نحوه آرایش پوستهای چرب

تمیز کردن و لایه برداری پوست

قبل از هرچیز افرادی که پوست چرب دارند باید خودشان را به مراقبت از پوست خود، دوبار در روز(صبح و قبل خواب) عادت دهند. این مراقبتها باعث عوض شدن نوع پوست نمیشود ولی اثرات بد آن را بسیار کاهش میدهند.

”تمیز

این مراقبت از پوست از سه مرحله تشکیل شده است: پاکسازی، استفاده از تونر و در آخر استفاده از مرطوب کننده.

شما باید از محصولات مخصوص پوست چرب استفاده کنید. از پاک کننده هایی که پوستتان را خیلی خشک میکنند دوری کنید زیرا آنها ممکن است در ابتدا پوستتان را خشک کنند ولی به مرور زمان آن را چرب تر خواهد کرد.

از تونرهای محو کننده منافذ و سفت کننده پوست استفاده کنید و در آخر هم از یک نرم کننده سبک کمک بگیرید.

توصیه: اگر در میان روز پوست شما شروع به ترشح چربی کرد از کاغذهای جذب کننده چربی استفاده نمایید.

خرید از خانومی

 

مرحله اول: تمیز کردن و لایه برداری پوست

پوست ما به طور طبیعی هر 30 روز یکبار سلول های مرده را از خود جدا کرده تا جا برای رشد و تقسیم سلول های جدید باز شود. افرادی که دارای پوست چرب هستند به دلیل داشتن ترشحات زیاد پوست عمل پاکسازی به طور کامل روی پوست انجام نمی شود و سلول های مرده روی پوست جمع می شوند که باعث خشکی، پوسته پوسته شدن و انسداد منافذ پوستی می شود. با استفاده از اسکراب و لوسیونهای پاک کننده صورت خود را تمیز و لایه برداری کنید. می توانید برای عملکرد بهتر کمی نمک دریایی و پودر ذغال را به لوسیون خود اضافه کنید.

مرحله دوم: زیر سازی پوست

در انتهای مرحله اول و بعد از اینکه از مرطوب کننده استفاده نمودید، به مدت 10 دقیقه صبر کنید تا به خوبی جذب پوستتان شود. حالا شما برای استفاده از زیرساز آماده اید!

از یک زیرساز با قابلیت کنترل چربی استفاده کنید.

توصیه: از زیرساز بر روی تمامی نواحی صورتتان استفاده نکنید. فقط بر روی قسمتهایی که چربی بیشتری دارند (پیشانی، روی بینی، چانه و اطراف لب) آنرا به خوبی بمالید.

مرحله سوم: استفاده از یک کرم پودر مناسب

باید گفت که انتخاب یک کرم پودر مناسب بسیار سخت است! بهترین کرم پودر برای پوستهای چرب، کرم پودرهای مات هستند. البته از پنکیک نیز می توانید استفاده کنید اگر به دنبال پوششی کامل نیستید.

بهترین روش استفاده از یک کرم پودر در مواقعی که به دنبال پوششی کامل هستید به این صورت است که در ابتدا آن را با استفاده از یک براش صاف روی پوستتان پخش کرده و سپس با استفاده از یک بیوتی بلندر آن را به خوبی روی پوستتان بمالید.

برای گرفتن نتیجه بهتر می توانید قبل از استفاده، روی بیوتی بلندر خود کمی اسپری فیکس کننده یا نگهدارنده آرایش اسپری کنید که باعث خواهد شد ماندگاری آرایشتان به مراتب بیشتر شود.

خرید از خانومی


 

 

بیشتر بخوانید: نحوه انتخاب بهترین مرطوب کننده برای انواع پوست

مرحله چهارم: هایلایت و کانتور کردن

یکی از مراحل آرایش پوست چرب استفاده درست از هایلایت و کانتور مناسب است. برای هایلایت کردن از یک کانسیلر رقیق استفاده کنید. بعد از استفاده ۱۰ دقیقه به آن وقت دهید که جذب پوستتان شود، سپس به آرامی اضافه آن را از روی پوستتان پاک کنید. با اینکار، مانع بریده شدن و جمع شدن ارایشتان می شوید و همچنین این کار ماندگاری آن را نیز بالاتر می برد.

برای کانتور کردن نیز از محصولات پودری استفاده کنید نه کرم.

مرحله پنجم: تثبیت آرایش

از مراحل آرایش پوست چرب در این قسمت به عوامل تثبیت آرایش می پردازیم. دوام و ماندگاری بالا و بدون تغییر ماندن آرایش بعد از چند ساعت از ویژگی های مهم یک آرایش خوب است. اما عواملی مانند تعرق باعث می شود آرایش دوام داشته باشد. برای جلوگیری از تعریق بیش از حد صورت و همچنین ماندگاری بیشتر آرایش، پیشنهاد می شود بعد از جذب کرم بر روی صورت، با استفاده از پودر فیکساتور (تثبیت کننده) مات، آرایش خودتان را تثبیت کنید.

مرحله ششم: آرایش دور چشم

یکی از بزرگترین مشکلاتی که خانم ها هنگام آماده شدن برای رفتن به بیرون از منزل با آن مواجه می‌شوند، تیرگی دور چشم یا همان حلقه‌های سیاه رنگی است که در اطراف چشم به خصوص در قسمت پایین آن، وجود دارد. به علت حساسیت بالای پوست این ناحیه و سبک زندگی نه چندان عالی، بسیاری از خانم‌ها تیرگی دور چشم را تجربه می‌کنند. برای رفع آن، بر روی پوست دور چشمتان از کانسیلر استفاده نکنید و بجای آن از یک پرایمر بهره ببرید. کانسیلر ها می توانند باعث جمع شدگی شوند. حتی برای رنگهای بسیار روشن هم از پرایمر استفاده کنید و اصلا سراغ کانسیلر نروید.

خرید از داروکده


 

 

مرحله هفتم: استفاده از ریمل

یکی از مهم ترین عوامل در مراحل آرایش پوست چرب استفاده درست از ریمل است. چون پوستتان به طور طبیعی چربی ترشح میکند و این چربی باعث خراب شدن آرایشتان می شود، بهتر است از یک ریمل ضد آفتاب استفاده کنید که باعث خواهد شد آرایش مژه هایتان ماندگاری بیشتری داشته باشد. همچنین بهتر است که مداد ابرو و سایه چشمتان نیز ضد آب باشند. در صورت نیاز نیز می توانید قبل از آرایش کمی پرایمر بر روی مژه هایتان استفاده کنید. 

مرحله هشتم: آرایش لب

قبل از آرایش، با استفاده از مخلوط شکر، عسل و آب لیمو لبتان را لایه برداری کنید. سپس مقدار زیادی بالم لب به لبتان مالیده و بعد از گذشت چند دقیقه آن را پاک کنید. سپس در این مرحله با استفاده از خط لب و رژ لب آرایشتان را کامل کنید. برای زیباتر شدن لبتان می توانید از کمی کانسیلر دور آن استفاده کنید. با اینکار ظاهری زیباتر به لبتان می دهید!

در آخر اینکه همیشه با خودتان کاغذ جذب چربی داشته باشید و در صورت نیاز حتما از آن استفاده کنید. فقط کافیست این کاغذ را روی پوستتان به آرامی و بدون فشار بر روی پوست بمالید تا چربی ها را جذب خود کند.

توجه: چند ساعت قبل از ارایش از ماسک خاک رس استفاده کنید. این ماسک با جذب چربی پوست و نرم کردن آن باعث خواهد شد که آرایش به خوبی روی پوستتان نشسته و ماندگاری بسیار بالایی داشته باشد.

 

بیشتر بخوانید: نحوه آرایش پوست های معمولی

 

18 thoughts on “آموزش آرایش پوست چرب

  1. فاطمه کرمی says:

    سلام من چرورک ریز در زیر چشمم دارم هر محصولی رو استفاده کردم ولی نتونست چروک هارو توی میکاپ باز کنه ممنون میشم اگه راهنمایی کنید چون خیلی عذاب میکشم

    • آرومیس says:

      سلام
      برای باز شدن چروکهای دور چشم، شما باید از یک مرطوب کننده با کیفیت که قدرت نرم کنندگی و آبرسانی خوبی داشته باشه استفاده کنید. ما توی سایت خیلی از کرم های دور چشم و مرطوب کننده ها رو نقد کردیم، می تونین بسته به نوع پوستتون از توی اونا یکیو انتخاب کنید. البته باید از مرطوب کننده دوبار در روز، صبح و شب استفاده کنید. بهتره که شبها از مقدار بیشتری از مرطوب کننده روی پوستتون بزنین و بزارین تا صبح جذب پوستتون بشه. البته باید بگیم که از یک مرطوب کننده باید همیشه استفاده کنین وگرنه دوباره چروکهاتون بر می گردن!
      موفق باشین

  2. زهرا says:

    منظورم کرم دور چشم لیفت اند ریپیر استادرم هست واقعا لیفت میکنه؟چین و چروک رو تا حدی باز میکنه؟

    • آرومیس says:

      سلام. هیچ کرم دور چشمی نمی تواند باعث لیفت پوست دور چشم شود و این محصول نیز استثنا نیست. ولی می تواند با مرطوب کردن پوست باعث شود که چین و چروک تا حدی باز شوند.

    • آرومیس says:

      بله چون حاوی ترکیبات حساسیت زا نیستند، می تونین هم برای صورت و هم دور چشمتون استفاده کنین.

  3. زهرا says:

    سرم هیالورونیک اسید اوردینری خوبه؟ضرر نداو سرم آلفا آلبورین اوردینری واسه جای جوش خوبه ضرر نداره

    • آرومیس says:

      کلا سرم های برند اردینری کیفیت خوبی دارن و تقریبا همون کاریو میکنن که محصولات مشابه با قیمت خیلی بالاتر انجام میدن. در مورد دوتا سرمی که گفتی باید بگیم که کاراییشون تقریبا مثل همه و ضرری برای جای جوش ندارن ولی سرم آلفا آربوتین حاوی ترکیبات مفید بیشتری هست که می تونه در کنار جوانسازی پوست، باعث روشن شدن پوست و کمتر کردن تیرگی دور چشم بشه. البته قیمتش از مدل هیالورونیک بالاتره.
      نکته مهم اینکه از زمانی که درب محصول باز بشه نباید بیشتر از سه ماه ازش استفاده کنی چون خاصیت ترکیباتش تا اون موقع از بین میره.
      موفق باشی

  4. زهرا says:

    واقعا ازتون ممنونم در مورد کرم دور چشم واقعا اطلاعاتتون مفید بود چند تا از این کرم ها خوب بودن شما کدوم کرم دور چشم پیشنهاد میکنید که ضرر نداشته باشه و چین و چروک دور چشم رو کم کنه؟؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *