یک شب در هفته: سرم پیلینگ، هیالورونیک اسید، کرم مرطوب کننده

  32. هدی says:

    سلام من پوستم بعد از شست و شو بیش از حد خشک و پوسته پوسته میشه گاهی هم خیلی چرب میشه و منافذ سر سیاه روی بینیم دارم و رو گونه هامم بخاطر منافذشون جوش و لکه ی جوش دارم کدوم ترکیب برای من مناسبتره ؟

    • آرومیس says:

      سلام. بهتره از آمینو اسیدها و ترکیبات آبرسان استفاده کنید. لایه برداری ملایم و با استفاده از پلی هیدروکسی اسیدها هم میتونه بهتون کمک کنه.

  33. مهدیه says:

    سلام وقتتون بخیر،ممکنه روتین درست استفاده از سرم های نیاسینامید،لاکتیک اسید ده درصد و هیالورونیک اسید رو بگین؟؟من پوستم نرمال هست و گاهی خشک میشه،جای جوش دارم و روی گونم منافذ باز،وروی بینیم جوش سرسیاه

    • آرومیس says:

      سلام وقت بخیر. به این صورت استفاده کنید:
      صبح: نیاسینامید، آبرسان
      غروب: نیاسینامید، (یک شب در میان) لاکتیک اسید، آبرسان، مرطوب کننده

  34. اسلام پورزاهد says:

    سلام وقت بخیر من 33 سالمه پوستم مختلطه و منافذ باز دارم – سروم نیاسینامید اوردینری- هیالورونیک اسید اوردینری- رتینول اوردینری- مرطوب کننده اوردینری دارم میخواستم روتین اینارو بهم تویح بدین ممنونم

    • آرومیس says:

      سلام وقت بخیر. به این صورت استفاده کنید:
      صبح: سرم نیاسینامید، آبرسان، ضد آفتاب
      غروب: نیاسینامید، رتینول، آبرسان، مرطوب کننده

  35. ناشناس says:

    سلام .وقتتون بخیر
    من ۲۳ سالمه و پوست چربی دارم منافذ باز زیادی روی بینی و گونه ها دارم
    جوش کم میزنم اما جاش خیلی دیر میره وتا مدتها قرمزه و گاها جاشون میمونه(فرورفتگی و تیرگی)
    میخواستم بپرسم چه روتین پوستی بهتره تا هم این روند و کنترل کنه هم وضعیت پوستم بهتر شه

    • آرومیس says:

      سلام وقت بخیر. از این روتین استفاده کنید:
      صبح: سرم نیاسینامید، آبرسان، ضد آفتاب
      غروب: شوینده حاوی سالیسیلیک اسید، نیاسینامید، رتینول 0.1 تا 0.2 درصد، آبرسان، مرطوب کننده

  36. روژین says:

    سلام وقت بخیر من این سرم های اوردینری رو دارم با توجه به اینکه پوستم چربه و مستعد جوش و ۲۹ سالمه و تا حد زیادی جوشام کنترل شده میشه لطفا بگید چطوری از این سرما استفاده کنم و یک روتین به من بدید بی زحمت ؟
    نیاسینامید اوردینری
    سالسیلیک اوردینری
    الفا اربوتین اوردینری
    رتینول اوردینری

    • آرومیس says:

      سلام وقت بخیر. به این صورت استفاده کنید:
      صبح: نیاسینامید، آلفا آربوتین، سالیسیلیک اسید، آبرسان، ضد آفتاب
      غروب: نیاسینامید، آلفا آربوتین، رتینول، آبرسان، مرطوب کننده

  37. Ela says:

    سلام من سرم های پیلینگ و نیاسینامید اوردینری و ویتامین سی بالانس رو دارم ۱۹ سامه اما چندتا لک دارم و جوش هم بعضی موقع ها زیاد میزنم و منافذ باز زیادی دارم پوستم بعضی موقع ها چرب و بعضی موقع ها خشکی میزنه با اینها چجوری یه روتین خوب داشته باشم ؟

    • آرومیس says:

      سلام. صبح از سرم ویتامین سی+ آبرسان+ضد آفتاب و غروب از نیاسینامید+آبرسان+مرطوب کننده استفاده کنید.
      از سرم پیلینگ با احتیاط استفاده کنید و برای شروع، دو هفته یکبار کافی هست.

  38. مینا says:

    سلام
    ممنون از وقتی ک برای پاسخگویی میذارین
    من خانم ۳۲ ساله هستم ،پوست نسبتا چرب ک جای لک و … رو پوستم خیلی راحت می مونه ،اما قرمزی و … ندارم ولی جوش زیر پوستی سر سیاه دارم بیشتر ناحیه دور دهان و نزدیک گوش.
    ممکن لطفا نام محصولات و روتین و ترتیب استفاده برای
    رفع منافظ باز صورت
    رفع جای لک و جوش
    تیرگی زیر چشم

    را بگین ک تداخل و … نداشته باشن .

    با تشکر

    • آرومیس says:

      سلام. مرسی از لطفتون
      میتونید از این روتین استفاده کنید:
      صبح: سرم نیاسینامید، آبرسان، ضد آفتاب
      غروب: سرم نیاسینامید، سرم سالیسیلیک اسید، مرطوب کننده

  39. Mina says:

    سلام

    من هم میخوام جای لک و جوش برطرف بشه هم منافز باز پوستم جمع بشه
    چ محصولات و روتینی رو پیشنهاد میکنین
    هم زمان هر دوتا رو میشه برطرف کرد ؟

    یعنی محصولات رو برای هر دوی این نتایج هم زمان استفاده کرد ؟

    • آرومیس says:

      سلام. میتونید روزی دوبار از سرم نیاسینامید و آبرسان و شبها از سرم سالیسیلیک اسید استفاده کنید تا هر دوی این عوارض کمتر بشن.

  40. نسیم says:

    سلام. اول بابت صبر و حوصله تون در پاسخگویی به سوالات و همین طور مطالب بسیار مفید سایت ازتون تشکر میکنم. 🙏
    من ۴۵ ساله ام. پوستم نرمال هست، اما منافذ باز دارم (پوست پرتقالی) مقداری کمی هم نقاط تیره که بر اثر افزایش سن داره ایجاد میشه. میشه یه روتین از محصولات اوردینری به من بگید که هم از چین و چروک جلوگیری کنه و هم منافذ باز و لکه های پیری رو کمتر کنه؟

    • آرومیس says:

      سلام. مرسی از لطفتون. از این روتین استفاده کنید:
      صبح: (یک روز در میان) تونر گلیکولیک اسید، سرم نیاسینامید، آبرسان، مرطوب کننده، ضد آفتاب
      غروب: سرم نیاسینامید، سرم رتینول 0.5 درصد، آبرسان، مرطوب کننده

      • زینب says:

        با سلام
        پوستم به شدت دهیدراته است و مدام پوسته پوسته می شه روی گونه هام قرمزه و منافذ بازی دارم البته پوستم از نوع پوست کوپروز دار هم هست چه روتینی رو پیشنهاد می دید

  41. ارزو says:

    سلام من سرم هیالونیک اسید رتینول ۵درصد و لاکتیک اسید رو تهیه کردم پوستم روی پیشونیم لک شده یکم منافذم بازه دوره دهانم جوش های زیر پوستی سفید دارم و جای جوشام لک می شه این سرم ها رو چگونه مصرف کنم. وچه چیزهای دیگه باید استفاده کنم و اینکه ویتامین سی هم می تونم تو روتینم مصرف کنم ممنون

    • آرومیس says:

      سلام. بهتره نیاسینامید هم به روتینتون اضافه کنید.
      صبح: نیاسینامید، هیالورونیک اسید، ضد آفتاب
      غروب: نیاسینامید، یک نوبت از رتینول و نوبت روز بعد از لاکتیک اسید، هیالورونیک اسید، مرطوب کننده

  42. Roya says:

    سلام وقتتون بخیر
    ببخشید من پوست چرب دارم منافذ صورتم به خاطر کنترل نکردن چربی خیلی باز شدن صورتم جوش میزنه و جای جوش ها لک های قهوه ای شده ناحیه تی زون صورتم همیشه چربه پوست صورتم کدر شده میشه لطف کنید با این محصولاتی که خریدم یه روتین پوستی بهم بگید انجام بدم که با هم تداخل نداشته باشن🙏🏻

    سرم پیلینگ قرمز_ رتینول1%_ سالیسیک اسید 2%_ نیاسینامید_هیالورونیک اسید_ اتیلاتد اکروبیک اسید15%_ سرم دور چشم کافئین

  43. زهرا موسوی says:

    سلام وقتتون بخیر من سرم گلیکولیک اسید 7% , لاکتیک اسید 5% HA+, ماندلیک اسید 10%+HA , کافئین ، پلنت دریود اسکوآلان 100% و ویتامین C سوسپانسیون دادم نیشه لطف کنید بگید به چه صورت استفاده کنم فقط اینکه کرم دور چشم فیلورگا اپتیم آیز و NCFC REAVERS هم دارم لطفا راهنماییم کنید که چه جوری استفاده کنم و چی اضافه کنم به سرم های اوردینری که خط و خطوط ریز زیر چشم و منافذ و جوشهای خیلی ریز رو هم رو پوستم با لکه‌ای خیلی ریز و از بین ببره خلاصه نمیخوام صورتم جوانسازی بشه و کلا بی نقص بشه پوست خوبی دارم واقعا نه خشکه خیلی نه چربه … اگه راهنماییم کنید ممنون میشم

  44. ناشناس says:

    سلام
    من سرم ویتامین سی و نیاسینامید و پلینگ اوردینری دارم میشه بهم بگین چه جوری استفاده کنم بهتره

    • آرومیس says:

      سلام. صبح از نیاسینامید، غروب از ویتامین سی و هفته ای یکبار شبها از سرم پیلینگ استفاده کنید.

  45. مونا mona says:

    سلام وقت بخیر
    من پوست مختلط رو به چرب دارم با منافذ باز و ۴۰ سالمه
    این کرم و سرم ها رو دارم:
    نیاسینامید ۱۰٪ + زینک
    روتینوید ۲٪
    نچرال مویستورایزینگ فکتورز
    ویتامین سی با سوسپانسیون ۳۰٪

    میشه لطف کنید روتین رو بهم بگید
    و اینکه آیا همزمان با ترکیبات فوق می تونم کرمهای روز و شبم رو هم بزنم یا خیر؟
    متشکرم از توجهتون

    • آرومیس says:

      سلام وقت بخیر. به این صورت استفاده کنید:
      صبح: ویتامین سی، مرطوب کننده اوردینری، ضد آفتاب
      غروب: شستشوی صورت با استفاده از یک شوینده حاوی سالیسیلیک اسید، نیاسینامید، رتینول، مرطوب کننده
      اگه از مرطوب کننده اوردینری استفاده میکنید نیازی به مرطوب کننده دیگه نیست.

      • مونا mona says:

        اینکه می فرمایید با هم بزنم ینی با چه فاصله زمانی؟ فوری یا مثلا با چند دقیقه فاصله
        و دوم اینکه وقتی غروب ترکیبات رو زدم شب بشورم بعد کرم شبم رو بزنم یا روی همون بزنم؟
        اصلا با محصولات اوردیناری می تونم کرم روز و شبم رو بزنم یا صبر کنم دوره مصرف تمام بشه بعد
        قبلا از توجهتون متشکرم

        • آرومیس says:

          سلام. معمولا نیازی نیست بین سرمها صبر کنید و حدودا یک دقیقه کافی است. اکثر سرمها باید حداقل 6 ساعت روی پوست بمانند پس غروبها بعد از استفاده از سرم (بجز سرمهای لایه بردار قوی)، تا آخر شب یا تا صبح صورتتونو نشورین. در صورت نیاز هم میتونید در هر نوبت، به عنوان مرحله آخر از مرطوب کننده یا کرم شب استفاده کنید.

  46. baharn says:

    سلام وقتتون به‌خیر من محصولات متعددی رو استفاده کردم(شوینده، ابرسان و تونر و میسلار واتر) اما خیلی موفق نبودم
    ممنون میشم یک روتین برای صبح و شب بهم بگید
    البته اگه سه بار در روز بشه ممنون میشم یه روتین میان روز هم بگید
    پوستم چربه و دی هیدارته است. ناحیه تی و چانه و گونه حالت چرب و مستعد جوش و اطراف لب هاو چشم ‌ها خشکن
    جوش میزنم، جای جوش دارم به صورت لکه اما نه خیلی پرنگ، منافذ پوستم باز و مشخصه، جوش سرسیاه و سفید ریز ناحیه بینی دارم، لب‌هام خشک و پوسته میشه اطرافش تیره شده و انگار جوش های ریز سفیدی داره، پای چشمم تیره شده و احساس می‌کنم پوستم افتاده و چروک داره میشه
    ممنون میشم روتین‌های کاملی بگید چون خودم نگرانم یه وقت محصولات تداخل نداشته باشن

    • آرومیس says:

      سلام وقت بخیر. از این روتین و دوبار در روز استفاده کنید. سه نوبت استفاده پیشنهاد نمیشود.
      صبح: سرم یوجا نیاسین سام بای می، آبرسان، ضد آفتاب
      غروب: سرم رتینول 0.2 درصد اوردینری، سرم لایه بردار سام بای می، مرطوب کننده

  47. ایدا says:

    ببخشید نوشتید سرم آزلائیک اسید من سرمشو پیدانکردم همه جا فقط کرم ازلائیک اسید هست هست میشه عکس ازش بذارید ؟ممنون

  48. ایدا says:

    ترتیب درست برای رفع جوش
    سالیسیلیک + نیاسینامید+هیالورونیک(صبح)
    گرن اکتیو + هیالورونیک
    درسته؟
    و بعداخرشونم کرم مرطوب کننده

  49. maryam porrezvani says:

    سلام وقت بخیر من ۲۱سالمه روی صورتم جای جوش قرمز و قهوه ای دارم جوش هم بعضی مواقع میزنم میخواستم خرید کنم باید چه محصولیو بگیرم که سریع این جای جوشارو از بین ببره
    برای جوش هم ب تجویز پزشک راکوتان مصرف میکنم

  50. غزل says:

    سلام وقت بخیر
    من ۲۹ سالمه و رنگ پوستم سفید پوست مختلط دارم تی صورتم چربه و گاها هم دهیتراته متاسفانه جدیدا کک و مک روی گونه م زدم و جای جوش‌هام نمیره و در عین حال منافذ به شدت باز شدن
    به توصیه دکتر
    سرم نیاسینامید هیالورونیک و آلفا اوردینری و ژل کرم و ضدآفتاب اَون رو گرفتم میشه راهنمایی کنید که خوب هستن این محصولات؟ و ترتیب استفاده رو بگین

    • آرومیس says:

      سلام وقت بخیر. بله محصولاتی که گرفتین مناسبند. به این صورت استفاده کنید:
      صبح: نیاسینامید، آلفا آربوتین، هیالورونیک اسید، ضد آفتاب
      غروب: نیاسینامید، آلفا آربوتین، هیالورونیک اسید، مرطوب کننده
      هفته ای یکبار در روتین غروب، از سرم پیلینگ استفاده کنید و بعد از شستشو و خشک کردن صورتتون از سرمهای نیاسینامید، هیالورونیک اسید و مرطوب کننده استفاده کنید.

  51. مبینا says:

    سلام میخواستم ببینم ترتیب استفاده از سالیسیلیک اسید و هیالورونیک اسید و ویتامین سی چجوری هست و کدوم رو اول بزن

    • آرومیس says:

      سلام. بهتره روی هم استفاده نکنید. میتونید صبحها از ویتامین سی+هیالورونیک اسید و غروبها از سالیسیلیک اسید+هیالورونیک اسید استفاده کنید.

  52. سمیه says:

    سلام . لطفاً تفاوت رتینول و رتینویید را بفرمایید.واینکه حداقل درصد رتینول یا رتینویید باید چند باشه.ممنون

  53. Zahra V says:

    سلام
    من 23 سالمه
    پوست من بسیار چربه و در روز 3تا4بار با شوینده میشورمش و اصلا مرطوب کننده و ابرسان نمیتونم استفاده کنم چون جوش میزنه صورتم (جوش بین زیر پوستی و سر سفیدن) و 1ساعت بعد شستن پوستم دوبارهه چرب میشه.
    و جوش ها خیلی کم اند و تو ناحیه ی پیشونی و ناحیه خط فک ام و دور دهنم( زیر لبم) و مقدار کم جوش سرسیاه روی بینی هست ک خیلی قابل مشاهده نیستن.
    منافذ پوستم بسته است باز نیست.
    چه شوینده و روتینی بهم پیشنهاد میدین؟

      • منصوره says:

        سلام.وقتتون بخیر.
        من ۳۴ سالمه و پوستم منافذ باز و جای لک جوش داره
        گاهی اوقات هم جوش قرمز میزنم و جاش دیر میره
        محصولاتی که تهیه کردم ویتامین سی و نیاسینامید و ریتینول ۱ درصد و هیارولونیک اسید و کافئین و سرم aha و تونر همگی اوردینری است
        میشه یه روتین بهم پیشنهاد کنید.
        درضمن من صبح ها زیاد در معرض آفتاب هستم.

        • آرومیس says:

          سلام وقت بخیر. به این صورت استفاده کنید:
          صبح: ویتامین سی، کافئین، هیالورونیک اسید، ضد آفتاب
          غروب: نیاسینامید، رتینول، هیالورونیک اسید، مرطوب کننده
          یک روز در هفته، نوبت غروب: سرم پیلینگ، هیالورونیک اسید، مرطوب کننده
          چند هفته با این روتین ادامه بدید و اگه نیاز بود میتونید از تونر در ابتدای روتین غروب استفاده کنید.

  54. سارا says:

    سلام من رتینول و نیاسینامید و هیارونیک اسید و ویتامین سی و مرطوب کننده و ضدافتاب رو دارم استفاده میکنم مننون میشم ترتیبشو بهم بگید

  55. باران says:

    سلام وقتتون بخیر باشه
    من برای درمان جوش و لک صورتم سه سرم
    آلفاآربوتین، نیاسینامید و رتینول خریدم… ممنون میشم راهنمایی کنید روتین استفاده از این سه تارو

    • آرومیس says:

      سلام وقت بخیر. به این صورت استفاده کنید:
      صبح: آلفا آربوتین، نیاسینامید، مرطوب کننده، ضد آفتاب
      غروب: نیاسینامید، رتینول، مرطوب کننده

  56. صبا says:

    سلام وقتتون بخیر ، من شوینده ی cleanacne avene ، بعدش تونر ضد لک و روشن کننده ی استوری درم ، سرم هیالورونیک اسید بالانس و کرم مرطوب کننده کلینیک آ استوری درم رو به عنوان روتین صبح و شب استفاده می‌کنم . نواحی تی صورتم نرمال و یکم رو به چربه. گونه هام خشک و دور دهنم خیلی خشکه. پوست صورتم به شدت حساسه ، الان صورتم شده پر از دونه های ریز مثل گرمی که به سختی هم دیده میشن

      • آرومیس says:

        سلام وقت بخیر. پوستتون به یکی از محصولاتی که استفاده میکنید حساسیت نشون داده و باید بفهمید کدوم که از روتین حذف کنید. ممکنه تونر یا مرطوب کننده باشه.

  57. محمد says:

    سلام
    من همه جای صورتم حتی دور لبهام جوش میزنه.خواستم بدونم روی لب هم باید این محصولات رو بزنیم؟؟و یه سوال دیگه،من همه جای صورتم جوش میزنه،شاید یه قسمتایی از پوستم باشه که هنوز جوش نزده ولی در اینده میزنه،باید جلو جلو به اون قسمت ها هم محصول رو بزنم یا صبر کنم جوش بزنه بعد؟؟

    • آرومیس says:

      سلام. از بیشتر محصولات اوردینری نباید روی لبتون استفاده کنید.
      برای درمان موثر جوشهاتون بهتره از یک پزشک متخصص کمک بگیرید.

  58. امیررضا says:

    با سلام و عرض خسته نباشید. من پسری 18 ساله هستم که پوست چربی دارم(دست بکشم روش دستم راحت چرب میشه) و منافذ پوستمم احتمالا بازه چونکه پوستم زود چرب میشه(خصوصا اگر گرمم بشه، اگر سرد باشه دیرتر چرب میشه) و با مقداری فعالیت و فشار براحتی عرق میکنه خصوصا پیشانیم. صورتم راحت جوش میزنه و اگر خوراکی های چرب و شور زیاد بخورم جوش میزنه.(جوش ها چون چرک دارن با دست تخلیه شون میکنم و همیشه جاشون خون میاد و زخم میشه و مقداری طول میکشه زخمش خوب بشه و باید دعا کنم یه وقت لک نشه چون اگر زیاد جاش اذیت بشه ممکنه لک بشه) دماغم حسابی جوش زیر پوستی و مقداری سرسیاه داره. پیشانیم هم که حسابی پر جوشه(ریز البته با چرک کم و معمولا بدون خون یا یه ذره ولی انقد زیادن حوصله دستکاریشونو ندارم) البته بقیه صورتمم مثل گونه هاو لپ هام ماشاالله خیلی دست کمی از بقیه صورتم ندارن و انواع جوش ها رو دارن.(البته الحمدالله صورتم از این جوش قرمز های ریز و رزاسه نداره فقط گاهی که پیشونیم خیلی زیاد عرق میکنه و گرم میشه حالتی شبیه رزاسه و جوش قرمز های ریزش پیدا میکنه که البته بعد چند روز خودش خوب میشه). خلاصه از دست این جوش های صورتم روانی شدم. هی در میان منم تخلیه شون میکنم و متاسفانه سخته و جاش خون میاد یکم ولی بدطور زخم میشه و تا چندروز حتی یک هفته زخمش میمونه و بعد یک هفته که زخمش میوفته جای زخم قرمز و حساسه که البته بعد یه هفته ترمیم و درست میشه اما جای بعضیاشون رو صورتم خوب نرفته و لک شده. پوستم کلا راحت تخریب میشه. تصمیم گرفتم دیگه تنقلات چرب و شور رو دیگه به هیچ وجه مصرف نکنم و فعلا مقداری رژیم بگیرم تا اضافه وزنم رو هم کاهش بدم. البته مادرمم صابون برام گرفته تا صورتم رو باهاش بشورم اتفاقا صابون گرون و خفنی هم هست مثل اینکه.هیچ روتینی هم ندارم کلا فقط صابون میزنم که پوستم چرب نباشه که جوش نزنه البته از چند روزه دارم میزنم. خلاصه ممنون میشم اگر یک روتینی به من پیشنهاد بدید که از شر این بدبختی خلاص بشم البته زمان و ترتیب مصرف و مدت زمان استفاده رو هم بگید ممنون میشم.

    • آرومیس says:

      سلام وقت بخیر. از روتین زیر استفاده کنید:
      صبح: شستشوی ملایم و خشک کردن کامل صورت، سرم نیاسینامید اوردینری، آبرسان
      غروب: شستشوی ملایم و خشک کردن کامل صورت، سرم نیاسینامید اوردینری، (یک شب در میان) سرم لایه بردار بالانس، آبرسان
      در هر نوبت که از سرم استفاده کردید، تا نوبت بعدی نباید صورتتونو بشورین. از این روتین به مدت چند ماه استفاده کنید تا نتیجه بگیرید.

  59. Mrzh says:

    سلام خسته نباشید
    من حدود دوماهه که از نیاسین امید استفاده میکنم و جوشهای زیرپوستی پیشونیم کامل رفته و تا حدودی پوستم یکنواخت شده.
    پوست نرمالی دارم( مختلط هستم پیشونیم چربه و کمی منافذ باز روی گونه ولی مشکل خاصی ندارم) میخوام روشن تر بشه.بنظرتون صبح ها نیاسین امید استفاده کنم و شبها ویتامین سی؟یا نیاسین امید رو حذف کنم؟
    و اینکه چند وقت دیگه میخوام ار اف فرانکشنال انجام بدم ایا این روتینی که دارم مشکلی نداره؟
    ویتامین سی کجای روتین قرار میگیره ؟قبل از نرم کننده و بعد از تونر؟ممنون میشم راهنمایی کنید

    • آرومیس says:

      سلام ممنون. بهتره در کنار نیاسینامید از یک سرم لایه بردار مثل سرم لاکتیک اسید 5 درصد و یک سرم هیالورونیک اسید استفاده کنید. از یک روز قبل از آر اف تا جند روز بعدش، روتینو قطع کنید و توی این چند روز فقط از سرم هیالورونیک اسید و ضد آفتاب (روزها) استفاده کنید.

      • Mrzh says:

        ممنونم از پاسخگوییتون🌷
        این روتین که شما گفتین برای صبح هست یا شب؟لایه بردار رو هر روز بزنم؟ممنون میشم برام جداگانه بنویسید روتین صبح و شب رو و تعداد دفعات در هفته
        پوستمم تقریبا حساس هست و تا حالا لایه برداری نکردم
        ویتامین سی رو کجای روتین بزارم؟

        • آرومیس says:

          سلام. به این صورت استفاده کنید:
          صبح: سرم نیاسینامید، سرم هیالورونیک اسید
          غروب: سرم نیاسینامید، سرم لاکتیک اسید (یک شب در میان)، سرم هیالورونیک اسید
          نیازی به استفاده از ویتامین سی در این روتین نیست.

  60. سمانه says:

    سلام وقتتون بخیر
    من بیست و چهار سالمه ، پوستم چربه لک یا جوش ندارم ولی پوستم یک دست و صاف نیست هم منفذ داره هم بعضی وقتا هم جوش میزنم از نظرتون کدوم روتین اوردینری رو بزنم؟

      • پریا says:

        سلام خسته نباشید
        من ۲۴ سالمه و پوست چربی دارم، روی گونه هام منافذ به شدت بازی دارم و جوشهای سرسیاه و سرسفید روی گونه و بینی دارم ، گاهی هم جوش میزنم که جای جوشهام میمونه و تقریبا لک شده
        میخواستم بدونم بین سرم نیاسینامید و سرم سالیسیلیک اسید و تونر گلوکلیک اسید، دو مورد رو بهم معرفی کنین که منافذ و جوش سرسیاه رو ازبین ببره خیلی درگیر منافذ باز هستم وممنون میشم تایم مصرف رو هم بگین، ضمنا از لاکتیک اسید۵ هم استفاده میکنم
        خیلی ممنونم با تشکر

        • آرومیس says:

          سلام ممنون. بهتره از نیاسینامید و سالیسیلیک اسید استفاده کنید. از نیاسینامید روزی دوبار، و شبی یکبار به تناوب از سالیسیلیک اسید و لاکتیک اسید استفاده کنید.

  61. شبنم says:

    سلام وقت شما بخیر.من ۲۸سالم هست .پوست صورتم سفید هست ولی منافذ پوستم باز شده جوش های قرمز دردناک میزنم روی گونه و چانه .جای جوش ها میمونه و دیر رفع میشه.جوش های زیر پوستی دارم .پوستم چرب و مختلط هست .جوش سرسیاه دارم .یک روتین پوستی ممنون میشم زاهنمایی کنید و لطفا مرطوب کننده رو هم بگید چه مارکی خوبه.

    • آرومیس says:

      سلام وقت بخیر. از سرم لایه بردار بالانس، سرم نیاسینامید و مرطوب کننده اوردینری استفاده کنید.

  62. ماه ناز says:

    سلام وقت بخیر من دوماه دیگه میشه ۱۸ سالم و پوستم منافد باز داره رو گونه و شقیقه هام که پرتقالی شده و و وقتی آرایش میکنم پوسته میده صورتم و روی بینی و گونه هم سرسیاه دارم فعلا سرم اوردینری نیاسینامید زینک گرفتم و یه ژل شستشو که اول میشورم بعد تونر پرتقالی ایمجیز میزنم بعدش سرم نیاسینامید میزنم ل نظرتون خوبه؟پیشنهادی دارید بگید که کامل ترش کنم میخام کامل اوکی بشه پوستم صاف بشه ممنونم از سایت خوبتون💕

    • آرومیس says:

      سلام وقت بخیر. روتینتون درسته ولی بهتره از شوینده ای استفاده کنید که حاوی سالیسیلیک اسید باشه.

  63. زهرا says:

    سلام وقتتون بخیر
    من صبح ها بعد از شستنو تونر از سرم نیاسینامید اوردینری استفاده میکنم و بعد ضدافتاب
    شب ها همین روتین ولیبعد نیاسینامید ابرسان میزنم
    جوشام جاش میمونه در حد ۳ تا اینا
    اگ بخوام سرم الفا ۲درصد+هیلارونیک اسید استفاده کنم
    چجوری روتینبرم؟
    چون میخوام جای جوشام زوتر بره و قهوه ای و قرمز نمونه

  64. raha says:

    سلام و سپاس از پاسخ گویی شما
    بنده گرن اکتیو 2درصد برای لک هام استفاده میکنم.میخواستم بدونم جند ساعت باید روی پوست بمونه ؟عصرا میزنم و شب میشورم و تا چه زمانی باید استفاده کنم تا اثر کند؟

    • آرومیس says:

      سلام وقت بخیر. عصرها از رتینول استفاده کنید و صبح بشورید. معمولا بعد از 4 تا ماه استفاده مداوم، اثرگذاری شروع میشود.

  65. fatima mokari says:

    سلام وقتتون بخیر ممنونم از توضیحات عالیتون ،من پوستم مختلط و منافظ دار هست و جوش زیر پوستی دارم اما اصلا جوش نمیزنم حالا رونینم اینه که اول صورتم رو با شوینده حاوی سالسیلک اسید می‌شوند بعد که خشک شد نیاسمید بعد کرم حاوی سالسیلک اسید میزنم و هفته یی یک بار سرم پیلینگ aha/bha اوردینری میزنم و هفته یی دو یا سه بار اسکراب می‌کنم و هفته یی دو تا سه بار ماسک خاک رس میزنم این روتین کافیه و مناسب ؟هیالونیک اسید نخرم؟!

    • آرومیس says:

      سلام ممنون از لطفتون. شوینده، سرم پیلینگ و کرم سالیسیلیک کافی هست و نیازی به اسکراب و ماسک خاک رس نیست چون لایه برداری بیش از حد میتونه باعث چربتر شدن پوستتون بشه. در کنار این محصولات، روزی دوبار هم از سرم هیالورونیک اسید استفاده کنید و روزها استفاده از ضد آفتاب فراموش نشود!

  66. مهسا says:

    سلام وقت بخیر
    من پوست صورتم مختلطه ، دماغم و چونم دورش چرب دهیدراته اس ‌‌و جوش سر سیاه داره. گونه هام بدجور جوش میزنه و جای جوش هم روش مونده. یه روتین پوستی دی اوردینری بهم پیشنهاد میدین؟ خیلی‌ ممنونم

    • آرومیس says:

      سلام وقت بخیر. میتونید از این روتین استفاده کنید:
      صبح: شستشوی ملایم و خشک کردن کامل صورت، سرم نیاسینامید، سرم هیالورونیک اسید، ضد آفتاب
      غروب: سرم نیاسینامید، سرم لایه بردار بالانس، سرم هیالورونیک اسید، مرطوب کننده

  67. نگار says:

    سلام 27ساله هستم سوال درباره محصول مناسب پوست صورت و بدنم دارم.
    پوست صورتم مختلط هست که جوش زیر پوستی خیلی زیادی داره، روتینم میسلار پوست حساس گارنیر، شوینده ضداکنه نارنجی نوتروژینا، دوشب در هفته سرم لاکتیک اسید 10% اردینری، کرم مرطوب کننده ضداکنه نارنجی نوتروژینا، ضد افتاب هست، میخواستم بدونم درسته این روتین اگر نه چه تغییری لازم داره؟
    درباره پوست بدنم هم روی شونه هام جوش سرسیاه و چرکی زیاد میزنم کدوم سرم اردینری یا محصول دیگه ای رو پیشنهاد میدین برای درمانش.
    خیلی ممنونم

    • آرومیس says:

      سلام. میتونید در کنار محصولاتی که نام بردید، شبی یکبار از سرم سالیسیلیک اسید اوردینری یا سرم لایه بردار بالانس (روی صورت و یا بدنتون) استفاده کنید. با استفاده از یک سرم لایه بردار، توی این روتین دیگه نیازی به استفاده از سرم لاکتیک اسید نیست.

  68. لیلا says:

    سلام خدا قوت
    عذر خواهی میکنم میشه من رو راهنمایی کنید و بگید این روتین اشتباهه یا خیر؟

    صبح : شوینده ، تونر ، نیاسینامید ، آلفا آربوتین ، هیالورونیک اسید ، کرم ضد لک درماتوم ، ضد آفتاب

    غروب : شوینده ، تونر ، نیاسینامید ، آلفا آربوتین ، هیالورونیک اسید ، کرم AHA ، مرطوب کننده

  69. سحر says:

    سلام وقتتون بخیر
    استفاده همزمان از سرم نیاسین آمید و کرم %15 AHA در یک نوبت از روز مثلا شب ها تداخل داره ؟؟

  70. Masi says:

    سلام خداقوت
    پیشنهادتون برای جوش های هورمونی چیه؟
    من ۲۴ سالمه مدتی پیش درمان شدم و مشکلات هورمونیم برطرف شده اما پوست صورتم بشدت حساس و مستعد اکنه اس که به سختی آکنه ها برطرف میشن.
    ممنون میشم راهنماییم کنید.

    • آرومیس says:

      سلام ممنون. معمولا سرمهای حاوی سالیسیلیک اسید و یا رتینول کمک خوبی برای کاهش جوشهای هورمونی هستن ولی پیشنهاد میکنیم با یک پزشک متخصص مشورت کنید.

  71. ناشناس says:

    سلام وقت بخیر. میشه راهنمایی کنید ترکیب استفاده از سرم نیاسینامید و هیالرونیک اسید به چه شکل هست؟ یعنی به ترتیب کدوم سرم رو روی صورت باید بزنم ؟ ممنون

    • آرومیس says:

      سلام وقت بخیر. روزی دوبار، اول از سرم نیاسینامید و روی اون از سرم هیالورونیک اسید استفاده کنید.

  72. سارا says:

    سلام
    با توجه به تنوع سرم های اوردینری من نمی تونم انتخاب درستی داشته باشم
    اگر ممکنه ممنون میشم راهنماییم کنید
    برای رفع جای جوش (بیشتر فرو رفتگی)
    برای روشن تر شدن پوست
    برای کاهش منافذ باز پوست
    برای تیرگی زیر چشم
    پوستم مختلط هست و مشکل خاصی ندارم، بیشتر برای بهبود وضعیت پوست و شادابیش و کمی تیرگی زیر چشم ممنون میشم راهنمایی کنید که چی مناسب من هست؟

    • آرومیس says:

      سلام. برای کاهش جای جوش و روشن تر شدن پوست میتونید شبی یکبار از سرم رتینول 0.2 درصد استفاده کنید در کنار روزی دوبار سرم هیالورونیک اسید.
      برای کاهش منافذ باز هم میتونید صبحها از یک محصول شستشوی صورت که حاوی سالیسیلیک اسید باشه و فقط در مناطق چرب صورتتون استفاده کنید.
      برای کاهش تیرگی دور چشم هم سرم کافئین اوردینری میتونه تا حدی (البته کم) بهتون کمک کنه.

  73. ترانه says:

    سلام وقتتون بخیر
    من 25 سالمه و پوستم مختلطه
    روی بینی جوش سر سیاه دارم
    و روی گونه هام منافذ پوستم باز هست
    جوش که میزنم، نسبت به چند سال قبل خیلی طول میکشه که جاش ترمیم شه و بعضا جاش مونده
    شما کدوم سرم های اوردینری رو به من پیشنهاد میدید ؟
    دوست دارم پوستم روشن تر شه و جای جوش ها و منافذ باز پوستم بهتر شه
    ممنون ازتون

  74. marzieh says:

    سلام وقت بخیر
    ممنون از اینکه پاسخگوی سوالات هستید
    من 34 سالمه پیشونیم همیشه جوشهای ریز داره ولی بقیه صورتم گهگاهی جوش متفرقه میزنه.
    بینیم و بقیه صورتم و اطراف لب پایینم خیلی پوسته پوسته میشه.هنوز خودم دقیقا نمیدونم پوستم جزو کدوم دستس. چون در عینی که پوسته پوسته میشه زودم چرب میشه و حساسه.
    روتین الانم شوینده . پپتید کلاژن . آبرسان و مرطوب کننده کلینیک و ضد آفتاب فاقد چربی هست. چه چیزی باید به روتینم اضافه کنم؟ممنون میشم راهنمایی کنید

    • آرومیس says:

      سلام وقت بخیر. نوع پوستتون مختلط هست و به همین دلیل باید برای رفع جوشهای ریز، بصورت روزانه یا یک روز در میان و فقط نواحی چرب صورتتن رو با استفاده از یک محصول شستشوی پوست که حاوی سالیسیلیک اسید باشه بشورید. میتونید از سرم نیاسینامید هم در کنار محصولاتی که اسم بردید استفاده کنید.

      • marzieh says:

        ممنون از راهنماییتون.
        میشه ی شوینده معرفی کنید؟
        و اینکه نیاسینامید رو کجای روتین بزارم ؟

        • آرومیس says:

          روزی دوبار باید از نیاسینامید استفاده کنید و این سرم باید اولین مرحله روتینتون باشه و روی اون میتونید از آبرسان، مرطوب کننده و (روزها) از ضد آفتاب استفاده کنید. در مورد شستشوی صورت برند زیاد مهم نیست و میتونید از برندهای داخلی هم استفاده کنید.

          • marzieh says:

            ممنونم عزیزم.
            همین برند نیاسینامید فروشگاه خودتون برای شروع مناسبه؟ منظورم درصدش هست.
            پس روتین من میشه:
            شوینده-نیاسینامید-(کلاژن:شب، گاهی هم صبح هم شب) -آبرسان و مرطوب کننده. ضدآفتاب(روز)درسته؟
            فقط ی سوال دیگه من عصر که از سرکار برمیگردم صورتم رو میشورم و فقط مرطوب کننده و آبرسان میزنم کافیه؟ تا شب قبل از خواب که روتین انجام بدم

          • آرومیس says:

            سلام. بله روتینتون درسته ولی روزی دوبار باید از نیاسینامید استفاده کنید. صبح و شب.
            وقتی از سرکار بر میگردید، غروب، بعد از شستشو و خشک شدن کامل صورتتون، از نیاسینامید+آبرسان+مرطوب کننده استفاده کنید.

        • آرومیس says:

          همین محصولاتی که دارین و اونایی که ما گفتیم کافی هستن و نیازی به استفاده از تونر نیست.

      • زهرا says:

        سلام من پوستم چربه الان دوهفتس از نیاسنامید ضدجوش استفاده میکنم
        جوشام بیشتر شده
        و برای لک های قهوه ای ک از جوشام باقی موندهذچی پیشنهاد میکنید
        سرم قرمز استفاده کنم؟
        ممنون میشم یه روتین مناسب پوستم بگید
        بیشتر برای لک ها و جوش ها

        • آرومیس says:

          سلام. در اوایل مصرف چنین اثراتی طبیعی هست. بهتره دفعات استفاده رو کمتر کنید تا پوستتون به این سرم عادت کنه. اگه بازهم حساسیت دیدید مصرف رو قطع کنید.
          استفاده از لایه بردار میتونه بهتون کمک کنه.

  75. ماهور says:

    سلام
    من پوست مختلطی دارم،،روی پیشانی و گونه هام منافذ باز و جای جوش دارم،،ب خصوص روی گونه هام که ب شدت منافذ باز و جای جوش داره،، ولی بقیه نواحی صورتم فوق العاده خشک است،، ولی کلا بعد از شستشوی صورتم، در کل پوست صورتم احساس کشیدگی میکنم،، چه روتینی رو برام پیشنهاد میکنید؟؟؟؟ممنون میشم ی روتین کامل بهم پیشنهاد بدید…با تشکر

    • آرومیس says:

      سلام. روزی یکبار با استفاده از یک محصول شستشوی صورت که حاوی سالیسیلیک اسید هست مناطق چرب صورتتون رو بشورید و روزی دوبار (صبح و غروب) از سرم نیاسینامید و سرم هیالورونیک اسید استفاده کنید.به این صورت:
      صبح: شستشوی ملایم با آب ولرم، نیاسینامید، هیالورونیک اسید، ضد آفتاب
      غروب: شستشو با شوینده حاوی سالیسیلیک اسید، نیاسینامید، هیالورونیک اسید، مرطوب کننده

  76. سمانه says:

    سلام ممنون میشم منو راهنمایی کنید.من ۳۹ سالمه.چند تا مشکل با هم دارم.اول پوستم مختلطه و قسمت Tصورتم منافذ باز دارم.فکر میکنم رزاسه دارم چون قسمت Tصورتم همیشه قرمزه.لکهای ریز دارم.چروکهام دیگه داره نمایان میشه.قسمتهایی از صورتم خشکه و پوسته میشه.برای همه اینها سرم میخام.امکانش هست؟

    • آرومیس says:

      سلام. میتونید از روتین زیر استفاده کنید:
      صبح: کرم آزلائیک اسید، سرم هیالورونیک اسید، مرطوب کننده، ضد آفتاب
      غروب: سرم رتینول 0.2 درصد، سرم هیالورونیک اسید، مرطوب کننده

  77. صبا says:

    سلام وقتتون بخیر من ۲۳ سالمه پوستم چربه و مستعد جوش و جای جو‌ش هم دارم امروز رفتم سالیسیلیک اسید اوردینری رو‌بگیرم اما نمیدونم چرا خانمه لاکتیک اسید رو پیشنهاد دادو گرفتم ! الان چیکار کنم اصلا مناسب من هست؟

    • آرومیس says:

      سلام وقت بخیر. سالیسیلیک اسید براتون مناسب تر هست ولی حالا که لاکتیک اسیدو خریدید اشکالی نداره و می تونید ازش استفاده کنید. بهتره در کنارش، روزانه از یک محصول شستشوی صورت که حاوی سالیسیلیک اسید باشه استفاده کنید.

  78. ناشناس says:

    سلام. وقت بخیر. من 16 سالمه و پوست تقریبا چرب و حساسی دارم ولی پایین لبم خشکه و پوست پوست میشه. روی گونه ها و بینی و کناره های صورتم یه کم جوش سر سیاه می زنم، یه کم هم جوش های ریز زیر پوستی دارم و بعضی اوقات هم روی پیشونی و قسمت هایی که گفتم جوش ریز سر سفید میزنم. صورتم لک های تیره داره. می خوام برای اولین بار از محصولات اوردینری و روتین پوستیش استفاده کنم، ایا این روتین برای پوست من خوب هست :
    صبح : سرم سالیسیلیک اسید ( نمی دونم بهتره از سرمش استفاده کنم یا نه، اگر نه میشه یه برند خوب از یک محصول شستشوی صورت حاوی سالیسیلیک اسید پیشنهاد بدید )، بعد سرم نیاسینامید و بعدش سرم آبرسان هیالورونیک اسید
    غروب : سالیسیلیک اسید و بعد سرم آبرسان هیالورونیک اسید و بعدش سرم رتینول

    مرسی از سایت خوبتون

    • آرومیس says:

      سلام وقت بخیر. توی سن شما بهتره بجای سرم از یک محصول شستشوی صورت حاوی سالیسیلیک اسید (فقط در مناطق چرب که جوش سرسیاه یا سرسفید دارید) استفاده کنید و روزی یکبار. برندهای اینکی لیست یا لاروش پوزی خوبن ولی میتونید از محصولات ایرانی هم استفاده کنید.
      فعلا توی این روتین بهتره از سرمهای نیاسینامید (صبح)، سرم اسکوربیل گلوکوزید (غروب)، سرم هیالورونیک اسید (روزی دوبار) استفاده کنید.

  79. بیتا says:

    سلام من سرم لاکتیک اسید گرفتم…برای پوستی ک نمیخوام بعدش قرمز یا حساس بشه اما بعد استفاده از سرم روشن بشه و پوست صاف و منافذ بسته شه چی بگیرم دیگه؟و دستگاه ال ای دی و هایفرکوئنسی باید قبلش استفاده کنم؟سرم بزنم و بعد زیر نور ال ای دی نمیشه؟

    • آرومیس says:

      سلام میتونید از سرم نیاسنامید در کنارش استفاده کنید به علاوه یک سرم آبرسان. در مورد هایفو بهتره از یک پزشک مشورت بگیرید.

  80. فری says:

    سلام من ۴۱ سالمه پوستم چربه جوش زیاد نمیزنم زیاد پوست چرب بمونه تمیز نکنم زیر پوستی میزنم منافذمم پر میشه نقطه سیاه‌. چند تایی کوچلو لکم‌دارم‌صورتم به نظرم کدوم سرمهای ارودینری بدرد من میخوره

    • آرومیس says:

      سلام. میتونید از سرمهای سالیسلیک اسید یا پیلینگ در کنار سرم نیاسینامید استفاده کنید.

  81. سمیرا says:

    سلام خسته نباشید من ۱۷ سالمه پوست چرب و مستعد جوشی دارم جای جوش به شکل لک میمونه میخواستم ببینم میتونم تو روتینم سالیسیک اسید و نیاسینامید رو بزارم یا زوده و اینکه دکتر رفتم مشکل خاصی نبود فک میکنم ژنتیک هست دکتر بهم ژل راکوتان داد استفاده کنم ولی بیشتر بیرون ریزی داره لطفا راهنماییم میکنید

  82. Saba says:

    سلام
    من پوست مختلطی دارم دماغم و دور دماغم دهیدراته و چربه و جوش سر سیاه میزنه . گونه هام نرمال رو به چربه و بعضی وقتا جوش قرمز میزنه ودهیدراته اس. نظرتون برا روتین صبح و شب چیه ؟ ممنونم ازتون

    • آرومیس says:

      سلام. هفته ای سه بار (غروبها) از یک سرم لایه بردار که حاوی سالیسیلیک اسید باشه (فقط در نواحی چرب و جاهایی که جوش دارید) استفاده کنید. روزها از یک سرم ویتامین سی و روزی دوبار هم از یک سرم حاوی هیالورونیک اسید استفاده کنید.

  83. نيل says:

    سلام وقت شما بخير
    من گهگاهي جوش ميزنم اما خيلي كم، در كل پوست چربي دارم اما حساسه و با لايه برداري و اب داغ و … سريعا قرمز ميشه و ميسوزه
    دور بيني، روي بيني و پيشونيم هم پوسته پوسته ميشه
    پيشنهاد شما براي روتين من چيه ممنونم

    • آرومیس says:

      سلام وقت بخیر. بهترین انتخاب برای شما استفاده بلند مدت از سرم بافت اوردینری هست. روزی دوبار ازش استفاده کنید.

  84. مهتاب شناس says:

    سلام وقتتون بخیر
    من سه ماهه از سرم نیاسینامید اوردینری استفاده میکنم…دیگه جوش جدید نمیزنم ولی جای قرمزی جوشهای قبلیم مونده..پوستم اصلا ناهموار نیست فقط قرمزی جوشا مونده …میشه از سرم آلفا کنار نیاسینامید استفاده کنم تو روتینم برای از بین بردن قرمزیا؟ فقط میخوام بدونم سرم آلفا واسه قرمزیا تاثیر داره؟

  85. ناشناس says:

    سلام وقت بخیر من ۱۳ سالمه و صورتم چرب و خیلی جوش میزنم استفاده از سرم ویتامین سی بیواکوا و سرم اوردینری قرمز برای پوستم مشکلی نداره؟

    • آرومیس says:

      سلام وقت بخیر. میتونید روزانه از سرم ویتامین سی استفاده کنید ولی سرم قرمز اوردینری براتون مناسب نیست. بهتره بجای این سرم از یک محصول شستشوی صورت که حاوی سالیسیلیک اسید باشه استفاده کنید.

  86. عطرین says:

    سلام وقت بخیر
    من صورتم جوش داشت،از سرم نیاسینامید ایتفاده کردم خداروشکر دیگه جوش نمیزنم ولی جای قرمزی جوشای قبل مونده …برای از بین بردن جای قرمزی جوش میتونم از سرم آلفا استفاده کنم؟

    • آرومیس says:

      سلام وقت بخیر. بهتره در کنار نیاسینامید از لایه بردارهایی مثل لاکتیک اسید یا گلیکولیک اسید استفاده کنید.

  87. ناشناس says:

    سلام وقت بخیر
    برای پوست نسبتا چرب با منافذ باز روی گونه ،پیشانی وبینی
    وهمچنین گاهی جوشهای ریز
    و پوستم لک های ملاسما وجای جوش قهوه ایی دارم
    صورتم یکدست نیست لک های کوچیک و پیوسته روی گونه دارم
    چه محصولاتی پیشنهاد میکنید
    خدا خیرتون بده .ممنون میشم کمکم کنید

    • آرومیس says:

      سلام وقت بخیر. میتونید شبی یکبار از سرم سالیسیلیک اسید در کنار سرم نیاسینامید (روزی دوبار) استفاده کنید.

  88. فاطمه says:

    سلام وقتتون بخیر
    میشه یه مرطوب کننده خیلی خوب مخصوص پوست خشک معرفی کنید که با هیچ اکتیو و یا محصول پوستی تداخل نداشته باشه خیلی گشتم اما نمیدونم چه محصولی رو تهیه کنم

    • آرومیس says:

      سلام وقت بخیر. کرم مرطوب کننده اتودرم بایودرما یا ژل هایدروبوست نوتروژینا براتون مناسب هستن.

  89. زهرا says:

    سلام وقت بخیر
    34 ساله ام و برای رفع یه مقدار کم لک‌روی گونه و بهبود رنگ پوست وروشن شدنش این سرمها روگرفتنم.سرم پپتاید ، سرم رتیونل ،ویتامین سی و نیاسامید گرفتم. اگه یه روز صبح نیاسامید عصر ویتامین سی استفاده کنم و روز بعد سرم پپتاید رو صبح ها و عصرها رتیتول تاثیرداره ؟تداخل ندارند؟

    • آرومیس says:

      سلام وقت بخیر. تداخلی ندارند و میتونید به همین صورت استفاده کنید. فقط استفاده روزانه از آبرسان روی این سرمها و همچنین، روزها استفاده از ضد آفتابو فراموش نکنید.

  90. Aylar says:

    سلام وقتتون بخیر ممنون ازتون که به همه سوالات جواب بدید
    ولی من نتونستم جواب سوالم و پیدا کنم
    من ۱۸ سالمه و پوستم چربه و جوش های قرمز و سر سفید روی گونه پیشونی و چانه وسر سیاه روی بینی دارم .تابحال از محصولات اوردینری استفاده نکردم میخاستم که از شما مشورت و کمک بگیرم و یک روتین پوستی خوب برای درمان انتخاب کنم

    • آرومیس says:

      سلام وقت بخیر. میتونید از سرمهای سالیسلیک اسید (یک شب در میان)، نیاسینامید و هیالورونیک اسید (هر روز، صبح و شب) استفاده کنید.

  91. آنا says:

    با عرض سلام و وقت بخیر
    عذرخواهی میکنم من چند سوال از شما داشتم.
    – من پوست خشکی دارم و معمولا از آبرسان های استی لادر، کلینیک یا نتروجنا در روتین پوستیم استفاده میکنم. میخواستم ازتون سوال کنم آبرسانی سرم های اوردینری با دیگر آبرسان ها چه تفاوتی دارند؟
    – سوال دومم این هست که تصمیم دارم از مجموعه سرم های مراقبتی ضدچین و چروک اوردینری استفاده کنم. ابتدا باید آبرسان(مثلا کلینیک) رو روی پوستم قرار بدم و بعد سرم هایی که در بالا معرفی کردین رو استفاده کنم؟
    -سرم کافئین اوردینری رو میشه به تنهایی استفاده کرد؟
    -کرم ویتامین سی اوردینری چه زمانی میباست مصرف بشه؟ چون ظاهرا با یک سری از سرم ها تداخل داره.
    ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.

    • آرومیس says:

      سلام وقت شما هم بخیر. در سرمهای اوردینری معمولا از ترکیبات معدودی استفاده شده و هر کدوم برای یک هدف ساخته شدن. برای مثال، یک سرم از کمپانی استی لادر حاوی آبرسان، لایه بردار، آنتی اکسیدان و روشن کننده هست ولی بیشتر سرمهای اوردینری معمولا یک کار انجام میدن و برای دریافت تمام ترکیبات ضروری برای پوست باید از چند سرم و در نوبتهای مختلف استفاده کنید.
      سرم آبرسان هیالورونیک اسید اوردینری هم فقط آبرسانی انجام میده و حاوی ترکیبات زیادی نیست.
      معمولا اول باید از سرم استفاده کنید و روی اون از آبرسان. البته اگه یک سرم باعث سوزش پوستتون شد میتونید اول از آبرسان و روی اون از سرم استفاده کنید.
      بله از سرم کافئین میشه به تنهایی استفاده کرد.
      بهتره شبها از کرم ویتامین سی اوردینری استفاده کنید و در همون نوبت از محصولاتی که لایه بردار هستند و یا رتینولها استفاده نکنید.

  92. طاهره says:

    سلام وقت بخیر من از سرم ضد لک اردینری استفاده میکنم ایا باید هم صبح هم شب استفاده بشه یا فقط یک وعده
    ممنون میشم راهنمایی کنید

    • آرومیس says:

      سلام وقت بخیر. اگه منظورتون نیاسینامید یا آلفا آربوتین هست بله باید دوبار در روز استفاده کنید.

        • مریم says:

          سلام وقت بخیر من پوستم دهیدراته شده و پوسته پوسته شده ولی گاهی جوش هم میزنه ژل شستشو آبرسان هست
          از سرم الفااربوتین استفاده میکنم دوبار و کرم ابرسان .نیاسینامید هم تازه میخام استفاده کنم
          پوستم صاف نیست حالت پوست پرتقالی داره و لک های جوش هست منافذش هم بازه یه راهنمایی کنین اگه نیاز به سرم دیگه ای هم هست

          • آرومیس says:

            سلام وقت بخیر. در کنار محصولاتی که گفتین بهتره از سرم لاکتیک اسید 5 درصد نیز استفاده کنید.

      • مینا says:

        سلام وقتتون بخیر
        ببخشید با تنوع زیاد محصولات اوردینری به نظر شما من چی استفاده کنم؟ پوستم معمولیه کک و مک دارم که دوست دارم از بین برن یه لکه کوچیک و کمرنگ هم دارم که دوست دارم بره پوستم ناهمواری نداره ولی دوست دارم صاف صاف بشه

        • آرومیس says:

          سلام وقت بخیر. استفاده از سوسپانسیون آزلائیک اسید و آلفا آربوتین میتونه بهتون کمک کنه. روزها هم اگه در معرض نور آفتاب هستید باید از ضد آقتاب استفاده کنید.

  93. فاطمه says:

    سلام وقتتون بخیر
    من ۲۶ سالمه و پوست مختلط دهیدراته ای دارم و روی بینی و چونه هم جوشای سر سیاه دارم و حس میکنم پوستم داره چروک میشه روی پیشانیم و دور چشم و خط لبخندم
    یه مدت زیر خط گونه هام جوش های بدی میزدم که رفتم دکتر آزماش دادم وبا قرص و ژل شستشو الارو حل شد ولی الان زیر چشام گود شده و به پیشنهاد دوستم سرم زیر چشم کافئین اوردینری رو گرفتم ولی انگار بهش حساسیت دارم چشمام نمیسوزه ولی انگار چیزی باعث میشه که نتونم بازشون کنم کمی بعد از استفاده ؛ با اینکه سرم رو اصولی استفاده میکنم این اتفاق برام افتاده
    ممنون میشم راهنماییم کنید.

    • آرومیس says:

      سلام وقت بخیر. کافئین بیشتر برای تیرگیهایی که در اثر پاره شدن مویرگهای ریز پوست ایجاد میشه کاربرد داره و تاثیر چندانی بر گودی زیر چشم نداره. به علاوه، اینطور که فرمودین پوستتون بهش حساسیت نشون داده و بهتره مصرفش رو قطع کنید. آبرسانی مداوم با استفاده از سرمهای هیالورونیک اسید میتونه براتون نتیجه بهتری داشته باشه. روزی دوبار روی تمام صورتتون از جمله دور چشم از این سرمها استفاده کنید (البته دقت کنید سرمی که می خرید حاوی الکل یا مواد حساسیت زا و عطری نباشه).
      موفق باشید

    • آرومیس says:

      سلام. سالیسیلیک اسید برای پوستهای چرب و سالیسیلیک آنهایدرس برای پوستهای خشک تا نرمال مناسب هست.

  94. Aram says:

    سلام
    من ۱۶ سالمه و پوستم مختلط هست و خیلی جوش سرسیاه دارم
    میخواستم بدونم که با توجه به سنم استفاده از سرم سالیسیلیک اسید برام مشکلی ایجاد نمیکنه؟

    • آرومیس says:

      سلام. بجای سرم بهتره از یک محصول شستشوی صورت که حاوی سالیسیلیک اسید باشه استفاده کنید.

  95. Niloofar says:

    سلام وقتتون بخیر
    من ۲۳ سالمه و پوست مختلط و چربی دارم. دو دوره برای درمان جوش هام از راکوتان استفاده کردم و یک بار هم برای جای جوش و فرو رفتگی هایی که بر اثر آکنه ایجاد شده بود شابسیژن و لیزر Co2 فرکشنال انجام دادم ولی فقط درصد کمی جواب گرفتم.
    الان تصمیم دارم از محصولات اوردینری برای کاهش منافذ باز پوست، فرورفتگی ها و جای جوش ها استفاده کنم. البته هرازگاهی هم جوش میزنم
    شما چه محصول و روتینی رو پیشنهاد میدین؟!

    • آرومیس says:

      سلام وقت بخیر. میتونید از امولسیون گرن اکتیو رتینوئید ۲ درصد (شبی یکبار) و سرم هیالورونیک اسید (صبح و شب) استفاده کنید.

  96. فاطمه says:

    سلام و درود
    سپاس از سایت خوبتون
    برای پوست چرب با منافذ باز استفاده از سرم نیاسینامید و سپس هیالورونیک اسید در یک نوبت مناسب است؟
    من پوست چربی دارم که پس از شستشو با ژل مناسب ابتدا سرم نیاسینامید و سپس‌ برای آبرسانی سرم هیالورونیک میزنم
    آبرسانی با تکسچر سرم فقط میتوانم داشته باشم چون با تکسچر کرم مانند باز هم دچار چربی و براقی پوست میشوم

    • آرومیس says:

      سلام. ممنون از لطفتون
      بله دوبار در روز اول از سرم نیاسینامید و روی اون از سرم هیالورونیک اسید استفاده کنید. نیازی به استفاده از کرم نیست.

  97. پرستو says:

    سلام وقتتون بخیر
    من پوست چرب مستعد جوش دارم و منافذ باز روی تی زون صورتم دارم.(البته روتین پوست چرب معمولی رو رعایت میکنم و جوش ها و منافذم رو تا حدودی کنترل کردم )
    جای جوش هام هم دیر خوب میشه و تبدیل به لک قهوه ای میشه. از طرفی ۲۵ سالمه و میخوام شروع کنم به استفاده از محصولات ضد پیری. با توجه به راهنمایی های شما تصمیم گرفتم روتینم شامل این محصولات باشه که هم ضد لک هستن هم ضد جوش و منافذ و هم ضدپیری:
    الفا اربوتین+نیاسینامید صبح ها،
    گرن اکتیو رتینوئید شب ها،
    و دو شب در هفته سالیسیک اسید به جای رتینوئید،
    اسوربیک اسید هم میخوام مصرف کنم ولی نمیدونم کجای این روتین بذارمش
    ایا این روتین خوبه؟ چیزی میتونه کم و زیاد یا جایگزین بشه؟ تعداد محصولات زیاد نیست؟

    • آرومیس says:

      سلام وقت بخیر. روتین مناسبی انتخاب کردین و دیگه نیازی به اسکوربیک اسید توی این روتین نیست.
      فقط برای جلوگیری از خشکی و حساسیت زایی احتمالی حتما روزی دوبار و به عنوان مرحله آخر از یک سرم آبرسان استفاده کنید.
      روزها استفاده از ضد آفتاب هم فراموش نشود!
      موفق باشید

  98. مینا says:

    سلام وقتتون بخیر
    آیا برای از بین بردن لک وجوانسازی میشه سرم بوفه و آربوتین و هیالورونیک اسید رو همزمان باهم استفاده کرد؟

  99. neda says:

    سلام وقتتون بخیر
    من ۳۳ سالمه پوست مختلط دارم که دهیدراته هستش قسمت پیشونی بینی و گونه ها منافذ باز دارم میشه بفرمایید روتین مناسب برای من شامل چه محصولاتی از اوردینری میشه؟
    پیشاپیش از راهنماییتون سپاسگزارم

    • آرومیس says:

      سلام وقت بخیر. میتونید از سرم هیالورونیک اسید، لاکتیک اسید و بافت استفاده کنید.

  100. هانیه says:

    سلام وقتتون بخیر
    من ۲۳ سالمه از نوجونی جوش میزد صودتم پوستم چربه الان کمتر شده اما پیشونیم و کناره های بینیم دارن همچنان و جای جوش هم مونده رو صورتم .راکوتان خیلی موثر بود اما به محض اینکه نمیخورم باز جوش میزنم
    میخاستم یه سرم که برای من کارامدتر باشه معرفی کنید
    که هم جوش هام کمتر بشه هم شفاف تر بشه پوستم و جای جوش ها کمتر دیده بشه
    فقط من فعلا یه سرم رو میتونم تهیه کنم
    ممنون میشم

  101. فرنوش says:

    روزتون به خوشی
    من یک ماهه دارم بافه مصرف میکنم، اثر چندانی نداشته فعلا، دوره بعد ماتریکسیل و هیالورونیک بگیرم یا همینو تمدید کنم؟

    • آرومیس says:

      سلام وقت شما هم بخیر. باید سه تا چهار ماه از این سرم استفاده کنید تا نتیجه بگیرید. در واقع سرمهایی مثل بافت در بلند مدت اثرگذار خواهند بود و اصلا نباید انتظار داشته باشید تا در عرض یک ماه نتیجه بگیرید.

  102. هدیه says:

    وقت بخیر ۳۰ ساله هستم و پوست چرب و جوشدار دارم ، کدام سرم برای پیشگیری از چروک و لیفت مناسب هست؟

    • آرومیس says:

      سلام وقت بخیر. استفاده از سرمهای حاوی رتینوئید برایتان مناسبند. می توانید با امولسیون گرن اکتیو رتینوئید ۲ درصد شروع کنید.

  103. N~♤ says:

    سلام، ظهر به خیر‌.
    ۴۰ سالمه و پوستی چرب دارم، البته دهیدراته نیست.
    روی گونه ها متاسفانه جای چند لک نه خیلی تیره و نه خیلی روشن وجود داره که اثر دوران بارداری و آفتاب سوختگی‌های مداومه و متاسفانه دیر هم به فکر انجام روتین پوستی افتادم.
    (بیماری کلیوی هم دارم)
    درحال حاضر چند وقتی هست روتین موسای منظم برای شستشوی صورت و همچنین استفاده‌ی مداوم و منظم از ضدافتاب، آبرسان و ویتامین سی دارم و در کل پوستم تغییر مثبت زیادی داشته اما جای لک های صورتم بهبود خیلی زیادی نداشته و با اینکه دو سه محصول خیلی معتبر هم استفاده کردم باز هم تغییر چشم گیری ایجاد نشده.
    اگه لطف کنید یه روتین پوستی مناسب من با محصولات اوردینری بدین که کمک کنه ظاهر لک هام رو به بهبود بره، ممنون میشم.

    • آرومیس says:

      سلام وقت بخیر. استفاده منظم از آبرسان، ویتامین سی و ضد آفتاب خیلی خوبه ولی برای نتیجه بهتر می تونید شبی یکبار از سرم رتینول ۰٫۲ درصد هم استفاده کنید. بعد از چند هفته لکه هاتون کمتر میشن.
      موفق باشید

  104. فرنوش says:

    سلام و روزبخیر
    ۳۷ سالمه
    پوست مختلط روبه خشک و تقریبا حساس دارم
    روتین پوستی منظم دارم.
    جوش کم میزنم، کمی لک دارم و منافذ، و بیشتر از همه پوستم لیفت و شادابی میخواد
    سرم بافه رو این ماه به روتینم اضافه میکنم.

    روتین مناسب من رو ممکنه بهم بگید؟ ترجیحا استفاده از محصولات کرولتی فری مثل دی اوردینری هست

    • آرومیس says:

      سلام وقت بخیر. برای لیفت و شادابی پوستتون می تونید صبحها از سرم بافه، سرم هیالورونیک اسید و غروبها از سرم گرن اکتیو رتینوئید و هیالورونیک اسید استفاده کنید.

      • ناشناس says:

        ممنون از شما
        بافه سلول سازه به اصطلاح و کرن اکتیو رتینویید لایه بردار
        بهتر نیس در دو دوره مختلف استفاده بشن که نتیجه همو خنثی نکنن؟

        • آرومیس says:

          سلام. سرم بافه حاوی پپتید است و می تواند به مرور زمان باعث تقویت کارکرد پوست و لایه محافظتی آن شود. اما رتینوئیدها لایه بردار محسوب نمی شوند. آنها محرک کلاژن سازی هستند و باعث می شوند تولید کلاژن پوست افزایش یابد. وقتی سلولهای جدیدی روی پوست ایجاد شود، با همان سرعت، سلولهای مرده نیز از روی آن دفع می شوند که این حالت شبیه به لایه برداری است.
          برای استفاده از این دو سرم، از یکی صبحها و از دیگری غروبها استفاده کنید.

      • فرنوش says:

        آیا دورچشمهای حاوی رتینول برای من اثری دارن؟ (چون توی یه مقاله هاتون گفتید دورچشم ها اثر چندانی بر جوانسازی ندارن)
        چه مارک و محصولی رو توصیه میکنید؟

          • فرنوش says:

            و بی اسکوالن برای من(پوست مختلط و حساس و مستعد میلیا دارم ) مشکلی نداره؟ و اینکه گرن اکتیو کمترینش ۲ درصد هست؟

          • آرومیس says:

            سلام. گرن اکتیو رتینوئید ۲ درصد برای شما مناسب است ولی در روزهای اول، یک روز در میان ازش استفاده کنید تا پوستتون بهش عادت کنه.

  105. ریحون says:

    سلام وقت بخیر من از ۱۱سالگی جوش زدم تاالان که۳۰سالمه تمام داروهای موردنیازم خوردم دوره ای خوب میشه و باز شروع میشه.
    و متاسفانه ژنتیکی هست و جاشم یا گود میشه یا لک.
    الان بشدت ثبل جوش نمیزنم مثلا چند ماه یکی میزنم اما ازاون کیستی هاکه جاش میمونه از لحاظ چک آپ هیچ مشکلی ندارم.
    چه روتینی میتونم مصرف کنم؟پوستم چرب و کدر و دهیدراته هم هست.
    بیشتر بخاطر لک ها و فرورفتگی ها دنبال درمانم.میشه راهنماییم کنین؟

    • آرومیس says:

      سلام وقت بخیر. می تونید از سرمهای زیر استفاده کنید:
      صبح: شستشوی ملایم صورت، سرم سالیسیلیک اسید اوردینری، سرم هیالورونیک اسید اوردینری، ضد آفتاب
      غروب: شستشوی ملایم، سرم رتینول ۰٫۲ درصد اوردینری، سرم هیالورونیک اسید
      البته برای درمان کامل باید با پزشکتون مشورت کنید.

  106. اسما says:

    سلام من ۲۷سالمه بصورت ژنتیکی مستعد جوشم ۶ماه روآکوتان خوردم ولی بعد چند سال دوبارهدشروع کرده به حوش کلی هم تو این سالها آنتی بیوتبک خوردم و از لحاظ هورمونی و کبد سالمم متاسفانه حای جوش هام چه دست بزنم مه نزنم فرورفته میشه و لک میمونه تا حالا از محصولات اوردینری استفاده نکردم نمیدونم چه روتینی استفاده کنم که هم جوش نزنه (جوش هام کیستی هست و بدون چرک اکثرا)هم جای فرورفتگی و لک هام بره…توروخدا کمکم کنین تو شهرمون دکتر متخصص نمونده که نرفتم و ۵جلسه هم لیزر انجام دادم خستم دیگه…

      • آرومیس says:

        سلام. میتونید از این روتین استفاده کنید:
        صبح: شستشوی ملایم صورت، سرم سالیسیلیک اسید اوردینری، سرم هیالورونیک اسید اوردینری، ضد آفتاب
        غروب: شستشوی ملایم، سرم رتینول ۰٫۲ درصد اوردینری، سرم هیالورونیک اسید
        توی این روتین از محصول دیگه ای استفاده نکنید و چند هفته بهش زمان بدید.

        • اسما says:

          خیلی ممنونم بین هرکدوم ازین سرم ها چقد فاصله بدم؟مثلاسالیسیلیک رو زدم بلافاصله بعدش هیالورونیک بزنم؟
          و اینکه نیاسین آمید استفاده نکنم؟
          برای زیر چشمام که چروک های ریز داره چه پیشنهادی دارین؟

          • آرومیس says:

            سلام. نیاسینامید توی این روتین ضروری نیست ولی میتونید استفاده کنید. بعد از هر سرم چند دقیقه صبر کنید و سرم بعدیو استفاده کنید.

        • اسما says:

          خیلی ممنونم از پاسخگوییتون.
          چقدر فاصله بدم بین هر سرم؟یا بلافاصله باشه مصرف سرم ها و ضد آفتاب؟و اینکه چه شوینده ای پیشنهاد میدین؟

  107. Faezeh says:

    سلام وقتتون بخیر
    من پوستم مختلطه و جوش های ریز قرمز و گاهی بزرگ و دردناک زیر پوستی تو قسمت چونه و پیشونیم درمیاد
    روی گونه هام و چونم هم پر از جای جوش های قرمز و قهوه ایه
    منافذ بازی هم دارم
    من سرم های نیاسینامید، هیالورنیک اسید، تونر گلیکولیک اسید ۷٪ و لاکتیک اسید ۱۰٪ خریدم
    پیشنهادتون برای درمان جوش ها و جای اون ها با این سرم ها چیه؟
    اگه سرم دیگه ای جای هر کدوم باید استفاده کنم ممنون میشم بهم بگین چی بخرم
    در ضمن من تونر tea tree از برند بادی شاپ دارم ولی توی ترکیباتش روغن داره
    میشه بعد شست و شوی صورت و قبل استفاده از سرم از این تونر استفاده کرد؟

    • آرومیس says:

      سلام وقت بخیر. روزی دوبار از سرمهای نیاسینامید و هیالورنیک اسید استفاده کنید. روزانه و قبل از این سرمها، یک روز از تونر گلیکولیک اسید و روز دیگه هم می تونید از تونر تی تری استفاده کنید.
      از سرم لاکتیک اسید ۱۰ درصد هم در این روتین می تونید استفاده کنید ولی هفته ای دوبار و قبل از نیاسینامید. اگر دیدید پوستتون واکنش آلرژیک نشون داد بهتره لاکتیک اسیدو قطع کنید.
      روزها هم حتما در مرحله آخر از ضد آفتاب استفاده کنید.

  108. شقایق ذاکری says:

    سلام عرض شد.میخواستم بدونم برای رفع لک و کک مک های به جا مانده از جای جوش آلفا اربوتین بهتره یا لاکتیک اسید ؟ یا پیشنهاد دیگه ای دارین . البته سرم خونی هم دارم در کنار اون میخواستم .تشکر

    • آرومیس says:

      سلام وقت بخیر. اگه از سرم خونی منظورتون سرم پیلینگ اوردینری هست باید در مصرفش احتیاط کنید. این سرم برای کسانی که تابحال لایه برداری نکردند و یا پزشکشون توصیش نکرده مناسب نیست.
      برای رفع جای جوشهاتون بهتره از سوسپانسیون آزلاییک اسید اوردینری استفاده کنید.

    • آرومیس says:

      سلام. سرم پیلینگ یک لایه بردار قوی هست و اگر بخواهید ازش استفاده کنید بهتره هر دو هفته یکبار باشه. نیاسینامید در کنارش میتونه براتون مفید باشه. در کنارشون هم حتما از سرم هیالورونیک اسید استفاده کنید.
      مادرتون هم میتونن از کرم آزلائیک اسید در کنار سرم هیالورونیک اسید و مرطوب کننده استفاده کنن.

      • زهرا says:

        ممنون از توضیحاتتون فقط برای مادرم کرم ازلاییک اسید رو زده ضد جوش ولی مادرم اصلا جوش نمیزنن بشدت پوستش لک داره به سبب با لا رفتن سن و میخان لک ها از بین بره اما پوستشونم خشک تراز این نشه

        • آرومیس says:

          سلام. لایه برداری به کاهش لکه هاشون کمک میکنه ولی چون پوستشون خشکه، اکثر لایه بردارها براشون مناسب نیست. آزلاییک اسید هم قدرت روشن سازی داره و هم لایه برداری خفیف که در مجموع می تونه بهشون کمک کنه. البته باید در کنارش از سرم هیالورونیک اسید و مرطوب کننده هم استفاده کنن.

      • زهرا says:

        و اینکه سرم الفا جوابگوی بهتریه یا کرم ازلاییک اسیک برای ازبین بردن لک
        و برای خودم اگر بخام بعد از ازبین رفتن جوشهام پوستم جوان باقی بمونه و یکدست بشه پیشنهادتون چیه؟ ممنونم از وقتی که میذارید

        • آرومیس says:

          آزلاییک اسید بهتره. استفاده از سرم ویتامین سی و سرمهایی که حاوی پپتید هستند (سرم بافت و ماتریکسیل) می تونه باعث جوان موندن پوستتون بشه.

  109. زهرا says:

    سلام من ۲۵ سالمه پوستم مستعد جوش مختلط و پر از منافذ و لک جای جوشه چی استفاده کنم بهتره

    مادرم هم ۵۰سالشونه پوستشون خشک و پر از لکه ایشون چی استفاده کنن که خشکیش بیشتر نشه و لک ازبین بره

  110. ستاره م says:

    سلام وقت بخیر خسته نباشید
    ممنون از توضیحاتتون من چون پوستم یکم متفاوته گفتم سوال بپرسم
    من پوست مختلط دارم. روی گونه هام معمولا یک یا دو جوش فعال قرمز دارم و جای جوش هم روی گونه ام زیاد مونده
    اما اطراف لبم و چونم پوست خشک و یکم تیره و قرمز
    و کلا پوستم مستعد پوسته شدن هست

    بنظرتون برای جلوگیری از جوش و از طرفی بهبود جای جوش هام و کم آبی پوستم چی خوبه

    هیالورونیک میخواستم بگیرم ولی کنارش چی و با چه ترتیب بزنم؟

    • آرومیس says:

      سلام وقت شما هم بخیر. بهتره روزی دوبار از سرم هیالورونیک اسید به همراه سرم نیاسینامید استفاده کنید. اول از نیاسینامید و روی اون از هیالورونیک اسید. مرحله آخر هم می تونید از مرطوب کننده استفاده کنید.

      • ستاره م says:

        دستتون درد نکنه از پاسختون ممنونم

        پس سالیسیلیک اسید یا رتینویید برای من مناسب نیستن نه؟

        • آرومیس says:

          سلام. چون گفتید پوستتون مستعد پوسته شدن و خشکه فعلا این محصولات براتون مناسب نیستن. این دوره از آبرسان، پپتید و آمینو اسیدها استفاده کنید.

  111. نگین says:

    سلام وقت بخیر ، من میخواستم برای درمان جای جوش و لک از روتین رتینول شب ها ، و‌نیاسینامید اوردینری صبح ها استفاده کنم ، حالا سوالی که برام پیش امده این هست که بعد از شستشو و حین استفاده ازین روتین ها تونر و‌ابرسان حاوی هیالورونیک اسید میشه استفاده بشه و تداخل نداره؟ یعنی روتین شب ها : شستشو پوست => تونر => سرم رتینول اوردینری => ابرسان حاوی هیالورونیک اسید => کرم مرطوب کننده …. روتین صبح ها : شستشو پوست => تونر => سرم نیاسین امید اوردینری => ابرسان حاوی هیالورونیک اسید => کرم مرطوب کننده => ضد افتاب درست هست؟

  112. سمی says:

    سلام من ۳۸ سالمه بعدرژیم افتادگی پوست دارم پوستم تیره وکدرشده خیلی بی حال وبدرنگ.پای چشمم هم تیره شده وگودافتاده وبعدبارداری هم لک روصورتم افتاده شما چه محصولاتی ازاوردینری وپیشنهاد میفرمایید.متشکرم

    • آرومیس says:

      سلام. بهتره شبها از سرم رتینول ۰٫۲ درصد و روزها از سرم اسکوربیل گلوکوزید و ضد آفتاب استفاده کنید. در کنار این سرمها، روزی دوبار هم از آبرسان استفاده کنید.

  113. Soosan says:

    سلام وقتتون بخیر من ۲۲سالمه و چروکای زیادی زیرچشمم دارم و همینطور گودی و تیرگی
    پوستم مختلط رو به چربه و جوشای زیرپوستی و روی پوستی زیادی رو گونه ها و پیشونیم دارم و اولین باره که میخوام از محصولات اوردینری استفاده کنم ممنون میشم که برای خرید راهنماییم کنید
    (البته باید بگم که نمیتونم بیشتر از ۳ آیتم خرید کنم)

    • آرومیس says:

      سلام وقت شما هم بخیر. برای کاهش موثر چین و چروک دور چشم باید از کرمهای دور چشم حاوی رتینوئید استفاده کنید.
      برای از بین بردن جوشهای زیر پوستی هم می تونین از سرم سالیسیلیک اسید اوردینری استفاده کنید.
      در کنار این محصولات، برای آبرسانی و شفاف شدن پوستتون باید سرم هیالورونیک اسید را هم به روتینتون اضافه کنید.

  114. مهرسا says:

    سلام وقتتون بخیر
    من پوست مختلط و مستعد به جوش دارم که در اطراف چانه جوش های فعال و روی گونه و خیلی کمتر پیشانی جوش های ریز و زیرپوستی دارم. شما چه روتینی را برای من پیشنهاد می کنید؟ میشه لطف کنید و یک شوینده مناسب هم معرفی کنید

    • آرومیس says:

      سلام وقت بخیر. می تونید از سرم سالیسیلیک اسید و در مناطق چرب صورتتون استفاده کنید.
      ما در سایت چند تا از محصولات شستشوی صورتو نقد کردیم که میتونید از بینشون انتخاب کنید.
      موفق باشید

  115. شهره says:

    سلام ممنون از اطلاعات کاملتون.
    من برای چندتا لک ریز قهوه ای و دو یه تا جای جوش قدیمی و منافذ باز صورتم رتینول /۵ درصد و نیاسین امید رو خریدم.
    قبلا روتینم با ازلاییک اسید و ویتامین سی بود یک‌دوره که تاثیری ندیدم ازش.
    این روتین همراه با رتینول و نیاسین امید مناسبه برای من یا الفا اربوتن رو هم بگیرم؟ و اینکه نیاسین امید رو روز و رتینول رو شب استفاده کنم صحیحه؟

    • آرومیس says:

      سلام وقت بخیر. این روتین رتینول و نیاسینامید براتون موثره ولی بهتره هفته ای یا دو هفته یکبار، لایه برداری ملایم هم انجام بدین. نیاسینامیدو دو بار در روز و رتینول رو شبها استفاده کنید. البته بهتره در هفته های اول یک شب در میون از رتینول استفاده کنید تا پوستتون بهش عادت کنه.
      روزی دوبار آبرسانی و روزها استفاده از ضد آفتابو فراموش نکنید.

  116. رها says:

    سلام وقتتون بخیر ممنون از سایت خوبتون من 38 سالمه و پوست صورتم یکنواخت نیست جای جوش و لک وباصطلاح پوست مرغی داره کدوم محصول اوردینری پیشنهاد میکنید یه دوره از لایه بردار سیبامید اردن استفاده کردم تاثیر نداشت

  117. معصوم says:

    سلام.وقت بخیر
    من ۲۳ سالمه فک کنم پوست مختلط دارم و روی صورتم جوشهای ک زیر پوست هستن و سر سیاه دارن و با فشار بیرون میان مثل جوشهای سر سیاه هستن علتش چیه و چی استفاده کنم ممنون میشم ج بدید

    • آرومیس says:

      سلام وقت شما هم بخیر. دلیل عمده جوش زدن، جمع شدن چربی و سلولهای مرده در داخل منافذ پوست است. با پاکسازی مداوم پوستتون می تونید جلوی ایجاد بیشتر جوشهارو بگیرید.
      شما می تونید از سرم سالیسیلیک اسید، در مناطق چرب صورتتون و جایی که جوشها هستن استفاده کنید.

  118. فاطمه says:

    سلام من پوستم مشکلی نداره ولی برا تقویت و اینکه صاف بمونه بخوام استفاده کنم کدوم محصول اردینری رو پیشنهاد میکنین؟پوستم مختلطه تقریبا

  119. ستاره says:

    سلام وقت بخیر ممنون از پاسخگویی های خوبتون
    من ۲۵ سالمه و پوست نسبتا چرب +دارای اسکار آکنه+ با منافذ باز+ و اخیرا یک لک قهوه ای ( اندازه یه سکه) سمت راست صورتم تشکیل شده، با توجه به اینکه قبلاً برای جای جوش و جوشهام مزونیدلیگ انجام دادم و یک مدت خیلی کم چندین روز از کرم پنژل استفاده کردم. سوالی که دارم آیا میتونم از لایه بردار اوردینری استفاده کنم ؟ و اینکه آیا میتونم سرم نیاسنامید اسید اوردینری رو با کرم آزالیک اوردینری استفاده کنم و اگر بله به چه صورت؟ ( قبلاً یه دوره نیاسنامید اسید استفاده کردم و نتیجه عالی بود) ممنونم از پاسخگویی شما بزرگوار 🙏 ( هدف: از بین بردن جای جوش و لک ایجاد شده و بستن منافذ باز پوستم)

    • آرومیس says:

      سلام وقت شما هم بخیر. اگه جای جوشهاتون بصورت فرورفتگی هست بهتره از سرم رتینول به علاوه نیاسینامید استفاده کنید. با استفاده این دو محصول با هم، جای جوشهاتون پرتر میشه و لکه های صورتتون هم کمرنگ میشن. استفاده از لایه بردار در این روتین پیشنهاد نمیشه ولی می تونین روزی یکبار، از یک محصول شستشوی صورت که حاوی سالیسیلیک اسید باشه استفاده کنین.
      حتما یادتون باشه که در این روتین، روزی دوبار باید از آبرسان و روزها حتما از ضد آفتاب استفاده کنید.

      • ستاره says:

        ممنون از پاسخگویی خوبتون واقعا به شما بیشتر از دکتر ها میشه اعتماد کرد 🙏 یه سوال دیگه که دارم در روتینی که فرمودید نمیشه هفته ای یک بار لایه بردار اوردینری استفاده کرد؟ آیا رتینول و نیاسنامید برای از بین بردن جای جوش ها کافیه؟ و اینکه چه آبرسانی میتونم از شما بگیرم ؟ ممنونم 🙏🙏

        • آرومیس says:

          سلام. ممنون از لطفی که به ما دارید.
          استفاده از رتینول می تونه باعث خشکی و حساسیت پوست بشه و وقتی از یک لایه بردار قوی در کنارش استفاده کنید، ممکنه باعث صدمه دیدن پوستتون بشه. می تونید بجای استفاده از سرم پیلینگ، هفته ای یک تا دوبار از ماسک سالیسیلیک اسید این کمپانی استفاده کنید که قدرت لایه برداری کمتری داره.
          رتینول و نیاسینامید می تونن تا حد خوبی جای جوشهاتونو کمتر کنن ولی نباید انتظار اثرگذاری سریع ازشون داشته باشید. حداقل باید سه ماه ازشون استفاده کنید تا تاثیرشونو ببینید.
          برای آبرسانی می تونین از سرم هیالورونیک اسید استفاده کنید. روزها هم حتما از یک ضد آفتاب با SPF 50 یا بالاتر استفاده کنید.

  120. آرام says:

    سلام . من پوست صورتم سرخه گاهی زیاد گاهی کم، جوش هم خیلی کم در حد یکی دو تا میزنم. پوست صورتم مختلطه و منافذ باز هم دارم. با توجه به این موارد شما چه پیشنهادی دارید؟
    من الان تو لیست خریدم :
    ۱) کرم مرطوب کننده آبرسان فاکتورهای طبیعی هیالورونیک اسید اوردینری اصل
    ۲) سرم هیالورونیک اسید و B5 اوردینری اصل | آبرسان قوی و کاهش چروک پوست
    هست. آیا اینا برای من خوبه؟
    بین کرم آزلائیک اسید ۱۰% اوردینری اصل | آنتی اکسیدان و ضد جوش و منافذ پوست و سرم نیاسینامید و زینک اوردینری | سرم ضد جوش و منافذ کدوم برای من مناسبتره؟

    • آرومیس says:

      سلام وقت بخیر. بهتره از کرم فاکتورهای طبیعی، هیالورونیک اسید و آزلائیک اسید استفاده کنید.

  121. پریسا says:

    سلام ، برای پوست مختلط سن ۲۳ سال مصرف سرم ویتامین سی برای شاداب شدن و محافظت پوست پیشنهاد میدین یانع و هفته ای چند بار استفاده بشه ؟
    و ایا مصرو هیالورونیک اسید با سرم ویتامین سی تداخل ندارد ؟
    برای منافذ باز روی بینی چه سرمی خوبه و با سرم هایی که گفتم تداخل داره یا خیر و هفته ای چند باز و چگونه استفاده بشه

    • آرومیس says:

      سلام. بله می تونید هر روز، صبح ها از ویتامین سی، سپس از هیالورونیک اسید و روی آن از ضد آفتاب استفاده کنید. غروبها هم از هیالورونیک اسید
      برای منافذ باز هم میتونین غروبها و روی مناطق چربتر صورتتون از سرم سالیسیلیک اسید استفاده کنید و سپس روی اون از سرم هیالورونیک اسید.

  122. Fereshte says:

    سلام من گودی چشم و یکم سیاهی زیر چشم دارم میخواستم کافیین اوردنیری بخرم فقط می‌خوام نیامیداسید هم بخرم فقط میتونم دوتاشون رو تو روتین صبح استفاده کنم؟ و می‌خوام شب هم از ویتامین سی استفاده کنم و برای همه سرم ها هفته سه بار استفاده کنیم و اگر حساسیت نداشتم روزی یک بار؟

    • آرومیس says:

      سلام. کافئین و نیاسینامید نمی تونن کمک زیادی به کاهش گودی و تیرگی زیر چشمتون بکنند. بهتره روزی دوبار از سرم هیالورنیک اسید و شبها از سوسپانسیون ویتامین سی اوردینری استفاده کنید.
      فقط دقت کنید که از ویتامین سی روی پلکهاتون استفاده نکنید.

      • فرنوش says:

        وقت بخیر. کلا هر محصول دارای ویتامین سی برای دورچشم رو نباید روی پلک زد؟ دلیلش رو هم ممکنه بگین؟

        • آرومیس says:

          سلام. از سرمهای ویتامین سی با درصد پایین که حاوی الکل یا مواد حساسیت زا نباشند میتونید دور چشمتون هم استفاده کنید البته بجز پلک بالا. درصدهای بالای ویتامین سی میتونه باعث حساسیت پوستی بشه و برای استفاده دور چشم باید با احتیاط مصرف بشن.

  123. سارا says:

    سلام و خسته نباشید‌.من پوست چرب و مستعد جوش دارم و پوستم دارای اسکار های آکنه هست.اما بحاطر لیزرهایی که انجام دادم بشدت حساس شده و زود قرمز میشه.ممنون میشم راهنماییم کنین که از چه روتینی استفاده کنم.

    • آرومیس says:

      سلام ممنون. بهتره از سرم های آلفا آربوتین و ماتریکسیل دی اوردینری استفاده کنید. روزی دوبار، اول از ماتریکسیل و روی اون از از ماتریکسیل استفاده کنید. برای تاثیر بهتر می تونین از سرم هیالولونیک اسید به عنوان مرحله آخر و روی این دو سرم استفاده کنید. روزها ضدآفتابو اصلا فراموش نکنید!

      • هانیه says:

        سلام وقت بخیر
        میخاستم ببینم من میخام مصرف نیاسیمید رو شروع کنم
        مصرفش با کرم ویتامین سی اوردینری تداخل نداره؟

        • آرومیس says:

          سلام وقت شما هم بخیر. از نیاسینامید و ویتامین سی می توانید در یک روتین استفاده کنید. اما دی اوردینری در سایتش توضیح داده که بهتر است این دو ترکیب همزمان استفاده نشوند. صبح ها از نیاسینامید و غروبها از ویتامین سی استفاده کنید.

          • هانیه says:

            ممنون از پاسختون 🌹یه سوال دیگه
            رتینول بعد از مصرف باید شسته شود یا روی پوست بمونه

          • آرومیس says:

            سلام. رتینول باید روی پوست بماند و نباید آن را شست. اگر غروب از رتینول استفاده کردید، صبح فردا می توانید آنرا بشویید.
            موفق باشید

  124. الهام says:

    سلام وقت بخیر ممنون از سایت خوبتون
    من پوست مختلط دارم و داری منافذ باز جوش‌های سر سیاه و سفیدودرعین حال خشک😐,طوری که اگه از مرطوب کننده استفاده نکنم پوستم از خشکی میسوزه.واقعا نمی‌دونم کدوم روتین برای من مناسبه،🤔😬ممنون میشم راهنمایی ام کنید

    • آرومیس says:

      سلام مرسی از لطفتون. هفته ای دو تا سه بار و شبها از سرم لاکتیک اسید 5 درصد استفاده کنید. روزی دوبار، صبح و غروب از سرم هیالورونیک اسید و روی اون از مرطوب کننده استفاده کنید.
      روزها حتما باید بعد مرطوب کننده، ضد آفتاب بزنید.

  125. فریبا says:

    سلام من تازه شروع کردم روتین اوردینری رو برای پوست های جوش دار ولی قبلا کرم صبح و شب برای رفع جوشام داشتن میتونم این کرمارو بعد ا سرم استفاده کنم ZENIA LPبرای شب و Avene cleanance برای صبح ????

    • آرومیس says:

      سلام. یا از روتین اوردینری استفاده کنید یا از کرمهایی که گفتید. در صورت استفاده با هم می تونن باعث خشکی بیش از حد، حساسیت زایی و یا افزایش جوشهاتون بشن.

        • آرومیس says:

          کرم کلینانس اون در واقع یک محصول لایه بردار محسوب میشه و قدرت آبرسانی قابل توجهی نداره. بهتره از یک مرطوب کننده جدا استفاده کنید.

  126. ملینا says:

    سلام وقت بخیر من‌جوش های زیادی اطراف شونه ها و کمرم میزنم‌که تبدیل به لکه شدن
    لطفا راهنماییم میکنید کدوم یک از محصولات اوردینری و خریداری کنم برای رفع‌جوش و لک بدن ؟

    • آرومیس says:

      سلام وقت شما هم بخیر. می تونین از سرم نیاسینامید به همراه سرم سالیسیلیک اسید اوردینری استفاده کنید. لطفا برای اطلاع بیشتر در مورد این محصولات و نحوه استفاده، به نقد آنها در سایت رجوع کنید.

  127. Pani says:

    سلام من پوست مستعد به جوش و دارای لک جوش مختلط دارم بنظرتون خوبه من سرم نیاسینامید اسید ٪۱۰+ زینک 1٪ با سرم AHA 30% + BHA2% بگیرم؟

    • آرومیس says:

      سلام. اگه بار اولی هست که از لایه بردارها استفاده می کنید، سرم AHA/BHA براتون مناسب نیست. بهتره از سرم نیاسینامید به همراه سرم سالیسیلیک اسید استفاده کنید.

    • آرومیس says:

      سلام. بهتره از ماتریکسیل همزمان با لایه بردارها، رتینول و ویتامین سی استفاده نکنید.

  128. پونا says:

    سلام من اگه به روتین جوشهای قرمز پانژل اضافه کنم ، کجای روتینم باید قرار بدم؟ممنون میشم پاسخ بدین

    • آرومیس says:

      سلام. غروبها و طبق توضیحاتی که قبلا براتون گفتیم، بجای سرم لاکتیک اسید از پانژل استفاده کنید. در این حالت، لاکتیک اسید از این روتین کلا حذف می شود.

  129. مینا says:

    درود 32 سال سنم هست پوست نسبتا خشک با منافذ باز دارم برای جلوگیری از چروک صورت و دور چشم ،ضدلک و آبرسان چی پیشنهاد میدید؟ اگر جواب بدید یک دنیا ممنون میشم چون واقعا بین این محصولات گیج شدم

    • آرومیس says:

      سلام. برای کاهش ظاهر منافذتون بهتره از سرم لاکتیک اسید 5 درصد استفاده کنید. سرم آلفا آربوتبن می تونه لکه های صورت و دور چشمتون رو کمتر کنه.
      برای آبرسانی و جلوگیری از ایجاد چروک هم بهتره از سرم هیالورونیک اسید، به همراه سرم بافه استفاده کنین.

  130. یلدا says:

    سلام خسته نباشید من پوستم نرمال هست ولی جوشهای زیر پوستی زیادی دارم و هم اسکار ممنون. میشم کمکم کنید. کدوم رو بخرم

    • آرومیس says:

      سلام ممنون. ترکیب سرم لاکتیک اسید و نیاسینامید میتونه بهتون کمک کنه. برای توضیحات بیشتر لطفا به نقد هر دو محصول در سایت رجوع کنید.

  131. Reyhane says:

    سلام
    من میخوام هم از روتین رفع جوش وهم لز روتین رفع تیرگی و لک استفاده کنم ولی تو هرکدوم روتین صبحو شبش فرق داره،من چجوری اینارو ترکیب کنم؟

    • آرومیس says:

      سلام. می تونین از این روتین استفاده کنین
      صبح: پاکسازی صورت. نیاسینامید. ضد آفتاب
      غروب: پاکسازی صورت. سالیسیلیک اسید، نیاسینامید. آبرسان یا مرطوب کننده

  132. ناشناس ۱۲۳ says:

    سلام و وقت بخیر ، من در سن بالای نزدیک ۴۰ سال به دلیل جوش های زیاد که برام اتفاقی پیش اومد تحت درمان با راکوتان قرار گرفتم که حدود ۶ ماه پیش تمام شده ، اما مجدد بعد از ۶ ماه قطع دارو پوستم شروع به جوش زدن کرده هم جوش سرسفید و هم جوش بزرگ که جاشون بصورت لکه تیره رنگ تو صورتم باقی میمونه ، الان هم پوستم خشک و دهیدراته شدید هستش و هم روی گونه و پیشونی ام جوش میزنه ، میشه بهم روتین پوستی مناسبم رو معرفی کنید ؟؟؟ و اینکه کدوم محصول اوردینری برام فعلا واجبتره برای رفع جوش و دهیدراته بودن پوستم و تیره شدنه پوستم ؟؟؟

    • آرومیس says:

      سلام. در کنار فوایدش، مصرف بلند مدت راکوتان می تواند باعث آسیب به لایه محافظت پوست و خشکی بیش از حد آن شود. استفاده از مرطوب کننده ها و پپتیدها می تواند باعث تقویت لایه محافظت از پوستتان شود. ما کرم فاکتورهای طبیعی اوردینری را پیشنهاد می کنیم. بهتر است برای چند ماه از این کرم استفاده کنید تا پوستتان بهتر شود. بعد از چند هفته که خشکی پوستتون برطرف شد می تونین از یک سرم نیاسینامید و یا آلفا آربوتین برای کمرنگ کردن جای جوشهاتون استفاده کنین.
      چون ما دلیل جوش زدن و نوع پوستتان را نمی دانیم پس در مورد درمان جوش نظری نمی دهیم و بهتر است با یک پزشک پوست در این زمینه مشورت کنید.
      موفق باشید

    • آرومیس says:

      سلام. معمولا دلیل عمده ایجاد میلیا، جمع شدن چربی و سلولهای مرده در منافذ پوست است. پاکسازی ملایم و مداوم پوست میتونه تا حد خوبی باعث کاهش میلیا بشه. استفاده از محصولات شستشوی صورت ملایم، می تونه بهتون کمک کنه. روزی یک تا دوبار پوست دور چشمتون رو با این محصولات شسته و با آب ولرم آبکشی کنین. بعد از اون هم میتونین کمی عسل روی پوستتون بمالین. عسل قدرت ضد تورم و آنتی باکتریال خوبی داره و می تونه باعث کاهش جوشهای سر سفید بشه. یادتون باشه که با پلک بالایی کاری نداشته باشین و فقط پایین پلک و دور چشمتون رو هر روز پاکسازی کنین.
      موفق باشین

  133. نسرین says:

    سلام لک های بزرگ وپررنگ روی صورتم دارم چهارساله هرچیزی رااستفاده کردم بی فایده بود الان ازاوردینری پیلینگ لاکتیک اسید ویتامین سی وبافت والفااربوتین راگرفتم پیلینگ رابرای جمعه ولاکتیک اسیدرا عصر دوروز درهفته والفااربوتین راشب‌ و ویتامین سی راصبح استفاده میکنم رتینولش راهم خریدم با بافت نمیدونم کجای روتینم باشه اخه ۴۲سالمه وباید بافت هم توروتینم باشه‌ ممنون میشم راهنمایی کنید

    • آرومیس says:

      سلام. حتما نباید همه این سرمها رو توی یک روتین استفاده کنین. گفتین در این روتین از سرمهای پیلینگ، لاکتیک اسید، ویتامین سی و آلفا آربوتین استفاده می کنید. صبر کنید تا این روتین به پایان برسد و در روتین بعدی از رتینول و بافت استفاده کنید. در طول تمام این روتین ها استفاده از مقدار زیادی مرطوب کننده و ضد آفتاب را فراموش نکنید.
      موفق باشید

      • فريماه says:

        سلام وقتتون بخير من پوست چرب و با منافذ باز زياد دارم قبلا خيلى جوش ميزدم اما الان هر چند مدت يكبار سه چهارتا ميزنم ، براى من چه سرمى پيشنهاد ميكنيد

        • آرومیس says:

          سلام وقت بخیر. میتونید از سرم سالیسیلیک اسید به همراه یک سرم آبرسان استفاده کنید.

          • فريماه says:

            ممنونم عزيزم فقط اينكه آبرسان همون هيالورنيك اسيد هستش يا نه ممنون ميشم به اينم جواب بدين و اينكه بايد سرم هارو صبح و پشت هم استفاده كنم؟

          • آرومیس says:

            سلام. بله بهتره صبح و شب از سرم هیالورونیک اسید استفاده کنید. هفته ای سه بار هم شبها از سالیسیلیک اسید و روی اون از هیالورونیک اسید.

  134. ویدا says:

    سلام میشه همزمان از لاکتیک اسید و الفا استفاده کرد؟
    و اینکه هردو برپایه اب هست. کدوم میشه اول باید استفاده بشه؟

    • آرومیس says:

      سلام. بله اول از سرم لاکتیک اسید و روی آن از سرم آلفا آربوتین استفاده کنید.

      • Karimi says:

        سلام
        من صورتم خیلی جوش داره و جوش ها هم خیلی خیلی قرمز و جاهاشونم مونده
        من از ژل شست و شو و تونر و اسید سالیسیلیک و سرم هیالورونیک اسید و کرم کنترل کننده چربی استفاده میکنم
        ولی نمیدونم بعد از استفاده از هر نوع کرم یا سرم باید صورتم رو بشورم یا به همون لایه ها اضافه کنم؟
        میشه راهنمایی کنید

        • آرومیس says:

          سلام. تا حداقل 6 ساعت نیازی به شستن سرم نیست. برای مثال غروبها که از سرم استفاده می کنید نیازی نیست تا صبح روز بعد صورتتونو بشورین.

  135. رستا says:

    سلام.
    سرم‌های آرژیلرین، ماتریکسل و بافت رو میشه با هم مقایسه کنید و بفرمایید نمیدونم کدوم یکی رو بخرم بهتره!
    ممنونم ازتون

    • آرومیس says:

      سلام. هر کدوم از این سرمها کارشون با بقیه فرق می کنه. بستگی داره از این سرمها برای چه هدفی استفاده کنی. نقد هر سه محصول توی سایت هست و بسته به نیاز پوستت می تونی ازشون استفاده کنی.
      موفق باشی

      • Fateme says:

        سلام وقت بخیر، 36ساله هستم، پوستم دهیدراته اس، لک و کک و مک و منافذ باز رو کمی دارم و کلا پوستم شاداب نیست، چ محصولاتی از اوردینری و با چه روتینی استفاده کنم. ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

        • آرومیس says:

          سلام وقت بخیر. از این روتین استفاده کنید:
          صبح: سرم نیاسینامید، سرم بافه، آبرسان، مرطوب کننده، ضد آفتاب
          غروب: سرم نیاسینامید، (یک روز در میان) سرم لاکتیک اسید 5 درصد، آبرسان، مرطوب کننده

          • هانی says:

            سلام وقتتون بخیر ،من سرم هیالورونیک اسید،والفا اربوتین رو دارم استفاده میکنم ؛میشه سرم بافه ساده یا بافه کوپر را هم با این دوتا استفاده کنم ؛وبرای پوست مختلط برای جوانسازی بافه ساده بهتره یا بافه کوپر ؟بعد میشه اسیدهیالورنیک و الفااربوتین و بافه رو باهم شبها استفاده کنم

          • آرومیس says:

            سلام وقت بخیر. بله میتونید از بافت مس استفاده کنید. روزها از آلفا آربوتین+هیالورونیک اسید و شبها از هر سه سرم با هم استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *