انتخاب یک پالت سایه چشم کامل، تنها نیمی از چالش است. استاد شدن در نحوه استفاده از آن ، باقی ماجراست. ما از آرایشگران هنرمند و متخصص خواسته ایم که نکات و روش های زدن سایه چشم از پرایمینگ (پایه کرم پودر) تا ترکیب رنگها را با ما در میان بگذارند تا شما در استفاده از پالت جدید خود حرفه ای شوید.

طبق توصیه آنها، شما لازم نیست دیگر نگران رنگهای کدر ، خطوط ضخیم، و یا خرده ریزهای رنگ پالت، در اطراف چشم تان باشید. به طور خلاصه همه این موارد به انتخاب یک براش مناسب مربوط است.

چند نکته در مورد سایه چشم زدن:

سایه چشم کرمی را با انگشت یا براش اسفنجی اطراف چشم بکشید، سپس با استفاده از یک براش تمیز دیگر، خطوط و کناره های ضخیم را به طور نرم و یکنواخت پخش کنید.

“یکی از مهم ترین فاکتور ها برای داشتن بهترین سایه چشم، داشتن ابزار مناسب است. شما حداقل باید 3 عدد براش داشته باشید . یک عدد برای مالیدن سایه به چشم و دو براش تمیز دیگر جهت اتمام کار و داشتن یک ترکیب رنگی یکدست. “

– ” قبل از اعمال پرایمر چشم، (محصولی مایع یا کرمی شکل است که روی پلک‌ها زده می‌شود تا تیرگی و خطوط دور چشم را بپوشاند) نواحی اطراف چشم را با پاک کننده میسلار تمیز می کنم. سپس از کرم دور چشم ضد پف استفاده می کنم و میزارم تا جذب پوست بشود.”

– “براش ترکیبی مورد علاقه من،  M.A.C. 217 نام دارد. به دلیل شکل و همه کاره بودن آن ، انواع کرم ها و پودرهای سایه چشم را با ترکیبی نرم و راحت روی پلک چشم پیاده می کند. به صورت ترکیبی و دایره وار در گوشه چشم خود از آن استفاده کنید. “

– “قبل از اینکه سایه چشم بزنید، حتما اول به مدت چند ثانیه چشمان خود را بسته و از پرایمر خشک استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: 11 روش برای بزرگتر به نظر رسیدن چشم ها

سایه چشم پودری خود را با یک براش سایه متوسط یا بزرگ، بمالید. بعضی وقتها من حتی از یک براش کرم پودر برای این کار استفاده می کنم زیرا هم به اندازه کافی محکم هست که بتواند کنترل دهد و هم نرم است، تا بتواند رنگ را پخش کند.

– اصولا دوست دارم اول آرایش چشم انجام بدهم و سپس از کرم پودر استفاده کنم. بخصوص اگر از رنگ دودی برای چشم استفاده کنم . در صورتی که آرایش سایه چشم تان ناقص شد، برای برطرف کردن آن نیازی نیست که مجدد از کرم پودر استفاده کنید، بعضی مواقع برای آرایش چشمم از ماسک چشم یکبار مصرف استفاده می کنم. وقتی که آرایشم تمام شد، ماسک را برداشته و به آرایش قسمتهای باقیمانده ادامه می دهم.  

سایه چشم پودری و سایه چشم مایع و کرم را با هم ترکیب کنید و بمالید. توصیه می کنم سایه چشم پودری را در آخر بزنید زیرا باعث ماندگاری بیشتر کل آرایش چشم می شود.”

– برای رنگ دودی زیر چشم ، از یک براش نرم استفاده کنید تا بتواند رنگ را کشیده و پخش کند.”

مطالب مرتبط:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *