بیوتی بلندر چيست

بیوتی بلندر چیست؟

بیوتی بلندر (Beauty Blender) یکی از شناخته‌شده‌ترین و محبوب‌ترین لوازم آرایشی در دنیای میک‌آپ است. این اسفنج جای خاصی در لوازم آرایشی هر میک‌آپ آرتیست دارد. از بهترین مواد ساخته شده است و شکل بدون لبه‌ی آن باعث می‌شود استثنائی باشد. با توجه به فراوانی آن در بازار، شاید وسوسه شوید نوع ارزان آن را بخرید. اما بگذارید به شما بگویم که این کار اشتباه است. اگر قصد خرید بیوتی بلندر دارید یا همین حالا یکی دارید، به خواندن این مطلب ادامه دهید تا روش استفاده از این ابزار خارق‌العاده را به شما بگوییم.

چرا به بیوتی بلندر نیاز دارید

اگر تازه به فکر خرید بیوتی بلندر افتاده‌اید یا تازه به دنیای میک‌آپ وارد شده‌اید، اجازه بدهید به شما بگویم که این اسفنج از پس همه‌ی کارها برمی‌آید. می‌توانید برای اعمال کرم پودر و کانسیلِر از آن استفاده کنید و نتیجه‌‌ی آن بی‌نظیر خواهد بود. ولی صبر کنید! روش‌های استفاده از آن بی‌نهایت‌اند و اگر یاد بگیرید ماهرانه از این اسفنج آرایشی استفاده کنید، میک‌آپ شما پیشرفت چشمگیری خواهد کرد.

طریقه استفاده از بيوتي بلندر

در اینجا روش درست استفاده از اسفنج بیوتی بلندر را آورده‌ایم:

  • قبل از هر بار استفاده بیوتی بلندر خود را خیس کنید

بیوتی بلندر باید خیس استفاده شود. اگر هیچ دستورالعملی راجع‌ به آن نخواندید و تا به‌ حال خشک از آن استفاده می‌کردید، کار اشتباهی می‌کرده‌اید. یک اسفنج مرطوب نه تنها باعث می‌شود پوست مرطوب و بدون رگه‌ای داشته باشید، بلکه از هدر رفتن کرم پودر گران نیز جلوگیری می‌کند. وقتی یک بیوتی بلندر را خیس می‌کنید، آب باعث می‌شود باد کند و اندازه‌اش بزرگ شود. با این کار، اسفنج متخلخل میک‌آپ شما را جذب نخواهد کرد و اعمال میک‌آپ بی‌عیب و نقص خواهد شد.

میک‌آپ آرتیست‌های حرفه‌ای معمولا یک فنجان آب کنار می‌گذارند تا هنگام کار اسفنج‌های خود را با آن خیس کنند. با این کار میک‌‌آپ به بهترین نحو با پوست شما ترکیب خواهد شد.

بیوتی بلندر چيست
  • از مناطق مختلف بیوتی بلندر برای کارهای مختلف استفاده کنید

یک دلیلی دارد که بیوتی بلندر شکل تخم‌مرغ است. می‌توانید از لبه‌های گرد آن برای اعمال میک‌آپ به بخش‌های بزرگ صورت خود استفاده کنید؛‌ مثلا گونه و پیشانی. از لبه‌های تیز برای اعمال میک‌آپ به بخش‌هایی که به آن‌ها دسترسی ندارید یا نیاز به دقت دارند، استفاده کنید؛ مثلا کنار بینی، زیر چشم و کنار لب. همه چیز را ترکیب کنید و از شکل تخم‌مرغی این اسفنج به نحو احسن استفاده کنید!

 

  • با بیوتی بلندر لکه‌گذاری کنید!

اگر بیوتی بلندر را محکم روی صورت خود بکشید، کار اشتباهی کرده‌اید. کاری که باید بکنید، لکه‌گذاری کردن است. حرکت لکه‌گذاری یعنی آرام اسفنج را روی پوست گذاشتن و برداشتن (ضربه زدن) و هم‌زمان ترکیب کردن. با این کار ترکیب لطیف‌تری خواهید داشت و کرم پودر شما بیشتر شبیه پوست‌تان به نظر خواهد رسید. همچنین، این تکنیک کمک می‌کند با استفاده‌ی کم‌تر از محصولات، پوشش بیشتری داشته باشید.

اگر از رژگونه استفاده می‌کنید، اعمال آن با یک بیوتی بلندر مرطوب با روش لکه‌گذاری، باعث می‌شود طبیعی‌تر و زیباتر به نظر برسد. و اگر می‌خواهید به صورت خود زاویه بدهید، از لبه‌ی تیز اسفنج برای کشیدن کانتور استفاده کنید و از لبه‌ی بزرگ‌تر برای از بین بردن خطوط خشن استفاده کنید.

  • از بیوتی بلندر برای مراقبت از پوست خود استفاده کنید

هیچکس نگفته است که بیوتی بلندر فقط برای استفاده در میک‌آپ ساخته شده است. زیبایی‌شناسان در اصل بیوتی بلندر «Nude» را برای اعمال محصولات مراقبت از پوست درست کردند. قبل از استفاده از آن برای اعمال مرطوب‌کننده‌ها و سرم‌های ضدپیری، حتما آن را خیس کنید. با این روش اسفنج محصولات را به خودش جذب نخواهد کرد و پوست شما از شما متشکر خواهد بود. این روش ملایم‌تری برای اعمال محصولات مراقبت پوستی است و تکنیک بسیار خوبی برای پوست‌های حساس است.

بیوتی بلندر چيست
  • رنگ بیوتی بلندر خود را هوشمندانه انتخاب کنید

آیا می‌دانستید که رنگ‌های مختلف بیوتی بلندر برای اهداف خاصی تعبیه شده‌اند؟ بیوتی بلندر صورتی معروف Original نام دارد و با تمام محصولات استفاده می‌شود. اما اگر می‌خواهید کرم پودر ‌های تیره یا برنزه‌کننده‌ها را استفاده کنید، بهتر است از بیوتی بلندر مشکی که نام آن Pro است استفاده کنید. اسفنج سفید یا Pure به طور خاص برای اعمال محصولات مراقبت از پوست طراحی شده است.

  • بیوتی بلندر خود را تمیز نگه دارید!

هر بار که از بیوتی بلندر استفاده می‌کنید، آن را با مقدار کمی شامپو بچه و آب یا شوینده‌ی مخصوص بیوتی بلندر بشویید. آب گرم برای کشتن میکروب‌ها و باکتری‌ها مناسب است. و قبل از این که بیوتی بلندر را به ظرف خود بازگردانید، حتما از خشک بودن آن اطمینان حاصل کنید. علاوه بر آن، قرار دادن اسفنج در محیط تاریک و مرطوب باعث می‌شود باکتری و کپک در اسفنج رشد کند.

  • با بیوتی بلندر از محلول‌های قوی استفاده نکنید

خانم‌های عزیز، بیوتی بلندر با هر محصولی خوب کار می‌کند. هیچ‌چیزی بافت آن را از بین نمی‌برد. با این حال، از استفاده‌ی آن با محلول‌های قوی که الکل، استون یا مواد شیمیایی سمی دیگری دارند بپرهیزید.

بیوتی بلندر چيست
  • اشتباهات خود را با یک بیوتی بلندر خشک تصحیح کنید

اگر هنگام میک‌آپ اشتباهی مرتکب شوید، بیوتی بلندر می‌تواند شما را نجات دهد. اگر بیش از حد روی گونه‌های خود رژگونه زده‌اید، از یک بیوتی‌ بلندر خشک برای ملایم‌تر کردن رنگ آن استفاده کنید. همچنین اگر سایه‌ی شما ریخته است، آن را با یک بیوتی بلندر تمیز کنید.

  • بیوتی بلندر قدیمی خود را دوباره استفاده کنید

حتی در صورت تمیز نگه داشتن بیوتی بلندر، توصیه می‌شود که آن را هر سه ماه یک بار عوض کنید. و وقتی سه ماه از آن استفاده کردید، می‌توانید از آن برای مقاصد دیگری مثل طراحی ناخن یا پاک کردن آرایش یا پاک‌ کردن لکه از لباس‌ها استفاده کنید. راه‌های خلاقانه‌ی بسیاری برای استفاده از آن تخم‌مرغ پیر وجود دارد.

بیوتی بلندر انقلابی در دنیای میک‌آپ به وجود آورده است. چه کسی فکرش را می‌کرد که این اسفنج کوچک چنین تاثیر بزرگی روی دنیای زیبایی بگذارد؟ شما چه فکر می‌کنید؟ آیا همین الان بیرون می‌روید و یکی برای خود می‌خرید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

 

مطالب مرتبط:

آشنایی با معروفترین روشهای غیر تهاجمی برای جوانسازی و رفع معایب پوست

معرفی بهترین ترکیبات مراقبت از پوست برای کاهش چین و چروک

معرفی بهترین ترکیبات مراقبت از پوست برای کاهش جوش و آکنه

بهترین ترکیبات مراقبت از پوست برای رفع لکه و تیرگی های پوست

رتینوئیدها: موثرترین ترکیبات برای کاهش واقعی چین و چروک پوست

 

 

2 thoughts on “بیوتی بلندر چيست و چگونه از آن استفاده کنیم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *