مراقبت درست از پوست موضوع بسیار مهمی است. اینکه چگونه پوست خود را قبل از خوابیدن آماده می کنید، می تواند در ارتقا کیفیت پوست شما تاثیر گذار باشد. اینکه پوست خود را یکبار سریع بشویید یا اینکه طی یک پروسه 10 مرحله ای به پوست خود برسید، کاملا به خودتان بستگی دارد.

به دنبال روشی برای لطافت پوست خود هستید؟ پاسخ، شستشوی دوبله پوست است.

شستشوی دوبله چیست؟

شستشوی دوبله همواره مورد توجه بوده است.( هم در دنیای زیباشناسی و هم جزء اصلی ترین روش های مراقبت و زیبایی مردم کره می باشد.)

Shari Marchbein متخصص پوست در نیویورک می گوید: بسیار مهم است که شب قبل از خوابیدن ، همه مواد آرایشی ،چرک و  آلودگی هایی که در طول روز روی صورتتان جمع شده اند را پاک کنید. خوابیدن با آرایش صورت و یا فراموش کردن شستن آن قبل از خواب، یک اشتباه بزرگ است. زیرا منجر به ایجاد آکنه و یا ایجاد کیست های دردناک شود. “

Dendy Engelman متخصص پوست در نیویورک می گوید : من به مراجعانم پیشنهاد می دهم که دوبار صورت خود را بشویند، یکبار پاک کردن چرک و آلودگی های آن و بار دوم شستن و آب کشیدن.

شستشوی دوبله پوست طی 2 مرحله انجام می شود:

مرحله اول: پاک کردن آرایش از روی پوست

در ابتدا از یک پاک کننده روغنی و یا پاک کننده آب میسلار (نوعی امولسیون خنثی و بدون کف) استفاده کنید که اثرات ناشی از مواد آرایشی را به راحتی پاک می کند. Lily Talakoub, متخصص پوست و زیبایی در ویرجینیا می گوید: ” این مواد که حالت روغنی دارند، چربی های روی پوست ناشی از مواد آرایشی را به راحتی از بین می برند . “

مرحله دوم: شستشوی صورت

پس از برطرف کردن هر گونه ناخالصی و مواد آرایشی، حالا نوبت به شستن صورت با آب و کف کننده های شوینده است.  Engelman  می گوید به دلیل جهت و مسیر فولیکول های پوست ، برای شستن موثرتر ، بهتر است که صورت را رو به بالا و به طرف بیرون بشوییم.

اما برای آرایش کردن، در جهت عکس یعنی رو به پایین و در خلاف جهت پرز های صورت انجام دهید.

بیشتر بخوانید: علت قرمزی و حساسیت پوست صورت و روش درمان آن

مزایای شستشوی دوبله صورت:

Shani Darden, متخصص زیباشناسی پوست در لس آنجلس می گوید ” هنگامی که شما از کرم پودر های آرایشی استفاده می کنید، شستشوی دوبله صورت به خصوص با پاک کننده میسلار، لایه های مواد آرایشی را از بین برده و کاملا تمیز می کند. این باعث می شود تا فضای بیشتری برای پوست باز شده و مواد آرایشی را که دفعه بعدی می خواهید از آنها استفاده کنید، بهتر و موثرتر روی پوست بنشینند و یکدست باشند. “

Engelman می گوید “تصور کنید که پوست شما مانند بوم نقاشی است. برای شروع کارتان شما به یک بوم سفید نیاز دارید.به همین ترتیب پوست تمیز به ترکیبات فعال مواد آرایشی کمک می کند تا بهتر نفوذ کرده و کارآیی موثرتری داشته باشند. “

حتی اگر همیشه هم آرایش نمی کنید، در پایان روز صورت خود را حتما بشویید.

Marchbein می گوید: “نه تنها مواد آرایشی، بلکه کثیفی ها و آلودگیهایی که در تمام مدت روز بر صورت ما می نشیند را باید پاک کرد، ماندن این مواد نه تنها باعث نرسیدن اکسیژن به پوست می شود بلکه موجب تخریب کلاژن ها (collagen، وجود این ماده موجب طراوت، سفتی و صاف بودن پوست شده و از پیری زودرس جلوگیری می کند) و افزایش چین و چروک و لک های خورشیدی می شود.

به گفته خانم Talakoub این نوع شست و شو برای تمامی افراد مناسب نیست ، پیشنهاد می کنم برای پوست های حساس، خشک یا مستعد به رزاسه (rosacea، که از آن به نام آکنه بزرگسالان نیز یاد می شود، بیمار شایع پوستی است که به موجب آن پوست قرمز و متورم می شود) مرحله اول ، فقط با آب شستشو شود که این کار از خشکی بیش از حد پوست جلوگیری می کند.

یک قاعده سرانگشتی: اگر پوست شما مستعد آکنه است، یا اینکه تا قبل از ظهر پوست صورتتان چرب می شود، شستشوی دوبله برای شما مناسب است. اما اگر تا پایان روز پوستتان چرب نشود، یا حتی خشک شود، الزاما نیاز به شستشوی دوبله نیست مگر اینکه آرایش شما بسیار غلیظ بوده باشد.

بیشتر بخوانید: راهنمای میکروبلیدینگ ابروها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *