پودر تثبیت آرایش یا ستینگ (Setting powder) واقعا بی‌نظیر است. کرم پودر و کانسیلر را تثبیت می‌کند و از ترک افتادن یا موج‌دار شدن کرم روی گونه جلوگیری می‌کند. استفاده از آن، تجربه‌ی آرایش کردن را صددرصد ارتقا می‌بخشد. اما مشکلی نیز وجود دارد. اگر از این پودر به‌روش اشتباهی استفاده کنید، هیچ تاثیری نخواهد داشت؛ و بسیاری افراد این کار را انجام می‌دهند. ما با برخی از بهترین میک‌آپ آرتیست‌ها صحبت کردیم و بزرگ‌ترین ایراداتی که در استفاده از پودر تثبیت آرایش مرتکب می‌شوید را متوجه شدیم. در زیر به نکاتی در این زمینه اشاره می کنیم:

فرق بین پودرهای مینرال، پودر های تثبیت و پودرهای فشرده

چهار نوع پودر تثبیت آرایش مختلف وجود دارد. بیو نلسون که با کریستن استوارت و کیتی پری کار می‌کند، می‌گوید: «من فکر می‌کنم بسیاری از مردم فرق بین محصولات مختلف پودر و هدف آن‌ها را نمی‌دانند.

پودرهای مینرال (Mineral powders) در واقع برای جایگزینی کرم پودرهای با پوشش متوسط هستند. معمولا توصیه نمی‌کنم که روی کرم پودر را با پودرهای مینرال بپوشانید، مگر این که می‌خواهید پوشش کامل داشته باشید؛ چرا که وقتی روی کرم پودر زده می‌شود، حالت کیکی به خود میگیرد.

پودر تثبیت لوس یا غیرفشرده (loose setting powders) دو نوع دارد: شفاف و رنگی. انواع رنگی آن برای تصحیح رنگ، روشن‌تر کردن صورت و تصحیح قرمزی به کار می‌رود. پودرهای شفاف انتخاب امنی هستند؛ چرا که رنگ کرم پودر را عوض نمی‌کنند و پوششی هم اضافه نمی‌کنند.

پودرهای فشرده (Pressed powders) از پودرهای لوس پوشش بیشتری دارند؛ چرا که حاوی اتصال‌ دهنده هستند و وقتی به‌ صورت سنباده ای روی پوست صورت اعمال می‌شوند، به پوست حالت براقی می‌دهند.»

بیشتر بخوانید: چگونه جلوی کیکی شدن دور چشم بعد از پنکیک زدن را بگیریم؟

پودر تثبیت آرایش نباید از کرم پودر سنگین‌تر باشد

بعد از پیدا کردن پودر تثبیت آرایش مناسب، باید از سبک بودن آن اطمینان حاصل کنید. دنیل چینچیلا (Daniel Chinchilla) که با آریانا گرانده (Ariana Grande) کار می‌کند، می‌گوید: «اگر پودر تثبیت آرایش از کرم پودر سنگین‌تر باشد، باعث می‌شود کرم پودر کیکی (گوله) به‌نظر برسد. این پودر بی‌رنگ است و بدون کیکی کردن کرم پودر آن را تثبیت می‌کند.»

قبل استفاده از پودر تثبیت، کرم پودر باید به خوبی جذب پوست شود 

 ولری گرمن (Valery Gherman) که با کیت آپتون (Kate Upton) و شنل ایمان (Chanel Iman) کار می‌کند، می‌گوید جذب بی‌نقص کرم پودر کلید تثبیت مناسب پودر است. او می‌گوید: «من کرم پودر را با یک براش، حسابی با پوست ترکیب می‌کنم؛ تا جایی که حس کنم کرم پودر با پوست یکی شده است و دیگر یک ماده جدا از پوست نیست. هر وقت حس کنم نقطه‌ای کمی سنگین است، قبل از زدن پودر، با یک اسفنج روی آن می‌زنم تا رطوبت بیش‌ از حد را جذب کند.»

قبل از اینکه کرم پودر خشک شود روی آن از پودر تثبیت استفاده کنید

 چینچیلا می‌گوید تنها راه اعمال پودر تثبیت آرایش، فشردن آن روی پوست به‌‌هنگام خیس بودن کرم پودر است. او می‌گوید: «با یک براش صاف یا یک پدِ پودر، پودر را روی صورت خود اعمال کنید. فشار آوردن روی آن باعث می‌شود از تکان خوردن کرم پودر یا خط‌دار کردن آن جلوگیری کنید. همچنین باعث می‌شود کرم پودر بهتر تثبیت شود و تمام روز روی پوست باقی بماند.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *