پس از اینکه محصولات فروشگاه Claire’s به طور مکرر تست آزبست (نوعی ماده شیمیایی مضر برای پوست) با نتایج مثبت را نشان داده اند، سازمان غذا و دارو (FDA) از والدین میخواهد تا از خرید محصولات آرایشی Claire’s برای فرزندانشان خودداری کنند.

پس از اینکه سازمان برای اولین بار از آلودگی به آزبست در محصولات آرایشی مشخصی از برند Claire’s در سال 2017 مطلع شد (که این محصولات بعدا مرجوع شدند)، سازمان غذا و دارو طبق اطلاعیه ی مطبوعاتی اش به « نظارت معمول بر این بازار و محصولات آرایشی آن با ریسک به خطر انداختن سلامت عمومی» ادامه داد. سازمان غذا و دارو آزمایش هایی را از طریق آزمایشگاه های شخص ثالث انجام داد که طبق گفته ی آژانس، سه مورد از محصولات آرایشی تست های مثبت حضور آزبست سرطانزا را نشان دادند.

سازمان غذا و دارو از Claire’s می خواهد تا سایه های چشم (با شماره سری تولید 08/17  )، پنکیک (با شماره سری تولید 07/15)، پالت کانتورینگ (با شماره سری تولید 04/17) را مرجوع کند.

اما طبق گزارش، Claire’s از قبول درخواست سازمان غذا و دارو امتناع کرده و چون سازمان نیز از لحاظ قانونی اختیاری بر اجبار شرکت به جمع آوری محصولاتش ندارد، به همین دلیل در حال انتشار یک اخطاریه ی رسمی برای مشتریان است تا از این محصولات روی نوجوانان خود استفاده نکنند.

شرکت Claire’s نیز یک بیانیه ی رسمی برای مجله  People ارسال کرد که در حساب توییتر آنها نیز منتشر شده است.

پیغام توییتری بیان میکند: «در Claire’s ، ایمنی و سلامت مشتریان مهمترین چیز است و ما به خود افتخار میکنیم که بالاترین کیفیت و ایمن ترین محصولات را برای مشتریانمان تامین میکنیم. ما اخطاریه ی امروز سازمان غذا و دارو مبنی بر اینکه سه محصول آرایشی که توسط Clair’s به فروش رسیده احتمال آلودگی به آزبست را دارد مورد توجه و ارزیابی قرار می دهیم. »

در تصویر پیوست شده در پیغام توییتری، شرکت ادعا میکند که «محصولات ما ایمن هستند » و «جدا از احتیاط فراوان، ما سه محصول معین شده توسط سازمان غذا و دارو را از فروشگاه هایمان جمع کرده ایم »

شرکت Claire’s میگوید که تصمیم دارد هر یک از محصولات آرایشی بر پایه ی تالک (ماده ای معدنی و طبیعی که در اغلب محصولات آرایشی استفاده می شود ولی اخیرا برخی آزمایشات نشان از ارتباط تالک و نوعی سرطان در بانوان دارند) را حذف کند و ارجاع محصول را با افتخار میپذیرد.

همچنین Claire’s در ادامه میگوید که « هیچ مدرکی مبنی بر غیر ایمن بودن هیچ یک از محصولات فروخته شده توسط Claire’s وجود ندارد. در اوایل سال 2018، سه اقلام آرایشی معین شده توسط سازمان غذا و دارو به طور گسترده توسط تعدادی آزمایشگاه معتبر و مستقل مورد آزمایش قرار گرفتند و مشخص شد تمامی محصولات باکلیه ی قواعد ایمنی آرایشی مربوطه سازگار میباشند. »

Claire’s میگوید عمده ی آزمایش های اخیر که توسط سازمان غذا ودارو انجام شده «خطاهای قابل توجهی» را نشان میدهند زیرا آژانس «فیبر موجود در محصولات را به اشتباه آزبست تشخیص داده است، در حالیکه این در تناقض مستقیم با معیارهای آژانس حفاظت از محیط زیست (EPA) و فارماکوپه ایالات متحده آمریکا (USP) برای طبقه بندی فیبرهای آزبستی است. »

با وجودی که شرکت میگوید که برای توضیح این تناقضات با سازمان غذا و دارو تلاش هایی کرده است، اما ادعا میکند که سازمان غذا و دارو همچنان بر انتشار این اخطاریه مصمم است. Claire’s میگوید «ما از اینکه سازمان غذا و دارو این گام را برداشته مایوس هستیم و به کارمان با آنها ادامه میدهیم تا ایمن بودن محصولاتمان را به آنها نشان دهیم».

منبع: مجله People

 

بیشتر بخوانید: ویکتوریا بکهام برند زیبایی خودش را تاسیس می کند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *