سیاهی دور چشم پدیده شایعی است که همه از داشتن آن ناراضی اند و هر کاری می کنند تا از دست آنها خلاص شوند. روشهای زیادی برای از بین بردن سیاهی دور چشم وجود دارد و ما در این مقاله چند مورد از ترفندهای کاهش و یا از بین بردن آنها را توضیح میدهیم.

استفاده از کرم  ضد آفتاب 

به دلیل اینکه پوست زیر چشم شما بسیار نازک است، بیشتر در معرض خطر ایجاد لکه های ناشی از نور خورشید (و سرطان پوست) می باشد.

 Jessica Wu استاد بالینی مرکز پوست دانشگاه کالیفرنیا می گوید :” کرم ضد آفتاب در صورتی که وارد چشم تان شود می تواند باعث تحریک پوست شود. برای از بین بردن سیاهی زیر چشم، از کرم هایی که آبکی نیستند و با تعریق بدن، حرکت نمی کنند، استفاده کنید.”

استفاده از کرم رتینول 

برای از بین بردن سیاهی زیر چشم، از رتینول مخصوص دور چشم، مانند کرم RoC Retinol Correxion  استفاده کنید،  ویتامین A حاصل از این کرم، رنگ زیر چشم را محو کرده باعث افزایش کلاژن می شود و از شفافیت زیر چشم و سیاهی آن می کاهد.

Wu  می گوید: ” استفاده بیش از حد (از رتینول) باعث ایجاد دایره های قرمز رنگ و پوسته دادن لایه های اطراف چشم شده که در صورت مداوا شدن، رنگ قهوه ای یا خاکستری به جا خواهد گذاشت. (به خصوص برای افرادی که دارای رنگ پوست تیره یا زیتونی هستند.)

استفاده از پاک کننده های آرایشی 

مالیدن پوست جهت پاک کردن خط چشم، باعث التهاب و آسیب دیدگی مویرگ های چشم تان می شود که به ایجاد دایره های سیاه در اطراف چشم کمک می کند. پس حتما برای پاک کردن آرایش از روی صورت، از یک پاک کننده آرایش مناسب استفاده کنید.

شستشوی صورت با آب سرد 

شستن صورتتان با آب گرم یا بخار آب، پف های صورت را بیشتر کرده، باعث تشدید دایره های سیاه دور چشم می شود. برای کمک به از بین بردن سیاهی زیر چشم، از آب ولرم یا سرد استفاده کنید ( نگران نباشید صورتتان تمیز خواهد شد).

بیشتر بخوانید: آیا کرم های دور چشم تاثیری بر جوانسازی و کاهش چین و چروک پوست دارند؟

استفاده از ترکیبات روشن کننده پوست

کرم آربوتین، اسید کوجیک، شیرین بیان، ویتامین c و عصاره گل مینا، همگی در روند تولید ملانین بدون آسیب زدن به پوست های حساس، تاثیر دارند.

اگر محصولات آرایشی بالا نتوانند تغییر رنگ پوستتان را محو کنند، دکتر پوست می تواند برای از بین بردن سیاهی زیر چشم، کرم حاوی هیدروکینون – با استاندارد طلایی- را برای پوستتان تجویز کند.

مصرف آنتی هیستامین  

اگر آلرژی دارید، هیستامین آزاد شده توسط سیستم ایمنی بدنتان می تواند باعث التهاب و پارگی مویرگهای زیر چشم تان شود. خارش پوست که منجر به سابیدن می شود موجب تجمع غیر یکنواخت رنگدانه های پوست شده و لکه ها را تشدید می کند . آنتی هیستامین های خوراکی (مانندClaritin  یا  Allegra) می تواند این مشکل را برطرف کند. بعلاوه کرم های حاوی کافئین  محصولات  SkinCeuticals  مانند AOX  + ژل چشم، موجب کاهش تورم رگ های خونی ناشی از واکنش آلرژیک می شوند.

 درمان با لیزر و به صورت حرفه ای

برای کاهش تغییر رنگ به آبی و قرمز زیر چشم، دکترها اغلب از لیزر عروقی  Excel V استفاده می کنند که باعث انقباض رگ های خونی قابل رویت می شود.

استفاده از اسید هیالورونیک

برای از بین بردن سیاهی زیر چشم و پر کردن حفره هایی که باعث افتادن سایه زیر چشم می شوند، دکترها می توانند پرکننده های اسید هیالورونیکی مانند Belotero  را زیر پلک پایینی تزریق کنند. این کار باعث می شود از رنگ تیره زیر چشم ها کاسته شود.

استفاده از کانسیلر جامد و کرمی

در حقیقت چنانچه بخواهید حلقه های تیره زیر چشم تان بلافاصله از بین بروند، همواره می توانید از کانسیلر استفاده کنید. اگر از کانسیلر مناسبی استفاده کنید چشمانتان را روشن تر نشان می دهد.

آرایشگر Laura Mercier ، فرمول کرمی و جامد را توصیه می کند. او می گوید: ” در مقایسه با انواع مایع آن، پوشش بهتر و ماندگاری بیشتری روی پوست دارند. “

انتخاب درست رنگ کانسیلر

متخصص زیبایی Jillian Dempsey می گوید: کانسیلرهایی با تناژ رنگ هلویی ، اثر ضعیف رنگ آبی را در اغلب تیرگی های زیر چشم خنثی می کند. از اعمال رنگ زرد یا مشابه آن برای تیرگی های زیر چشم تان بپرهیزید زیرا باعث هایلایت کردن پوست آن نقاط می شود.

 کانسیلر را برای لایه های نازک تر پوست استفاده کنید

Mercier می گوید : کانسیلر را برای لایه های نازک تر پوست استفاده کنید در غیر این صورت باعث می شود تا مثل کیک پف کند. مقداری از آن را روی انگشت خود قرار داده و  اضافی آن را خارج کرده و به قسمت سایه ی زیر چشم اعمال کنید. از جایی شروع کنید که پوست بیشترین تیرگی را دارد و سپس آن را به سمت قسمتهای روشن تر پوست هدایت کرده آن را تا خط مژه چشم اعمال کنید. در این حالت خطوط و چین و چروک های گوشه چشم نیز برطرف خواهد شد. کانسیلر به داخل آن خطوط رفته و به خوبی آنها را می پوشاند.

یک نقطه را هم از دست ندهید

احتمال دارد اطراف گوشه های داخلی چشم (کنار راه اشک) ،سایه های سیاهی داشته باشید، پس کمی از کانسیلر را به آن نقاط اعمال کنید.

متخصص زیبایی Pati Dubroff  می گوید : ” این کار را تا کناره های بینی خود نیز انجام دهید تا همه قسمتها را پوشش دهد و هیچ نقطه ای وسط صورتتان متفاوت از سایر قسمتها نباشد. من خانمهای زیادی را می بینم که این کار را نمی کنند و در نتیجه صورتشان همواره عجیب به نظر می رسد.”

 کانسیلر را (با کرم چشم) ترکیب کنید

حتی فرمول بهترین کانسیلرها تا پایان روز ممکن است روی پوست چروکیده شود. متخصص زیبایی  Tom Pecheux می گوید: ” با انگشت خود آن را به اطراف مالش دهید یا بهتر آن است که کمی کرم روی آن اعمال کنید تا نرمی خود را مجدد بازیابد.”

 استفاده از فونداسیون قبل از کانسیلر 

اگر تمامی این روش ها را انجام داده اید اما همچنان شبیه افرادی هستید که چند شب تا صبح بیدار مانده اند، بهتر است که قبل از اعمال کانسیلر از پوشش دیگری استفاده کنید.

Bobbi Brown می گوید: “تنها راه برای روشن کردن لکه های زیر چشم، استفاده از کرم پایه هلویی رنگ به عنوان تنظیم کننده است. “

با استفاده از اسفنج آرایشی مرطوب یک لایه نازک از آن را در آن محل بکشید و سپس کانسیلر مورد نظر را روی آن اعمال کنید.

 

انتخاب سایه چشم مناسب

Troy Surratt  متخصص زیبایی می گوید : “یک کرم براق کننده یا سایه پودری شکل، چنانچه کمی از تن رنگ پوست شما تیره تر باشد می تواند زیر چشم هایتان را روشن کند. چنانچه روشن تر از رنگ پوستتان باشد، آن را از مد افتاده و بی روح نشان می دهد.”

فر کردن مژه ها

هنگامی که مژه هایتان بالا می روند، زیر چشم تان سایه نمی اندازند. بنابراین فر دادن مژه ها هم باعث می شود چشم هایتان باز تر به نظر برسند و هم تاثیر تیرگی های زیر چشم را کاهش دهد .

استفاده از یک خط چشم کم رنگ 

استفاده از مداد چشم هلویی کم رنگ روی خط اشک پلک پایینی، تمام محوطه چشم را روشن کرده، تاثیر لکه های تیره و قرمزی زیر چشم را کم رنگ تر خواهد کرد.

مطالب مرتبط:

4 thoughts on “بهترین ترفندهای رفع سیاهی دور چشم از زبان متخصصین

  1. سپیده says:

    سلام من ۳۰ سالمه برای چروکای ریز روی پلک پایین که با فیلر و بوتاکس برطرف نمیشه چه محصولی میتونم استفاده کنم که تاثیر گذار باشه و کمی تیرگی هم دارم و مستعد میلیا هستم چه محصولی رو به من پیشنهاد میدین

    • آرومیس says:

      سلام. پوست پلک خیلی حساسه و بهتره فقط از یک سرم هیالورونیک اسید روی اون استفاده کنید. برای رفع میلیا در نواحی دیگر صورتتون هم میتونید از یک سرم لایه بردار استفاده کنید.

  2. بهاره says:

    سلام وقتتون بخیر
    ممنون از مطالب عالی و مفیدتون 🙏
    ممنون میشم یک روتین دور چشم از برند خوب معرفی کنید.
    پوست خشک دارم.۴۰ سال دارم.پف زیر چشم ندارم،تیرگی و گودی دور چشم دارم.خیلی ممنون

    • آرومیس says:

      سلام. ممنون از لطفتون. استفاده از کرمهای دور چشم حاوی رتینوئید و آبرسانی مداوم میتونه تا حدی باعث روشنتر شدن پوست دور چشم بشه. میتونید شبها از کرم دور چشم رتینول اون و روزی دوبار از یک سرم هیالورونیک اسید و مرطوب کننده استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *