انکار نمی کنیم که ما اغلب از محصولات آرایشی و بهداشتی مختلف و بعضا به درد نخور استفاده می کنیم، اما وقتی پای جوش و آکنه به میان می آید، ترجیح می دهیم که به جای درمان های موضعی و پاک کننده ها، از رویکرد های جامع تر و طبیعی تر  استفاده کنیم. 

به همین دلیل وقتی اخیرا فهمیدیم که چای نعناع (که جلوتر بیشتر در موردش توضیح می دهیم) دشمن آکنه می باشد، تصمیم گرفتیم که به دنبال راه های دیگری برای رسیدن به یک روش درمان واضح تر، به جای محصولات مراقبت از پوست باشیم. درحقیقت باید گفت که چای های مختلفی وجود دارند (چای مایعی جادویی برای از بین بردن جوش و آکنه است)، اما ما سعی کردیم چای هایی را انتخاب کنیم که با نوشیدن آن ها، درعین اینکه تشنگیمان رفع می شود، صورتمان نیز صاف تر شود.

خوب بیایید نگاهی به یکسری از بهترین نوشیدنی ها که آکنه و جوش های پوست را از بین میبرند، بیندازیم:

چای ماچا

این نوشیدنی مدرن درکنار یک سری مزایای مفید غیرقابل باور، سرشار از آنتی اکسیدان، یا EGCGS می باشد که مانع اکسید شدن چربی های سطح پوست می شود. این چربی ها یا سبیوم ها، عامل اصلی ایجاد جوش و آکنه روی پوست هستند. دریافت این آنتی اکسیدان ها هم چنین از داخل بدن به کاهش علائم التهاب کمک می کند و از آنجایی که آنتی اکسیدان های ماچا 137 برابر بیشتر از چای سبز می باشد، می توانید مطمئن باشید که با هر بار نوشیدن آن، دوز کافی از آنها را دریافت می کنید.

چای زردچوبه

کرکومین که یکی از اجزای زردچوبه می باشد، به خاطر خواص ضد التهابی، ضد ویروسی، آنتی اکسیدان و ضد قارچی شناخته شده است. این ماده در طب سنتی هند ، برای مصارف دارویی مورد استفاده قرار می گیرد تا طیف گسترده ای از بیماری ها را درمان کند. از آنجایی که امروزه زردچوبه برای ساخت ماسک های DIY در خانه، بسیار به کار برده می شود، می توانید یک قاشق چای خوری از آن را به آب گرم بیفزایید و مانند چای به خاطر داشتن خواص ضد آکنه اش، بنوشید.

کفیر

دریک تحقیق که شرکت کنندگان به مدت 12 هفته و روزانه یک شیر تخمیر شده با 200 میلی گرم لکتوفرین می نوشیدند، میزان 39 درصد کاهش التهابات آکنه ای مشاهده شد. روده شما به میزان زیادی با سلامت پوست شما ارتباط دارد، به همین دلیل است که پروبیوتیک های خوراکی مثل لکتوفرین برای مقابله با باکتری های بد و کاهش التهاب و آکنه بسیار مناسب می باشند.

بیشتر بخوانید: معرفی انواع جوش و آکنه صورت و روش درمان آنها

چای نعنا

پس از ملاقات با دکتر Carl Thornfeldt، بنیانگذار Epionce Skincare، ما متوجه شدیم که نوشیدن دو فنجان چای ارگانیک نعنای تند به صورت روزانه، ضایعات آکنه التهابی را بعد از یک ماه 25٪ کاهش می دهد و پس از سه ماه این میزان به 51٪ می رسد که این میزان از میزان درمان پذیری داروهای تجویزی نیز بیشتر است. شگفت انگیز است، درسته؟ 

آب گرم

قبل از اینکه بخواهید این مورد را نادیده بگیرید، از آنجایی که در مغز ما حک شده است که نوشیدن مقدار کافی آب در طول روز برای سلامتی کامل بدن ما بسیار مهم است، باید بدانید که توجه به دمای آب نیز به همان اندازه مهم است. آب گرم بیشتر از آب سرد فایده دارد: آب گرم به روند سم زدایی پوست و هضم بهتر کمک می کند (به یاد آورید که گفتیم روده و پوست شما با هم ارتباط دارد). آب سرد می تواند باعث سفت شدن روغن در غذاهای مصرفی و رسوب شدن چربی در روده شود و البته افزودن یخ به آب باعث کاهش جذب مواد معدنی مورد نیاز و ضروری می شود که برای سیستم گوارشی ما بسیار مهم هستند. هم چنین وقتی که آب سرد می نوشید، بدن شما به جای هضم غذا و جذب مواد مغذی بر روی تنظیم دمای بدن تمرکز می کند که همین موجب از دست دادن آب بدن می شود (درحالیکه فرایند هیدراسیون برای پوست بسیار ضروری است). بنابراین برای راه اندازی فرایند سم زدایی حتما هر صبح یک فنجان آب گرم بنوشید.

آب آلبالوی ترش و ارگانیک

برای دستیابی به مزایای این نوشیدنی در پوستتان، از کوکتل های سرشار از شکر این نوشیدنی که در خواروبار فروشی ها موجود است، استفاده نکنید. نوشیدنی طبیعی آن سرشار از آنتی اکسیدان، ویتامین های آ، بی ،سی و دی است و به متعادل کردن PH پوست شما کمک خوبی می کند. این نوشیدنی ضد التهاب است و اگر به اندازه ی کافی توجه شما را جلب نکرده است، باید بگوییم که با داشتن ملاتونین به بهتر خوابیدن شما نیز کمک خوبی می کند. این نوشیدنی غیر از معجزه چه چیزی می تواند باشد؟

1 thoughts on “۶ نوشیدنی که باعث از بین رفتن جوش و آکنه صورت می شوند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *