در این مقاله قصد داریم 6 عدد از بهترین و پر مصرف ترین ماسک های طبیعی را برای شما عزیزان به همراه روش تهیه آن در منزل آموزش دهیم تا بتوانید پس از پایان این مطلب به جوان سازی و بهبود عملکرد پوست صورتتان کمک قابل توجه ای کنید.

1- ماسک صورت عسل و روغن زیتون برای از بین بردن جوش و لک پوست

استفاده از ماسک عسل و روغن زیتون می تواند باعث از بین بردن جوش های ناشی از سن بلوغ و لک های پوستی شود و همچنین می تواند پوست شما را بسیار درخشان کند. برای تهیه این ماسک فوق العاده کاربردی می توانید یک قاشق سوپ خوری عسل را با یک قاشق سوچ خوری روغن زیتون مخلوط کنید و آن را به مدت 10 الی 15 ثانیه در مایکروویو قرار دهید تا کمی گرم شود، سپس آن را خارج کرده و به مدت 10 دقیقه بگذارید بر روی صورت خود بمالید.

2- ماسک صورت عسل و ماست برای از بین بردن خشکی و مرطوب کردن پوست

ترکیب فوق العاده این دو ماده غذایی می تواند تاثیر بسیار زیادی بر روی پوست شما بگذارد. در واقع عسل باعث کاهش خشکی پوست و همچنین مرطوب سازی آن می شود، ماست نیز دارای اسید لاکتیک بوده و می تواند به جوان سازی پوست شما کمک شایانی کند. برای تهیه این ماسک فوق العاده می توانید یک قاشق سوپ خوری ماست را به دو قاشق سوپ خوری عسل، اضافه کنید و آن را به مدت 10 الی 15 ثانیه درون مایکروویو قرار دهید تا کمی گرم شود سپس آن را به مدت 10 الی 15 دقیقه بر روی صورت خود قرار دهید.

بیشتر بخوانید: ۶ نوشیدنی که باعث از بین رفتن آکنه های صورتتان می شوند

3- ماسک صورت شکر قهوه ای و شیر برای از بین بردن سلول های مرده پوست

ترکیب این دو ماده می تواند یک ماسک طبیعی و خانگی برای از بین بردن پوست های مرده صورت شما ایجاد کند. شکر قهوه ای نقش یک لایه بردار پوستی را بر عهده دارد و باعث می شود پوست های مرده شما از بین برود. شیر نیز یک پاک کننده بسیار قوی است. برای تهیه این ماسک طبیعی و فوق العاده باید یک فنجان شکر قهوه ای را با یک قاشق سوپ خوری شیر، مخلوط کنید. سپس این ماسک را به مدت یک دقیقه بر روی پوست خود بمالید و به مدت 15 دقیقه بگذارید تا بر روی صورت شما بماند.

4- ماسک صورت خیار و ماست برای از بین بردن پف زیر چشم

اگر شما نیز هنگامی که از خواب بیدار می شوید دارای پف های زیر چشم هستید و از این روند تکراری خسته شده اید، ما به شما ماسک خیار را معرفی می کنیم. خیار به عنوان یک خنک کننده بسیار قوی عمل می کند و باعث کاهش التهاب های پوستی و پف زیر چشم می شود. برای تهیه این ماسک خانگی ابتدا باید نصف خیار را به همراه یک قاشق سوپ خوری ماست درون مخلوط کن بریزید و به مدت 20 دقیقه آن را بر روی صورتتان قرار دهید تا پف زیر چشم شما کاملا پنهان شود.

5- ماسک صورت موز و ماست برای جوان سازی پوست

موز دارای اسید های طبیعی است که باعث تمیز نمودن پوست های خشک می شود. و همان طور که در مطالب فوق گفته شد، ماست نیز دارای اسید لاکتیک بوده و می تواند به جوان سازی پوست شما کمک شایانی کند. برای تهیه این ماسک خانگی ابتدا باید موز را با دو قاشق سوپ خوری ماست، مخلوط کنید تا مایه خمیر مانندی به دست آید و سپس آن را به مدت 15 دقیقه بر روی صورت خود قرار دهید.

6- ماسک صورت توت فرنگی برای از بین بردن سلول های مرده پوست

توت فرنگی دارای خواص بسیار مفید و موثری است که می تواند برای پوست شما بسیار مفید واقع شود. آلفا هیدرواکسی اسید موجود در توت فرنگی باعث از بین بردن سلول های مرده روی پوست شما می شود و همچنین دارای اسید سالیسیلیک است که می تواند چربی های روی پوست شما را کاهش دهد. برای تهیه ماسک توت فرنگی ابتدا یک توت فرنگی بزرگ را بردارید و آن را به دو قسمت مساوی تقسیم کنید، آن را بر روی صورت خود بمالید و اجازه دهید به مدت یک دقیقه بر روی صورت شما بماند و سپس صورتتان را بشوئید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *