محصولات مراقبت از پوست نقش بسیار مهمی در جوانسازی و طراوت پوست دارند. با اینکه بسیاری از افراد از تاثیر این محصولات آگاهند ولی ممکن است در مورد ترتیب درست استفاده از این محصولات روی پوستشان دچار سردرگمی شوند زیرا تنوع  محصولات مراقبت از پوست بسیار زیاد است، و روش های متعددی برای استفاده از آنها در مراجع مختلف ذکر شده است.

ما در این مقاله به زبانی ساده ترتیب استفاده از محصولات مراقبت از پوست و نکات ضروری دیگر در این رابطه را بیان می کنیم.

1- از سرم پوست شروع کنید

با سرم ها – لطیف ترین محصولات – شروع کنید زیرا به گفته Ranella Hirsch متخصص پوست در بوستون ،1- به نظر منطقی میاد 2- باعث آزادسازی ترکیبات مفیدی در پوست می شوند. بعلاوه می توانید بنا به شرایط پوست خود آنها را به دلخواه ترکیب کنید. 2 یا 3 سرم مورد نیاز صورت خود را تهیه کنید : برای چین و چروک صورت از محصولاتی که دارای پپتیدها (peptide) هستند، برای پوست های چرب از اسید سالیسیلیک و از شیرین بیان (licorice) یا آلوورا جهت برطرف کردن قرمزی صورت استفاده کنید.

2- استفاده از ویتامین سی برای پوست

ویتامین c ماده ای است که هر نوع پوستی به آن نیاز دارد.

 Ni’Kita Wilson سازنده مواد آرایشی می گوید: ویتامین c باعث شفافیت پوست شده، و از پوست در مقابل نور خورشید محافظت می کند و باعث افزایش تولید کلاژن می شود. وی استفاده از یک سرم قوی حاوی ویتامین سی را پیشنهاد می کند.

3- به هر محصولی که استفاده کردید کمی وقت دهید تا جذب پوست شود

 Fredric Brandt متخصص پوست می گوید:  اگر پس از استفاده از هر محصول 1 دقیقه صبر کنید تا جذب شود دیگر مزاحم کارتان نخواهد شد. من آنچه لازم است به صورتم بزنم را می زنم و در آن واحد فعالیتهای روزانه ام را نیز انجام می دهم. به عنوان مثال یک کرم را می زنم، یک قهوه می نوشم ، سپس دومین محصول را به پوستم می زنم سپس مسواک می زنم و …

4- استفاده از کرم مرطوب کننده برای تثبیت مواد روی پوست

مرطوب کننده نقش به سزایی در لایه سازی مواد روی صورتتان دارد. به گفته Wilson ، مرطوب کننده باعث می شود سرم صورت روی پوست تثبیت شود و باعث کارآیی موثرتری گردد.

5- اگر پوستی حساس دارید ابتدا از کرم مرطوب کننده استفاده کنید

اگر پوستی حساس دارید و احتمال آن را میدهید که استفاده از یکی از آن مواد، صورتتان قرمز می شود، ابتدا یک مرطوب کننده غیر معطر و ساده را امتحان کنید و سپس روی آن سرم بزنید . کرم، قدرت سرم را کاهش می دهد اما در عوض احتمال حساسیت و تحریک پوست را نیز کمتر می کند.

6- استفاده از روغن های آرایشی

در دوزهای پایین ، روغن های آرایشی باعث شادابی پوست می شود. آن را پس از کرم و در مناطق خشک اعمال کنید.

به عنوان یک قاعده، روغن می تواند به درون مرطوب کننده نفوذ کند اما بالعکس آن صادق نیست.

اما چنانچه از بیش از دو نوع سرم صورت زیر کرم مرطوب کننده استفاده می کنید، از روغن استفاده نکنید چون صورتتان بیش از حد چرب میشود.

7- استفاده از ضد آفتاب را فراموش نکنید

به گفته  Jeannette Graf  متخصص پوست در نیویورک، ” صبح ها، کرم ضد آفتاب آخرین مرحله از آرایشتان محسوب می شود و در روی تمام مواد آرایشی دیگر می نشیند. اگر ضدآفتاب را اول بزنید، از جذب بقیه مواد روی پوست جلوگیری می کنید.

 

8- قبل از خواب از رتینوئید (retinoid) استفاده کنید 

استفاده از رتینوئید در پایان شب شما را بسیار جوانتر نشان می دهد (هر متخصص پوستی این تقویت کننده را تجویز می کند)، Brandt می گوید : من از رتینول روی سرم و کرم خود استفاده می کنم. مرطوب کردن صورت به رتینول کمک می کند تا صورت دچار تحریکات پوستی نشود و بهتر جذب پوست گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *