نحوه آرایش پوستهای خشک

قبل از هرچیز پوستتان باید تمیز باشد پس ابتدا با استفاده از صابون و آب گرم صورتتان را بشورید. بعد از خشک کردن آن با یک حوله تمیز، از یک کرم مرطوب کننده که ترجیحا قابلیت ضد آفتاب و اس پی اف حداقل ۳۰ داشته باشد استفاده کنید.

مرحله اول: استفاده از یک پرایمر یا زیر ساز

استفاده از یک پرایمر باعث خواهد شد که لایه ای روی پوست ایجاد شود که عیوب پوست را پوشانده و زمینه مناسبی را برای استفاده از کرم پودر یا پنکیک فراهم کند. همچنین استفاده از پرایمر باعث خواهد شد که آرایشتان ماندگاری بیشتری داشته باشد.

مزیت پرایمر برای پوستهای خشک این است که با نرم کردن پوست، از ایجاد مناطق خشک و جمع شدگی آرایش روی پوست جلوگیری می کند.

مرحله دوم: استفاده از پرایمر چشم

اگر پلکهایتان خشک باشند، ممکن است بعد از آرایش قرمز شوند. با استفاده از یک پرایمر چشم می توانید جلوی این اتفاق را بگیرید.

مرحله سوم: استفاده از کرم پودر

دو نکته در مورد استفاده از یک کرم پودر باید به خاطر داشته باشید: ۱- انتخاب تناژ رنگ مناسب و ۲- انتخاب کرم پودر مناسب برای نوع پوستتان. حتما از کرم پودری استفاده کنید که مناسب پوستهای خشک است. این کرم پودرها حاوی ترکیبات آبرسان بیشتری هستند تا بتوانند با مرطوب کردن پوست، باعث لطافت و نرمی آن شوند. به یاد داشته باشید که از کرم پودرهای مایع یا کرم پودرها استفاده کنید. پنکیک ها بیشتر برای پوستهای چرب مناسبند.

مرحله چهارم: استفاده از کانسیلر

در صورتی که بعد از استفاده از فونداسیون همچنان نقاطی از پوست مانند جوش یا حلقه های تیره دور چشم  پوشانده نشده اند، می توانید از یک کانسیلر برای محو آنها استفاده کنید.

دقت کنید که رنگ کانسیلر باید یک تا دو شماره از رنگ پوستتان روشنتر باشد.

مرحله پنجم: تثبیت آرایش

برای تثبیت آرایش خود، بجای پودرهای تثبیت، از یک اسپری تثبیت آرایش استفاده کنید زیرا این اسپری ها باعث مرطوب شدن پوستتان نیز خواهند شد.

مرحله ششم: آرایش چشم

استفاده از آرایش چشم بر روی پرایمری که قبلا روی چشمتان در مرحله دوم استفاده کردید. این پرایمر باعث خواهد شد که آرایش روی آن بسیار راحتتر انجام گیرد.

مرحله هفتم: آرایش لب

چون پوست لبتان نیز ممکن است خشک باشد، پس حتما قبل از استفاده از رژلب یا برق لب، از یک روغن لب استفاده کنید و بعد از اینکه این روغن جذب پوستتان شد این کار را انجام دهید.

 در آخر آرایشتان اگر می خواهید پوستتان مرطوبتر به نظر برسد، می توانید از یک هایلایتر مایع استفاده کنید. فقط کافیست که یک قطره از آن را روی هر گونه ریخته و به آرامی آنرا بمالید.

 

بیشتر بخوانید: نحوه آرایش پوستهای چرب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *