اجازه دهید با قضیه واقع بینانه روبه رو شویم: رنگ زدن موها یک فرایند زمان بر است. چنانچه در آرایشگاه و یا خودتان در منزل بخواهید ریشه موهایتان را رنگ کنید، انتخاب، رنگ آمیزی، شستن و تعدیل رنگ موها به زمان و صبر زیادی نیاز دارد.

 Elizabeth Tanzi موسس و مدیر مرکز مراقبتهای پوستی و لیزر در دانشگاه واشنگتن می گوید: علاوه بر گذاشتن زمان لازم برای تغییر رنگ موها، خطر عوارض ناشی از مواد رنگی روی پوستتان نیز وجود دارد. در بعضی موارد رنگ کردن موها می تواند منجر به ایجاد واکنش های آلرژیک شدیدی روی پوست صورتتان شود (مانند التهاب چشم ها)، چنانچه در گذشته پوستتان دچار چنین واکنش هایی حتی بسیار کم بوده است، مراقب باشید زیرا دفعه بعد ممکن است به مراتب بدتر اتفاق بیفتد. در اینجا راهنمای جامعی برای جلوگیری از ایجاد لکه ها و واکنش های آلرژیک ارائه می کنیم.

 

همیشه رنگ مو را روی پوستتان تست کنید

Ava Shamban متخصص پوست در آمریکا می گوید: اهمیتی ندارد که تا به حال چند دفعه موی خود را رنگ کرده اید، مهم آن است که قبل از اعمال رنگ روی پوست سر حتما آن را روی دستتان آزمایش کنید. این کار به جلوگیری از ایجاد واکنش های آلرژیک کمک می کند.

ماده حساسیت زایی به نام ((Paraphenylenediamine (PPD ) در رنگ مو وجود دارد که درصد کمی از مردم به آن واکنش نشان می دهند. اما هنگامی که این اتفاق می افتد، باعث ایجاد خارش و التهاب در پوست سر می شود و این یکی از دردسرهای استفاده از رنگ مو است.

قبل از رنگ زدن موها، مو و پوست سرتان خود را آماده کنید

Shamban می گوید:” در بسیاری از مواقع بهترین دفاع، حمله است. قبل از اعمال رنگ، موهایتان را با استفاده از نوار های نازک مخصوص این کار، آستر کشی کنید و بین مو و پوسته سر از مواد حائل مانند روغن یا وازلین به عنوان فاکتور محافظتی استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: راهنمای کامل رنگ کردن مو در خانه

پس از رنگ کردن موها، سرتان را بپوشانید

Rita Hazan آرایشگر مخصوص سلبریتی ها در این خصوص می گوید: ” چنانچه خودتان در منزل این کار را انجام می دهید، سرتان را با یک حوله رنگ تیره بپوشانید تا از تاثیرات مخرب رنگ روی پوست روی صورت و لباستان جلوگیری کند.”

از ابزار مناسب برای رنگ کردن مو استفاده کنید

یکی از بهترین روش ها برای جلوگیری از ایجاد خطا در اعمال رنگ، استفاده از براش های کوچکتر است تا بتوانید با دقت بیشتری رنگ آمیزی کنید. همچنین برای بهتر دیدن مسیر رنگ آمیزی روی موها از ذره بین یا آیینه های مقعر استفاده کنید.

رنگ روی پوستتان را به سرعت تمیز کنید

Tanzi می گوید:” در حالت کلی به هنگام رنگ زدن، افتادن مقدار کمی رنگ و ماندن آن به مدت زمان کوتاهی روی صورت یا سایر قسمتهای بدن، مشکلی ایجاد نمی کند. در این صورت آن نقطه را با استفاده از آب و صابون تمیز کنید. به گفته Shamban جوش شیرین نیز می تواند به تمیز کردن آن کمک کند اما ممکن است روی پوست ساییدگی ایجاد کند. می توان از الکل نیز استفاده کرد اما پوست را بسیار خشک می کند. در هر حال در صورت مالش سطح پوستتان، همواره از مواد مرطوب کننده استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *