داشتن پوست مستعد به جوش و آکنه ، دو منفعت برای من داشته:

اول اینکه تجویز داروی رتینول ام، (Retinol) جهت از بین بردن خطوط ریز و چین و چروک صورت ، دو برابر می شود و مرا تبدیل به Dorian Gray جوان می کند.

دوم اینکه جوش هایم باعث شدند که در آرایش صورت ماهر شوم.

هنوز با وجود سالها تجربه گذاشتن ماسک جوش، بعضی از روشها را تازه از آرایشگران متخصص یاد گرفته ام، که چگونه هر گونه تاول، جوش و … را با آرایش بپوشانم.

پوشش جوش سر سفید با آرایش

با یک صورت خشک و تمیز شروع کنید .

 Mally Roncal آرایشگر و موسس کمپانی Mally Beauty میگوید: بسیار مهم است که کانسیلر شما خشک بوده و ضخامت یکنواخت و  قدرت چسبندگی خوبی داشته باشد.

هرچه کانسیلر شما مرطوبتر و لغزنده تر باشد، پوشش و مخفی کردن ضایعات (جوش، تاول،…) سخت تر است. این نوع از کانسیلر ها نباید مدادی باشند (سر نازکی دارند) و باید در تیوب یا ظرف های حجم دار باشند. هنگامی که نقطه مورد نظر را پیدا کردید، با استفاده از یک براش کوچک، شبیه به مداد نوک تیز ، جوش سرسفید و نقاط قرمز ملتهب اطراف آن را بپوشانید. تا حد ممکن درست هدف گیری کنید.

 Roncal می گوید : می توانید از آیینه آرایشی با بزرگ نمایی نیز استفاده کنید.

همراه با محل جوش، قسمتهای دیگر پوست را که مشکلی ندارند پوشش ندهید در غیر اینصورت آن نقاط برآمده و باعث جلب توجه خواهد شد.

پس از اعمال مواد آرایشی، با دست روی آن را چند ضربه آرام بزنید تا جوش مورد نظر برجسته به نظر نرسد.

به جای استفاده از پودر مات کننده یا نیمه شفاف که جوش سر سفید شما را سفید و درخشان می کند، کانسیلر خود را با یک براش پرز دار، و پنکیکی که با رنگ پوستتان ست است، اعمال کنید.

پوشش جوش های کیستی با آرایش

بهترین روش جهت مخفی کردن این غولهای برجسته و بدون سر، کمپرس سرد یا گرم است، بسته به این که روی پوست شما کدام یک بهتر عمل میکند.

کمپرس آب یخ به بهبود دردها و جراحات بدن کمک می کند، و پارچه صورت آغشته با آب گرم (نه داغ)، باعث کشتن باکتری ها می شود. بنابراین در هر دوی این حالات، میزان التهاب و اندازه جوش ها کاهش می یابد.

Roncal می گوید: مشکل جوش های کیستی، آن است که هر کدام خصوصیات مختلفی دارند.

بعضی وقتها از یخ، بعضی وقتها از آب گرم استفاده می کنم. اغلب اوقات نمی دانید چه روشی بهتر است تا اینکه روی آن جوش امتحان کنید و ببینید چطور می توانید از شر آنها خلاص شوید.

شاید عقلانی نباشد اگر بگوییم از کرم پودرهای با پوشش کامل دوری کنید و به جای آن از مرطوب کننده های رنگی و سبک استفاده کنید.

 Autumn Moultrie آرایشگر و همکار Gabrielle Union و Kerry Washington می گوید : “شما مجبور نیستید که جوش های کیستی را به طور کامل پوشش دهید چون نمی توان آن ها را کاملا مخفی کرد. “

Roncal می گوید : پوشش دهی بسیار زیاد، جوش های کیستی را بدتر و بزرگتر نشان می دهد.

با ست کردن رنگ پوست خود ، از میزان وضوح آن بکاهید. اگر همچنان شک دارید که روی پوست شما معلوم هست با استفاده از آرایش چشم دودی رنگ، دیگر کسی به وجود جوش روی پوست شما توجهی نمی کند.

بیشتر بخوانید: چگونه به درستی پوستتان را مات کنید؟

پوشش محل پوسته شدن جای جوش با آرایش

با تشکر از روش های درمانی آکنه که بسار زیاد مورد استقبال واقع شده! ضایعات پوستی صورتتان اکنون به حالت پوسته شده در آمده است , حالا مشکل دوتا شد.

Joshua Zeichner متخصص پوست شناسی در نیویورک می گوید : “اولین قدم آن است که با استفاده از اندکی مرطوب کننده صورت ، باید سریعا به پوستتان آبرسانی کنید.”

اما به گفته Roncal، شما می توانید قبل از آرایش صورت، حالت پوسته شدن را روی صورت خود از بین ببرید.

“روش مورد علاقه من آن است که محل جوش یا لکه پوسته شده را با استفاده از حوله آب گرم، مرطوب کرده و با استفاده از یک موچین (که توسط الکل استریل شده است) پوسته های محل مورد نظر را به آرامی بردارید. “

این مرحله قبل از اعمال کانسیلر است.

 Moultrie می گوید: ” جهت لطیف کردن هر چه بیشتر پوست خود، با استفاده از مرطوب کننده بدون روغن، محل مورد نظر را آبرسانی کنید. همچنین می توانید از اسپری های آبرسان که روغن کافی دارند، جهت مرطوب کردن پوست خود استفاده کنید.”

هر دوی این روش ها، پوست شما را برای اعمال کانسیلر صورت، آماده خواهد کرد.

پوشش جوش ها سرسیاه با آرایش

Roncal می گوید: ” من جوش  های سر سیاه روی بینی ام را هر روز می پوشانم . آرایش لایه های مختلفی که با آن جوش ها را می پوشانم، دوست دارم. در ابتدا از کرم پودر استفاده می کنم. اگر به پوشش بیشتری نیاز بود، کمی کانسیلر هم رنگ هم به گونه ای روی آن می زنم تا با هم حسابی ترکیب شوند و در نهایت روی آن هم پنکیک اضافه می کنم. اگر همچنان جوش ها مشخص باشند، با استفاده از براش خط انداز نوک تیز، آن را با کانسیلر بیشتری می پوشانم “

ممکن است بپرسید اما این که کلی آرایش شد.

Roncal می گوید: “کلید مخفی کردن جوش ها، داشتن صبرزیاد است. اگر تصور می کنید که تنها در یک وهله می توانید پوشش دهید، اشتباه می کنید. Moultrie می گوید : مگر اینکه برای همیشه این جوش ها را از بین ببرید.

پوشش جوشهای پوست چرب با آرایش

اگر پوست شما چرب باشد، باید از زدن مواد آرایشی که خاصیت چرب کنندگی دارند، پرهیز کنید.

Moultrie می گوید : “از کرم پودر، کانسیلر و مرطوب کننده های بدون چربی استفاده کنید. حتی اگر صورتتان چرب است، باز هم به مرطوب کننده نیاز دارید.

حتی اگر در روزهای نوجوانی به سر می برید – که اوج ظاهر شدن آکنه های چرب است – پوست شما قبل از اعمال مواد آرایشی خشک ، به مرطوب شدن نیاز دارد در غیر این صورت صورتتان شبیه به بتن پیاده رو سفت و سخت می شود. “

به طور کلی پس از پوشاندن جوش صورت، بهتر است که دیگر کاری با آن نداشته باشید. اما بعضی از جوش های چرب را نمیتوان دست نزد.  اگر از داخل جوش ، مایع شفافی تراوش کند، با یک دستمال تا حد امکان مواد داخلش را تخلیه کنید. یک بسته لوازم جوش فوری شامل خشک کن ، کانسیلر خشک و یک براش تمیز کنارتان داشته باشید. Roncal  می گوید: ”  پس از هر بار استفاده براش را با براش پاک کن، یا با الکل تمیز کنید. زیرا باکتری ها نباید به وسایلی که استفاده میکنید، وارد شوند. “

بیشتر بخوانید: معرفی انواع جوش و آکنه صورت و روش درمان آنها

پوشش جوشهای قرمز با آرایش

به گفته Moultrie شما می توانید حالت قرمز ناخوشایند صورت خود را با اعمال یک پرایمر سبز یا کانسیلر سبز رنگ روی لکه های موردنظر، از بین ببرید. سپس از یک کانسیلر پایه زرد رنگ استفاده کرده ، گوشه های بیرونی جوش را با پوست  همرنگ اطراف آن مخفی کنید. از زدن پودر بیش از حد روی آنها خودداری کنید . اگر سطح آرایش آن را برجسته کند یا پودر زدن باعث از بین رفتن مقداری کانسیلر شود، جوش تحریک شده ممکن است بدتر و غیر بهداشتی شود.

پوشش جای جوش روی ابرو با آرایش

چشم ها دریچه روح شما هستند. و ابروها حکم پرده های زیبای آن هستند و آن جوش قلمبه ناجور که از ابروی چپ شما بیرون می زند …. جلب توجه می کند.

در ابتدا چند نکته جهت حل مشکل:

اگر دوست ندارید ابروهایتان بیرنگ شوند از محصولات دارای بنزوئیل پروکساید استفاده نکنید.

روغن درخت چای، گوگرد، رتینول جایگزین های بهتری هستند. هر روز و شب ها به هنگام استفاده از پاک کننده ها، مواظب باشید که چقدر از مواد آرایشی صورت و حتی مواد آرایشی موها ، جذب ابروها  می شود.

موهای ابروها را از هم جدا کرده با استفاده از یک براش نرم دندانه ریز، با کرم پودر روی جوش را به اندازه یک نقطه پر کنید. (لازم نیست کل محل مورد نظر را پوشش دهید، فقط روی جوش را مخفی کنید.)

Moultrie  می گوید: دقت کنید که مواد فونداسیون جذب موهای ابروهایتان نشود. سپس با استفاده از پودر یا هر چیزی که قبلا استفاده می کردید ، ابروهایتان را پر کنید.

اگر ابروهایتان ریشه موهای بسیار ضعیف یا رنگ بلوند دارند، قبل از کشیدن مداد ابرو یا مالیدن کرم پودر، با استفاده از یک کانسیلر سبز، رنگ قرمز جوش را خنثی کنید.

فقط اطمینان حاصل کنید که مداد ابرو زیاد خشک نباشد یا رنگ آن به جوش نچسبد. یک مداد ابرو یا مارکر مرطوب یا پماد خاصیت جذب بهتری دارد. در انتها پودر ابروی همرنگ آن را نیز به ابروها بزنید.

پوشش جای جوش که حالا یک نقطه قهوه ای است با آرایش

نقاط قهوه ای قرمز به جا مانده روی صورت که زمانی آکنه بوده اند، می توانند به اندازه جوش های سرسفید ناراحت کننده باشند والبته میتوانند مدت بیشتری روی صورت بمانند.

اما محصولاتی وجود دارد که میتوانند با این تغییر رنگ مبارزه کند و یک کرم پودر کافیست تا تماما آنها را پوشش دهد.

پوشش جای جوشی که تازه خالی کردید و زخم شده با آرایش

هر چند نباید این کار را انجام می دادید اما الان زمان سخنرانی کردن نیست. وقتی جوشی توسط دستان آلوده به میکروب به حدی آسیب می بیند که تبدیل به زخم می شود، قبل از هر کاری ابتدا توسط باسیتراسین (Bacitracin) وپمادهای آنتی بیوتیک که بدون نسخه پزشک نیز قابل استفاده است، محل مورد نظر را تمیز کنید.

اگر چند روز پس از آن، در نقطه مورد نظر احساس گرما و درد کردید با متخصص پوست خود در خصوص تجویز آنتی بیوتیک مشورت کنید.

اگر باعث به وجود آمدن لکه ای روی پوست خود شده اید که سیاه و برجسته است و پوشاندن آن دشوار است، از این روش استفاده کنید: Roncal می گوید : ” من از 2 تا کانسیلر برای پوشش محل آسیب دیده استفاده می کنم.

ابتدا از کانسیلر سفید رنگ (روشن تر) استفاده کنید تا تیرگی رنگ آن را بپوشاند ، بگذارید خشک شود و سپس از یک کانسیلر همرنگ با پوست خود استفاده کنید تا آن را پوشش دهد.”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *