ماندگاری رنگ برنزه

با پوستی درخشان همچون اشعه‎ آفتاب، از تعطیلات تابستانی باز می‎ گردید؟ بهتر نبود اگر برنزگی پوستتان بیشتر از ما ه‎های تابستان باقی می‎ ماند؟ خب این غیرممکن نیست: با مراقبت مناسب، شما می ‎توانید از برنزگی درخشنده و طبیعیتان بیشترین استفاده را ببرید. این هم روش‎ هایی که می‎ توانید با استفاده از آنها، ماندگاری رنگ برنزه پوستتان را افزایش دهید:

دوش آب سرد بگیرید

این تابستان آبگرمکن را خاموش کنید و درعوض دوش آب سرد بگیرید. حمام‎ آب گرم می‎تواند عملا چربی طبیعی پوستتان را از بین ببرد و موجب خشکی آن شود. بله، دوش آب گرم می‎تواند آرامش بخش باشد اما اگر می‎خواهید عمر برنزه ماندن پوستتان بیشتر شود، آب سرد را انتخاب کنید.

بله، شما به لایه ‎برداری احتیاج دارید

شاید لایه ‎برداری زمانی که برنزه کرده ‎اید و می‎ خواهید مدت بیشتری برنزه بمانید، احمقانه به نظر برسد. با این وجود همچنان مهم است که پوستتان را هرهفته لایه ‎برداری کنید، تا سلول‎ های مرده‎ ای که باعث می‎شوند پوستتان کدر به نظر برسد را از بین ببرید. گذشته از این‎ ها شما فقط نمی ‎خواهید برنزه باشید- می‎خواهید آن درخشندگی طبیعی را نیز حفظ کنید! از یک اسکراب ملایم استفاده کنید، در نتیجه برنزگی پوستتان به طور کامل از بین نخواهد رفت.

پوستتان را مرطوب نگه دارید!

با نگه‎ داشتن رطوبت پوستتان در سطح مطلوبش، پوست جذاب تابستانیتان را برای مدت طولانی ‎تری حفظ کنید. دو بار در روز از مرطوب‎ کننده استفاده کنید و روغن‏ های ابریشمی و کره‎ بدن (بادی باتر) را انتخاب کنید.

از پوست انداختن جلوگیری کنید

حتی وقتی سعی دارید خودتان را برنزه کنید، باید مطمئن باشید که در مقابل آفتاب محفوظید. قرارگیری خیلی طولانی در معرض آفتاب باعث آفتاب‎ سوختگی می‎شود، که بعدا می‎تواند منجر به پوست انداختن شود. زمانی که این اتفاق افتاد، باید با درخشندگی تابستانیتان خداحافظی کنید. هرگز استفاده از ضدآفتاب را فراموش نکنید!

افزایش ماندگاری رنگ برنزه

برای بهتر کردن (درجه‎) آن خجالت نکشید

شما در حال حاضر زمینه ‎ا‎ی عالی برای داشتن یک پوست برنزه‎ زیبا دارید، هیچ اشکالی ندارد اگر یک یا دو لایه برنزه کننده برای بهتر کردن (درجه‎) آن بزنید. شما می‎توانید آن را به راحتی همانند یک لوسیون به بدنتان بزنید و همچنان هم طبیعی به نظر خواهد رسید.

درخشندگی را هم بیشتر کنید

داشتن آن درخشندگی بی‎نظیر یکی از بهترین قسمت‏ های برنزه‎ کردن تابستانی است. بنابراین وقتی متوجه شدید که پوستتان دارد درخشندگی ‎اش را از دست می‎دهد (یا وقتی فقط می‎خواهید یک لایه درخشندگی بیشتر اضافه کنید)، چند شیمر (براق کننده) بدن بگیرید- در حال حاضر گزینه‎ های خوب زیادی وجود دارند که می‎توانید از بینشان انتخاب کنید.

از وکس کردن اجتناب کنید

اگرچه می‎خواهید اندام برنزه ‎تان برای تابستان بدون مو باشد؛ با این حال بهتر است به جای وکس کردن چند اصلاح ملایم انجام دهید، چراکه وکس کردن می‎تواند باعث شود برنزه بودن پوستتان سریع ‎تر محو شود.

بدنتان را آبرسانی کنید

پوستتان تنها چیزی نیست که به آبرسانی نیاز دارد: مطمئن شوید که بدنتان هم آبرسانی می‎شود! نوشیدن آب به سلامت، نرم و لطیف ماندن پوستتان کمک می‎کند. از اینکه روزانه 8 لیوان آب بخورید غافل نشوید!

مقداری بتاکاروتن مصرف کنید

جدا از نوشیدن آب کافی، خوردن مقداری بتاکاروتن نیز پوستی درخشنده به شما خواهد داد: موادی از جمله سیب‎ زمینی‎ های شیرین، انبه‎ ها، هویج‎ ها و دیگر میوه ‎ها و سبزیجات قرمز-نارنجی را در برنامه‎ غذایی این تابستانتان بگنجانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *