به نقل از روئیترز: «تزریقی برای درمان چروک‌های پیشانی که متعلق به شرکت اوولوس(Evolus) می‌باشد، از سازمان غذا و داروی آمریکا مجوز دریافت کرد و پیش‌بینی می‌شود به رقیب اصلی بوتاکس تبدیل شود؛ چرا که ارزان‌تر است. بلافاصله بعد از دریافت مجوز، سهام اوولوس ۵ درصد افزایش یافت.»

هشت ماه پیش، مقامات درخواست اوولوس برای دریافت مجوز را به‌علت کاستی‌هایی در مواد شیمیایی و تولید محصول رد کردند. امروز بالاخره به این محصول که درمان چین و چروک‌های حاصل از اخم است، مجوز دادند.

قبل از تصمیم FDA برای صدور مجوز، مدیر اجرایی اوولوس دیوید مواتازدی (David Moatazedi) در مصاحبه‌ای اعلام کرد: «به نظر ما ورود اوولوس به چنین بازاری برای رقبا بسیار مخرب است.»

محصول جدید اوولوس که Jeuveau نام دارد، ۲۰ تا ۲۵ درصد ارزان‌تر از بوتاکس خواهد بود و از بهار ۲۰۱۹ در دسترس تمام دفاتر پزشکی در آمریکا قرار خواهد گرفت.

بوتاکس در مقایسه با رقبایش هنوز در استفاده‌های درمانی با چالش‌هایی روبرو است اما در استفاده‌های زیبایی واقعا بی‌نقص است.

بوتاکس در سال ۲۰۰۲ راه‌اندازی شد و در طی سال‌ها از یک محصول زیبایی به درمانی برای میگرن و اختلال عملکرد مثانه تبدیل شد و در سال ۲۰۱۸، ۳.۵۸ میلیارد دلار فروش برای شرکت آلرگان (Allergan) به همراه داشت.

جایگزین‌های دیگر بوتاکس مثل تزریقات ضدچروک شامل دیسپورت (Dysport) از شرکت نستله یا زومین (Xeomin) از شرکت مرز فارما (Merz Pharma) هیچ‌کدام به‌اندازه‌ی بوتاکس موفق نبوده‌اند.

از آنجایی که بوتاکس حالا باید آماده‌ی رقابت بشود، آلرگان سال پیش اعلام کرد که می‌خواهد روی تبلیغات مستقیم به مشتری دوبرابر هزینه کند تا قدرت فروش بوتاکس را افزایش دهد.

همچنین، شرکت دیگری به نام نوارک که در کالیفرنیا قرار دارد، در حال توسعه‌ی محصولی است که رقیب بوتاکس محسوب می‌شود و تاثیرات آن در از بین بردن چروک‌ها درازمدت‌ است و دوام بیشتری دارد.

مواتازدی اعلام کرد: «با این که آلرگان می‌خواهد سرمایه‌ی تبلیغاتش برای بوتاکس را دوبرابر کند، با توجه به این که نفوذ در این دسته مشتری کم است، ورود ما به بازار نه تنها سود زیادی برای دکترها به همراه خواهد داشت، بلکه مشتری‌ها نیز راضی‌تر خواهند بود.»

منبع: Reuters

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *