دنیای تتوی ابروها، دنیای سردرگمی است. در این دنیای نامفهوم میتوان به آسانی گم شد.

میکروپیگمنتیشن ، میکروبلیدینگ ابرو، تتو ،امبرویدری، روش های تزریق شاخک های موها، فیدرینگ، هاشور زدن، پر کردن با پودر رنگ ، ایجاد ابروهای 3 یا 4 یا حتی 6 بعدی ، و پس از آن صدها تصویر دیگر و شاید هنوز ندانید که کدام یک را انتخاب کنید.

چیزهایی که می باید قبل از رفتن زیر سوزن تتو بدانید (نگران نباشید. به شرح همگی آنها خواهیم پرداخت):

هرچه که می خواهید آنها را بنامید اما همگی آنها تتو هستند. تنها تفاوت بین یک تتوی موقتی و دائمی در میزان عمیق بودن رنگ هنگام تزریق زیر پوست است.

هر چه عمیق تر به لایه های زیرین پوست روید، ماندگاری آن بیشتر است. تتوهای سنتی بدن دائمی هستند. بنابراین طراحان از دستگاه های سیم پیچ الکترومغناطیسی استفاده می کنند تا رنگ را عمیقا در لایه میانی پوست بکارند. انتظار می رود که ابروهای نیمه دائمی محو شوند، در این روش طراحان از یک قلم دیجیتالی و یا ابزار میکروبلیدینگ برای کاشت رنگ روی پوست به صورت سطحی تر استفاده می کنند.

میکروبلیدینگ ابرو چیست؟ 

در این شیوه، تاتو به صورت دستی و توسط چاقوی بلند و نازکی – و نه تیغ – انجام می شود.آنها با سوزن های ریزی کار میکنند تا بتوانند امکان زدن برش های کوچک در پوست را داشته باشند و نوک آن بستگی به ضخامت و عمق موی کاشته شده دارد.

Bethany Wolosky، تاتو کار NYC cosmetic، میگوید هرگاه بخواهم مو را بکارم سوزن را در رنگدانه آن وارد میکنم. و پس از اتمام کار، از مشتری میخواهم که بنشیند و اجازه دهد تا به مدت چند دقیقه رنگ روی آن قسمت بنشیند.

هنگامی که آن قسمت را تمیز کنید، ابرو هایتان را میتوانید ببینید.

آیا میکروبلیدینگ ابرو به مرحله دوم هم نیاز دارد؟

بلی ، 4 تا 8 هفته پس از اولین جلسه می باشد.

Wolosky می گوید : 2 جلسه طول می کشد تا نتایج کامل حاصل شود.

چند تا فاکتور برای ثبات رنگدانه ها وجود دارد : ( پوست چرب ، رنگها را به اندازه پوست خشک نگه نمی دارد. اگر دچار کم خونی هستید، بدن از اکسید آهن به عنوان مکمل در رنگدانه ها استفاده میکند و اثر تاتو سریعتر محو می شود. )

در جلسه دوم تتو ، تتوکار پر کردن مو را در این قسمت انجام می دهد و قسمتهای خالی را پر می کند و یا به شکل آنها تغییرات جزئی می دهد و یا لایه های نازکتر مو را در بین ابرو ایجاد می کند.

میکروبلیدینگ ابرو چقدر دوام دارد؟

بین یک تا دو سال .

 Wolosky  می گوید : اگر بعد از 12 تا 18 ماه آن را تجدید نکنید، در نهایت کاملا محو می شوند.

توصیه ما: انجام میکروبلیدینگ ابرو توسط تکنسین های بی تجربه موجب ایجاد خراش یا لک میشود که در تتو کردن مجدد آنها دچار مشکل خواهید شد.

 Emilia Berry تتو کار و آرایشگر می گوید: در تجدید تتوی سالانه ، برش ها مجدد ایجاد می شود و این احتمال وجود دارد که خراش ها در طول زمان تغییر کنند.

تتوی ابرو ( به آن میکروپیگمنتیشن هم گفته میشود ) چیست؟

تتویی با استفاده از دست توسط قلم دیجیتالی دارای سوزن جهت تزریق رنگ به لایه پوست است.

شبیه به نوعی تبخیر کننده است که توسط سیمی به یک محفظه پزشکی متصل است.

بسته به مهارت تتو کار، ممکن است نتایج از یک ابروی تیز و ترسناک تا کاشت موهای نازک و طبیعی فرق داشته باشد.

به گفته Berry  قلم نوری این اجازه را به شما می دهد که از یک یا 3 سوزن ، به نوبت و با هر تنظیماتی استفاده کنید. وقتی تاتوی ابرو انجام می دهم، موها را با یک سوزن یکی پس از دیگری می کارم که بسیار شبیه به میکروبلیدینگ است”

مرحله دوم برای تتو یا میکروپیگمنتیشن چه زمانی است؟

4 تا 8 هفته پس از اولین جلسه .

ماندگاری میکروبلیدینگ ابرو چقدر است؟

بین 2 تا 5 سال

خبر بد برای آنهایی که قبلا تتو کرده اند: اگر شما دارای ابروهای پیوسته و نوک تیز هستید، آنها گزینه مناسبی برای میکروبلیدینگ ابرو نیستند. خط های بسیار ریز از داخل رنگدانه قبلی ابروهایتان قابل رویت نیستند.

بیشتر بخوانید: میکروشیدینگ یا میکروبلیدینگ- کدام برای پوست های حساس مناسب ترند؟

این همه نام های مختلف به چه دلیل است؟ 

اولین نسل از ابروهای دائمی بین دهه 70 تا 80 غیر طبیعی تر از سایر روش های امبرویدری به نظر می آمد.

ترس از اینکه مردم بخواهند ابروهایشان را مانند ابروهای مادربزرگ Boca Raton که ̓مهر هاشور ابرو روی آن خورده باشد ، باعث شد تا  تتو کاران به جای خط های ضخیم و پر ، شروع کنند به کاشت موهای نازک با استفاده از سوزن های نازک و ترکیب رنگهایی که حتی با سایه های غیرطبیعی هم محو نشود.

با وجود اینکه ماندگاری آنها زیاد نبود، اما در آن زمان تقاضای مردم برای زیباتر شدن صورت و پیرنشان ندادن صورت، زیاد بود. همه نام های مختلف تعریف شده در کاشت ابرو، در غالب یک نام، یعنی تتوی ابرو معروف است.

از آنجا که قانون خاصی وجود ندارد، یک تتو کار می تواند هر اسمی را  روی روش خود بگذارد.

چرا میکروبلیدینگ ابرو گران است؟

دستمزد تتو کار را حکم حقوق عقب افتاده برای جبران تمام آن ساعاتی در نظر بگیرید که روی انگور یا روی چند تا از دوست و آشنای شجاع خود  به صورت آزمایشی ، تتوی رنگ انجام می داده است.

می توانید فکر کنید که دیوانه هستم اما اگر کسی بدون هیچ گونه ابزار خاصی  روی صورت فردی، تتو انجام بدهد که تازه بعدا هم بخواهد رابطه اش را با آن فرد حفظ کند ، یک هنرمند قابل یا بهتر است بگوییم یک گنج ملی است.

نکات مهم در میکروبلیدینگ ابرو

مهمترین نکته پس از یافتن یک تتو کار  دارای مجوز، آن است که آیا کار او را می پسندید یا خیر.

به سوابق حرفه ای وی نگاهی بیندازید تا عاشق کارش شوید. فقط حرفهای اولین نفری را که راجع به او نظری بدهد، نپذیرید. بهترین روش سنجیدن روش یک تتو کار، از طریق توصیه افرادی است که از نوع تتوی ابروهای خود نزد وی، کاملا راضی بوده اند.

توجه داشته باشید که تتو کردن، مانند نوعی قمار است. هیچ گاه نخواهید دانست که رنگ تتو چگونه روی صورت شما خواهد نشست تا زمانی که انجامش بدهید.

نکته آخر: نیمه دائمی یا دائمی ، آنها تتو هستند، هیچ روش صد در صدی برای پاک کردن کامل آنها وجود ندارد. ( لیزر همواره جواب نمی دهد .با توجه به اکسید آهن در رنگ تتو ، به مرور زمان تیره تر خواهد شد و در برابر روش های پاکسازی رنگ، مقاومت می کند.)

دیکشنری لغات تتوی ابرو :

ابروهای 3، 4و 6  ̓بعدی : 

تتو کار با استفاده از قلم دیجیتال از جوهر رنگهای مختلف استفاده می کند تا به موهای کاشته شده ̓بعد اضافه کند. 3 بعدی زمانی است که تتو کار از 3 سایه رنگ ابرو یا 3 سوزن مختلف برای کاشتن موهای عمیق استفاده می کند. همین روند برای 4 و 6 بعدی نیز اعمال می شود.

 اصلاح  رنگ :

همانگونه که تتو کارها از پذیرفتن تاتوی همکاران خود پرهیز می کنند، به همین ترتیب تتوکاران ابرو نیز دوست ندارند که روی صورت هایی که قبلا تتو انجام داده اند کار کنند. زیرا در غیر این صورت، نمی توانند بین خطهایی که خود می کشند و خطوط از قبل کشیده شده ، تمایز دهند. بنابراین نتایج ، زیاد قابل پیش بینی نخواهد بود. این نکته را بدانید که اگر اولین باری نیست که دارید تتوی ابرو انجام می دهید ، تتو کار شما شاید اصلا نخواهد که به شما دست بزند. در غیر این صورت شما بابت اصلاح رنگ مجبورید هزینه اضافی پرداخت کنید. زیرا تطابق جوهر رنگهای موی ابرو ، تغییر رنگ و محو کردن ماسک آن، و همچنان نتیجه دلخواه گرفتن مشکل بوده، کار بسیار زیادی خواهد برد.

امبرویدری  (Embroidery)

نام دیگر میکروبلیدینگ ابرو است.

فیدرینگ (Feathering)

به گفته Berry  تکنیک فیدرینگ، تلفیقی از کاشت مو و سایه ابرو (جهت افزودن بعد برای افرادی که موهای طبیعی بسیار کمی دارند.) است و با قلم نوری انجام می شود.

کاشت مو

تزریق یا میکروبلیدینگ موها جهت افزایش حجم ابروها. این روش طبیعی به نظر میرسد و گویا هیچ گونه مواد آرایشی برای زیباسازی ابروها استفاده نشده است. Wolosky  می گوید : اما همچنان گزینه کشیدن مداد و استفاده از مواد آرایشی روی آنها را پیش رو دارید.

کاشت موی ریز

Berry با استفاده از یک سوزن ظریف ، موهایی با ضخامت های متفاوت می کارد. او می گوید : آنها در ابتدا نازک هستند و رفته رفته کمی ضخیم تر می شوند. و در نهایت مجددا بسیار نازک می شوند.

پر کردن با استفاده از پودر

رنگی که درون ابروها را پر می کند شبیه به رنگ مواد آرایشی است و از نظر بسیاری از افراد منسوخ شده محسوب می شود. این روش برای افرادی مناسب است که موی ابرو دارند اما تنها میخواهند آن را بدون کاشت مو و تنها با رنگ پر کنند.

Berry می گوید : پودر رنگی،  با پیوستگی از ابتدا تا انتهای ابرو را پر می کند.

1 thoughts on “راهنمای میکروبلیدینگ ابروها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *