اشتباهات لیزر کردن

از بین بردن موهای زائد برای من یک تجربه ناخوشایند بود. هر 6 هفته موظف بودم به پزشکم مراجعه کنم. او ژل خنکی را به پوستم می مالید و لیزر را به آن می تاباند. در 5 جلسه کار به اتمام رسید و من بسیار خوشحال بودم زیرا در ابتدا موهای ریزی رشد کرد و سپس رشد موهای زیر بغلم بسیار کم شد اما پس از چند ماه انگار که اصلا لیزر نکرده بودم، حیف این همه هزینه و وقت که بیهوده صرف شد. مجبور شدم کل پروسه را مجدد انجام دهم. اما این بار بدون اشتباه و با کمک یک متخصص پوست در نیویورک به نام: Paul Jarrod Frank

و اما دلایلی که باعث می شود نتیجه برعکس انتظار تان بشود:

قبل از لیزر درمانی موهای قسمت مورد نظر را تیغ نزده بودید

دکتر Frank می گوید: “لیزر، مو را آن قدر گرم می کند تا سلولهای ساقه را در فولیکول های مو از بین ببرد اما اگر مو بیش از حد بلند باشد، لیزر می تواند به جای آن پوست را بسوزاند. پس بسیار مهم است که حتما مویی در زیر پوستتان باشد نه بالای آن. بخاطر همین است که دکترها توصیه می کنند قبل از لیزر کردن موهای زائد را تیغ بزنید.

چنانچه از وکس مو استفاده می کنید بگذارید موها به مدت حداقل یک هفته قبل از شروع اولین جلسه لیزر رشد کنند و قبل از جلسه آنها را تیغ بزنید. اگرچه چند ماه طول می کشد تا جلسات لیزر درمانی به اتمام رسد، در صورت رشد مو همواره می توانید بین جلسات نیز آنها را با تیغ بزنید.

بیشتر بخوانید: راهنمای کامل رفع موهای زائد بدن – از موم انداختن تا لیزر

به یک متخصص لیزر با تجربه مراجعه نکردید

تشخیص خبره بودن یک پزشک بدون پرس و جو دشوار است. اینکه او یک متخصص لیزر است یا یک جراح یا پزشک، بسیار مهم است. پس بهتر است اطمینان حاصل کنید که آیا او لیزر درمانی را هر روز انجام می دهد یا یک یا دوبار در ماه.

اشتباهات لیزر موهای زائد

نوع دستگاه لیزر مورد استفاده را بررسی نکردید

ژل خنک کننده، عینک ایمنی، فلش های نوری – اولین تجربه من با دستگاه (Intense Pulse Light: IPL یا نور پالسی شدید) بود. دکتر Frank می گوید:” IPL روش خوبی است اما تعداد جلسات درمان و همچنین خطر سوختگی پوست با این روش کمی بیشتر است، IPL برای پوستهای تیره و برنزه شده مناسب نیست.

اما در تجربه لیزر من برای بار دوم دکترFrank  از لیزر دیودی (پالس‌هایی با فرکانس بالا و انرژی پایین می‌فرستند و با استفاده از یک طول موج خاص نور، ملانین های مو را گرم کرده و ریشه‌های مو را برای رشد دائمی موها تخریب می کنند) استفاده کرد، البته با کمی درد و سوزش همراه بود اما درمان در این روش، با سرعت بیشتر و تنها در عرض چند ثانیه به اتمام می رسد، همچنین نسبت به روش IPL نتایج بسیار اثربخش تری را از خود نشان داده است.

جلسات لیزر درمانی خود را به طور منظم انجام ندادید

زمان استاندارد بین هر جلسه 4 تا 6 هفته بوده و برای داشتن نتایج  رضایت بخش معمولا به 5 جلسه نیاز است. دکتر Frank می گوید:” اتفاقی که می افتد آن است که معمولا افراد دو یا سه جلسه درمانی می گذرانند و 6 ماه بعد برمی گردند و می گویند که موهای زائد مجدد رشد کرده اند. شما باید به طور مرتب در یک دوره زمانی مشخص، فولیکول موهای زائد را از بین ببرید. بخصوص بعضی از نقاط بدن با وجود داشتن موهای ضخیم تر به تعداد جلسات بیشتری نیاز دارند، اما در بیشتر موارد معمولا 5 جلسه کافی است.

انتظارتان از لیزر بیشتر از حد انتظار  است

در بیشتر قسمتهای بدن بین 85 تا 90 درصد کاهش رشد موی زائد خواهید داشت. هر قسمتی از بدن نتایج متفاوتی را نشان خواهد داد، اما احتمالا همیشه مقداری مو باقی خواهد ماند. پس توقع رفع کامل موهای زائد را نداشته باشید. سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA)، کاهش دائمی موهای زائد (و نه حذف دائمی) را تایید کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *