احتمالا تا الان متوجه شده ‎اید که استفاده از کرم ضدآفتاب چقدر اهمیت دارد، و نه فقط زمانی که از خانه خارج می‎شوید یا در طول روزهای تابستانی. یک کرم حاوی SPF 30 (یا همان فاکتور محافظت از پوست در مقابل “اشعه‎ ماورای بنفش بی”) باید جزو برنامه‎ ی روزانه ‎تان باشد، چه هوا آفتابی باشد چه ابری، چه 10 درجه‎ و بسیار سرد باشد، چه 100 درجه‎ ولی خنک؛ چه کنار استخر لم داده‎ باشید یا در محل کارتان گیر افتاده ‎باشید. شما همچنین به احتمال زیاد می‎دانید که استفاده ‎ی مجدد یک ضرورت است- هر دو ساعت یکبار قاعده‎ ی خوبی برای پیروی است. چند قاعده‎ محافظت از پوست دیگر- که احتمالا کمتر شناخته شده هستند- نیز وجود دارد که باید از آن ‎ها پیروی کنید، و امروز ما همه ‎ی آن‎ ها را با کمک چند متخصص پوست مهربان به شما نشان می‎دهیم. به چند تا از آن‎ ها تا به حال عمل کرده ‎اید و کدام یک را پس از خواندن این مطلب به برنامه ‎تان اضافه خواهید کرد؟

از یک کرم حاوی SPF، دور چشمتان استفاده کنید

دکتر Howard Sobel متخصص پوست و مؤسس مرکز Sobel Skin نیویورک می‎گوید: «بیشتر افراد دوست ندارند کرم ضدآفتاب به دور چشمشان بزنند چون می‎تواند باعث سوزش شود. در حالی که ناحیه‎ اطراف چشم به شکل به خصوصی مستعد پیری و آسیب خورشید است، پس استفاده از ضدآفتاب یک ضرورت است. از یک کرم استیکی SPFدار که حالتی مومی و چسبناک دارد استفاده کنید تا زمانی که عرق می‌کنید تکان نخورد و بتواند به خوبی از پوست دور چشمتان محافظت کند.»

برای خودتان بالم لب SPFدار بگیرید

درست مثل اطراف چشم، بسیاری از افراد فراموش می‎کنند به لب ‎هایشان ضدآفتاب بزنند. دکتر Sobel می‎گوید: « اشعه ‎های ماورای بنفش کلاژن لب‎ هایتان را تجزیه و پوست لب ‎هایتان را نازک می‎کند و باعث چین و چروک زودرس می‎شود. حتی بدتر، اشعه ‎های ماورای بنفش می‎توانند منجر به آفتاب ‎سوختگی و سرطان پوست شوند. یک آفتاب‎ سوختگی خطر ابتلا به سرطان پوست در لب ‎هایتان را افزایش می‎دهد.» دو تیوب بالم لب اس ‎پی ‎اف دار خریداری کنید و آن‎ ها را در کیف دستیتان، در کیف شنایتان، روی میزتان و کنار در ورودی قرار دهید.

بیشتر بخوانید: چگونه می توانید بهترین کرم ضد آفتاب برای پوستتان را انتخاب کنید؟

از محصولی استفاده کنید که از پوست در مقابل مادون قرمز/ نور آبی (Blue Light) هم محافظت کند

استفاده از یک کرم ضدآفتاب با طیف گسترده که از پوست در برابر هر دو اشعه‎ی ماورای بنفش A  و B محافظت کند، بسیار مهم است. اگر می‎توانید، از این فراتر روید تا ضدآفتابی پیدا کنید که در برابر نور آبی ،که به عنوان حرارت مادون قرمز هم شناخته می‎شود، محافظ باشد.

دکتر Rita Linker متخصص پوست در مرکز امراض پوستی اسپرینگ استریت نیویورک می‎گوید: حرارت مادون قرمز از خورشید می‎آید همچنین تلفن همراه، چراغ‎های سقف، صفحه نمایش کامپیوتر و حتی اجاق گاز. ما در حال حاضر در حال فهمیدن آن هستیم که (این صورت از نور) باعث بی‎رنگ شدن پوست، ایجاد ملاسما و ضعیف شدن زیرساخت‎های پوست می‎شود.

لباس‎های UPF (فاکتور محافظت در برابر اشعه‎ ماورای بنفش) بپوشید

اگرچه همه‎ ما می‎دانیم که باید از SPF 30 طیف گسترده‎ استفاده کنیم و هر دو ساعت مجددا استعمال کنیم، حقیقت این است که همه‎ ما در انجام این کار آن‎طور که فکر می‎کنیم خوب نیستیم.

دکتر Steven Mandrea متخصص پوست و یکی از مؤسسین مرکز پوست لِیک‎ویو در شیکاگو می‎گوید: « به عصر لباس‎های محافظ دربرابر خورشید خوش آمدید. برندهای اصلی همچون Athleta، Lily Pulitzer، Land’s End و J. Crew  با لباس‎ های شیک شنا، بالاپوش ‎ها ، پیراهن ‎های شنا، کلاه‎ ها و دیگر اجناس وارد این تجارت شده‎ اند و به تولیداتشان حفاظت از آفتاب اضافه کرده‎اند. بهترین لباس‎ ها، آن‎ هایی هستند که فاکتور محافظت در برابر ماورای بنفش UPF) 50) دارند و بهترین مکمل ضدآفتاب هستند.»

از پوست سرتان در برابر خورشید محافظت کنید

ناحیه‎ دیگری از بدن که به ضدآفتاب نیاز دارد اما نادیده گرفته می‎شود، پوست سرمان است. و در این مورد فکر کنید- پوست سر در مقابل اشعه ‎های مضر خورشید مثل یک بچه‎ ی بی ‎دفاع است.

دکتر Sobel توصیه می‎کند: «پوست سر به اندازه‎ ی باقی نواحی پوست شما در برابر آسیب‎ آفتاب حساس است، و به این خاطر که با موهایتان پوشیده شده، احتمال اینکه به خال‎ های مشکوک توجه کنید کمتر است. اگر فرق باز می‎کنید یا از هر مدل مویی استفاده می‎کنید که پوست سرتان را در معرض خورشید قرار می‎دهد، از یک اسپری ضدآفتاب برای حفاظت از پوست سرتان استفاده کنید.» شما همچنین می‎توانید از کلاه استفاده کنید (کلاه‎های یو ‎پی ‎اف برای در معرض خورشید قرار گرفتن‎های طولانی ایده آل هستند)، از یک چتر آفتابی استفاده کنید و سعی کنید تا می‏توانید در سایه بمانید.

2 thoughts on “حقایقی جالب در مورد استفاده از ضدآفتاب و محفاظت از پوست در برابر نور خورشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *