اغلب خانمها دچار عارضه ترک پوستی هستند که این روزها فوق العاده رایج شده است. مدل آمریکایی Chrissy Teigen و بازیگر، هنرمند و مدل آمریکایی Teyana Taylor هم جزء این دسته از خانمها هستند.

اگر شما هم چنین مشکلی دارید نگران نباشید هیچ اتفاق خاصی نیفتاده است. در صورتی که از این خطوط اصلا خوشتان نمی آید، می توانید اثرات آن را روی سطح بدن کاهش دهید ( تحقیقات نشان داده اند که امکان از بین رفتن آنها به طور کامل وجود ندارد. ) گزینه دیگر آنکه باید از ابتدا از ظاهر شدنشان جلوگیری کرد یا آنها را مخفی کرد. یکی از بهترین روش ها آن است که با آنها کنار آمده بتوانیم دوستشان داشته باشیم.

در زیر توصیه ما برای شرح تمامی موارد فوق ارائه می گردد.

ترک پوستی چیست؟

 Joshua Zeichner مدیر مرکز تحقیقات بالینی و آرایشی و متخصص پوست در بیمارستان Mount Sinai در نیویورک می گوید: ” ترک پوستی بر اثر کشیدگی سریع پوست حین کاهش وزن، بارداری و یا بلوغ رخ می دهد. پوست آن قدر کشیده می شود که کلاژن و نسوج کششی آسیب می بینند و منجر به ایجاد خطوط و ترک های روی پوست می شوند.

استریا (striae) نام علمی ترک پوستی است که شاید شنیده باشید.

 Zakiya P. Rice دستیار استاد و متخصص پوست و مدیر واحد بالینی پوست پزشکی دردانشگاه Emory آتلانتا در این خصوص می گوید: ” استریا در واقع نوعی خراش پوستی، و ناشی از تغیییرات مولکولی دائمی پوست است که قابل بازگشت نیست. به همین دلیل است که اگر به آن دچار شده اید برای همیشه با شما خواهند بود. (همه افراد کم و بیش با این موضوع دست و پنجه نرم می کنند و نباید باعث خجالتتان شود.)

5 روش رفع ترک های پوستی

1- استفاده از رتینوئید برای رفع ترک پوستی

رتینوئید از مشتقات ویتامین A در درمان های موضعی است و باعث تولید کلاژن های جدید در بدن می شود. بنابر یک تحقیق که در سال 2014 در خصوص جراحی پوست در آمریکا منتشر شد، نشان داد که استفاده روزانه از این روش به مدت حداقل 16 هفته، می تواند اثرات قرمز و تازه به وجود آمده روی پوست را کاهش دهد. اما اگر باردار هستید از این روش درمانی استفاده نکنید.

2- استفاده از مرطوب کننده برای رفع ترک پوستی

Zeichner می گوید: ” از مرطوب کننده های با ترکیبات آلی استفاده کنید ( اگر پوستتان حساس نیست). آنها باعث ایجاد لایه محافظتی روی پوست و باعث بهبودی آن و کاهش ترک پوستی می شود. 

بیشتر بخوانید: آیا محصولات حاوی کلاژن واقعا تاثیر مثبتی روی پوست دارند؟

3- استفاده از لیزر برای رفع ترک پوستی

 بسیاری از متخصصین پوست از لیزرهای فراکشنال مانند Fraxel Dual برای درمان ترک های پوستی استفاده می کنند. 3 تا 5 جلسه درمانی به مدت 3 ماه می تواند ترک های پوستی قرمز رنگ (در ابتدا این ترک ها به رنگ قرمز است و سپس به مرور زمان به رنگ سفید تغییر می کند) را تقریبا بیرنگ کرده و تا 50% باعث کاهش اثرات خطوط سفید می شود.

4- استفاده از میکرونیدلینگ با دستگاه رادیوفرکانسی برای رفع ترک پوستی

Ellen Marmur متخصص پوست در نیویورک می گوید:در این روش توسط سوزن های بسیار کوچکی چند سوراخ ریز درون پوست ایجاد می کنند که باعث می شود خراش های غیر عادی پوست از بین برود، همزمان با آن، یک لیزر رادیوفرکانسی، به زیر پوست هدایت میشود و باعث ساخت کلاژن طبیعی در بدن شده و ترک ها را باریک تر می کند .

Jeanine Downie متخصص پوست در Montclair, New Jersey اغلب از این روش برای کاهش اثر استریا برای پوست های تیره استفاده می کند زیرا خطر احتمال برخورد با لکه های پوستی وجود ندارد.

Intracel و Intensif نام دو نوع برند رایج رادیوفرکانسی هستند.

در این روش به 2 تا 5 جلسه درمانی نیاز است و می توان تا 60 درصد به بهبودی امیدوار بود.

5- استفاد از برنزه کننده برای پنهان کردن ترک پوستی

اگر رنگ پوستتان سفید یا مایل به سفید است، برنزه کننده ها می توانند ترک های سفید  را پنهان کنند. آن را به بدن بمالید، 1 دقیقه صبر کنید، سپس دوش بگیرید.

مطالب مرتبط:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *