در این قسمت سوالات متداولی که مخاطبین آرومیس می پرسند را جمع آوری کرده و تلاش نمودیم تا در حدی ساده و کاربردی به آنها پاسخ دهیم. لطفا توجه داشته باشید که برای رسیدن به بهترین جواب برای سوال خود، حتما باید نوع پوستتان و همچنین محصولی که از آن استفاده می کنید را مد نظر داشته باشید و برای گرفتن نتیجه بهتر، همیشه قبل از بکار گیری نکات اشاره شده در پایین، با یک پزشک متخصص مشورت کنید.

آیا حتما باید از کرم دور چشم استفاده کنم؟

می توان گفت استفاده از کرم دور چشم امری حیاتی در روتین زیبایی نیست، اما به این شرط که ترکیبات مفید و ضروری را از طریق محصولاتی دیگر مانند انواع سرم به پوست دور چشمتان برسانید. اگر روتین کاملی دارید و از سرمها و کرمهای صورت مناسب استفاده می کنید، دیگر ضرورتی به استفاده از یک کرم دور چشم جدا نیست. اما اگر روتین خاصی ندارید بهتر است همیشه از کرمهای دور چشمی که حاوی انواع ترکیبات مفید برای پوستند استفاده کنید. 

 

 

آیا کرم های دور چشم تاثیری در جوانسازی و کاهش چین و چروک پوست دور چشم دارند؟

هر محصولی که حاوی ترکیبات مفید مانند آبرسانها، ویتامین ها، آنتی اکسیدانها، آمینو اسیدها و سرامیدها باشد می تواند باعث جوانسازی و کندتر شدن روند پیر شدن پوست شود. تا زمانی که کرمهای دور چشم، حاوی این ترکیبات باشند، گزینه مناسبی برای اینکار محسوب می شوند.

 

 

آیا کرم های دور چشم برای رفع پف زیر چشم کاربرد دارند؟

محصولات موضعی تاثیر قابل توجهی در رفع یا کاهش پف زیر چشم ندارند.

 

 

آیا باید روی پلک بالایی نیز از کرم دور چشم استفاده کرد؟

اگر مطمئن هستید که هیچ یک از ترکیبات کرم دور چشم، برای پوستتان حساسیت زا نیست، ایرادی ندارد.

 

 

از چه سنی بهتر است که از یک کرم دور چشم استفاده کنم؟

گفته می شود از سن 30 سالگی و زمانی که متوجه شروع چین و چروک دور چشمتان میشوید باید مصرف کرم دور چشم را شروع کنید. ولی خیلی از کارشناسان اعتقاد دارند که بهترین سن شروع کرم دور چشم از 20 سالگیست.

 

 

 

کدام بهتر است؟ کرم دور چشم یا ژل دور چشم؟

بافت کرم دور چشم سنگین تر از ژل دور چشم است و اگر پوستی خشک دارید بهتر است که از یک کرم دور چشم استفاده کنید. ولی اگر پوستی نرمال یا چرب دارید، ژل دور چشم ممکن است برایتان بهتر باشد.

 

 

آیا می توان به همراه کرم دور چشم از سرم نیز استفاده کرد؟

بله، اول از سرم استفاده کنید، سپس از یک کرم مرطوب کننده و بعد از آن از مقدار کمی کرم دور چشم.

 

 

اول از کرم دور چشم استفاده کنم یا کرم مرطوب کننده؟

همیشه اول از محصولی استفاده کنید که بافتی سبکتر و رقیق تر دارد. برای مثال، اگر کرم دور چشمتان بافتی غلیظ تر یا سنگینتر از کرم مرطوب کننده دارد، اول از مرطوب کننده و روی آن از کرم دور چشم استفاده کنید. 

 

 

اول از کرم دور چشم استفاده کنم یا ضد آفتاب؟

ضد آفتاب همیشه آخرین مرحله از روتین زیبایی روز محسوب می شود پس، اول از کرم دور چشم و روی آن از ضد آفتاب استفاده کنید.

بهترین روش استفاده از سرم صورت چیست؟
قبل از هرچیز، صورتتان را بشویید و لایه برداری کنید و بعد از اینکه تقریبا خشک شد، نوبت سرم صورت است. اگر سرمتان قطره ای است، دو تا سه قطره و اگر پمپی است، دو بار پمپ کردن برای پوشاندن صورت و گردنتان کافی خواهد بود. سپس با استفاده از انگشت و یا کف دستتان آن را روی پوست پخش کنید. نکته مهم در مورد سرمها این است که آنها به راحتی جذب پوست می شوند (برخلاف کرم های مرطوب کننده). پس نیازی به مالیدن زیاد آنها نیست و فقط باید به حالت ضربه ای و آرام روی پوست پخش شوند.
بعد از اعمال سرم، چند دقیقه به آن وقت دهید تا کاملا جذب پوستتان شود. حالا نوبت استفاده از یک کرم مرطوب کننده است. البته اگر سرمتان را صبح می زنید بهتر است از یک مرطوب کننده روز که حاوی ترکیبات ضد آفتاب با SPF 30 و یا بالاتر است روی آن استفاده نمایید. اما شبها بعد از سرم می توانید از یک کرم مرطوب کننده شب که ضد آفتاب نیست استفاده کنید.

 

 

 

آیا بعد از استفاده از سرم باید صورت را شست؟

بیشتر سرمها باید 4 تا 6 ساعت روی پوست بمانند. از طرف دیگر، برخی از سرمها (مخصوصا سرمهای لایه بردار قوی) باید چند دقیقه بعد از استفاده، از روی پوست شسته شوند. همیشه قبل از استفاده به دستورالعمل استفاده از سرم که روی برچسب محصول نوشته شده دقت کنید.

 

 

هر چند وقت باید از سرم صورت استفاده کنم؟
معمولا باید روزی دوبار از سرم صورت استفاده کنید. صبح و شب. سرم باید اولین محصولی باشد که روی پوستتان اعمال می کنید و روی آن می توانید از کرم مرطوب کننده استفاده کرده و سپس آرایش کنید. البته برخی از انواع سرم مانند سرمهای لایه بردار دفعات استفاده کمتری دارند و باید از آنها هفته ای دو تا سه بار استفاده کرد. همیشه قبل از استفاده از سرمها به دستورالعمل استفاده، که روی برچسب آن نوشته شده دقت کنید و آنرا طبق همان دستورالعمل استفاده کنید.

 

 

 

آیا می توان بجای سرم آبرسان از مرطوب کننده استفاده کرد؟
یک سرم خوب، خاصیت آبرسانی بیشتری نسبت به یک مرطوب کننده خوب دارد زیرا سرم ها به عمق بیشتری از پوست نفوذ می کنند و تاثیر آبرسانی و جوانسازی آنها از کرمهای مرطوب کننده بیشتر است. اما کرمهای مرطوب کننده قدرت بیشتری در نگهداری رطوبت در داخل پوست دارند. اگر پوستی خشک دارید، همیشه بعد از سرم آبرسان، از مرطوب کننده هم استفاده کنید.

 

 

 

آیا می توان از سرم ها روی پوست دور چشم استفاده کرد؟
معمولا بله ولی حتما دقت کنید که سرمتان حاوی الکل، مواد عطری و حساسیت زا نباشند مخصوصا اگر پوستی حساس دارید. از طرف دیگر، به دستورالعمل استفاده از سرم که روی آن نوشته شده دقت کنید. معمولا سرمهای حاوی ترکیبات فعال با درصدهای بالا برای استفاده دور چشم مناسب نیستند.

 

 

آیا می توان به همراه سرم از یک کرم دور چشم استفاده کرد؟
بله، اول از سرم استفاده کنید، سپس از یک کرم مرطوب کننده و بعد از آن از مقدار کمی کرم دور چشم.

 

 

بهترین سن برای شروع استفاده از سرم های صورت چند سالگیست؟
هر پوستی خصوصیات مخصوص به خود را دارد و تغییرات در پوست بسته به ژنتیک و نحوه زندگی افراد متغیر است. با اینکه گفته می شود سرم ها برای افراد 30 به بالا مناسب است ولی باید گفت بهترین سن برای شروع استفاده از سرم صورت از بیست سالگیست زیرا از 20 سالگی پوست شروع به تغییر می کند و بهتر است در این سن و با استفاده از سرم، روند تغییر پوستتان را کندتر کنید.

 

 

آیا حتما باید از سرم صورت استفاده کرد؟
اگر تغییرات پوستتان به دلیل افزایش سن نگرانتان می کند و می خواهید این روال را کند کنید حتما استفاده از سرم پیشنهاد میشود. سرمهای صورت حاوی مقدار خیلی بیشتری از ترکیبات جوانساز پوست در مقایسه با کرم های مرطوب کننده هستند و تاثیر بیشتری در کند کردن روند پیر شدن پوستتان خواهند داشت.

 

 

هر دفعه که از سرم استفاده میکنم چقدر از آن برای پوشش صورتم کافی هست؟
اگر سرمتان قطره ای است، سه تا چهار قطره و اگر پمپی است، دو بار پمپ کردن برای پوشاندن صورت و گردنتان کافی خواهد بود.

 

 

آیا می توان به همراه سرم از یک کرم ضد آفتاب استفاده کرد؟
بله. بعد از اینکه پوستتان را شسته و لایه برداری کردید، اول از یک سرم صورت و بعد از چند دقیقه، از یک کرم مرطوب کننده و روی آنها از یک ضد آفتاب استفاده نمایید.

 

 

چرا بعد از استفاده از سرم پوستم چسبناک میشه؟
به دو دلیل. اول اینکه کیفیت سرم خیلی بالا نیست، البته باید بگوییم که برخی از سرم های خوب نیز متاسفانه اینطورند.
دلیل دوم اینکه شما احتمالا بیش از اندازه مورد نیاز از آن استفاده کردید. توجه داشته باشید که مقدار بسیار کمی از سرم برای پوشش صورتتان کافی است و حتما نیازی نیست که صورتتان را با آن کاملا خیس کنید!

 

 

آیا سرم ها فاسد می شوند؟ بهترین زمان استفاده از یک سرم چیست؟
بهترین زمان استفاده از یک سرم تا سه ماه بعد از اینکه درب آن باز شد، است. بعد از این زمان به تدریج خاصیت ترکیبات داخل سرم کمتر شده و بعد از گذشت سه ماه دیگر می تواند باعث ایجاد حساسیت پوستی بشود.

کدام بهتر است؟ کرم پودر یا پنکیک؟

اگر پوستی چرب دارید استفاده از پنکیک بهتر است زیرا می تواند تا حدی چربی پوستتان را جذب کند و نگذارد که پوست براق به نظر برسد. همچنین پنکیک می تواند جلوی بسته شدن منافذ پوست را بگیرد و بدون اینکه آنها را بزرگتر نشان دهد، به خوبی محو کند. ولی اگر پوستی خشک دارید بهتر است از یک کرم پودر استفاده کنید زیرا به خوبی می تواند چین و چروکهای پوستتان را پر کند و ظاهری زیباتر به پوستتان بدهد.

 

 

کدام بهتر است؟ بی بی کرم یا کرم پودر؟

بی بی کرم ها را می تواند ترکیبی از کرمهای مرطوب کننده و کرم پودر دانست ولی باید گفت که بیشتر بی بی کرم ها پوششی سبک تا حداکثر متوسط دارند و نخواهند توانست معایب بزرگتر پوست مانند جای جوش و چروکهای عمیق آن را بپوشانند. برای اینکار بهتر است از یک کرم پودر استفاده کنید. در کل اگر پوستی بی نقص دارید و یا محصولی برای مصرف روزانه می خواهید بهتر است از یک بی بی کرم استفاده کنید ولی برای آرایش های سنگین تر حتما باید یک کرم پودر خوب را انتخاب کنید.

 

 

برای اعمال کرم پودر از یک اسفنج استفاده کنم یا برس؟

برای گرفتن بهترین نتیجه از کرم پودر بهتر است که از اسفنج استفاده کنید. برس ها بیشتر برای سایه زدن و اعمال پنکیک کاربرد دارند.

 

 

آیا می توانم از انگشتم برای اعمال کرم پودر استفاده کنم؟

بله. بهترین روش، استفاده از انگشت حلقه است زیرا کمترین فشار را روی پوست وارد می کند. فقط یادتان باشد که برای اعمال کرم پودر باید ضربه بزنید و از مالیدن زیاد خودداری کنید. البته باید گفت که استفاده از انگشت بیشتر برای پوشش سبک کرم پودر هست و معمولا برای داشتن پوشش متوسط از برس و پوشش کامل از اسفنج استفاده میشود.

 

 

آیا برای اعمال کرم پودر باید برس و یا اسفنج را خیس کنم؟

توجه کنید که برس کرم پودر باید خشک و اسفنج کرم پودر باید کمی خیس باشد تا بتوانید بهترین نتیجه را بگیرید.

 

 

کدام برای پوست های حساس بهتر است؟ کرم پودر یا پنکیک؟

در کل باید گفت که پنکیک برای پوست های حساس بهتر است.

 

 

آیا کرم پودر برای پوستهای جوشدار مضر است؟

اگر بعد از هر آرایش صورتتان را بشویید و از یک محصول با کیفیت استفاده کنید، نه مضر نیست.

چطور می تونم چند لایه ریمل روی مژه هام بزنم بدون اینکه ایجاد توده و جمع شدگی کنه؟

ترفندی که برای اینکار می توانید بکار ببرید این است که با یک ریمل رقیق تر و سبک تر و یک برس خمیده شروع کنید و با آن مژه هایتان را از هم جدا کنید. سپس با استفاده از یک ریمل غلیظ تر و یک برس ضخیم، به مژه هایتان حجم دهید. در این حالت شما می توانید به خوبی حجم مژه هایتان را بیشتر کنید بدون اینکه باعث ایجاد توده روی آنها شوید.

 

 

من مژه های بلندی دارم و موقع ریمل زدن مژه هام به پوستم برخورد میکنن و باعث سیاهی پوستم میشن. چیکار کنم؟

برای حل این مشکل بهتر است که از یک پودر تثبیت روی نوک مژه هاتون استفاده کنید. با اینکار مانعی بین مژه ها و پوستتان ایجاد کرده اید که جلوی رنگی شدن پوست را خواهد گرفت.

 

 

من مژه های پایینی کم پشت و کوتاهی دارم. چیکار کنم که پرتر به نظر برسند؟

برای حل این مشکل ابتدا با استفاده از یک خط چشم مایع و مشکی بین مژه های پایینی نقطه گذاری کنید. سعی کنید یکی در میان بین مژه ها نقطه گذاشته و سپس از ریملتان استفاده کنید. با اینکار می توانید مژ های پایینی را پر تر و زیباتر بسازید.

 

 

آیا درسته که میگن وازلین برای مژه مفیده؟

بله، وازلین یا پترولیوم جلی (Petroleum Jelly) اثر مرطوب کنندگی و حالت دهندگی بسیار خوبی روی مژه های خشک دارد و همچنین تا حدی می تواند باعث افزایش رشد و قوی تر شدن ریشه مژه ها شود.

 

 

ریملم توی ظرفش خشک شده و نمی تونم ازش استفاده کنم. راهی هست که درست بشه؟

بله. چند قطره روغن نارگیل را گرم کنید و داخل ظرف ریمل بریزید و بخوبی تکان دهید. حالا برس ریمل را داخل ظرفش کمی به هم بزنید و از آن استفاده کنید!

 

 

چرا بعضی مواقع مواد ریمل زیر چشمم میریزه؟

این به این دلیل است که مواد ریمل با چربی پوستتان در تماس است و باعث ریزش آن زیر چشمتان می شود. برای حل این مشکل، قبل از استفاده از ریمل، صورت و پلک هایتان را به خوبی با یک ژل شستشوی صورت که حاوی ترکیبات حساسیت زا نیست تمیز کنید و سپس ریمل بزنید.

 

 

آیا هر روز می توان از فرمژه استفاده کرد و ضرری برای مژه ها ندارد؟

اگر هنگام استفاده از فرمژه کاری نکنید که مژه هایتان کشیده شوند و با دقت از آن استفاده کنید، هیچ ضرری برای مژه هایتان ندارد و می توانید هر روز از آن استفاده کنید.

 

 

چیکار کنم که مژه ها در طول روز فر بماند؟

استفاده از یک ریمل ضد آب به تنهایی و یا زیر ریملتان می تواند باعث شود که فر مژه ها ماندگاری بیشتری داشته باشد.

 

 

ریملم خیلی غلیظ شده. چطور می تونم یه کم رقیقش کنم؟

اگر بیش از 6 ماه نیست که درب ریمل را باز کردید می توانید در صورتی که ریمل خشک شده و یا بیش از حد غلیظ است، آنرا رقیق کنید. فقط کافیست کمی محلول شستشوی چشم (که حاوی آب و کمی نمک است) و یا آلوئه ورا و یا در صورت نداشتن دسترسی به آنها، چند قطره آب داغ را داخل ظرف ریملتان ریخته و بخوبی تکان دهید.

 

 

آیا هر روز می توانم از ریمل استفاده کنم؟

استفاده روزانه از ریمل پیشنهاد نمی شود زیرا این کار می تواند به خشک شدن ریشه مژه ها و همچنین نازک شدن آنها منجر شود.

 

 

آیا می تونم بدون ریمل مژه هامو فر کنم؟

بله. با دهانتان نوک انگشتان خود را گرم کرده و به آرامی مژه هایتان را به حالتی که دوست دارید فر شوند با انگشت بگیرید و برای 10 ثانیه نگه دارید و این کار را چند بار انجام دهید. راه دیگر این است که یک قاشق کوچک را درون یک لیوان آب گرم بگذارید و بعد از اینکه گرم شد روی مژه هایتان به آرامی فشار دهید و 10 ثانیه نگه دارید.

چرا باید از یک کرم مرطوب کننده استفاده کنم؟

استفاده از یک کرم مرطوب کننده خوب می تواند احتمال اینکه پوستتان بیش از حد خشک و یا چرب شود را کمتر کند. هر دوی این شرایط می توانند منجر به ایجاد جوش های پوستی و تیره شدن پوستتان شوند. مرطوب کننده ها می توانند توازن مولکول های پوستتان را ثابت نگه دارند و ظاهر طبیعی آن را حفظ کنند. همچنین با استفاده از یک مرطوب کننده خوب می توانید تا حدی جای جوش های قدیمی صورتتان را نیز محو کنید. از طرف دیگر، مرطوب کننده های باکیفیت حاوی ترکیبات جوانساز پوستند و می توانند در حفظ شادابی پوست و جوانسازی آن کمک خوبی کنند.

 

 

 

اگر از مرطوب کننده روز در شب استفاده کنم ضرر دارد؟

با اینکه استفاده از یک کرم روز که حاوی ترکیبات ضد آفتاب است هنگام شب ضرر چندانی ندارد، ولی توصیه می کنیم که این کار را انجام ندهید.

 

 

اگر در یک وعده بیش از اندازه مورد نیاز از کرم مرطوب کننده استفاده کنم برای پوستم مضر است؟

خیر. با اینکه استفاده بیش از حد از مرطوب کننده باعث تاثیر بیشتر آن نمی شود، ولی ضرری نیز برای پوستتان نخواهد داشت. البته باید گفت که استفاده بیش از حد از مرطوب کننده می تواند باعث بسته شدن منافذ پوست و در برخی مواقع ایجاد جوشهای سر سیاه شود و در پوستهای چرب باعث شود که پوست چربی بیشتری تولید کند.

 

 

از کدام مواد طبیعی می توانم بجای مرطوب کننده استفاده کنم؟

عسل، روغن نارگیل، روغن زیتون، آلوئه ورا، روغن آووکادو و روغن تخم آفتابگردان ترکیباتی هستند که می توانند به خوبی باعث نگهداری رطوبت پوست شوند.

 

 

 

آیا هر روز باید از مرطوب کننده استفاده کنم؟

به گفته کارشناسان، بعد از هر بار دوش گرفتن و یا هر بار لایه برداری باید پوستتان را مرطوب کنید.

آیا حتما باید از پرایمر استفاده کنم؟

اگر می خواهید آرایشتان دوام بیشتری داشته باشد باید از پرایمر استتفاده کنید. ولی اگر پوستی بی نقص دارید و یا از پوشش کرم پودرتان راضی هستید نیازی به استفاده از پرایمر نیست.

 

 

کار پرایمر در آرایش چیست؟

پرایمر باعث می شود که لایه ای نرم و بستری مناسب روی پوستتان ایجاد شود تا آرایش روی آن دوام بهتری داشته باشد. همچنین می توانید از پرایمر به تنهایی روی پوستتان استفاد کنید زیرا می تواند باعث لطافت آن شود و موجب شود که منافذ و چین و چروکهای پوست کمتر دیده بشوند.

 

 

آیا می توانم از محصول دیگری بجای پرایمر استفاده کنم؟

بله. استفاده از یک کرم مرطوب کننده می تواند جایگزین خوبی برای پرایمر باشد زیرا می تواند پوستتان را نرم و لطیف کند و بستر خوبی نیز برای آرایش باشد.

 

 

چگونه می توانم یک پرایمر خوب انتخاب کنم؟

در هنگام خرید پرایمر، آنهایی را انتخاب کنید که رویشان "آبرسان، نرم کننده و پرکننده" نوشته شده است.

 

 

آیا می توانم از پرایمر به تنهایی استفاده کنم؟

بله. مصرف پرایمر به تنهایی می تواند باعث نرمی و لطافت پوستتان شده و ظاهری شاداب تر به آن بدهد.

 

 

چه پرایمری برای پوستهای چرب بهتر است؟

اگر پوستی چرب دارید از پرایمرهای مات استفاده کنید زیرا آنها باعث می شوند که آرایشان دوام بیشتر داشته باشند. همچنین یک پرایمر مات می تواند با آبرسانی به پوست باعث شود که منافذ آن نرم شده و کرم پودر روی آنها جمع نشود.

 

 

آیا می توان از پرایمر برای پوستهای خشک استفاده کرد؟

اگر پوستی خشک دارید، کرم پودر نمی تواند به خوبی روی ان بنشیند. پرایمرهای مخصوص پوست خشک می توانند با مرطوب کردن پوست باعث شوند که کرم پودر روی آن خشک و کیکی نشود. البته می توانید بجای پرایمر از یک مرطوب کننده نیز استفاده کنید.

 

 

آیا پرایمر برای پوستهای جوشدار مضر است؟

می توان گفت بله. بخاطر نوع بافتشان، پرایمرها می توانند در مواردی باعث بسته شدن منافذ پوست شوند که موجب ایجاد جوش و یا بیشتر شدن آنها در پوستهای حساس می شود.

329 thoughts on “پاسخ به سوالات متداول آرایشی و مراقبت از پوست کاربران آرومیس

  1. مهدیس says:

    سلام . من میخوام روتین با این ۵ محصول اوردینری داشته باشم لطفا راهنمایی کنین
    کافیین دور چشم- بوفت هیالورونیک اسید ۲٪ b5 –
    اسکوربیک اسید 8% الفا اربوتین 2% – پیلینگ
    جدیدا صورتم کمی جوش میزنه و تعدادی لک دارم

    • آرومیس says:

      سلام. صبح: اسکوربیک اسید، هیالورونیک اسید
      غروب: بافت، کافئین، هیالورونیک اسید
      هفته ای یک شب: پیلینگ، هبالورونیک اسید

  2. فریبا says:

    برای پوست چرب و دارای جوش‌های سرسفید و زیر پوستی شوینده فوم مدیلن مخصوص پوست چرب و تونر فارماسریز و قطره اورژانسی تی تری میزنم اما همچنان تغییری در روند بهبود جوش‌هام ایجاد نشده.بنظرتون تونر و فیس واش تی تری اما اون مدل که نوشته غنی شده با اسید سالسیلیک میتونه مفید باشه برام ؟؟؟؟؟ در ضمن از وقتی شبها قطره تی تری روی جوش‌های پیشونی م میزنم صبح که بیدار میشم روی بینی م کلی چربی هست

      • فریبا says:

        ممنون که وقت گذاشتید جواب دادید.این تونر و فیس واش تی تری حاوی اسید سالسیلیک هر روز بزنم دوستم رو خیلی خشک نمیکنه ؟؟در حال حاضر ابرسان پریم مخصوص پوست چرب هم میزنم روزی یکبار ،آیا مناسبه یا چیز دیگه پیشنهاد میدید ؟؟؟سرم سالسیلیک که فرمودید صرفا برای لایه برداری هست؟؟؟

        • آرومیس says:

          سلام وقت بخیر. برای شروع هفته ای دو تا سه بار استفاده کنید. سالیسیلیک اسید میتونه باعث کاهش انواع جوش و همچنین لایه برداری و پاکسازی پوست و منافذ بشه.

          • فریبا says:

            دوست عزیز توی ضدافتاب های ایرانی مخصوص پوست چرب جوشدار دهیدراته چیز مناسبی هست که معرفی کنید ؟؟؟ که رد سفیدی نندازه و سبب جوش هم نشه

      • فریبا says:

        من بک‌نوبت هم کوکتل ضدجوش فیوژن تزریق کردم اما یک هفته بعد از اون تعداد جوش‌های زیرپوستی و سرسفید بیشتر شد علت خاصی میتونه داشته باشه؟؟؟؟

      • فریبا says:

        من یک‌نوبت هم کوکتل ضدجوش فیوژن تزریق کردم اما یک هفته بعد از اون تعداد جوش‌های زیرپوستی و سرسفید بیشتر شد علت خاصی میتونه داشته باشه؟؟؟؟

          • فریبا says:

            ممنونم جواب دادید.پس چون‌جوشها بدلیل حساسیت به ترکیبات جدید در کوکتل ضدجوش بوده دیگه تزریق نکنم ؟؟

          • آرومیس says:

            سلام. فعلا خیر ولی وقتی جوشهاتون خوب شدن استفاده کنید. اگه بازهم حساسیت دیدید استفاده نکنید.

    • فریبا says:

      دوست عزیز من برای پوست نسبتا چرب جوشدار دهیدراته روتین زیر رو تهیه کردم و بهم پیشنهاد تونر سیوید برند بادی شاپ دادن آیا بنظر شما مناسب هست برای من که بخرم یا خیر ؟
      ژل شستشوی سبیوم‌بایودرما، سرم هیالورونیک سرم نیاسینامید اوردینری ،مرطوب کننده کلینیک مخصوص پوست چرب و ضدافتاب ایزدین فیوژن واتر مجیک و ترمیم کننده سیکالفیت اون

  3. نازنین says:

    سلام وقتتون بخیر
    ممنون از سایت عالی و‌پاسخ دهی عالی
    من ۴۰ سالمه و‌اخیرا مقدار زیادی وزن کم کردم الان پوست صورتم کدر شده وبی حال رو‌گونه ها و‌زیر چشمم لک داره چروک های ریز زدم و‌بخاطر رژیم صورتم ببشتر ازسنم نشون میده پوستم هم‌خشک هستش خواستم خواهش کنم یک‌روتین با محصولات اوردینری بهم پیشنهاد بدید
    ممنون بخاطر لطفتون

    • آرومیس says:

      سلام وقت بخیر. مرسی از لطفتون
      صبح از سرم اسکوربیک اسید+آلفا آربوتین و شب از سرم نیاسینامید به همراه رتینول 0.2 درصد استفاده کنید. به مرور زمان و در عرض چند ماه استفاده نتیجه میگیرید.

      • ناشناس says:

        ممنونم
        این سرم ها که فرمودید دور چشمم میشه زد یا نه
        چون دورچشمم هم‌ سیاه هستش وگودی داره

        • آرومیس says:

          خیر. متاسفانه سرم موثری برای درمان سیاهی دور چشم وجود نداره ولی آبرسانی روزانه می تونه تا حدی بهتون کمک کنه.

  4. منیژه says:

    با سلام و تشکر از سایت عالی تون. برای پرایمر پوست خشک، راهنمایی میخواستم. در حال حاضر پرایمر هیدراتاچ اویل نیکس اصلا در بازار موجود نیست. چه محصول دیگه ای رو جایگزین کنیم؟

  5. معصومه says:

    سلام ممنون از وقتی که میزارید
    دوست دارم نظرتون راجع به کرم دور چشم اسکین وان و آبرسان لافارر2 و پودر خوراکی کلاژن بدونم

  6. هدیه says:

    سلام، من ۲۸ سالمه و میخوام سرم بخرم ولی نمی دونم برای پوستم چه سرمی مناسبه. چین و چروک و لک و جوش ندارم و پوستم خشکه ولی تمایل دارم برای پیشگیری از چروک و روشن کنندگی و جوانسازی پوستم، از سرم ها شروع کنم. چه ترکیبی و برندی رو پیشنهاد می کنید؟

  7. ناشناس says:

    سلام خسته نباشین یک سوال داشتم در اکثر کرم‌ها از الکل استفاده شده میخواستم بدونم وجود الکل در کرم‌ها یا آبرسان‌ها مشکلی نداره؟

    • آرومیس says:

      سلام ممنون. الکل به مرور زمان به سلامت پوست آسیب میرسونه و بهتره از محصولاتی که حاوی الکلند استفاده نکنید.

  8. م.رضازاده says:

    با سلام مجدد
    میتونم یک روز درمیان در روتین صبح از سرم بافه حاوی مس و یا ویتامین سی استفاده کنم تا تداخل نداشته باشند؟
    ویا در روتین شب، به تناوب از رتینول و یا رزهیپ استفاده کنم؟

      • Anahita says:

        سلام خسته نباشید میشه یک آبرسان خوب را همراه با سیرم نیاسیامید معرفی کنید و میشه یک راه سریع برای درمان جوش های سر سیاه بگین ممنون

        • آرومیس says:

          سلام ممنون. میتونید از سرم هیالورونیک اسید اوردینری استفاده کنید. برای کاهش جوشهای سر سیاه می تونید شبی یکبار قبل از هر چیز صورتتونو با یک شوینده حاوی سالیسیلیک اسید بشورین، خشک کنین و از سرمهاتون استفاده کنید.

          • Anahita says:

            ممنون ، میشه یک آبرسان هم معرفی کنید گفته بودین صبح ها از سرم نیاسینامید استفاده کنم بعدش آبرسان.

  9. م.رضازاده says:

    با سلام پوست من خشک و روتین ام شامل:
    صبح : ویتامین سی، آلفاآربوتین ، مرطوب کننده، ضدآفتاب (و آرژیرلین برای دورچشم)
    شب : رتینول نیم و مرطوب کننده سراوی ( و آرژیرلین برای دورچشم)
    سوالم اینه چطور سرم بافه حاوی مس و روغن رزهیپ و نیاسینامید رو به روتین ام اضافه کنم؟
    ممنون از شما

  10. م. ر says:

    با سلام و تشکر صمیمانه از سایت عالی شما
    من ۵۵ ساله و پوستم خشک هست.سوالم اینه که پوست‌های خشک حداکثر چه درصدی از رتینول را میتونند استفاده کنند؟ الان از نیم درصد استفاده میکنم .آیا بعدا میتونم به یک درصد ارتقا بدم؟

    • آرومیس says:

      سلام مرسی از لطفتون. تا زمانی که پوستتون حساسیت نشون نده می تونید از درصدهای بالاتر هم استفاده کنید فقط حتما روزی دوبار از آبرسان و مرطوب کننده استفاده کنید.

  11. افسانه says:

    سلام من پوستم مختلط و چرب هست میتونم همزمان از دوتا ضد آفتاب پوست حساس و چرب استفاده کنم چون پوستم تو افتاب یه کم قرمز میشه

    • آرومیس says:

      سلام. نیازی به استفاده از دو ضد آفتاب نیست. دلیل قرمز شدن پوستتون، قدرت محافظت کم ضد افتابی که استفاده کردید و یا استفاده از مقدار کمی از آن است. بهتره هر دو ساعت ضد آفتابو تمدید کنید و مقدار بیشتری از آن در هر نوبت روص صورتتون اعمال کنید.

  12. مانیا says:

    سلام خیلی خوشحالم که با سایت مفید آرومیس آشنا شدم
    میخواستم روتین با شما چک کنم که اگه نیاز به تغییر داره محبت کنید و منو راهنمایی کنید
    من پوستم چربه ولی جوش ندارم گهگاهی کنار بینیم جوش میزنه ولی همین تک و توک جوش جاهاش تا مدتها می مونه
    کمی روزنه دارم و جوش سرسیاه تا دلتون بخواد
    به تازگی صورتم بخاطر ی ضدافتاب تقلبی لک شده
    حالا روتین من
    صبح : تونر ابرسان بادی شاپ، سرم کافئین اوردینری، کرم دور چشم کلینیک، ابرسان کلینیک، مرطوب کننده لاروش پوزای
    شب قبل از خواب: فیس واش سراوی، تونر نیتروژنا، سرم کافئین دورچشم، کرم دورچشم کلینیک، ابرسان کلینیک،مرطوب‌کننده نیتروژنا
    اگه نیاز به تغییر یا اضافه کردن چیزی هست ممنون میشم بگید
    سپاس

    • آرومیس says:

      سلام وقت بخیر. ما هم از داشتن مخاطبینی مثل شما خوشحالیم!
      روتینتون خوبه ولی بهتره از سرم نیاسینامید (صبح و غروب، قبل از کرم دور چشم) و سرم سالیسیلیک اسید (غروبها روی نیاسینامید) استفاده کنید. به علاوه، نیازی به استفاده از تونر نوتروژینا نیست.

      • مانیا says:

        ممنونم که پاسخ دادید🌹🙏
        سرم نیاسینامید روی کل پوست صورت بزنم حتی دور چشم ها؟
        نیازی به اضافه کردن رتینول و ویتامین سی به روتینم نیست؟

        • آرومیس says:

          سلام. بله روی کل صورت (بجز دور چشمها) استفاده کنید. فعلا نیازی به رتینول و ویتامین سی نیست ولی چند ماه دیگه میتونید طبق روتین جدید، رتینول رو اضافه کنید.

  13. معینی says:

    سلام پوستم چرب وگاهی جوش میزنم واینکه مناطق تیره در دوران شیر دهی به وجود آمده ولک بعد از جوش دارم
    وتیرگی دور چشم دارم
    ودرناحیه پیشانی دهیدراتاسیون و خطوط ریز به وجود آمده ممنون میشن از شما یه روتین برام معرفی کنید

  14. عارفه says:

    سلام وقت بخیر ،من صبح و شب دو نوبت دورچشم میزنم ، سوالم‌‌اینه هردفعه صورتمو با شوینده چشم باید بشورم ؟

  15. الهام صانعی says:

    سلام خسته نباشید
    پوست نرمال رو به چربی دارم که بعد از دوره بارداری خیلی تیره شده و قبل از این‌دوره کمی اکنه هم داشتم ولی تیرگی زیر چشمم و پوستم کلافم میکنه. همچنین نیاز به یه روتینی دارم که صورتم شاداب و سفید و یکرنگ و یکدست بکنه با یه ضد آفتاب خوب برام معرفی کنید هرچی که لازمه چون صورتم خیلی آسیب دیده انگار جوانسازیش از بین رفته ‌‌‌ ممنونم بی زحمت کمکم کنید روتین روزانه با محصولاتش رو برام بفرمایید

    • آرومیس says:

      سلام. میتونید از این روتین استفاده کنید:
      صبح: سرم ویتامین سی سیمپل، آبرسان، ضد آفتاب (فیوژن واتر ایزدین)
      غروب: سرم نیاسینامید اوردینری، (یک شب درمیان) سرم پیلینگ بالانس، آبرسان، مرطوب کننده

  16. م.رضازاده says:

    با سلام لطفا یک روتین ضد لک (روز وشب) برای پوست نرمال تا خشک و ۵۲ ساله معرفی کنید. ممنونم

  17. نازنین says:

    باسلام وخسته نباشیدوممنون ازسایت خوبتون،من یه سرم نیاسینامید۱۰درصدوهیالورنیک۲درصداوردینری وابرسان کپسولی نوتروژیناوفوم شستشوضدجوش نوتروژیناوکرم مرطوب کننده ضدجوش نوتروژینادارم اول صورتمو بافوم میشورم بعدسرم نیاسینامیدروی اون هیالورونیک وبعد کرم مرطوب کننده اعمال میکنم ولی صبحها که بیدار میشم ضدافتابومیزنم پیشانی وروی بینی کاملا پوسته پوسته شده ویک حالت خشک وخیلی بدایجاد میشه😔ازوقتی هیالورنیک رو اضافه کردم این اتفاق میفته حتی چندشب یکبار استفاده کردم باز همون اتفاق افتادتوروخدا منو راهنمایی کنیدچکار کنم؟

    • آرومیس says:

      سلام وقت بخیر. برای رفع این مشکل باید یکی یکی محصولاتی که استفاده میکنید رو حذف کنید تا مقصر ایجاد حساسیتو پیدا کنید. مطمئنا مشکل از سرم هیالورونیک اسید نیست پس اول یک هفته از سرم نیاسینامید استفاده نکنید. اگه خوب نشدید، فوم شستشو رو حذف کنید و در آخر هم یک هفته از کرم مرطوب کننده استفاده نکنید. بعد از اینکه محصولی که بهش حساسیت داشتینو پیدا کردین، اون کلا قطع و از بقیه استفاده کنید.

  18. م.رضازاده says:

    سلام و وقت بخیر به توصیه شما یکعدد آسکوربیل گلوکوزاید و یکعدد الفاآربوتین سفارش دادم اما بجای آسکوربیل گلوکوزاید، برام یک ویال حاوی اسیداسکوربیک ۸ درصد + آلفا آربوتین ۲درصد و همینطور یک ویال جداگانه آلفا آربوتین دو درصدHA ارسال کردن. میتونم از دو محصول که هر دو آلفا آربوتین دارند، همزمان استفاده کنم؟
    ممنون مثل همیشه عالی هستید. در مورد محصولات مو خصوصا ریزش مو مشتاقانه منتظریم.

    • آرومیس says:

      سلام مرسی از لطفتون.
      استفاده از سرم اسکوربیک اسید+آلفا آربوتین کافی هست و نیازی نیست از سرم آلفا آربوتین جدا استفاده کنید.
      موفق باشید

  19. سوگند says:

    سلام ،وقتتون بخیر،من 33سالمه،پوست صورتم خشکه وکمی آکنه هم داره،دور چشمم خطوط ریز ایجاد شده،هیچ روتین پوستی هم ندارم،میشه لطفاروتین پوستی خیلی خوبی بهم معرفی کنید

    • آرومیس says:

      سلام وقت بخیر. از این روتین استفاده کنید:
      صبح: سرم نیاسینامید، سرم بافه، آبرسان، مرطوب کننده، ضد آفتاب
      غروب: سرم نیاسینامید، (یک روز در میان) سرم لاکتیک اسید 5 درصد، آبرسان، مرطوب کننده
      از سرمهای نیاسینامید و لاکتیک اسید دور چشمتون استفاده نکنید.

      • ثریا says:

        سلام وقتتون بخیر،۳۴ سالمه، پوست نرمال رو به چرب دارم ،فیس واش آبرسان ،ویتامین سی ،ضدآفتاب استفاده میکنم پوستم کک ومک داره برای درمانش چه محصولاتی پیشنهادمیدین ممنون

        • آرومیس says:

          سلام وقت بخیر. برای کاهش کک و مک می تونید از سرم آلفا اربوتین هم در روتینتون استفاده کنید.

  20. marzieh says:

    باسلام
    ممنون از اینکه اینهمه اطلاعات خوب به ما میدین
    اگر بعد از نیاسین امید ضدآفتاب رنگی زده باشیم اونوقت برای تمدید ضدفتاب اگر صورت رو بشوریم آیا سرم هم شسته میشه؟
    چیکار باید کرد وقتی ضدآفتاب رنگیه و میخواییم تمدید کنیم و در عین حال نیاسین آمید روی صورت هم پاک نشه؟

    • آرومیس says:

      سلام. مرسی از لطفتون
      بله با شستن صورت، سرم هم شسته میشه ولی دیگه نیازی به اعمال دوباره سرم در نوبت روز نیست و می تونید در نوبت غروب استفاده کنید.

  21. سعیده says:

    سلام شب خوش
    ببخشید میخواستم بدونم ضدآفتاب مات کننده اسکین سوتیکال(Skinceutical mattifying sunscreen) ضدآفتاب خوبی برا پوست چرب و حساس و سن ۲۳ هست؟

    • آرومیس says:

      سلام وقت بخیر. ضد آفتاب مات اسکین سوتیکال از لحاظ قدرت محافظت از پوست، و همچنین برای پوستهای حساس ضد آفتاب خوبی محسوب می شود.

      • فاطمه says:

        ببخشید اینکه ضگد آفتاب بیرنگ رو بزنیم و بعدش ضد آفتاب رنگی رو روش بزنیم درسته چون بعضی از مشاوران شنیدم دوست دارم نظر شما رو هم بدونم ممنون از پاسخگوییتون

  22. سپیده says:

    سلام
    من رزاسه دارم و پوست گونه هام چربه ولی اطراف صورتم خشکه و پوستم پوسته پوسته میزنه یه ضدافتاب خوب میخام و یه ابرسان خوب و هم چنین چیزیی برای اینهمه قرمزی روی پوستم که از بین ببرتشون. ممنون میشم راهنماییم کنین و بگین چه محصولاتی برام خوبه?

    • آرومیس says:

      سلام. میتونید از این روتین استفاده کنید:
      صبح: سرم هیالورونیک اسید، مرطوب کننده، ضد آفتاب اوردینری
      غروب: سرم هیالورونیک اسید، سوسپانسیون آزلائیک اسید اوردینری

  23. ناشناس says:

    سلام ببخشید من صورتم حساس ونازک ولک داره وکک مک ومختلط.من سرم ویتامین سی اوردینری که حالت شنی داره ینی دونه های ریز داخلشه استفاده میکنم شبها .وپوستم خیلی کم سوزش داره موقع استفاده.پوستمـ روشن ترشده بااینکه خیلی نیس استفادش میکنم ولی لک‌ ها هنوز هستش الان خوندم اگه اشتباه نکنم باید هم زمان کرم ویتامین Eمصرف کنم یا نه شبها که استفادش میکنم نمیخواد چیز دیگه ای هس؟ که کمک کنه درکنار این ویتامین سی .لک های صورتم کم‌رنگ‌ بشن یاازبین برن؟ممنون

    • آرومیس says:

      سلام. بله بهتره از ویتامین ای و آبرسان هم در کنارش استفاده کنید. لکه های صورتتون با مصرف مداوم کمرنگ میشن.
      چون پوستتون نازکه بهتره از سرم مولتی پپتید هم بصورت روزانه استفاده کنید.

  24. م.رضازاده says:

    با سلام و وقت بخیر
    من آلفا اربوتین برای لک هام استفاده میکنم . اگر ویتامین سی به روتینم اضافه کنم، سرم ویتامین سی اوردینری یا سوسپانسیون ۲۳ درصد اوردینری رو استفاده کنم. ترتیب استفاده را هم لطفا بفرمایید.
    (پوست خشک ۵۴ ساله ) متشکرم

    • آرومیس says:

      سلام وقت بخیر. میتونید روزی دوبار از سرمهای آلفا آربوتین و ویتامین سی استفاده کنید.

  25. سحر says:

    سلام وقتتون بخیر تو توضیحات سرم نیاسینامید نوشته که برای بار اول بهتره از سرم نیاسینامید2یا5درصد استفاده بشه ولی توی سایت فقط سرم نیاسینامید 10درصد موجود هست آیا مشکلی نداره استفاده کنم چون تازه میخوام بخرم

    • آرومیس says:

      سلام وقت بخیر. معمولا نیاسینامید 10 درصد باعث ایجاد حساسیت پوستی نمیشه. اگه پوستتون خیلی حساس نیست میتونید استفاده کنید.

  26. آرزو says:

    سلام خسته نباشید و مرسی از سایت خوبتون .. من خانم هستم ۳۰ سالمه پوست صورتم مختلط هست جوش های فعال زیادی داشتم که الان چون در حال مصرف راکوتان هستم رفع شده نهایتا یک دوتا جوش فعال دارم اما اسکار آکنه های قبلی به میزان زیاد و منافذ باز پوست و جاهایی از صورتم لک ناشی از آکنه های قبلی ایجاد شده.میخواستم راجع به روتین پوستم ازتون راهنمایی بگیرم . من صبح ها ژل تی تری بادی شاپ به عنوان شوینده استفاده میکنم بعدش تونر اوله هنریکسون استفاده میکنم بعد سرم نیاسینامید زینک اوردینری و در آخر اگه بخوام بیرون برم ضر آفتاب سان سیف ضد آکنه اما اگه خونه باشم آبرسان زردچوبه نیتروژینا استفاده میکنم شب هم شوینده و تونر بازم سرم نیاسینامید زینک و نهایتا آبرسان نیتروژینا میزنم اول میخواستم ببینم ترتیب این روتین درسته یا نه و اینکه آیا لازمه محصول دیگه ای اضافه کنم یا حذف کنم و دوم اینکه تازه سرم پیلینگ قرمز اوردینری رو گرفتم که میخوام هفته اي يک بار استفاده کنم اما نمیدونم کجای این روتین و بین کدوم مراحل اضافه ش کنم و اینکه برای این اسکار آکنه و منافذ و لکه هایی که ایجاد شده کار دیگه ای لازم هست راهنمایی بفرمایید ممنون میشم ضمن اینکه نمیدونم خوردن راکوتان با استفاده از سرم نیاسینامید و پیلینگ تداخلی ایجاد میکنه یا خیر…بازم ممنونم از راهنمایی های شما 🙏🙏

    • آرومیس says:

      سلام وقت بخیر. بله روتینتون درسته و استفاده از سرم پیلینگ براتون مناسب هست. هفته ای یکبار، شبها اول از سرم پیلینگ استفاده کنید و بعد از شستشو و خشک کردن صورتتون از سرم نیاسینامید و روی اون از آبرسان استفاده کنید (در این نوبت نیازی به استفاده از شوینده و تونر نیست).

  27. عارفه says:

    با سلام وقت بخیر، من بعد از هربار شست و شوی صورتم (چه با ژل چه فوم) اطراف بینی و پیشونیم سفیدک میزنه، دلیلش چیه و باید چکار کنم ؟ توی روتینمم فقط هیالورونیک اسید و کرم ابرسان هست

    • آرومیس says:

      سلام وقت بخیر. این شوینده باعث حساسیت زایی پوستتون میشه و بهتره از شوینده دیگه ای استفاده کنید.

  28. نادیا says:

    سلام وقتتون بخیر من لک بارداری روی پیشونی و گونه دارم و بشدت داره اذیت میشم رفتم سرم رتینول و لاکتیک اسید و ابرسان کیلینیک گرفتم و‌صبح ها شست و‌شو‌ و تونر و سرم ویتامین سی و شبها رتینول و یک شب بعذش لاکتیک اسید و ابرسان ایا روتین درستیه و اینکه لک صورتم از بین میره

    • آرومیس says:

      سلام وقت بخیر. بله روتینتون درسته ولی نباید عجله کنید و بعد از چند ماه نتیجه میگیرید.

  29. سمیرا says:

    سلام من پوستم خشکه و لک افتاب داره کدوم روتین رو داشته باشم و اینکهاگر رتینول استفاده کردم کدام غلظتشو بزنم؟

    • آرومیس says:

      سلام. از سرم لاکتیک اسید 5 درصد و هیالورونیک اسید اوردینری استفاده کنید. برای شروع استفاده از رتینول، با درصدهای پایین تر مثل 0.1 یا 0.2 درصد شروع کنید.

  30. مهتاب مرادی says:

    سلام خسته نباشیدممنون ازسایت خوبتون من پوستم منافذباز وناهمواری داره بعضی وقتا هم جوش قرمز میزنم چه محصولی بهم پیشنهاد میکنید

    • آرومیس says:

      سلام مرسی از لطفتون. میتونید برای شروع، یک شب در میان از سرم لایه بردار بالانس استفاده کنید.

  31. شادی says:

    سلام ممنون از سایت خیلی خوبتون
    برای افتادگی پلک چه درمان و یا محصولی پیشنهاد میکنید؟

  32. ناشناس says:

    سلام خسته نباشین خیلی ممنونم از سایت عالیتون ببخشید چه موادی میتونن عملکر رتینول را داشته باشن چون پوستم حساس هست نمیتونم از محصولات حاوی رتینول استفاده کنم از طرفی یکی از بهترین مواد در ساخت کلاژن و ضد پیری هستش.باتشکر

  33. ناشناس says:

    سلام وقت بخیر
    ببخشید نظرتون در مورد برند تاچا چی هست آیا کرماش کرمای خوبی هستن؟

  34. م.رضازاده says:

    سلام و وتشکر از شما
    در حال حاضر شبها از رتینول 0.2 درصد استفاده میکنم. بعد از اتمام این پارت، میتونم از 0.5 درصد استفاده کنم؟
    (۵۴ساله پوست خشک).
    لطفا برای برطرف کردن میلیا هم راهنمایی بفرمایید.
    به کوتر و فرکنشنال جواب نداده.و دوباره برگشت دارن. پزشکم میگه در اثر تعریق هست.

    • آرومیس says:

      سلام وقت بخیر. بله بعد از این دوره میتونید از رتینول 0.5 درصد استفاده کنید. در کنارش میتونید یک شب در میان و قبل از رتینول از یک سرم سالیسیلیک اسید هم استفاده کنید.
      استفاده مداوم از رتینول و لایه برداری میتونه به خوبی باعث کاهش میلیا بشه.

      • م.رضازاده says:

        پوستهای خشک میتونند از سالیسیلیک اسید استفاده کنند؟
        سوال دیگرم این هست که برای لیفت صورت و پرشدن گودی زیر چشم ، راهی بجز تزریق فیلر و روش‌های مشابه آن (تزریق چربی) وجود نداره؟
        ممنون که همیشه راهنمای خوبی هستید؟

        • آرومیس says:

          سلام. پوستهای خشک بهتره از درصدهای پایین تر سالیسیلیک اسید استفاده کنند البته بعد از تست حساسیت.
          تزریق فیلر و چربی جزو بهترین راهها برای پرکردن گودی زیر چشم محسوب میشن ولی باید در مورد جزییات بیشتر با یک پزشک مشورت کنید.

  35. سمانه says:

    سلام وقت بخیر
    می خواستم یه کرم لیفت صورت و گردن خوب بهم معرفی کنید. ممنون به خاطر سایت خوب و پاسخگویی شما.

  36. پوریا زارعی says:

    سلام وقتتون بخیر من ۳۰ ساله هستم و پوستم خشک و کم آبه و لک هم داره ولی جوش زیر پوستی میزنم و منافذ باز بخصوص روی بینی دارم و روتینم به این شکل هست که شب فوم شستشو مخصوص پوست چرب و جوشدار رزالیا ، تونر هیالورنیک اسید لورآل ،سرم آبرسان هیالورنیک اسید بالانس ، سرم نیاسینامید اوردینری و مرطوب کننده سیمپل مدل لایت استفاده میکنم و صبح فقط با آب خالی صورتم رو میشورم و بعد سرم آبرسان بالانس و بعدش هم مرطوب کننده ی سیمپل استفاده میکنم لطفا راهنمایی کنید که این روتین برای پوست من مناسبه؟ و اینکه میخوام سرم سالیسیک اسید اوردینری رو به روتینم اضافه کنم مشکلی نداره؟ با تشکر🙏🙏

  37. م.رضازاده says:

    با سلام و تشکر از سایت عالی تون لطفا راهنمایی بفرمایید که روتین من درست هست؟(۵۴ ساله و پوست خشک و دارای کک و مک)
    صبح: شوینده زرد چوبه نوتروژینا یا تونر ویتامین ای بادی شاپ
    سرم آرژیرلین اوردینری(برای پرکردن چروکها)
    سرم آلفااربوتین اوردینری(برای لک ها)
    سرم ویتامین سی باله(برای لک ها)
    مرطوب کننده فاکتورهای طبیعی یا سراوی
    ضدآفتاب ایزیدین (اگه بیرون برم)
    شب:
    آرژیرلین اوردینری
    سرم رتینول 0.2 اوردینری
    مرطوب کننده فاکتورهای طبیعی اوردینری یا سراوی

    از یک هفته پیش مصرف سرم هیالورونیک اسید اوردینری رو قطع کردم چون باعث پیل محصولات روی پوستم میشه.
    ممنونم میشم راهنمایی بفرمایید.
    اگه بخوام از کرم مگنوزیل اسکوربیل فسفات اوردینری و یا مرطوب کننده ویتامین ای بادی شاپ استفاده کنم، باید کجای روتین قرار بگیره؟(سایر مرطوب کننده ها رو حذف کنم ؟ یا از اونها در فواصل روتین صبح و شب به تنهایی میشه استفاده کرد؟)
    ببخشید که خیلی طولانی شد. ارادت…

    • آرومیس says:

      سلام وقت بخیر. روتینتون درسته و نیازی به اضافه کردن محصول جدیدی ندارید. فقط بهتره در روتینتون، سرم آرژیرلین رو حذف کنید چون نباید همزمان با ویتامین سی یا رتینول مصرف بشه.

        • آرومیس says:

          چون نباید دور چشمتون از ویتامین سی و رتینول استفاده کنید، استفاده از آرژیرلین در این مناطق ایرادی ندارد.

      • مریم says:

        سلام وقتتون بخیر من سرم اسید لاکتیک ۱۰ درصدو الفا اربوتین ۲ درصد دارم میتونم روی اسید لاکتیک بعد چن دیقه که جذب شد الفااربوتین بزنم؟؟ممنون میشم راهنماییم کنید🙏🙏

  38. سارا says:

    سلام وقتتون بخیر ممنون از اینکه با حوصله پاسخ میدید من ۴۰ سالمه پوستم کمی شل شده و چروکهای ریزی روی گونه و دورچشمم هست لک بارداری رو پیشونی و لکهای آفتاب روی گونه دارم منافذ صورتم هم بزرگ شده چه روتینی رو برای من پیشنهاد میکنید

    • آرومیس says:

      سلام وقت بخیر. شبی یکبار از سرم رتینول و هفته ای دو تا سه بار از یک سرم لایه بردار استفاده کنید.

      • سارا says:

        ممنون میشم سرم لایه بردار خوب معرفی کنید واینکه چه زمانهایی استفاده کنم تا با رتینول تداخل نداشته باشه

        • آرومیس says:

          یک شب از رتینول 0.2 درصد اوردینری و شب بعد از سرم لایه بردار سام بای می استفاده کنید. چند ماه به این روتین ادامه بدین تا نتیجه بگیرین.

  39. م says:

    سلام وقت بخیر ممنون از سایت بی نظیرتون ببخشید برای از بین رفتن جای جوش دختر۱۳ساله کنار سرم نیاسینامید از سرم سالسیلیک اسید دودرصد اوردینری بهتره استفاده بشه یا لایه بردار بالانس ؟ یاهر محصولی که معرفی می کنید ؟

    • آرومیس says:

      سلام ممنون از لطفتون. در کنار سرم نیاسینامید بهتره از یک شوینده صورت که حاوی سالیسیلیک اسید باشه استفاده کنید.

  40. Larisa says:

    سلام من برای اولین بار میخام از سرم پیلینگ استفاده کنم پوستم مشکلی نداره و فقط میخام چن درجه روشن تر بشه ایا توصیه میشه و جواب دهی خوبی دارع برای روشن شدن پوست؟!

    • آرومیس says:

      سلام. بهتره برای اولین بار از پیلینگ استفاده نکنید و بجای اون از سرم لاکتیک اسید 5 درصد در کنار سرم نیاسینامید استفاده کنید.

  41. ناشناس says:

    من۳۲سالمه میخواستم بدونم از کرمی برای چروک دور چشم وخط اخمو پیشانیم استفاده کنم ممنونم از شما

  42. رها says:

    سلام روز بخیر
    ببخشید من از تونر لایه بردار اینکی لیست و بعدش از کرم آبرسان The Water Cream تاچا و برای ضد آفتاب هم از مینرال SPF50 کلینیک استفاده میکنم و این محصولاتم تازه خریدم و الان دور چشمم و بغل پیشونیم نقطه های قرمز بوجود اومده میخواستم بدونم دلیلش چی هست؟

    • آرومیس says:

      سلام وقت بخیر. از تونر اینکی لیست هفته ای دوبار استفاده کنید تا به مرور زمان پوستتون بهش عادت کنه. همچنین بهتره ازش دور چشمتون استفاده نکنید.

  43. زهرا says:

    سلام وقت بخیر. پوست من مختلط هست و تقریبا دو سال هست که جوش میزنم.
    آنتی بیوتیک هم استفاده کردم.
    و سه روز هست که سرم نیاسینامید اردینری رو استفاده میکنم.
    در حال حاضر روتین من به این شکل هست.
    محلول پاک کننده بایودرم(صبح و شب)
    ژل شستشوی لافارر(صبح و شب)
    سرم نیاسینامید اردینری (صبح و شب)
    کرم آبرسان لافارر(صبح و شب)
    و ماسک اسکراب بیوتیسا (هفته ای یک تا دو بار)
    به نظرتون ادامه بدم؟یا پیشنهاد دیگه ای دارید .
    ممنون میشم راهنمایی کنید.

  44. صوفی says:

    سلام وقت بخیر، میخواستم ازتون مشاوره بگیرم، من در حال حاضر نیاسینامید اوردینری رو دارم استفاده میکنم، محل کارم در منزله و خیلی خارج نمیشم،لازمه تو خونه هم ضد افتاب بزنم؟ چون من پوست بشدت چربی دارم نیازی نمیبینم از مرطوب کننده و ابرسان هم استفاده کنم، بعد سرم ها واجبه مصرفشون؟!
    دوم اینکه، برای لک و جای جوشهام میتونم سرم ویتامین سی بالانس رو همزمان با نیاسین اوروینری مصرف کنم؟ و اگه اره به چه ترتیبی؟
    بعد از اتمام نیاسین ،سرم سالسیلیک اسید رو بگیرم یا نیاسین رو ادامه بدم؟
    در کل بهتره از هر سرم چند دوره مصرف کنیم که هم جواب بده هم زیاده روی نباشع؟
    خیلی خیلی ازتون ممنون و سپاسگذارم

    • آرومیس says:

      سلام وقت بخیر. نیازی نیست توی خونه از ضد آفتاب استفاده کنید ولی بهتره روزی یکبار از آبرسان استفاده کنید.
      مصرف همزمان نیاسینامید و ویتامین سی معمولا مشکلی نداره ولی بهتره صبح از یکی و غروب از دیگری استفاده کنید. میتونید روزانه و بطور همزمان با نیاسینامید از سرم سالیسیلیک اسید هم استفاده کنید.

  45. هانیه says:

    سلام وقت بخیر . من دو شب هست از سرم نیاسینامید اوردینری استفاده میکنم الان صورتم قرمز شده و میخاره چیکار باید بکنم؟

    • آرومیس says:

      سلام وقت بخیر. اوایل مصرف چنین اتفاقی عادی هست. برای دو هفته، یک روز درمیان استفاده کنید تا پوستتون بهش عادت کنه. اگه بعد از این زمان همچنان عوارضی دیدید بهتره مصرف رو قطع کنید.

  46. فاطمه کارگر says:

    سلام خسته نباشید.
    من پوستم چربه اما خیلی حساسه تا حالا هر لوازم آرایشی و هر محصول مراقبتی که به پوستم زدم جوش زده و دچار خارش میشم. دوهفتس که بینیم و عمل کردم و میخوام یه روتین پوستی مناسب پوستم رو داشته باشم اما واقعا نمیدونم چی باید بگیرم از کدوم برند بگیرم که پوستم حساسیت نشون نده. میشه لطف کنید و یه روتین پوستی از یه برند خوب بهم معرفی کنید لطفا.

    • آرومیس says:

      سلام وقت بخیر. میتونید دوبار در روز (صبح و غروب) اول از سرم بافت اوردینری و روی اون از سرم هیالورونیک اسید استفاده کنید.

  47. عسل says:

    سلام شب خوش
    ببخشید کرم‌های کاسه‌ای که تاریخ انقضاشون ۶ ماه هست میخواستم بدونم تا آن ۶ ماه مواد و ویژگی‌های داخلش از بین میره؟ چون من شنیدم کرم‌های کاسه‌ای بعد از مدتی بخاطر قرار گیری در مجاورت هوا ویژگی‌هاشون از بین میره با این حال آیا تا آن ۶ ماه میتونم از محصول استفاده کنم؟ باتشکر

    • آرومیس says:

      سلام وقت بخیر. بله کرمهای کاسه ای بیشتر در معرض هوا و آلودگی هستند و بعد از مدتی از اثرگذاریشون کاسته میشه. میتونید تا 6 ماه ازش استفاده کنید و مشکلی نیست.

      • Kowsar says:

        سلام وقتتون بخیر من پوستم چرب و گاهی اوقات جوش میزنم و بیشتر جای جوش منافذ باز دارم میشه یه روتین پوستی پیشنهاد بدید ؟

        • آرومیس says:

          سلام وقت بخیر. از این روتین استفاده کنید:
          صبح: سرم نیاسینامید، سرم هیالورونیک اسید، ضد آفتاب
          غروب: سرم نیاسینامید، سرم سالیسیلیک اسید، سرم هیالورونیک اسید، مرطوب کننده

  48. سمي says:

    باسلام ! ميخواستم سوال كنم ترتيب استفاده از سرم هيارلونيك اسيد و نياسناميد و مرطوب كننده به چه شكل هست يعني اول از كدوم سرم استفاده كنم من پوستم منافذ داره و چرب هست. باتشكر

    • آرومیس says:

      سلام. اول از نیاسینامید، دوم هیالورونیک اسید و در آخر از مرطوب کننده استفاده کنید.
      برای نوع پوست شما، بهتره روزی یکبار هم با استفاده از یک شوینده حاوی سالیسیلیک اسید، صورتتون رو بشورین.

  49. فاطمه says:

    سلام وقتتون بخیر
    ببخشید استفاده همزمان از سرم ویتامین سی متد و کرم ضد لک درماتوم تداخل داره ؟؟ یعنی روی هم استفاده بشه

    و اینکه سرم نیاسینامید بالانس رو میشه همراه با لایه بردار 15 درصد استفاده کرد ؟ به طور همزمان

    • آرومیس says:

      سلام وقت بخیر. خیر تداخلی ندارند ولی بهتره از ویتامین سی، صبحها و از کرم ضد لک، غروبها استفاده کنید.
      از نیاسینامید و لایه بردار میتونید روی هم استفاده کنید.

  50. بهاره says:

    سلام ممنون از مطالب عالی و مفیدتون 🙏
    ممنون میشم یک روتین روز و شب از برند معتبر معرفی کنید.
    پوست خشک دارم.تیرگی و گودی دور چشم دارم. پف زیر چشم ندارم.۴۰ سال دارم.لک بر اثر آفتاب روی گونه هام ایجاد شده،
    لیزر کیوسوئیچ تاثیر چندانی نداشت.کرم ضد لک سیسپرسا را هم استفاده کردم.
    شما چه کرم ضد لکی را معرفی می کنید؟ممنون میشم راهنمایی کنید🙏

    • آرومیس says:

      سلام ممنون از لطفتون. میتونید از این روتین برای کاهش لکه ها استفاده کنید:
      صبح: سرم نیاسینامید، سرم آبرسان، مرطوب کننده، ضد آفتاب
      غروب: (یک شب درمیان) تونر گلیکولیک اسید اوردینری، سرم نیاسینامید، سرم رتینول 0.2 درصد اوردینری، سرم آبرسان، مرطوب کننده
      برای نتیجه گیری بهتر باید حداقل 6 تا 8 ماه از این روتین استفاده کنید.
      در مورد دور چشم، در کامنت قبلی پاسخ دادیم.

  51. ناشناس says:

    سلام وقتتون بخیر. من بعد از شست و شوی صورت از ژل سالیسیلیک اسید ۲ درصد آردن استفاده میکنم‌. میخاستم بدونم بعدچند دقیقه که رو پوستم خشک شد صورتمو بشورم یا بزارم بمونه و مرطوب کننده بزنم؟ در دستورعملش هم در این مورد چیزی نگفته.

    • آرومیس says:

      سلام وقت بخیر. معمولا باید بین 2 تا 3 دقیقه بعد از استفاده، صورتتون رو بخوبی بشورین و بعد، از مرطوب کننده استفاده کنین.

  52. مینا says:

    سلام و عرض ادب بخیر من پوستی. چرب و جای لک دارم از محصولات بادی شاپ پاک ژل پاک کننده و تونر رو تهیه کردم و سرم هیارولیک اسید میخواستم بدونم اینها رو به چه طریقی استفاده کنم و اینکه یه چه چیز دیگه ای نیاز دارم

    • آرومیس says:

      سلام وقت بخیر. معمولا میتونید از پاک کننده و تونر روزی یکبار استفاده کنید ولی بسته به نوع محصول، طریقه مصرف میتونه فرق کنه پس بهتره طبق دستورالعمل نوشته شده روی هر محصول ازش استفاده کنید. از سرم هیالورونیک اسید میتونید روزی دوبار استفاده کنید و پیشنهاد میکنیم از یک سرم نیاسینامید هم در کنارش استفاده کنید.

  53. مهیاس says:

    سلام ببخشید بهترین مکان برای نگهداری کرم ها و سرم ها کجا هست؟ آیا میتونم در یخچال بزارمشون؟

  54. Zahra says:

    سلام
    من شنیدم بیشتر مسن تر های باید سی سی کرم استفاده کنن و جوانتر ها بی بی کرم بهتره استفاده کنن و سی سی استفاده نکنن ، این درسته؟
    من خودم ۲۰ سالمه و اطرافیانم میگن که اصلا سی سی کرم استفاده نکن چون در آینده پوستت خراب میشه :/

    • آرومیس says:

      سلام. خیر اینکه سی سی کرم یا بی بی کرم پوستو خراب کنه درست نیست. هر دوی این محصولات مشابه هم هستند و اگه قرار باشه یکی مضر باشه، دیگری هم مضر هست! اما در واقع باید بدونید که این دو کرم جزو محصولات آرایشی محسوب میشن و همه محصولات آرایشی هم می تونن فواید و مضرات خودشونو داشته باشن. بی بی کرمها معمولا بافتی آبرسان دارند و پوشش دهی پایین که بیشتر برای پوستهای خشک مناسبند. بخاطر پوشش پایین، این کرمها بیشتر برای افرادی کاربرد دارند که معایب پوستی کمتری دارند. از طرف دیگه، سی سی کرمها بافتی مات و پوشش بالاتری دارند که برای افرادی که معایب پوستی بیشتری دارند و همچنین پوستهای چربتر کاربردی تر خواهند بود.

  55. آرزو says:

    سلام روز بخیر
    ببخشید کرم‌های شب مناسب چه سنی هستن و اینکه گفته میشه این کرم‌ها ضد چروک و بعضا کلاژن ساز هستن واقعا ادعاشون درست هست و میتونن به درون پوست نفوض کنند و باعث کلاژن سازی و جوانسازی پوست شوند؟باتشکر

    • آرومیس says:

      سلام وقت بخیر. کرمهای شب معمولا برای سنین نوجوانی به بالا مناسبند. معمولا قدرت نفوذ کرمها کمتر از سرمها هست که البته این اثر به ترکیبات موثر این محصولات بستگی دارد. اگه بدنبال جوانسازی و کلاژن سازی هستید بهتره از محصولاتی استفاده کنید که حاوی رتینول و ویتامین سی باشند و باید به مدت طولانی ازشون استفاده کنید.

  56. ندا says:

    سلام ببخشید یک سوال داشتم شما توی سایتتون فرمودید که بیش از دو یا سه بار در هفته لایه برداری خوب نیست اما من از مرطوب کننده ای که استفاده میکنم از طرف کمپانی گفته شده لاکتیک موجود در سرم محصول جانبی بوده و مقدار ملایمی AHA استفاده شده میخواستم بدونم خوب هست که ادامه بدم استفاده از محصول و یا دیگه استفاده نکنم.

    • ناشناس says:

      سلام من پوستم چربه بنظرشما چه سرمی میتونم توی روتین روزانه برای شادابی پوستم استفاد کنم که ازهمه مشکلات پوستی جلوگیری کنه

      • آرومیس says:

        سلام. مطمئنا استفاده از یک سرم کافی نیست ولی می تونید روزانه از یک سرم ویتامین سی، آبرسان و لایه بردار استفاده کنید.

  57. دریا says:

    سلام روز خوش
    ببخشید سرم Clarins Double Serum میتونه پوست و آبرسانی و مرطوب کند و آیا برای پوست چرب و حساس مناسب هست؟

  58. مریم says:

    سلام شب خوش
    من ۲۲ سال سن دارم و پوستم هم چرب هست میخواستم بدونم در روز چند بار باید از مرطوب کننده استفاده کنم؟

    • آرومیس says:

      سلام وقت بخیر. روزی یکبار میتونید از مرطوب کننده استفاده کنید ولی بهتره از مرطوب کننده های ژل مانند که بافتی سبکتر دارند استفاده کنید.

      • مریم says:

        بسیار ممنونم از پاسخی که دادین ببخشید مرطوب کننده و آبرسان فاقد چربی کوزارکس خوب هست؟ و جسارتا یک سوال دیگر هم داشتم من معمولا بعد از بیدار شدن از مرطوب کننده استفاده میکنم و ساعت ۶ عصر معمولا صورتم و میشورم میخواستم بدونم نیازی نیست دوباره از مرطوب کننده استفاده کنم؟

        • آرومیس says:

          سلام ممنون. بله خوب هست.
          اگه پوستی خیلی خشک داشتید بهتر بود دوبار در روز از مرطوب کننده استفاده کنید ولی برای نوع پوست شما، یکبار در روز کافی هست.

  59. کریمی says:

    سلام من از سرم ویتامین سی بالانس استفاده میکنم و سوالم اینه میشه از سرم طلا ۲۴عیار لابنبا هم در کنارش استفاده کرد و ب چ صورت؟

  60. مریم says:

    سلام من ۳۰سالمه خط اخم و خنده دارم پوستم خشکه و شل شده هیچ روتینی هم ندارم برای چروک های سطحی و خشکی پوستم لطفا راهنمایی کنید

    • آرومیس says:

      سلام. بهترین گزینه برای شما استفاده از سرم بافت، مرطوب کننده و سرم هیالورونیک اسید اوردینری هست. روزی دوبار (صبح و غروب)، اول از سرم بافت، روی اون از سرم هیالورونیک اسید و در آخر هم از مرطوب کننده فاکتورهای طبیعی استفاده کنید.

  61. آیدا says:

    سلام وقت بخیر
    برای سن ۲۲ و پوست حساس و‌ چرب کرم دور چشم نوکس سری Nuxellence بهتره یا کرم دور چشم پیشرفته حلزون کوزارکس برای جلوگیری از چین و چروک و پف زیر چشم. باتشکر

  62. نرگس کهن says:

    سلام وقتتون بخیر
    من روی پوستم لکه های قهوه ای دارم که بر اثر آفتاب و جای جوش ایجاد شدن ،میشه لطفا راهنماییم کنید از چه محصولی برای از بین رفتنشون استفاده کنم ؟

    • آرومیس says:

      سلام وقت بخیر. مرطوب سازی و آبرسانی با استفاده از این ژل میتونه تا حدی بهتون کمک کنه.

  63. هیوا says:

    سلام روز بخیر
    من کرم بادی شاپ ویتامین E برای زیر چشمم استفاده کردم و میلیا زد پوستم میخواستم بدونم کرم دور چشم نوکس سری Nuxellence باعث به وجود آمدن میلیا میشه؟ پوستم چرب و زیر چشمم حساس هست. باتشکر

    • آرومیس says:

      سلام وقت بخیر. احتمال ایجاد میلیا زیاد نیست و کاملا بستگی به پوستتون داره. برای جلوگیری از ایجاد میلیا، بهتره از یک سرم آبرسان دور چشمتون استفاده کنید.

      • محمدی says:

        سلام وقتتون بخیر. میخواستم بدونم تونر میراکل سام بای می با نیاسینامید اوردینری تداخل داره؟ من پوستم مختلط رو ب چربه و کمی جوش زیر پوستی دارم و دهیدراته ست وگاهی جوش میزنم و منافذ باز دارم. چه سرمی برای شفاف شدن و یکدستی پوست موثره؟

        • آرومیس says:

          سلام وقت بخیر. تداخل ندارند و میتونید در کنار همدیگه برای شفاف شدن پوست ازشون استفاده کنید.

    • آرومیس says:

      سلام وقت بخیر. روزی یکبار برای شما کافی هست ولی دقت کنید که مرطوب کننده ای که استفاده می کنید باعث بسته شدن منافذتون نشه. بهتره از مرطوب کننده های ژل مانند و سبک استفاده کنید.

  64. پگاه says:

    سلام وقت بخیر
    میشه کرم مرطوب کننده پیتامین c را ۳ بار در هفته استفاده کرد و روزهای دیگر از کرم دیگری استفاده کرد یا بهتره هر روز از کرم ویتامین c استفاده کرد؟ باتشکر

    • آرومیس says:

      سلام وقت بخیر. مهم استفاده روزانه از ویتامین سی است و می توانید از هر محصولی که حاوی این ترکیب باشد استفاده کنید.

  65. benjamin says:

    سلام وقت بخیر یک سوال داشتم کدام یک از سرم ها برای کوچیک کردن منافذ باز بدرد میخوره میشه راهنمایی کنید و یک توضیح درباره ی سرم های سرم منافذ باز لانبنا و بریلی بدید که آیا اینا خوب هست یا نه

    • آرومیس says:

      سلام وقت بخیر. لایه برداری یکی از بهترین راهها برای کوچک کردن ظاهر منافذ محسوب میشه و در کنارش استفاده از یک آنتی اکسیدان مثل ویتامین سی.

    • آرومیس says:

      سلام وقت بخیر. بله امکانش هست و این نوع پوستها نمیتونن از لایه بردارها و یا اکثر روغنها استفاده کنند. در عوض بهتره از ترکیباتی مثل هیالورونیک اسید یا نیاسینامید توی روتینتون استفاده کنید.

      • دریا says:

        سلام بسیار ممنونم از پاسخی که دادین
        میشه یک ماسک و محصولی که مثل لایه بردار ها عمل کنه و برای پوستم مناسب باشه بهم معرفی کنید. باتشکر

      • marveh says:

        سلام وقتتون بخیر من ۲۰ سالمه و پوستم خشکه ،روی بینیم کمی چربه
        روی گونه هام بشدت جوش میزنه و میخاره و با تماس اب و مواد عطری به پوست صورتم میسوزه چ شوینده یا تونری برام مناسبه؟؟

        • آرومیس says:

          سلام وقت بخیر. بهتره از شوینده اوردینری استفاده کنید. اگه روزی دوبار هم از سرم های هیالورونیک اسید و ماتریکسیل این برند استفاده کنید می تونه شرایط پوستتونو بهتره کنه.

  66. ناشناس says:

    سلام ببخشید من لاکتیک اسید استفاده میکنم الان میخوام نیاسینامید هم تو روتینم اضافه کنم پیشه راهنمایی کنی لطفا

    • آرومیس says:

      سلام. یک روز در میان و شبها از لاکتیک اسید و روزی دوبار (صبح و شب) از نیاسینامید استفاده کنید.

  67. پروانه says:

    سلام وقتتون بخیر
    من 17 سالمه و پوستی نسبتا چرب و حساسی دارم که جوش های زیرپوستی در پیشونی و گونه هام بیشتر اوقات دارم میخواستم بپرسم به نسبت این نوع پوست چه سرمی میتونه خوب باشه؟
    و سرم قرمز رنگ اوردینری میتونه مناسب باشه؟ یا چون جوش دارم استفاده نکنم؟
    و یک سوال دیگه هم اینکه برای جای جوش چه سرمی پیشنهاد میکنید؟
    ممنونم

    • آرومیس says:

      سلام وقت بخیر. میتونید از سرم نیاسینامید استفاده کنید در کنار یک شوینده صورت حاوی سالیسیلیک اسید. سرم قرمز اوردینری مناسب شما نیست.

  68. Elina says:

    سلام ببخشید برای سن ۱۱ سال که صورت جوش دار باشه میشه از سرم ضد جوش بیوآکوا استفاده کرد؟

  69. رویا says:

    سلام شویندم حاوی ویتامین c هس و ابرسانم هم هیالورونیک اسید و سدیم pcaو ویتامین cو کافئین داره رو میتونم اول شوینده رو استفاده کنم بعد سرم نیاسینامیدو زینک و بعد ابرسان رو ممنون میشم اگه جواب بدین

  70. مهزاد says:

    سلام،ممنون میشم راهنمایی بفرمایید، بنده ۵۲ سالمه،پوستم خشکه و روتین منظم پوستی رو دارم،یکساله که از لاکتیک اسید ۱۰درصد اوردینری سه شب در هفته استفاده میکنم، الان میخام رتینول ۱درصد اوردینری رو به روتینم اضافه کنم،میتونم یک شب درمیون از هردو محصول استفاده کنم؟ و سوال دومم،کرم Niacinamide mattifying مارکِ Revolution با این دو سرم تداخل داره یا اینکه میتونم بعد از این دو سرم بعنوان لایه ی آخر استفاده کنم؟
    بی نهايت ممنون میشم راهنمایی بفرمایید 🙏🙏🙏

    • آرومیس says:

      سلام وقت بخیر. بله میتونید به همین شکلی که گفتید از این دو سرم استفاده کنید. نیاسینامید با هیچ کدوم تداخل نداره و میشه روی اونها ازش استفاده کرد. البته با توجه به نوع پوستتون، بهتره قبل از این سرمها، همیشه از یک آبرسان مثل سرم هیالورونیک اسید استفاده کنید (سرم آبرسان+سرم لاکتیک اسید یا رتینول+ کرم نیاسینامید).
      موفق باشید

  71. روشا says:

    سلام ببخشید در روزهایی که هوا آلودس به جز مرطوب کننده و ضدآفتاب چه کارهایی دیگری باید انجام داد؟باتشکر

    • آرومیس says:

      سلام. استفاده روزانه از یک سرم ویتامین سی و در کنارش، لایه برداری ملایم (دو تا سه بار در هفته) میتونه همیشه براتون موثر باشه. ویتامین سی و آنتی اکسیدانهای دیگه میتونن به خوبی با عوامل مخربی که در آلودگی هوا هست مقابله کنند و لایه برداری هم باعث میشه پوست شفاف تر و لطیفتر بشه و این آلودگیها در منافذ پوستتون جمع نشن.

  72. زهرا says:

    سلام وقت بخیر .من پوستم چربه .یه کرم پودری میخوام که فول کاور باشه و نماسه و قیمتم مهم نیس.چی رو پیشنهاد میدین؟

    • آرومیس says:

      سلام وقت بخیر. استی لادر دابل ور یا بورژوا ایرمات گزینه های خوبی برایتان هستند.

    • آرومیس says:

      سلام. از لایه بردارهای مثل سالیسیلیک اسید یا لاکتیک اسید استفاده کنید.

      • ندا says:

        سلام ممنونم بابت پاسخی که دادین
        میتونم از کرم های لایه بردار به طور مداوم و دراز مدت استفاده کنم؟ و آیا کرم The Ordinary Lactic Acid 10% + HA خوب هست؟

        • آرومیس says:

          سلام. اگه در لایه برداری زیاده روی نکنید بله همیشه نیازه که لایه برداری توی روتینتون باشه. معمولا هفته ای دوبار لایه برداری کافی هست.
          اگه تابحال لایه بردای نکردید و یا پوستتون حساسه بهتره از لاکتیک اسید ۵ درصد شروع کنید.
          موفق باشید

          • Maede says:

            سلام میشه همزمان در هفته از سرم بلوبری و سرم اسب استفاده کرد؟ اخه من پوستم کمی حساس

  73. صبا says:

    سلام وقت بخیر
    آیا برند کوزارکس (COSRX) برند خوبی هستش؟ و آیا ضد آفتاب SPF50 آلوئه ورا کوزارکس کرم ضد آفتاب خوبی هستش؟ باتشکر

    • آرومیس says:

      سلام وقت بخیر. بوستهای خشک میتونن روزی دوبار از آبرسان و مرطوب کننده استفاده کنند.

  74. عسل says:

    سلام
    من پوست خشکی دارم تقریبا ولی دکترم واسم مرطوب کننده سینره پوست چرب نوشته
    به نظر شما اشتباه کرده یا دلیل چیز دیگست

  75. Ayla says:

    سلام یه سوال داشتم …دخترم ۱۳ سالشه میخواستم بپرسم با توجه به سنش میتونه از محصولات مراقبت پوستی استفاده کنه اگر میتونه شما چه محصولاتی رو برای روتین پوستیش پیشنهاد میکنید

    • آرومیس says:

      سلام وقت بخیر. توی این سن نیازی به چیزی جز آبرسان و ضد آفتاب مینرال نیست. البته بهتره با یک پزشک هم مشورت کنید.

  76. مریم ۵۴ says:

    س وقتتون به خیر من سرم ۲درصد اوردینری ضدلک تهیه کردم، وقتی میزنم به صورتم چرب نیست و مثل این میمونه که رویه پوستم خشک میشه
    این طبیعیه؟

  77. مهرنوش says:

    سلام ببخشید آبرسان و ضد آفتاب SPF30 بادی شاپ ضد آفتاب خوبی هست و میتونه در برابر نور آفتاب از پوست صورت محافظت کنه؟

  78. احسان says:

    سلام خسته نباشین
    من پوستم چرب و هر کرمی میزنم جوش دار میشه صورتم میخواستم لطف کنید یک کرم مرطوب کننده و ضدآفتاب مناسب پوستم بهم‌ معرفی کنید. باتشکر

  79. پونا says:

    سلام خسته نباشین
    مرطوب کننده ویتامین B ,C ,E اینکی لیست تا چه حد میتونه ویتامین C و E پوست صورت و تامین کنه؟

  80. ندا says:

    سلام خسته نباشین
    من صورتم مقدار کمی زخم شده زمانی که از کرم ویتامین سی ۲۳% + هیالورونیک اسید ۲% استفاده کردم جاهایی که زخم شده بود شروع به سوزش کرد آیا بخاطر ترکیبات این کرم بوده یا دلیل دیگری داره؟

    • آرومیس says:

      سلام وقت بخیر. صبر کنید تا زخمهاتون کامل خوب بشن و بعدش از این کرم استفاده کنید. معمولا این محصول در پوستهای خیلی حساس باعث سوزش مختصر میشه (بخاطر درصد بالای ویتامین سی خالص) و برای کاهش این اثر بهتره قبلش از یک سرم آبرسان استفاده کنید.

  81. ندا says:

    سلام خیلی ممنون از سایت بسیار خوب و مفیدتون یک سوال داشتم من از کرم ویتامین سی ۲۳% + هیالورونیک اسید ۲% اوردینری استفاده میکنم میخواستم بدونم ایا بعد از استفاده از این کرم پوست صورت چرب میشه یا من جنس تقلبی خریدم؟

  82. مریم says:

    با سلام مجدد
    بسیار متشکرم از جواب مفید شما و خدا قوت و خسته نباشید بهتون میگم و تشکر ویژه از شما و سایتتون دارم برای این همه اطلاعات بسیار مفید که در اختیار همگان قرار میدید. سوال بنده این هست که بخاطر استفاده از سرم بافه در صبح و سرم گرن اکتیو رتینویید ۵ درصد در شب و کرم مرطوب کننده اوردینری، نیاز به ضد افتاب قوی دارم و از اکتیو یونیفای ضد لک ایزدین استفاده میکنم. خواستم بپرسم که این ضدافتاب بخاطر ترکیبات ضدلکی که حتما داره مغایرتی با اون ۲ سرمی که عرض کردم نداره؟ خیلی متشکرم از لطف و مهربانیتون.

    • آرومیس says:

      سلام. خیلی ممنون از لطفتون
      خیر ترکیبات روشن کننده این ضد آفتاب مغایرتی با روتین شما ندارند.
      موفق باشید

  83. مریم says:

    سلام من ۴۹ سالمه و پوستم بیشتر خشک هست و مقداری کک و مک و لک روی گونه هام دارم. نیاز به سرم و کرمی دارم که هم لیفت و کلاژن ساز وضد چروک باشه و هم لک رو برطرف کنه. چه پیشنهادی از محصولات اوردینری برام دارید. خیلی ممنون میشم

  84. سمانه says:

    سلام روزتون بخیر ممنون از سایت خوبتون ، من حدود دو هفته است شبها از لایه بردار حاوی aha استفاده میکنم الان سروم نیاسینامید بالانس رو تهیه کردم میتونم صبح ها از سروم نیاسینامید استفاده کنم ؟ مشکلی ایجاد نمیکنه؟

    • آرومیس says:

      سلام. مرسی از لطفتون
      بله میتونید. روزی دوبار آبرسانی و روزها استفاده از ضد آفتابو فراموش نکنید!

  85. بهاره says:

    سلام وقت بخیر من از کرم آبرسان اون سری Hydrance استفاده میکنم، بعد از استفاده از این محصول پوست صورتم فقط یک مقدار بسیارکم چسبناک میشه میخواستم بدونم به اندازه کافی استفاده کردم یا بیشتر استفاده کنم؟

    • آرومیس says:

      سلام وقت بخیر. برخی از مرطوب کننده ها و سرمها میتونن تا حدی باعث چسبناک شدن پوست بشن ولی استفاده بیش از اندازه نیز میتونه باعث این اثر بشه. معمولا مقداری به اندازه یک بند انگشت برای مرطوب کردن صورت و گردنتون کافی هست.

  86. دریا says:

    سلام خسته نباشین
    من قصد دارم جوشای صورتم لیزر کنم میخواستن بدونم آیا لیزر کردن جوش صورت به پوست صورت آسیب نمیرسونه و برای پوست مضر نیست؟ باتشکر

    • آرومیس says:

      سلام ممنون. برای از بین بردن جای جوش، لیزر کردن یکی از راههایی هست که میتونه موثر باشه. معمولا لیزرهای کم توان آسیب چندانی به پوست نمیزنه ولی بهتره برای اطمینان بیشتر در این مورد با پزشک متخصص مشورت کنید.

  87. مهشید says:

    سلام روز بخیر، من هر روز از مرطوب کننده و ضدآفتاب استفاده میکنم و برای پیشگیری از چین و چروک سه روز در هفته از آبرسان استفاده میکنم میخواستم بدونم برای پیشگیری از ایجاد چین و چروک سه روز در هفته کافی هست یا هر روز از آبرسان استفاده کنم؟

    • آرومیس says:

      سلام وقت بخیر. برای جلوگیری از ایجاد چین و چروک باید روزی دوبار از آبرسان به همراه محصولاتی که حاوی پپتید و ویتامین سی هستند استفاده کنید.

        • آرومیس says:

          سلام. کار هر دوتا مشابه هم هست. آبرسانها برای پوستهای دهیدراته کاربرد بیشتری دارند و مرطوب کننده ها برای پوستهای خشک. برای شما که پوستتون چربه، بهتره از آبرسانها استفاده کنید چون مرطوب کننده ها ممکنه باعث بسته شدن منافذ و چربتر شدن پوستتون بشن.

  88. شیما says:

    سلام خسته نباشین از کجا بفهمم که به مقدار کافی صورتم مرطوب شده، چرا که قبلا که از برند مرطوب کننده‌ی ایرانی استفاده میکردم صورتم کاملا چرب و چسب ناک میشد اما الان که از برند خارجی استفاده میکنم فقط چرب میشه که چربیش از برند ایرانی هم کمتر ممنون میشم جواب بدین.(برندی که استفاده میکنم کرم مرطوب کننده سراوی هستش)

    • آرومیس says:

      سلام ممنون. خیلی از محصولات خارجی هم میتونن باعث چسبناک شدن پوست بشن ولی معمولا این اثر بعد از چند دقیقه از بین میره. اینکه صورتتون به اندازه کافی مرطوب شده به این نیست که باید چرب بشه! قدرت آبرسانی و مرطوب سازی محصولی که استفاده می کنید بعد از چند روز استفاده مداوم قابل مشاهده است و باعث میشه پوستتون لطیف تر، شفاف تر و پرتر به نظر بیاد. معمولا مقداری به اندازه یک نخود در هر بار استفاده از مرطوب کننده کافیه و مقدار بیش از این باعث چرب شدن بیش از حد پوستتون میشه. اگه پوستی چرب دارید بهتره بیشتر از سرمهای آبرسان مثل هیالورونیک اسید استفاده کنید.
      محصولات سراوی معمولا کیفیت خوبی دارند و اگه از مرطوب کننده مناسب پوستتون و به اندازه استفاده کنید، چربی پوستتون به مرور تنظیم میشه.

  89. خاطره says:

    سلام من از تونر نوتروژینا ضد جوش سرسیاه استفاده کزدم و متوجه جوشای خارش داره و قرمزه صورت شدم میخواشنم بپرسم برای درمان و جلوگیری از عوارضش فیشیال برم خ به و فیشال ک خوب باشه میتونی معرفی کنین 🥲

    • آرومیس says:

      سلام. پوستتون به این محصول حساسیت نشون داده و بهتره مصرفش رو قطع کنید تا این عوارض برطرف بشن.

  90. شیما says:

    سلام یک سوال داشتم یک سری از مرطوب کننده ها گفته میشه که میتونه تا ۲۴ ساعت بر روی پوست بمونه مثل کرم مرطوب کننده سراوی یا کرم مرطوب کننده و لوسیون کیووی QV ایگو میخواستم بدونم اگر صورت را شستشو کنیم باز هم این کرم ها بر روی صورت اثر دارن یا باید باز صورتم را مرطوب کنم؟ممنون

    • آرومیس says:

      سلام. ماندگاری ۲۴ ساعت یا بعضا ۴۸ ساعت که برخی برندها عنوان می کنند صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و عملا امکان پذیر نیست زیرا شما بعد از یک روز کاری باید صورتتان را بشورید. به محض شستن صورت هم تقریبا تمام خواص آن محصول از بین خواهد رفت و باید دوباره از آن استفاده کنید.

  91. فرنوش says:

    سلام خسته نباشین
    یک سوال داشتم میتونم از دو برند متفاوت کرم مرطوب کننده استفاده کنم یعنی مثلا روز‌های عادی از یک برند و روز ‌هایی که دوش میگیرم از برندی و مرطوب کننده‌‌ ای که دارای ویتامین c هستش استفاده کنم.

  92. لیلا says:

    سلام خیلی ممنون از سایت مفیدتون میخواستم بدونم آیا بوتاکس پوست صورت برای از بین بردن چین و چروک خطرناک و مضر هستش و از چه سنی میتوان از بوتاکس استفاده کرد. ممنون

  93. حسین says:

    سلام خسته نباشین، یک سوال داشتم ۲۲ سال سن دارم و از کرم مرطوب کننده و ضد آفتاب خوب و برند روزانه استفاده میکنم ولی روی پیشانیم کمی چین و چروک جای اخم به وجود آمده میخواستم بدونم منطقی هستش یا پوستم استعداد زود چروک شدن دارد.ممنون

    • آرومیس says:

      سلام ممنون. ایجاد چروک در مناطق اخم طبیعی هست. برای جلوگیری از بیشتر شدن این چروکها می تونید از سرمهای حاوی پپتید مانند ماتریکسیل یا آرژیرلین استفاده کنید.

  94. روشا says:

    سلام روز بخیر، لطف کنید یک مرطوب کننده مناسب برای دور چشم معرفی کنید چرا که اکثر مرطوب کننده‌ها در توضیحاتشون گفتن برای دور چشم مناسب نیستند.

    • آرومیس says:

      سلام وقت بخیر. هر مرطوب کننده های که حاوی لایه بردار و یا ترکیبات حساسیت زا نباشه برای دور چشم هم مناسبه. کرم مرطوب کننده اوردینری و خیلی از مرطوب کننده هایی که توی این سایت نقد شدن براتون مناسبن.

  95. دریا says:

    سلام خسته نباشین ممنون از سایت بسیار خوبتون، کرم‌ ضد جوش دکلره مدل Normalizing Treatment یا کرم ضد جوش دوکری سری KERACNYL مدل CONTROL برای از بین بردن جوش های سطحی و جلوگیری از ایجاد جوش بر روی صورت مناسب هستند؟ با تشکر

  96. رویا خاکرن says:

    سلام میشه همزمان از سرم اسید اسکور بیک و آلفا اربین اوردینری و سرم ویتامین سی بالانس استفاده کردم و کلا روس استفاده رو بفرمایید

    • آرومیس says:

      سلام. اسکوربیک اسید همان ویتامین سی خالص است پس فقط از سرم اوردینری استفاده کنید. طرز استفاده را در نقد محصول توضیح دادیم.
      موفق باشید

  97. ریحانه says:

    سلام وقت بخیر. من ۲۴ سالمه پوست چرب و منافذ باز و حوشای سر سیاه دارم دور چشمم ام سیاهه خاطر آلرژی و جدیدا سرم نیاسینامیدو خریداری کردم خواستم بدونم توی روتین باید مرحله آخر یعنی بعد شست و شو تونر آبرسان مرطوب کننده بزنم؟ و چه مدت باید روی پوستم بمونه سرم؟

    • آرومیس says:

      سلام وقت شما هم بخیر. برای کاهش منافذ و جوشهای سرسیاه می تونید از سرم سالیسیلیک اسید استفاده کنید.
      بعد از شستشوی صورت از تونر، نیاسینامید و آبرسان استفاده کنید. چون پوستتون چربه بهتره از مرطوب کننده های مخصوص پوست چرب که فاقد چربی هستند استفاده کنید. معمولا سرمها باید ۳ تا ۶ ساعت روی پوستتون بمونند.

  98. sargol says:

    آرومیس عزیز لطفا سرم معرفی بفرماید با توجه به نوع پوست و شرایطی پوستی چرب و مختلط .دارای منفذ و جوش های زیر پوستی گاها جوشهای هورمونی

  99. sargol says:

    سلام وقت بخیر پیج فوق العاده و اطلاعات بسیار مفید و کاربردی دارید ….بابت خطوط پنجه کلاغی دورچشم عمیق و منفذ های صورت و پوست چرب البته حساس و پوست نازک لطفا راهنمایی بفرماید .ممنونم از شما

    • آرومیس says:

      ممنون از لطفتون. برای کاهش خطوط دور چشم بهترین گزینه استفاده از کرم دور چشم حاوی رتینوئید است. چون پوستی حساس دارید بهتره هفته ای دو بار استفاده کنید و به مرور زمان به هر شب افزایش بدید. در کنارش حتما روزی دوبار از یک آبرسان هم استفاده کنید.

      • sargol says:

        سلام ارومیس عزیز ممنونم از پاسخگوییتون .لطفا بفرماید از بین محصولات اوردینری بابت چروک دور چشم پنجه کلاغی عمیق کدوم یک از سرمها مناسب هستن …

        • آرومیس says:

          سلام. همونطور که توضیح دادیم استفاده از یک کرم دور چشم حاوی رتینوئید بهترین گزینه برای شماست اما دی اوردینری تا الان چنین محصولی بیرون نداده پس باید از محصولات کمپانی های دیگه استفاده کنید!
          از بین سرمهای اوردینری، بافت، هیالورونیک اسید و ماتریکسیل می تونن تا حدی براتون مفید باشن.

    • آرومیس says:

      سلام. بله اما از مقادیری ترکیبات عطری و حساسیت زا در این کرم استفاده شده و اگر پوستی حساس دارید ممکن است مناسبتان نباشد.

  100. روشا says:

    سلام خسته نباشین آیا ژل مرطوب کننده بادی شاپ مدل ویتامین c کرم خوبی برای جذب ویتامین c پوست و مرطوب کردن پوست هستش؟

  101. رها says:

    سلام باتشکر از سایت بسیار خوبتون میخواستم بدونم صبحا من از کرم مرطوب کنننده و ضد آفتاب استفاده میکنم و شب ها هم از کرم آبرسان و ضد چروک زیر چشم استفاده میکنم آیا لازم هستش از کرم های دیگری مثل کرمهای ضد چروک استفاده کنم؟ لازم به ذکر هستش که پوستم چین و چروک خاصی نداره.

    • آرومیس says:

      سلام ممنون از لطفتون. به همین روتین ادامه بدین فقط حتما یک کرم یا سرم ویتامین سی به این روتین اضافه کنید.

      • رها says:

        سلام ممنون از پاسخی که دادین میتونم به جای کرم ویتامین c از قرص خوردنی ویتامین c استفاده کنم؟

        • آرومیس says:

          سلام. مکمل ها و قرصهای حاوی ویتامین سی میتونن تا حد زیادی به سلامتی پوست کمک کنند ولی بهتره برای گرفتن بهترین نتیجه، از سرمها یا کرمهای حاوی ویتامین سی هم استفاده کنید.

  102. مرمر says:

    سلام . روی ۳ ناحیه صورتم لکه های ملاسما بزرگ دارم(دو تا گونه و پیشونی) متاسفانه داروی هیچکدوم از دکترای محترم جواب نداد و بعضا لکه هابزرگتر شدن ، به نظر شما سرم آلفا باعث کمرنگ شدن لکه ها میشه یا نه ؟ دیگه دوست ندارم بیخودی هزینه کنم.

    • آرومیس says:

      سلام. بله آلفا آربوتین برایتان مناسب است. برای تاثیر بهتر می توانید آنرا در کنار سرم نیاسینامید استفاده کنید.

  103. احسان says:

    سلام خسته نباشین، میخواستم بدونم آیا آقایون هم میتونن از مرطوب کننده و آبرسان مثلا کرم آبرسان اون سری Hydrance یا کرم دور چشم اون مدل physiolift استفاده کنند و آیا ضد آفتاب ایزدین مدل fusion water یا فلوئید ضدآفتاب اون مدل Dry touch برای آقایان خوب هست؟ باتشکر

    • آرومیس says:

      سلام وقت بخیر. بله همه پوستها همیشه نیاز به آبرسانی و تقویت و همچنین استفاده از ضد آفتاب دارند. محصولاتی که فرمودین برایتان مناسبند.

      • باران says:

        آرومیس عزیز سلام من پوستم دارای منافذ هست و قسمت گونه هام لک کم رنگ هست چهل ساله هستم و دوست دارم پوست سفتی هم داشته باشم و آبرسانی قوی هم بشه پوستم هم کاغذی هست تقریبا و نازکه روتینم چی باشه ممنونم

        • آرومیس says:

          سلام وقت بخیر. برای بهبود وضعیت پوستتون میتونید از روتین زیر استفاده کنید ولی باید برای چندین ماه ادامه بدید و زود نامید نشید!
          صبح: شستشوی ملایم و خشک کردن کامل صورت، سرم نیاسینامید اوردینری، سرم هیالورونیک اسید اوردینری، مرطوب کننده، ضد آفتاب
          غروب: شستشوی صورت با استفاده از یک شوینده حاوی سالیسیلیک اسید (برند مهم نیست و میتونید از برندهای داخلی استفاده کنید)، سرم نیاسینامید، سرم رتینول 0.2 درصد اوردینری، سرم هیالورونیک اسید، مرطوب کننده

  104. دریا says:

    سلام خسته نباشین خیلی ممنون از پاسخی که دادین ایا کپسول ویتامین c و زینک
    Sanct Bernhard Vitamin C+Zinc Capsules
    مناسب هستش؟

  105. دریا says:

    سلام ممنون از سایت جامعتون آیا کرم دورچشم بایولور مدل PINK CAVIAR و کرم دور چشم ژوونا مدل Global Anti-Age
    خوب هستن و باعث جلوگیری از چین و چروک میشن؟ باتشکر.

    • آرومیس says:

      سلام. ممنون از لطفتون.
      چون شناختی از این کرمهایی که گفتین نداریم نمی تونیم در موردشون نظر بدیم. ولی اگر واقعا بدنبال رفع چین و چروک دور چشمتون هستین بهتره از کرم های دور چشمی که حاوی رتینوئید هستن استفاده کنید. ما توی سایت چندتا از این محصولاتو نقد کردیم که می تونین در موردشون بیشتر بخونین. اینجا کلیک کنید

      • دریا says:

        سلام ممنون از وقتی که گذاشتین و پاسخی که دادین، نقد کرم رفع چین و چروک دور چشم رتینول اون Retrinal Eyes بسیار مفصل و عالی بود فقط میخواستم بدونم برای جلوگیری از چین و چروک هم خوب هستش چرا که دور چشمم چین و چروک ندارد و فقط برای پیشگیری یک کرم میخوام.ممنون

        • آرومیس says:

          سلام. با استفاده مداوم از یک مرطوب کننده، ویتامین سی و ضد آفتاب می تونین تا حد خوبی جلوی ایجاد چین و چروکو بگیرید. سری به مرطوب کننده های شب که در این سایت نقد کردین بزنید و از بین اونا یکیو انتخاب کنید. البته از برندهای داخلی هم میتونین استفاده کنین.

  106. الیسا says:

    سلام و تشکر از شما
    من ۳۰ سالم هست ،از بچگی لک های دونه ای قهوه ای رو صورتم داشتم ولی چند ماهه کل گونه هام پر لک بزرگ شده همچنین زیر چشم و خط خنده و پیشیمونی ایم چروک افتاده روتین برای من معرفی میکنید اینم بفرمایید چه مدت باید استفاده کنم آیا لازمه به پوست استراحت داده بشه؟

    • آرومیس says:

      سلام وقت بخیر. بهتره از سرم گرن اکتیو رتینوئید اوردینری به علاوه سرم نیاسینامید استفاده کنید.
      روتین صبح: شستشوی ملایم پوست، سرم نیاسینامید، آبرسان، ضد آفتاب
      روتین غروب: شستشوی ملایم پوست، سرم نیاسینامید، سرم گرن اکتیو رتینوئید 2 درصد و اسکوالان، آبرسان
      از این روتین حداقل به مدت 2 تا 3 ماه استفاده کنید تا نتیجه بگیرید.

      • الیسا says:

        باتشکر از پاسخ اتون
        من به تازگی متوجه بارداری شدم
        آیا باز میتونم از اینا استفاده کنم ؟ اگرنه لطفا جایگزین بفرمایید

        • آرومیس says:

          سلام وقت شما هم بخیر. مصرف سرم نیاسینامید در دوره بارداری ایرادی ندارد ولی نباید در این دوره از هیچ نوع محصول حاوی رتینوئید استفاده کنید. فعلا بهتره از نیاسینامید و سرم اسکوربیل گلوکوزید استفاده کنید.

  107. ژاله says:

    سلام خسته نباشین،‌ ایا استفاده از کرم های دور چشم برای سن ۲۱ سال مناسب هست چرا که هیچ چین و چروکی در اطراف چشمم وجود نداره و اگر مناسب هست ایا کرم دور چشم بادی شاپ مدل ویتامین E برای جلوگیری از چین و چروک دور چشمم مناسب هستش ممنون از سایت خوبتون.

    • آرومیس says:

      سلام وقت یخیر. اتفاقا بهترین زمان استفاده از محصولات مراقبت از پوست از سنین 20 به بالا و زمانی است که معایب زیادی سراغ پوست نیامده اند. استفاده از کرم دور چشم در سن شما باعث می شود تا چین و چروکها دیرتر به سراغ پوستتان بیایند! کرم دور چشم ویتامین E بادی شاپ محصولی متوسط است و جزو دور چشمهای خیلی خوب محسوب نمی شود.

      • ژاله says:

        سلام خیلی ممنون از پاسخی که دادین، ایا کرم دور چشم نوکس سری Nuxellence خوب هستش و من هر روز از مرطوب کننده و آبرسان استفاده میکنم میخواستم بدونم با این حال از کرم های ضد چروک برای پیشانیم هم استفاده کنم و اگر خوب هستش ایا کرم ضد چروک شب پریم مدل Matex خوب هستش؟خیلی ممنون از سایت بسیار خوبتون.

      • ارغوان says:

        سلام من پوستم چربه ولک داره وچربی های زیرپوستی بسیارزیادی دارم وجوش هم میزنم وچروک های ریزی هم دارم لطفا روتین مناسبی بهم معرفی کنید

        • آرومیس says:

          سلام. شبی یکبار از یک سرم سالیسیلیک اسید استفاده کنید به همراه روزی دوبار سرم نیاسینامید و آبرسان.

  108. جولیا says:

    سلام تشکر از سایت بسیار خوبتون ۲۴ سال سن دارم و صبح کرم مرطوب کننده و ضد افتاب میزنم و عصرم کرم ابرسان، قبل خوابم کرم دور چشم و ضد جوش میزنم بنظرتون برای پوستم مشکلی نداره یا دارم زیاده روی میکنم در استفاده از کرم ها؟ باتشکر

    • آرومیس says:

      سلام ممنون از لطفتون. خیلی خوبه که به پوستتون به طور کامل میرسین و روتینی که استفاده می کنید اصلا ایرادی نداره و همینو ادامه بدین. فقط در روتین شب، از کرم ضد جوشتون قبل از آبرسان و مرطوب کننده استفاده کنید.
      موفق باشید

  109. دریا says:

    سلام خسته نباشین آیا کرم آبرسان اون سری Hydrance و کرم مرطوب کننده سراوی مدل Moisturising Cream مناسب برای سن ۲۲ هستش و یک کرم دور چشم مناسب برای جلوگیری از چین و چروک هم لطفا بهم معرفی کنید و اگر آبرسان و مرطوب کننده بهتری هست لطف کنید بهم بگین خیلی ممنون.

    • آرومیس says:

      سلام ممنون. بله مناسبند. برای کاهش موثر چین و چروکهای دور چشم باید از محصولات حاوی رتینوئید استفاده کنید. ما در اینجا چند تا از کرمهای دور چشم معروف که حاوی رتینوئید هستند رو نقد کردیم که میتونید از بینشون انتخاب کنید.

  110. بهارک says:

    سلام تشکر از سایت جامع و مفیدتون از اونجایی اعلام کردین وجود آنتی اکسیدان برای کرمهای دورچشم مفید هست آیا کرم دور چشم سینره که وجود آنتی اکسیدان را ادعا کرده خوب هست؟ مورد تایید شما هست؟

    • آرومیس says:

      سلام. ممنون از لطفتون
      بله در این رنج قیمت، کرم دور چشم سینره می تونه انتخاب خوبی برای سنین پایین تر باشه که هنوز پوستشون صدمه زیادی در اثر تخریب رادیکالهای آزاد، تابش نور آفتاب و یا افزایش سن ندیده.

  111. پونا says:

    سلام یه سوال داشتم اینکه در کنار روتین پوستی برای جوشای قرمز که گذاشتین میشه از پانژل هم استفاده کرد یاخیر؟

    • آرومیس says:

      سلام. پانژل حاوی بنزوئیل پروکسید است. مصرف این ترکیب در کنار سالیسیلیک اسید ممکن است باعث حساسیت زایی برای پوست شود.
      می توانید از پانژل در این روتین استفاده کنید. صبحها که از سالیسیلیک اسید استفاده می کنید، بهتر است غروبها از پانژل استفاده کنید. هفته اول، دو روز در میان از پانژل استفاده کنید و از هفته بعدی یک روز در میان.
      بعد از چند هفته که پوستتان به این روتین عادت کرد، و اگر نیاز بود می توانید روزی یکبار از آن استفاده کنید.
      هر موقع که دیدید پوستتان قرمز و خشک شد باید دفعات استفاده را کاهش دهید. شبها حتما از مقدار زیادی مرطوب کننده و روزها باید از یک ضد آفتاب استفاده کنید.

  112. رها says:

    با سلام من یکماهه ژل شستشو سیوید مخصوص پوست چرب نوتروژینا و تونر اردینری و سرم نیاسینامید و ابرسان کاسه ایی واتر ژل نوتروژینا خریدم و استفاده کردم هرکدام روزی دوبار اما جوش‌هام خیلیییی بیشتر شدن نمیدونم از کدوم محصوله صبح ها ضد آفتاب بیزانس هم میزنم میشه مصرفش رو و اینکه راهکار بهم توضیح بدین ممنون میشم

    • آرومیس says:

      سلام. فهمیدن اینکه پوستتون به کدوم محصول واکنش آلرژیک نشون داده و جوش زده آسون نیست. اگه تابحال از لایه بردارهای هیدروکسی اسید استفاده نکردید، استفاده از تونر اوردینری روزی دوبار خیلی زیاده و باید کمترش کنید. از طرف دیگه، نیاسینامید 10 درصد هم می تونه مقصر جوش زدنتون باشه. از الان، از تونر هفته ای دوبار استفاده کنید و از نیاسینامید هم یک روز در میان. از بقیه محصولات هم مثل قبل استفاده کنید.
      اگر جوشهاتون کمتر شدن به همین روتین ادامه بدین و دفعات استفاده از نیاسینامید رو کم کم به روزی یک و بعدش دوبار برسونین. اگر هم جوشهاتون کمتر نشدن، نیاسینامید رو قطع کنین.

  113. هستی says:

    سلام من پوست خشکی دارم و از سرم هیالورونیک اسید استفاده میکنم و بعد از استفاده یکم احساس تیرگی میکنم ایا این طبیعیه؟

    • آرومیس says:

      سلام. خود هیالورونیک اسید باعث تیرگی و حساسیت پوست نمیشه و مقصر میتونه ترکیب دیگری باشه که در سرم هست. بهتره فعلا یک روز در میان از این سرم استفاده کنید تا پوستتون بهش عادت کنه. اگه این اثر رفع شد می تونین دفعات استفاده رو کم کم بیشتر کنین.

  114. مژگان says:

    کرمهای دور چشم اون چهار نوع هستند اگه امکان داره تفاوتشون و بیان کنید و بفرمایید کدوم نوع برای چه سنی و چه نوع پوستی مناسبه

  115. بهاره says:

    برای پوست یک نوجوان بین سن ۱۴ تا ۱۵ سال آیا سرم ضد جوش سالیسیلیک اسید خوبه؟ چون احساس میکنم کمی روی پوستم داره جوش میزنه به خاطر سنم میخوام این سرم رو بگیرم شما تا حالا استفاده کردین و راضی بودین؟

    • آرومیس says:

      سلام. بله خوبه فقط در روزهای اول، یکبار استفاده کنید و به مرور زمان، دفعات استفاده در روز را به دوبار برسانید. استفاده از مرطوب کننده و ضد آفتاب را هم فراموش نکنید.

  116. شیما says:

    جایی ندیدم که برم زیر اون تاپیک سوالمو مطرح کنم.کاش محصولات مراقبتی مو رانیز بررسی میکردید

  117. مهرنوش says:

    سلام لطفا نقد محصولات بریلی لانبنا بیوآکوا را در سایت قرار دهید با تشکر

  118. لیلا says:

    سلام لطفا درباره محصولاتی که در بهبود خط لبخند موثر هستند هم نقد بذارید که با این هزینه های زیاد الکی خرج نکنیم
    ممنون

  119. روشا says:

    سلام از صابون T.c.cبه مدت 4سال استفاده ميكنم 18ساله هستم ميخوام از ژل شستشوي صورت ..اون… استفاده كنم صورتم كمي چربه جوش هم كم وبيش ميزنه جوش سرسيااه و…اما كم حس ميكنم از صابون استفاده ميكنم پوستم كمي خارش داره بخصوص جاي جوشها ايا ضررى نميرسونه؟؟؟ اصلاا ژل بهتره اما اين مااارك كلينانس اون مفيده كه صابون رو استفاده نكنم و ژل استفاده كنم؟؟ممنون

    • آرومیس says:

      سلام
      صابونهای TCC حاوی تری کلوکربان (Triclocarban) هستند که ماهیتی ضد میکروب و ضد قارچ دارند و برای رفع برخی از عوارض پوستی و فقط با نظر پزشک متخصص باید استفاده بشن. از تری کلوکربانها چند سال پیش به طور عمده در لوازم پاک کننده و صابونها استفاده می شد ولی در حال حاضر به خاطر احتمال آسیب رسوندن به پوست، توی خیلی از کشورها (از جمله آمریکا) مصرفش ممنوع شده.
      بهتره از این صابون استفاده نکنی و بجاش از ژل ها و محلولهای پاک کننده صورت با کیفیت استفاده کنی. توی سایت چند تا از اونا رو نقد کردیم که می تونی از بینشون انتخاب کنی
      موفق باشی

      • زهرا says:

        سلام وقت بخیر پوست من چربه منافذ باز روی گونه هام دارم جوش های سرسیاه روی بینیم دارم و جوش قرمز هم میزنم میخوام بدونم استفاده از هیالورینک به تنهایی کافیه در روتین یا باید بعد از ان از مرطوب کننده استفاده کنیم؟
        روتین صبح(
        شوینده تی تری _ تونر تی تری_سرم نیاسینامید_هیالورنیک اسید_مرطوب کننده_ضدافتاب)
        روتین شبم
        (میسلار _شوینده_تونر_سالسیک اسید _نیاسینامید_هیالورنیک اسید _مرطوب کننده)
        درسته روتینم یا چیکا کنم؟

        • آرومیس says:

          سلام وقت بخیر. روتینتون درسته. روزی یکبار استفاده از مرطوب کننده کافیست و بهتره از یک مرطوب کننده سبک و بدون چربی استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *