رفع موهای زائد ابرو

برداشتن موهای ابرو با موچین:

قبل از چیدن موهای ابرو، با استفاده از یک مداد سفید ابتدا و انتهای مسیر موهای زائد را مشخص کنید ( این کار باعث میشود از مسیر موهای زائد خارج نشوید).

موم انداختن (وکس) ابرو :

اولین و مهمترین نکته رفع موهای زائد دور ابرو اینکه خودتان موم نیندازید (از دوستانتان که در این کار تبحر ندارند نیز استفاده نکنید.) این درست جایی است که باید از حرفه ای ترین افراد بخواهید این کار را برایتان انجام دهند زیرا موم زدن در جای نادرست آن، حتی در یک نقطه کوچک، در عرض 5 ثانیه می تواند منجر به بد فرم شدن ابروهایتان شود.  

حداقل تا یک هفته قبل از رفتن به سالن های آرایشی از رتینوئید استفاده نکنید، به عنوان مثال از رتینوئیل ها که بدون نسخه تجویز می شوند. (در کرم های ضد جوش و آکنه یافت می شوند.) و همچنین از رتینول های قوی که با نسخه پزشک تجویز می شوند ( مانند Retin-A و Tazoracو  Renova ) تا از قرمزی و سوختگی صورتتان جلوگیری شود.

 Shari Marchbein متخصص پوست در نیویورک می گوید: رتینوئیدها می توانند به سرعت باعث دگرگونی و لایه برداری پوست صورت شوند (همچنین عامل تولید کلاژن هستند.) بنابراین استفاده از این مواد قبل از موم انداختن، باعث کنده شدن و سوختگی لایه فوقانی پوستتان خواهد شد.

Marchbein توصیه میکند اگر واقعا نمی توانید رتینوئید ها را حذف کنید، از بند انداختن به عنوان روش بی خطر تر جهت فرم دادن به ابروهایتان استفاده کنید. وی می گوید : ” من این روش را به همه مراجعانم توصیه می کنم ، زیرا باعث کاهش سوختگی ناشی از وکس مو می شود. “

رفع موهای پشت لب

برای رفع موهای پشت لب تا یک سال: موها را لیزر کنید.

لیزر باعث می شود موها از ریشه کنده شده تا حداقل یک سال رشدی نداشته باشند. مدت جلسات لیزر بسیار کوتاه بوده و تنها چند ثانیه طول می کشد. مانند احساس کشیدن کش لاستیکی روی صورتتان است (می تواند خوشایند نباشد اما دردناک هم نیست.) اما این روش گرانی است. برای بیشتر خانمها 6 جلسه طول می کشد و باعث از بین رفتن 90 درصد موهای زائد می شود.

برای رفع موهای پشت لب به مدت چند هفته، از موم اندازی استفاده کنید.

بر خلاف ابرو، موهای پشت لب را می توانید خودتان در خانه موم بیندازید. (حتما لازم نیست به آرایشگاه بروید و با پوست قرمز بالای لب برگردید که همه ببینند!)

از آنجا که پوست صورتتان نسبت به سایر نقاط بدن حساس تر است جهت جلوگیری از سوختگی صورت، از آب گرم یا ولرم برای موم انداختن استفاده کنید. موم را به 3 قسمت اعمال کنید: سمت راست لب، سمت چپ، و قسمت وسط. موم را از زیر بینی رو به پایین بمالید وسپس رو به به بالا بکنید.

بیشتر بخوانید: بزرگترین اشتباهاتی که باید هنگام لیزر موهای زائد از آنها پرهیز کنید

رفع موهای زائد زیر بغل

تیغ زدن موهای زیر بغل:

پس از اینکه محل مورد نظر را با صابون یا کرم اصلاح (هر چیزی که باعث لیز شدن آن شود) پوشاندید، ژیلت را به آرامی به سمت بالا و سپس پایین حرکت دهید و در نهایت به چپ و راست تا کاملا همه موهای ریز را نیز در بر گیرد. زیرا موهای ریز تنها در عرض چند ساعت رشد می کنند.

موم انداختن (وکس) موهای زیر بغل:

در اینجا روشی را خواهیم گفت که از رشد موهای زیر بغل تا چند روز (و نه چند ساعت) جلوگیری می کند. همچنین باعث می شود که رویش موهای جدید به مرور زمان نازک تر و کم پشت تر شود و چون نیاز به زیبا کردن و فرم دهی این قسمت از بدن نیست در نتیجه می توانید آن را به آسانی در منزل انجام دهید. Cindy Barshop موسس سالن های زیباییی Completely Bare در نیویورک می گوید: از روش هارد وکس (روشی است برای قسمتهای حساس تر بدن و بدون نیاز به پد) استفاده کنید که مانند پوشش ضخیمی همه موها را در بر می گیرد.

توجه کنید که محدوده موم اندازی قسمت کوچکی باشد . می توانید یکساعت قبل از موم انداختن ایبوپروفرن بخورید زیرا موهای زیربغل معمولا ضخیم بوده و در جهات مختلف رشد می کنند و این باعث می شود که کندن آنها دردناک شود.

لیزر موهای زیر بغل:

با افرادی که قبلا زیربغل خود را لیزر کرده اند صحبت کنید و آنها به شما خواهند گفت لیزر در این قسمت از بدن بهترین نتیجه را خواهد داد. موها به سرعت ناپدید می شود و زمان بسیار طولانی رشد موها متوقف می شود. آماری از لیزر افراد مختلف در دست است که نشان می دهد سالها پس از توقف جلسات لیزر در این قسمت،  موهای بسیار کمی روییده و یا هیچ مویی رشد نکرده است.

Marchbein می گوید: لیزر بهترین روش برای از بین بردن دائمی موهای مشکی و ضخیم زیر بغل است که تا 97 درصد موها را ازبین می برد. برای حداکثر بازدهی و به حداقل رساندن عوارضی چون سوختگی، مراجعه به متخصصان پوست همواره توصیه می شود. 

برای لیزر درمانی به 6 جلسه نیاز است .

پس از هر جلسه موها نازک و نازک تر می شوند و اگر تعداد کمی از موها شروع به رشد کردن کنند، یک جلسه تجدید (معمولا هر چند ماه یکبار) نیاز است تا رشد آنها را کاملا متوقف کند.   

رفع موهای زائد دست

موم انداختن موهای دست:

اگرچه 23 درصد خانمها در نظرسنجی اعلام کرده اند که ساعد خود را با ژیلت اصلاح می کنند، بیشتر متخصصان پوست و زیبایی این روش را مناسب نمی دانند و در عوض موم انداختن را توصیه می کنند. (خارش و قرمزی ناشی از درآمدن موهای تیغ زده شده روی پاهایتان را تصور کنید. دوست دارید برای دستهایتان که بیشتر از پاهایتان مشخص هستند، همین اتفاق رخ دهد؟)

لیزر موهای دست:

Mary Lupo  متخصص پوست می گوید: بسیاری از خانمها تنها به دنبال کمتر کردن موهای بازویشان هستند . در این صورت تنها به یک تا 3 جلسه لیزر نیاز است. با این وجود باز هم هزینه این روش بسیار بالاترست.

رفع موهای زائد بیکینی

 اگرچه شما می توانید از هر روشی برای رفع موهای زائد قسمت بیکینی استفاده کنید اما در این مورد بخصوص موم انداختن می تواند نتیجه بخش ترین روش باشد. ( لیزر برای کاهش میزان رشد موها عالی هست اما هیچوقت درک نکردیم که به خاطر لیزر، موم را فراموش کرده ایم. ضمن اینکه لیزر روشی بسیار گران است.)

اینکه ترجیح میدهید پزشک متخصص شما این کار را انجام بدهد یا اینکه در منزل و خودتان موم بیاندازید، در هر دو روش، اولین مرحله آن است که یک ساعت قبل مسکن ایبوپروفن مصرف کنید . سپس در صورتی که شجاع باشید و خودتان آن را انجام دهید:

1- قبل از هر چیز بررسی کنید : در صورتی که مو نازک است اندازه آن حداقل 6 میلی متر باشد و در صورتی که مو ضخیم است حداقل 1 سانتی متر باشد، در غیر این صورت برداشتن موها ممکن است درست انجام نشود.

 2- روبه روی آئینه بنشینید سپس یک پا را خم کرده روی زانوی پای مقابل بگذارید. قراردادن موم را از کناره ها و در جهت رویش مو به پهنای 5 تا 7 سانتی متر شروع کنید . (مناطق کوچکتر = درد کمتر)

3- یک نوار کتان را روی محل مورد نظر بیکینی بگذارید، پوست خود را کشیده و سفت نگه دارید و در جهت خلاف رویش مو پارچه را به همراه موم با سرعت بکشید.

4- پس از اتمام وکس مو در صورت مشاهده برجستگی های قرمز رنگ از لوسیون آلوئه ورا یا کرم هیدروکورتیزون برای تسکین پوست خود استفاده کنید.

رفع موهاي زائد پا

تیغ زدن موی پا:

70 درصد خانمها علاقه شدیدی به استفاده از تیغ دارند. بر پایه یک نظرسنجی، اصلاح با ژیلت روشی سریع،آسان، کم هزینه و موثر بر روی پاها می باشد.

حتما کرم اصلاح را در خلاف جهت رشد موها بمالید زیرا موها را یک یا دو میلیمتر درازتر نشان می دهد.

و خودتراش چند تیغه خود را پس از هر 5 بار استفاده عوض کنید تا روی بدن به نرمی عمل کند و موجب تحریک پوستی نشود.

استفاده از موم ( وکس ) برای موهای پا:

درد در این روش ممکن است بیشتر باشد اما تا هفته ها ممکن است رشد مو مشاهده نشود بعلاوه شاید دوست نداشته باشید که در تابستان بلافاصله روز پس از اصلاح، شاهد رشد مجدد موهایتان باشید. در اینجا نیز مانند سایر قسمتهای بدن موم را در جهت رشد موها قرارداده و در خلاف جهت بکشید. محل های مورد نظر را به قسمتهای کوچک تقسیم کنید. (حداکثر به طول تقریبا 7 سانتیمتر).

استفاده از کرم موبر پا :

این روش را می توان در هر نقطه از بدن اعمال کرد، این روش برای موهای نازک تر موثرتر است. برای پا بهتر عمل می کند تا بیکینی. جهت تمیزی بیشتر، بهتر است قبل از دوش گرفتن کرم را اعمال کنید و با استفاده از یک حوله زیر آب گرم آن را پاک کنید. Kavita Mariwalla متخصص پوست در نیویورک توصیه می کند چنانچه پوستتان حساس است یا دچار بیماری های پوستی چون اگزما هستید، همیشه قبل از مصرف این کرم ها، آن را روی پوست خود امتحان کنید. او می گوید: “بعضی از کرم ها ممکن است باعث التهاب و خارش پوست شوند.”

رفع انواع دیگر موهای زائد

این دسته از موها به طور تصادفی در جاهای مختلف بدن رشد می کنند.

برای موهای روی چانه، انگشتان دست و پا، روی سینه و …، . راحت ترین روش استفاده از موچین است.

اما تنها روش جهت رفع دائمی این موها ، الکترولیز موهای زائد است. در این روش پزشک یک سوزن دارای پالس های الکتریکی را به درون فولیکول موهای زائد وارد می کند که با عث تخریب سلولهای فعال در ریشه مو می شود. جلسات در این روش به صورت هفتگی است و با گذشت زمان کمتر می شود، اما کل مدت این پروسه ممکن است تا 8 ماه طول بکشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *