این ماسک سوزان قرار است زندگیتان را متحول کند. گاهی اوقات احساس می کنم که من تنها بزرگسال درکل دنیا هستم که جوش های هورمونی رو پوستم دارم. در زمان مشخصی از ماه پوست من مغلوب جوش های زیرپوستی می شود که دیدنشان درد آور و لمس کردنشان بسیار دردناک است.مطمئنا می دانید که از کدام نوع صحبت می کنم؟! این شرایط در زمان بارداری حتی بدتر هم می شوند.

برای همین، من تصمیم گرفتم که این مسئولیت را قبول کنم و به پوستم نشان دهم که چه کسی اینجا رئیس است. من به اشپزخانه رفتم و یک دستورالعمل کوچک درست کردن که دوست دارم آن را ماسک سوزان بنامم- به خاطر اینکه ، این ماسک واقعا باعث سوزش در پوست می شود. هر ماده ای که دراین ماسک به کار رفته است، دلیل خاصی دارد. در زیر این مواد شرح داده شده اند.

دارچین
دارچین هزاران سال به عنوان داروی ضد قارچ و ضد ویروس استفاده می شده است.این ماده دارای خاصیت آنتی میکروبی است که به کاهش بیماری های ناشی از باکتری ها کمک می کند. دارچین دارای یک سری ترکیبات آنتی اکسیدان قوی می باشد ، بنابراین از تخریب زودرس سلول های سالم بدن جلوگیری می کند. من از دارچین در هات چاکلت استفاده می کردم ولی حالا برای پوستم هم کاربرد دارد.

جوزهندی
جوزهندی خاصیت ضد التهابی دارد و به درمان وناپدید شدن زخم های ناشی از جوش و آکنه کمک می کند.از زمان های قدیم این ماده برای درمان بسیاری از بیماری های پوستی مثل کچلی و اگزما به کار برده می شده است.جوز هندی دارای بسیاری از ویتامین های گروه بی، ویتامین سی ، فولیک اسید،ریبوفلاوین، نیاسین، ویتامین ای و بسیاری از آنتی اکسیدان های فلاونوییدی مثل بتاکارتون و کریپتوکسانتین می باشد.

عسل
عسل عامل ضد باکتری و ضد قارچی است و به ضد عفونی کردن و سرعت بخشیدن به روند بهبودی جوش و آکنه کمک می کند.این ماده ناخالصی ها را مرطوب کرده و پوست شما را سم زدایی می کند. این ماده تنها با آنتی اکسیدان هایش شناخته نمی شود، بلکه به درمان آسیب و چین و چروک پوست نیز کمک می کند؛ البته یک مرطوب کننده ی فوق العاده است و پوست شما را تمیز و نرم می کند.

بیشتر بخوانید: ۶ نوشیدنی که باعث از بین رفتن جوش و آکنه صورت می شوند

آب لیمو
لیمو با ویتامین ث شناخته می شود. این ماده در پوست ما کلاژن ایجاد می کند که برای جوان و سالم ماندن پوست بسیار ضروری می باشد. لیمو در رفع ضایعات، هر گونه زخم یا لکه های تیره مفید می باشد و حتی پوست را پاکسازی می کند. همچنین با پاکسازی حفره های صورت به روشن شدن پوست شما کمک می کند. استفاده از لیمو باعث حساسیت پوست نسبت به نور می شود، برای همین در مواقعی که تحت نور خورشید قرار میگیرید، حتما از ضد آفتاب استفاده کنید. البته استفاده از ضد آفتاب حتی اگر از آب لیمو هم استفاده نمی کنید، باید به یک عادت برای شما تبدیل شود. بنابراین باید بدانید که لیمو یک میوه ی عالی برای نوشیدنی های سبز و البته برای پوست شما می باشد.

این ماسک را سه بار درهفته به پوست خود بزنید تا تیرگی ها پوست خود و زخم های ناشی از جوش و آکنه را کاهش دهید. هم چنین این ماسک موجب کاهش سایز حفره های صورت و سالم و سلامت به نظر آمدن پوست شما می شود و درخشندگی را به پوستتان بر می گرداند.

مواد لازم:
یک دوم قاشق چای خوری دارچین ارگانیک
یک دوم قاش چای خوری جوز هندی
یک قاشق چای خوری عسل
دو قاشق چای خوری آب لیمو تازه

دستورالعمل:

همه مواد را باهم ترکیب کنید تا یک خمیر یک دست ایجاد شود.

ماسک را به مدت 30 دقیقه بر روی پوست خود بزنید و اگر نمی توانید میزان سوزش آن راتحمل کنید، حداقل اجازه دهید 10 دقیقه روی پوستتان بماند.این ماسک تنها برای 5 دقیقه یا کمی بیشتر احساس سوزش دارد و بعد از آن سوزش آن تمام می شود.ماسک را با آب گرم یا با دستمال مرطوب پاک کنید.

توجه: اگر که پوست حساسی دارید، می توانید آب لیمو را اضافه نکنید یا مقدار کمتری از آن به مخلوط بیفزایید.اگر که آب لیمو را کنار بگذارید باید برای خوب خمیر شدن مواد، عسل بیشتری استفاده کنید.این یک ماسک است و نباید برای خشکی پوست استفاده شود. اگر این کار را انجام دهید، به پوستتان آسیب خواهید رساند.

به یاد داشته باشید که این ماسک به تدریج جواب می دهد. یک شبه نمی تواند یک کوه را جابه جا کند اما اگر شما به صورت مداوم از آن استفاده کنید، بهبود زیادی را در پوست خود شاهد خواهید بود. با ساختار و کاربرد سازگاری که دارد، موجب پاک شدن لکه ها، نقص ها و جای زخم ها از روی پوست می شود. هم چنین به از بین بردن خطوط و چین و چروک صورت نیز کمک می کند و باعث می شود که پوست شما سالم و روشن باشد. این بهترین ماسکی است که تاکنون استفاده کرده ام-باعث طراوت و شادابی پوست من شده است و موجب شده که صاف و نرم باقی بماند-حالا شما هم بروید و آن را امتحان کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *