به گزارش سخنگوی وزارت بهداشت، طبق تازه ترین بیانیه ی نهاد تنظیم مقررات وزارت بهداشت ، اخطاریه هایی در خصوص تعلیق گواهینامه های پروتز سینه ی بیوسل (Biocell) به شرکت دارویی آلرگان (Allergan) داده شد.

وزارت بهداشت کانادا اعلام داشته که این اخطاریه ها به دلیل تکمیل ارزیابی پروتز های بافت دار سینه به عنوان بخشی از گزارش ایمنی پروتز های سینه به این شرکت داده شده اند.

رابطه بین پروتز سینه و سرطان سینه

پروتز های بافت دار سینه سبب بروز نوعی سرطان به نام «پروتز سینه» می شوند که سلول بزرگ غده ی لنفاوی آناپلاستیک، BIA-ALCL را که در بافت زخم اطراف پروتز سینه رشد می کند، درگیر می نماید. تقریبا ۷۰۰ زن در سراسر جهان با مشکلات غده ی لنفاوی دست و پنجه نرم می کنند و اداره ی کل غذا و دارو (FDA) بر این باور است که این مسئله بیشتر در اثر پروتز هایی که بافت سنباده ای دارند پدید می آید. در صورتی که سرطان به موقع تشخیص داده شود، با حذف بافت زخم و یا خود پروتز، سرطان به طور کلی درمان خواهد شد. اما همچنین شایان ذکر است که ۱۷ زن در سراسر جهان در اثر این بیماری جان سپرده اند.

«وزارت بهداشت این گزارش را به دلیل افزایش بیماری BIA-ALCL در سراسر جهان و به خصوص کانادا آغاز نموده است»، دولت در بیانیه ی پنج شنبه اعلام داشته است که تاکنون ۲۸ مورد از موارد BIA-ALCL در کانادا مورد تایید قرار گرفته است که بر طبق گزارش وزارت بهداشت- ۲۴ یا ۸۶ درصد- این بیماری ها با پروتز سینه ی بیوسل آلرگان (Allergan) مرتبط بوده اند.

این تصمیم گیری ها در کانادا به پیروی از اداره ی دارو و غذای ایالات متحده (FDA) که ماه قبل ایمنی پروتز های سینه را مورد ارزیابی قرار داده بود، انجام گرفت. کمیته ی مشاوره، پس از دو روز بررسی عمومی، خطرات وسیع دستگاه ها بر روی بیماران و همچنین دکتران، پیش از انجام جراحی بر روی بیمار، به شیوه ای استاندارد و ساده تر را تشریح نموده است.

یکی از اعضای کمیته ی غذا و دارو، جراح پلاستیک ایالت تگزاس، پیر شوری ( Pierre Chevray)، درخواست ممنوعیت پروتز های سرطان زا را بدون حذف کلی آنها از بازار داده است.

در بیانیه ی پنج شنبه، مسئولین هلندی نیز موقتا پروتز های ماکرو بافت (Macro-Textured) و پلی ارتان (Polyurethane) یعنی دو نوع از پروتز هایی که بر طبق گزارش کنسرسیوم بین المللی روزنامه نگاران تحقیقی  خطر ابتلا به BIA-ALCL در آنها بسیار بیشتر است را به حالت تعلیق درآورده است.

در ماه فوریه، متصدیان فرانسوی درخواست منع پروتز های سینه ی بافت دار آلرگان (Allergan) را داشته و همچنین اخطاریه هایی به دکتران و بیماران در خصوص دیگر برندهای پروتز بافت دار اعلام داشته اند.

منبع: NBC News

 

بیشتر بخوانید: جدیدترین محصول برای درمان تعریق زیاد زیر بغل مجوز FDA را دریافت کرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *