بزرگترین نقطه ضعف پنکیک ها چیست؟ کیکی شدن.«آنها یکی از محصولات متداول در دنیای زیبایی هستند چرا که استفاده از آنها بسیار راحت است ، اما وقتی لایه ی زیادی از آنها روی پوست قرار بگیرد، به ویژه وقتی یک لایه از آنها روی کانسیلر زیرچشم شما کشیده شود، شروع به ترک ترک شدن و خشک شدن می کند.

این راه حل، یک کار سریع و موثر در میکاپ نمی باشد – اما می توان به نحوی کرم یا مایع کانسیلر را با پنکیک ترکیب کرد به صورتی که با هم متناسب باشند.

آرایشگر مشهور، دنیل مارتین، که یک فرد حرفه ای در زمینه ی میکاپ سلبریتی ها می باشد و با افرادی مثل جسیکا آلبا و جسیکا بیل کار کرده است، می گوید که استفاده از هر نوع کانسیلر همراه با پنکیک مجاز است، اما استفاده از آنها به نحوه ای اعمال آها بر می گردد.

او دراین باره توضیح می دهد: ” بعد از اینکه با استفاده از یک کانسیلر به خوبی معایب پوستتان را پوشاندید، لایه سبکی از پنکیک بر روی پوست دور چشمتان بزنید. این پودر به سبکی بر روی لایه کانسیلر قرار می گیرد”. خلاصه این که در استفاده از پودر زیاده روی نکنید.

بیشتر بخوانید: بهترین و کامل ترین آموزش سایه زدن چشم

او میگوید که بعداز اینکه پودر بر روی روی پوستتان نشست، یک اسفنج پودر بردارید و به آرامی با آن به پوستتان ضربه بزنید. او در خصوص زمانی که میزان پودری که استفاده کرده اید زیاد بوده و یا به نظر کیکی می آمده، نیز راه حلی دارد “اگر احساس کردید که پوست اطراف چشمتان خشک و کیکی است، یک اسفنج مرطوب مخصوص فونداسیون را به روی آن قسمت بکشید تا اضافه ی پودر برداشته شود”.

اما زمانی که شما اول پنکیک زدید و بعد از می خواهید از کانسیلر استفاده کنین باید حتما در روش استفاده ی خود دقت بیشتری داشته باشید.یک برس کانسیلر بردارید و کانسیلر را به صورت نقطه ای روی قسمت مورد نظر بزنید.” این مدل زدن کانسیلر که با ضربه ها و لمس های کوچک انجام می شود، موجب می شود که پودر به نحوی روی صورت قرار بگیرد که احساس سنگینی نداشته باشد”.

و بعد، کانسیلری را انتخاب کنید که به خوبی روی پوست شما قرار بگیرد و پوشش آن راحت باشد.یکی از کانسیلر های مورد علاقه ی مارتین در حال حاضر، Bobbi Brown Instant Full Coverage Concealer می باشد.” این کانسیلر قابل ساخت،به نرمی روی پوست قرار می گیرد و البته در برابر آب نیز مقاوم است و ریزش ندارد”.

او همچنین پنکیک Diorskin Forever Extreme Control Compact را پیشنهاد می کند. “پوشش مات و متوسط تا کامل این محصول بسیار سبک روی پوست نشسته و هیچ وقت جمع و کیکی نمی شود.

 

بیشتر بخوانید: روش درست استفاده از پالت سایه چشم نود NUDE

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *