دو نفر از مشتری‌های اسپای نیومکزیکو که خدمات «ماساژ صورت خون‌ آشامی» ارائه می‌داد، به ایدز مبتلا شدند. و بعد از این که تحت درمان قرار گرفتند، مقامات رسمی به دنبال مشتر‌ی‌های سابق این مرکز (که حالا بسته شده است) هستند تا از آن‌ها نیز بخواهند که تست ایدز بدهند.

بیش از ۱۳۰ نفر از مشتری‌های سابق اسپای وی‌آی‌پی در آلبرکورک، توسط مقامات رسمی در بهداشت تست ایدز داده‌اند و حالا معلوم شده است مشتری دیگری نیز به ایدز مبتلا است. و این مورد، به‌علت یک سری اعمال «مربوط به تزریق» در آن مرکز اتفاق افتاده است. این اسپا در سپتامبر ۲۰۱۸ بعد از بازدید مکان و کشف اعمال مربوط به تزریق، توسط مقامات رسمی بهداشت و نمایندگان صدور مجوز بسته شد.

مقام رسمی بهداشت نیومکزیکو، دکتر تیرنی مورفی اعلام کرد: «در سال گذشته، اخیرا یک مورد سرایت دیگر پیدا کرده‌ایم. احتمال این که این موارد بیماری خود را از اسپا گرفته باشند، بسیار زیاد است.»

این اسپا خدمات بسیاری را ارائه می‌داد و «ماساژ صورت خون‌ آشامی» یکی از آن‌هاست. در این روند، پلاکت‌های خون مشتری استخراج می‌شد و با استفاده از تکنیک میکرونیدل دوباره به صورت مشتری تزریق می‌شد. این روند بعد از این که افراد معروفی چون کیم کارداشیان آن را انجام دادند، بسیار محبوب شد.

اما زیبایی‌شناسی که در این اسپا کار می‌کرد، از روش‌های پرخطری استفاده می‌کرد که ریسک انتقال بیماری‌هایی چون ایدز، هپاتیت B، هپاتیت C و بیماری‌های دیگری را بالا می‌برد.

کتی اورتیز، که معاون مدیر در هیئت مدیره است، اعلام کرد: «این کار در حیطه‌ی وظایف یک زیبایی‌شناس نیست و چیزی نیست که ما پروانه‌ی آن را صادر کنیم. در نظر داشته باشید که او اجازه‌ی انجام این کار را نداشت و برای همین است که ما توانستیم به فعالیت این اسپا پایان دهیم.»

صاحب این اسپا قبلا به خبرگزاری‌ها اعلام کرده بود که آن‌ها با مقامات رسمی بهداشت همکاری می‌کنند و فقط از سوزن‌های یک‌بارمصرف استفاده کرده‌اند.

با این که بعضی افراد باور دارند که «ماساژ خون‌ آشامی» موثر است، تحقیقات علمی هنوز موفق نشده است تاثیر درازمدت آن را ثابت کند. دکترها این روند را نسبتا امن می‌دانند اما همیشه وقتی به بحث خون می‌رسیم، ریسک‌هایی وجود دارد.

مایکل کوپلند، جراح زیبایی در نیویورک می‌گوید: «خطر انتقال بیماری از راه محصولات خون، بیشتر از وسایل تزریق استریل است. از آنجایی که سرنگ بسته نیست، هنگام انتقال محصول از یک لوله به جای دیگر، ریسک وجود دارد.»

 

بیشتر بخوانید: مانیکور کافی نیست؟ از حجم دهنده ی دست استفاده کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *