تا الان همه ما می دانیم که باید پشت گوشمان را بشوییم. اما آیا تا به حال به این فکر کرده اید که ابروهایتان را لایه برداری کنید؟ متخصصان ابرو اطمینان می دهند که لایه برداری، به رشد موهای ابرو کمک کرده و از رشد موهای زائد جلوگیری می کند. لایه برداری ابرو یکی دیگر از مراحل مراقبت از پوست نیست بلکه بخش ضروری آنهاست.

لایه برداری ابرو چطور انجام میشود؟

Lisa Potter-Dixon، سر آرایشگر و متخصص زیبایی ابرو در کمپانی Benefit Cosmetics ، می گوید: زمانی که شما صورت خود را لایه برداری کردید، به مدت 20 تا 30 ثانیه دیگر، اطراف ابرو را به صورت دایره وار ماساژ دهید. این کار را 2 بار در هفته انجام دهید. می بینید، زیادم بد نیست. درسته؟

در این نوع لایه برداری، در واقع ابروهای واقعی تان لایه برداری نمی شود، در واقع شما اسکراب یا کرم لایه بردار را اطراف موهای ابرو می مالید. پس از اینکه دانه های سرسیاه را روی بینی خود از بین بردید، اکنون توجه خود را روی ابروهایتان بگذارید. لایه برداری در این قسمت موجب از بین بردن سلولهای مرده آن قسمت از پوست و همچنین در کل صورت تان می شود.

Kelley Baker متخصص پوست ستارگان مشهوری چون Zendayaand،  Shay Mitchell, به مراجعانش که دارای موهای زائد هستند و یا تمایل به ایجاد رشد مو در قسمت ابرو ها دارند، لایه برداری ابرو را پیشنهاد می دهد. وی متوجه شد که بیشتر افراد ، لایه برداری نقاط اطراف ابروها را فراموش می کنند.  

موهای ابرو و پوست پلک را لایه برداری نکنید!

متخصصین پوست و ابرو تاکید می کنند که به هیچ عنوان لایه برداری را روی موهای ارزشمند ابرو و پلک انجام ندهید و فقط روی پوست اطراف ابرو این کار را انجام دهید.

اگر به طور تصادفی با لایه برداری موها را بردارید به آلوپسی یا ریزش موی منطقه ای (traction alopecia) یا مشکلات پوستی ناحیه ابرو دچار می شوید.

 Nicole Rogers متخصص پوست و چراح کاشت مو در لوئیزیانا، به مجله Allure می گوید : ریزش در این نقاط زمانی اتفاق می افتد که ناحیه مورد نظر به گونه ای خشن و محکم ماساژ داده شود.

Shari Marchbein  استادیار بالینی و متخصص پوست در بیمارستان NYU Langone در خصوص پلک ها می گوید : ” آنها را لایه برداری نکنید زیرا آنها نازکترین و حساس ترین قسمت پوست بدن هستند.”  دقت کنید، چنانچه از رتینوئید (Retinoid،یک نوع ترکیب شیمیایی است که با ویتامین A مرتبط است. این عنصر برای زخم پوستی، جوش و هر عارضه پوستی دیگر مثل دارو عمل می کند.) استفاده می کنید و یا اگر پوست حساسی دارید یا مستعد آکنه است، با این لایه برداری ممکن است دچار تحریک پوستی شود.

فواید لایه برداری ابروها چیست؟

 Baker  اضافه می کند : مزیت دیگر لایه برداری اطراف ابروها آن است که اطراف ابروها را تمیز کرده ، یک پالت تازه برای نشستن مواد آرایشی ایجاد می کند مانند لایه برداری صورت که نشستن فونداسیون ، مداد ابرو، ژل، پودرهای صورت را روی صورت تان نرم تر می کند.  

 Rogers اضافه می کند لایه برداری ابروها همچنین به افزایش جذب محصولاتی مثل کرم های ضد آفتاب، درمان های موضعی ضد پیری و رشد مو کمک می کند.دانشمندان همچنان روی این موضوع که آیا لایه برداری ابروها واقعا به افزایش رشد مو کمک می کند یا خیر ، در حال تحقیق هستند .

Marchbein می گوید از نظر علمی هیچ گونه اطلاعات قابل توجهی دال بر تایید این ادعا وجود ندارد. Rogers از منظر رشد موهای طبیعی، با این نظر موافق است.  

واضح است که لایه برداری، شاید ابروهای شما را  به طرز اعجاب آوری به شکل ابروهای Zendaya ،باشکوه نکند، اما مواد آرایشی روی آن لطیف تر جذب پوست می شود . قوس های ابرویتان درخشش جدیدی خواهد داشت و موهای زائد کمتری را روی آن نواحی خواهید داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *