مدل کک ‌و مکی کمپین زارا بحثهای بسیاری را در رسانه‌های اجتماعی چین برانگیخته‌است و برخی از کاربران این عکس‌ها را “زشت” توصیف کردند.

مدل چینی این کمپین، لی جینگ ون 25 ساله است که در این حرفه به عنوان جینگ ون شناخته می‌شود. در روز 15 فوریه، زارا مجموعه‌ای از عکس‌های جینگ ون را در رسانه اجتماعی چین به نام ویبو به اشتراک گذاشت.

در عکس‌ها، جینگ ون طیف وسیعی از رژلب‌ها را از آخرین مجموعه آرایشی این برند نمایش می‌دهد. در حالیکه برخی زارا را به‌دلیل اینکه لک های طبیعی پوست جینگ ون را با آرایش پنهان نکرده‎است ستایش کرده‌اند، برخی دیگر برند را مورد انتقاد قرار داده‌اند و گفتند این برند از “کلیشه ظاهر آسیایی ها در اروپا و آمریکا” پشتیبانی می‌کند.

یک نفر در ویبو نظر داد: “ببخشید، ما زنان آسیایی کک و مک نداریم.”

دیگری اضافه کرد: “این تبلیغ واقعاً یک شکست است.”

فرد دیگری سوال کرد چرا هیچ کانسیلر یا کرم پودری روی صورت جین ون وجود ندارد و نوشت: “من واقعا می‌خواهم این مدل را پودر کنم.”

دیگران به دفاع از این کمپین برخاستند و نظرات انتقادی را “شرم آور” خواندند و آن ها را محکوم کردند.

یک نفر نوشت: “درک هرکس از زیبایی متفاوت است. به نظر من لی جینگ ون که روی صورتش کک و مک دارد، بسیار زیباست.”

فرد دیگری اضافه می‌کند که نظرات زیر عکس‌ها نمونه‌هایی از “تبعیض نژادی” است.

پلت فرم چینی پخش ویدئو، Pear Video، با یک نماینده از زارا درباره عکس‌ها مصاحبه کرد. سخنگوی این برند توضیح داد که کمپین جینگ ون در بازار جهانی این برند، هدف قرار گرفته‌است، چون با تنها مشتریانش در چین مخالف است.

آنها گفتند: “زیبایی شناسی مردم اسپانیا متفاوت است.”

“از همه مدل‌های ما تماماً عکس گرفته شده‌اند، تصاویر تغییر نکرده اند و اصلاح نشده‌اند.”

آنها اضافه کردند که جینگ ون چهره خود را با ابزارهای دیجیتالی تغییر نداده‌است و عکس به طور طبیعی گرفته شده‌است. جینگ ون در مورد کک و مک‌هایش در گذشته سخن گفته‌است و در اکتبر سال 2016 به مجله وگ گفته‌است که در مورد آنها احساس ناامنی می‌کند. او گفت: “زمانی که من کودک بودم، واقعاً از کک و مک‌هایم نفرت داشتم، زیرا معمولاً آسیایی‌ها کک ومک ندارند.”

“در دبیرستان، من همیشه سعی کردم آنها را پوشش دهم، اما اکنون این کار درست است. من آنها را دوست دارم و این کافی است.”

جینگ ون در سال 2017 توسط وبسایت models.com یکی از 50 مدل برتر در صنعت مد نام گرفت. او قبلا برای پرادا کار مدلینگ انجام می‌داد، علاوه بر آن روی جلد نشریاتی مانند Vogue Italia و Vogue China نیز قرار می‌گرفت.

منبع: Independent

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *