نحوه آرایش پوست های معمولی

مهمترین دغدغه کسانی که پوستی نرمال تا ترکیبی دارند چرب بودن بینی، پیشانی و چانه (منطقه T) و همچنین منافذ باز پوست و یا حتی خشکی گونه هاست. آنها به راحتی می توانند با استفاده از مراحل زیر آرایشی زیبا داشته باشند.

قبل از هرچیز پوستتان باید تمیز باشد پس ابتدا با استفاده از صابون و آب گرم صورتتان را بشورید. بعد از خشک کردن آن با یک حوله تمیز، از یک کرم مرطوب کننده که ترجیحا قابلیت ضد آفتاب و اس پی اف حداقل ۳۰ داشته باشد استفاده کنید.

مرحله اول: استفاده از یک پرایمر یا زیر ساز

استفاده از یک پرایمر باعث خواهد شد که لایه ای روی پوست ایجاد شود که عیوب پوست را پوشانده و زمینه مناسبی را برای استفاده از کرم پودر یا پنکیک فراهم کند. همچنین استفاده از پرایمر باعث خواهد شد که آرایشتان ماندگاری بیشتری داشته باشد.

برای پوستهای نرمال تا ترکیبی بهتر است از پرایمری استفاده کنید که منطقه T صورت را مات کند و همچنین موجب آبرسانی به مناطق خشک صورت مثل گونه ها شود.

مرحله دوم: استفاده از کرم پودر

دو نکته در مورد استفاده از یک کرم پودر باید به خاطر داشته باشید: ۱- انتخاب تناژ رنگ مناسب و ۲- انتخاب کرم پودر مناسب برای نوع پوستتان. لایه نازکی از کرم پودر می تواند پوستتان را نرم کرده و ظاهری یکنواخت به آن بدهد. از کرم پودرهایی که مناسب پوستهای معمولی هستند استفاده کنید.

مرحله سوم: استفاده از کانسیلر

در صورتی که بعد از استفاده از کرم پودر همچنان نقاطی از پوست مانند جوش یا حلقه های تیره دور چشم  پوشانده نشده اند، می توانید از یک کانسیلر برای محو آنها استفاده کنید.

دقت کنید که رنگ کانسیلر باید یک تا دو شماره از رنگ پوستتان روشنتر باشد.

مرحله چهارم: تثبیت آرایش

با استفاده از یک براش، به آرامی کمی پودر نرم روی کرم پودر خود و در منطقه T صورتتان بمالید. علاوه بر تثبیت آرایش، با اینکار باعث خواهید شد که پوستتان حالت براق به خود نگیرد.

مرحله آخر: آرایش چشم و لب

 

بیشتر بخوانید: نحوه آرایش پوستهای چرب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *