داشتن پوست بسیار چرب دردسر ساز است . بعضی وقتها آن را مانند ماده ای مزاحم بر روی صورتم -که عاشق آرایش است- احساس می کنم .

می دانم خانمهایی که چنین صورتهای چرب و لیزی دارند احساس من را خوب می فهمند.

بدون داشتن محصولات مناسب، آرایش شما به سرعت از وضعیت بسیار خوب به چیزی شبیه به صورت کاراکترهای انیمیشنی بدریخت تبدیل خواهد شد. خوشبختانه من تقریبا تمام محصولاتی را که باعث مهار لیزی صورت و در نتیجه تثبیت آرایشم می شد، امتحان کردم و حالا میتوانم این اطلاعات را در اختیار شما قرار دهم.

استفاده از پرایمر مناسب پوست چرب

اولین کار، زیرسازی است. از یک پرایمر که مخصوص پوست های چرب یا مستعد آکنه است، استفاده کنید. توجه کنید که از پرایمرهایی  که تاریخ مصرف آنها گذشته است استفاده نکنید زیرا ممکن است صورتتان را حتی براق تر کرده، چربی را جذب نکنند.

لطفا دست نگه دارید! هر محصولی که در آن از واژه ” درخشش ” استفاده شده باشد، برای پوست های چرب و براق مناسب نیست. از آنها استفاده نکنید.

استفاده از پرایمر چشم

به شدت توصیه می کنم هنگام آرایش چشم (یا حتی کرم پودر) از پرایمر برای پلک چشم استفاده کنید. در این صورت آرایش چشم تان با این زیرسازی تثبیت شده به هم نمی ریزد.

استفاده از یک پنکیک مات

پس از اتمام آرایش چشم تان، روی آنها را با یک پنکیک مات بپوشانید. روی محصولات آرایشی به دنبال واژه هایی چون ” جذب کننده چربی ”  یا ” پودر مات کننده  ” باشید.

پودرهای براق کننده روی صورتتان ممکن است تنها در عرض چند ساعت، آرایش شما را تبدیل به صورت دختربچه های کم سن و سالی کند که در بین جمع انگشت نما می شوند.  این نوع آرایش مخصوص خانمهایی با پوست معمولی و خشک است.

بیشتر بخوانید: علت قرمزی و حساسیت پوست صورت و روش درمان آن

استفاده از اسپری فیکساتور

حال که روی آرایشتان پودر اعمال کردید، ممکن است با خود بگویید “صورتم خیلی پودری به نظر میاد!”

نگران نباشید، برای آن نیز راه حلی وجود دارد و آن اینکه کار آرایش خود را با یک اسپری فیکساتور، نهایی کنید.

انواع مختلفی از اینگونه اسپری ها برای صورت های بسیار پرچرب وجود دارد. با زدن کمی از این اسپری های فیکساتور، آرایشتان تا پایان روز تثبیت و فاکتور درخشندگی پوستتان متعادل خواهد شد. بعلاوه  به سرعت از شر این جمله ” بازم صورتم رو تو یک ظرف آرد و پودر فرو کردم ” خلاص خواهید شد.

استفاده از کاغذ جذب چربی پوست

همیشه همراه خود کاغذهای خشک کن جهت جذب چربی اضافی روی پوستتان داشته باشید.

من عاشق کاغذ های جذب چربی Clean & Clear هستم اما شما از هر محصولی که برای صورتتان بهتر کار می کند، استفاده کنید. پس از جذب چربی های اضافی روی صورتتان، تازه پوستتان شبیه به پوستهای معمولی می شود. اما با این وجود چربی بیش از حد پوستتان باعث میشود تا شما جزء آخرین نفراتی باشید که روی صورتتان چین و چروک می افتد و این یک نکته مثبت است.   

مطالب مرتبط:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *