بارها به ما گفته اند که به دلیل رضایت بخش نبودن اثرات استفاده از پودرهای صورت، از آنها استفاده نکنیم. ممکن است بپرسید پس چگونه به سرعت پوست چرب خود را مات کنم؟

در اینجا طبق نظر متخصصان آرایش، نکاتی برای مات کردن بی نقص صورتتان ارائه شده است.

آماده کردن پوست قبل از آرایش

 Kindra Mann  متخصص زیبایی می گوید : ” بهترین روش برای مات ماندن رنگ پوستتان در طول روز آن است که با لوسیون بدون چربی یا کنترل کننده چربی شروع کنید.

استفاده از یک براش آرایشی مناسب

 Adam Breuchaud متخصص زیبایی می گوید : “پودرها می توانند اثر مطلوبی داشته باشند اگر بدانید چگونه از آنها استفاده کنید. به جای استفاده از پد آرایشی و یا اسفنج ، از براش برای اینکار استفاده کنید. استفاده از براش این امکان را به شما می دهد تا مواد آرایشی را با لایه های سبک تر روی هم قرار دهید.

بیشتر بخوانید: چگونه هر نوع جوش صورت را با آرایش پوشش دهیم؟

مکان درست اعمال پودر را بدانید

کنترل میزان شفافیت برای پوستهای چرب به انتخاب مکان درست اعمال پودر بستگی دارد.

Toby Fleischman آرایشگر می گوید: ” توصیه میکنم پودر را تنها بین دو ابرو ، اطراف بینی و روی چانه اعمال کنید . این کار باعث می شود تا بقیه نقاط صورت زنده و طبیعی تر به نظر آید. ( در مقایسه با زمانی که پودر را به کل صورت می زنید.)

او توصیه می کند پودرهای نیمه شفاف (مات) یا پرایمر را روی بقیه مواد آرایش صورت اعمال کنیم.

 آرایش خود را با استفاده از پد کنترل چربی صورت اصلاح کنید

احتمالا براق شدن صورت بخش اجتناب ناپذیر روزتان است. پس باید بهترین روش را برای تغییر آرایش صورت بدانید.

 Fleischman می گوید: “اولین کاری که می کنم این است که قبل از اضافه کردن هر گونه ماده ای به پوستم، چربی را از آن پاک می کنم. پدهای کنترل چربی صورت برای این کار عالی هستند.” همچنین، استفاده از یک کرم مرطوب کننده قبل از آرایش نیز می تواند گزینه مناسبی برای جلوگیری از چرب شدن صورتتان بعد از آرایش باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *