برای اکثر ما، روش استفاده از ریمل یک شیوه کاملاً جا افتاده است. ما هر روز آن را انجام می‌دهیم: دهان خود را ناخودآگاه باز می‌کنیم، مقداری از آن را روی هر چشم می‌کشیم و همین. اما هیچ وقت فکر کرده‌اید آیا این کار را درست انجام می‌دهید یا خیر؟ آیا هیچ وقت پرسیده‌اید که مژه‌های خود را باید چه مدت فر بدهید؟ نینا لیکایند یکی از مؤسسان آیکو به عنوان یک شرکت انگلیسی تولید لوازم آرایشی که متخصص تولید ریملخط چشم و سایه چشم) است، به ما نکاتی را می‌گوید که باید درباره ریمل بدانیم.

برس ریمل مناسب خود را انتخاب کنید

اگر شکل چشمان شما کوچک‌ یا ریز است، باید از برس ریمل کوچک‌تری استفاده کنید تا به شکلی اثربخش همه مژه‌های شما را پوشش دهد. لیکایند می‌گوید: «نکته کلی دربارة ریمل تضمین آن است که به ریشه‌ مژه های شما برسد. اگر چشمان کوچکی دارید، می‌توانید از برس‌های حجم‌دهنده استفاده کنید که شکل بزرگ و متراکمی دارند؛ تنها به سراغ شرکت‌هایی بروید که نمونه‌های مخصوص برای چشمان ریز و کوچک را طراحی کرده‌اند. ضمن تهیه یک ریمل سفارشی برای من، لیکایند نشان داد که دو برس ریمل متفاوت، گزینه‌هایی متناسب با چشمان من هستند. هر دو برس تأثیر حجم‌دهندگی یکسانی دارند اما آن که کوچک‌تر است، کارآیی بهتری برای چشم‌های ریزتر دارد.

برس ریمل را عقب و جلو نکشید

لیکایند می‌گوید: «اگر برس ریمل خود را به صورت زیگزاگ حرکت دهید، مژه‌های شما نیز حالت زیگزاگ پیدا خواهند کرد. در عوض، برس ریمل را در ریشه‌ها لول بدهید و سپس به صورت مستقیم روی مژه‌ها بکشید.» تأثیر لول‌کنندگی به جدا کردن مژه‌ها از یکدیگر و ظاهر کامل آنها کمک خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: معرفی بهترین ریمل های فرکننده مژه

مژه‌های خود را برای مدت ده ثانیه فر بدهید

مژه‌های شما شکننده هستند پس تنها یک مرتبه آنها را فر بدهید و برای مدت 10 ثانیه، فردهنده را بر روی آنها نگه دارید. لیکایند می‌گوید: «همیشه باید مراقب مژه‌های خود باشید زیرا آنها ظریف هستند. آنها را به شکلی هدفمند فر بدهید.»

در صورت نیاز، از برس خود برای فر دادن بیشتر استفاده کنید

اگر برسی که استفاده می‌کنید، فردهندگی کافی ایجاد نمی‌کند، می‌توانید برای جذاب‌تر ساختن مژه‌های خود، از برس ریمل استفاده کنید. لیکایند می‌گوید: «اگر می‌خواهید فرخوردگی بیشتری داشته باشید، کافی است وقتی برس خود را بر روی مژه‌ها حرکت می‌دهید، آن را غلت بدهید.»

از ریمل در چند مرحله استفاده کنید

آیا تاکنون احساس کرده‌اید زمان کافی ندارید تا تضمین نمایید که برس ریمل به ریشه‌ مژه های شما برسد؟ بله، ما نیز همین طور. به همین دلیل است که لیکایند می‌گوید از ریمل در چند مرحله در طول روز که زمان پیدا می‌کنید، استفاده نمایید. «به جای عجله کردن برای ریمل زدن در هنگام صبح، من ابتدا مقدار کمی می‌زنم و بعد در طول مسیر به سمت محل کارم مقدار کم دیگری به آن اضافه می‌کنم و وقتی پشت میزم نشستم، مقدار بیشتری می‌زنم. هیچ ایرادی ندارد چک کنید که ریمل شما تا حد امکان تازه باشد. این نقش بسزایی در چهره شما خواهد داشت.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *