با استفاده از ترفندهای زیر به راحتی می توانید کاری کنید که چشمانتان درشت تر و جذاب تر به نظر برسند:

پوست دور چشمتان را آماده کنید 

پدهای زیبایی دور چشم، التهاب را برطرف کرده و ظرف مدت 5 تا 10 دقیقه به سرعت پف چشم را از بین می برد. Susie Sobel آرایشگر می گوید: ” هرچیز سردی معجزه میکند، حتی یک کیسه آب یخ.

 با استفاده از یک پرایمر سیلیکونی به آرامی چند ضربه به محل چین و چروک چشم بزنید، تا باعث پرشدگی و نرمی خطوط زیر چشم شوند.

به ابروهایتان حالت دهید

ابروهای کمانی یکدست، یک قالب صاف به چشم ها می دهند. و هرچیزی که اثر وجود چشم ها را پررنگتر کند، چشم ها را برجسته تر و درشت تر نشان خواهد داد.

ما تاتوی دائمی ابروها را می پسندیم اما موچین کردن ابروها گزینه آسانتری است. موهای کج و اضافی را بردارید و بالا و پایین ابروهایتان را تمیز کنید و سپس نقاط خالی را با مداد ابرو پر کنید و سپس با براش گرد یا اسپولی (شبیه براشی است که در ریمل شما وجود دارد و با براش کشیدن عمیق ابروها باعث می‌شود هیچ ماده اضافی داخل موهای ابرو باقی نماند و ابروها کاملا یکدست شکل بگیرند) به سمت بالا (نکته کلیدی ) مرتب کرده و حالت دهید.

آرایش خود را یکدست کنید

نقاط و لکه های تیره روی پوست ممکن است چشم هایتان را کوچکتر نشان دهند. یک کانسیلر مناسب، می تواند این نقاط را مخفی یا کمرنگ تر کند. همچنین می تواند فضای چشم شما را روشن تر نشان داده و توجه بیشتر را روی مژه های مشکی تر معطوف کند.

از سایه چشمی استفاده کنید که رنگهای گرم تر و روشن تری نسبت به تن رنگ پوست شما داشته باشد.

این کار باعث می شود تا رنگهای آبی یا بنفش زیر پوستی شما را روشن تر و بهتر نشان دهد.

با انگشت یا اسفنج ، سایه را زیر و اطراف چشم ها و پلک ها به خوبی بمالید تا پایه آرایش یکدستی داشته باشید.

بیشتر بخوانید: بهترین ترفندهای رفع سیاهی دور چشم از زبان متخصصین

خط چشم باریک بکشید

جهت حجیم سازی مژه ها و چشم ها ، با استفاده از یک خط انداز مایع مشکی رنگ ، خطی بسیار نازک در مسیر مژه های بالایی بکشید. جهت دقت و کنترل روی کار از یک رنگ تیره و قوی استفاده کنید.

Sobel می گوید “من دوست دارم یک دنباله کوچکی به انتهای خط بدهم تا چشم را کمی کشیده تر نشان دهد.”

 خط چشم پلک پایین را با ضخامت به سمت بیرون بکشید

ایجاد چشم های جذاب بادامی شکل و بدون نقص ، با استفاده از یک تکنیک درست، کار آسانی است.

مداد چشم خود را از وسط خط پلک پایینی به سمت بیرون ببرید و به تدریج خط را در گوشه های بیرونی کلفت تر کنید. اگر در وسط پلک بخواهید خط را ضخیم تر کنید ، چشم هایتان شبیه چشم پاندا گرد می شود. در این صورت چشم هایتان در گوشه ها حالت برجسته و کشیده پیدا نخواهد کرد.

سپس با استفاده از گوش پاک کن آرایشی و یا براش سایه چشم، خط های کج یا ناهموار را پاک کنید.

مژه ها را فر کنید

هر خانم زیبایی لااقل یک عدد فرمژه در کیف آرایش خود دارد. اجازه بدهید اعتراف کنم ما اغلب این مرحله را خصوصا در ساعات اولیه روز برای رفتن به سر کار فراموش می کنیم. 20 ثانیه زمانی را که جهت فر کردن میگذاریم، به باز و واضح تر شدن چشم بسیار کمک می کند. Sobel می گوید ” اگر فردی مژه های صافی دارد، روی چشم میتواند سایه بیاندازد.”

خط پلک هایتان را مشخص کنید

به گفته Susie Sobel ، کشیدن خط چشم قهوه ای روی خط پلک ، همواره زیباست.

با استفاده از یک براش بزرگ و یک رنگ مات، به صورت قوس از گوشه های خارجی تا مرکز پلکتان براش بکشید.

به رنگ مداد چشم خود توجه کنید

مداد چشم ها در برچسته سازی نقش مهمی دارند. اما اگر مداد قهوه ای یا مشکی برایتان یکنواخت شده باشد، برای تغییر شیوه آرایشی تان می توانید از خط انداز رنگ سرمه ای استفاده کنید ، زیرا چشم هایتان را واضح و بزرگتر نشان می دهد.

سایه چشم، با استفاده از رنگهای شاد و زنده مانند نقره ای یا صورتی یا سبز آبی روی پلک تان، بعلاوه ابروهای یکدست و ریمل کافی، عالی به نظر خواهد رسید.

 ترکیبی از سایه چشم ارغوانی بعلاوه یک رنگ تیره ، باعث درخشندگی و ظاهری یکنواخت و زیبا می شود.

از رنگهای مات که نور را منعکس نمی کنند، استفاده نکنید.

ریمل، ریمل، ریمل

با استفاده از یک ریمیل، فرم مژه های بالا و پایین را به گونه ای اعمال کنید تا چشم هایتان شبیه چشم های آهو شود. سپس برای اینکه مژه ها جذاب تر شوند، روی آنها را برس بکشید. Sobel براش های پلاستیکی صاف را می پسندد. نکته آخر اینکه یک قوس اضافی در وسط خط پلک بالا باعث کشش چشم ها به سمت بالا می شود.

خط مژه خود را روشن انتخاب کنید

انتخاب خط انداز مژه با رنگهای تیره، همراه با سایه چشم دودی و پخش شده، چهره ای وسوسه انگیز را می سازد. در عین حال چشم هایتان را کوچکتر نشان خواهد داد.

جهت برجسته کردن چشمها، از یک خط مژه رنگ سفید و صاف استفاده کنید تا بلافاصله چشم هایتان را درشت تر و واضح تر نشان دهد.

هایلایت کنید

دلیلی برای خوش عکس بودن مدل ها  وجود دارد. (نه اینکه آنها ژن فرابشری داشته باشند.) آنها می دانند چگونه زاویه مناسب نور را انتخاب کنند، یا حداقل اینطور جلوه بدهند.

سایه چشم نرم و کمرنگ در وسط پشت پلک ، زیر ابرو، و در گوشه های داخلی ابرو، چشم ها را برآمده و واضح تر می کند. اگر ته رنگ (رنگی زیر پوستی است و هنگامی که رنگ پوستتان به مرور زمان و یا در مواجهه با آفتاب عوض می‌شود ته رنگ پوست، تغییری نمی‌کند.) پوست شما، صورتی است، بهتر است  از کرم های با رنگ گرم و صورتی ملایم استفاده کنید. سایه های رنگ طلایی ، مکمل رنگ پوست زرد و زیتونی است.

به طور خلاصه Sobel می گوید  ” ترکیب چند نقطه از کانسیلر (نوعی فونداسیون فشرده با غلظت بالا است و می‌تواند نقص‌های پوست مثل آکنه و قرمزی ناشی از آن، لک پوستی و گودی و سیاهی زیر چشم را تا حد زیادی پوشش دهد) در گوشه های داخلی ابروها و  مقداری از یک کرم غلیظ در ناحیه قوس ابروها، تغییر بسیار زیادی ایجاد خواهد کرد.

مطالب مرتبط:

   ترفندهای مهم و ضروری برای کشیدن سایه چشم