افزایش سن روند طبیعی رشد بشر است و در هر صورت اتفاق می افتد. Michelle Lee سردبیر مجله Allure در نامه ویراستاری خود در ماه سپتامبر نوشت: ” اگر یک چیز غیرقابل اجتناب در زندگی وجود داشته باشد، آن پیر شدن است (هر ثانیه، هر دقیقه). بعضی از  ما فرصت پیر شدن را پیدا نمی کنیم. بعد از من تکرار کنید : پیرتر شدن روندی فوق العاده است، زیرا به این معنی است که ما هر روز فرصتی دوباره برای یک زندگی کامل و شاد داریم.  

اما فقط به این دلیل که ما پیر میشویم، به این معنا نیست که ما نمیتوانیم در این روند از خودمان مراقبت کنیم.

بیاییم با قضیه روبه رو بشیم . به لطف تکنولوژی، برخی از نوآوری های بسیار جالبی وجود دارند که به کاهش سرعت این فرآیند کمک می کنند (فکر شو بکنید: پرکننده های آرایشی، “کرم ضد آفتاب حاوی DNA ” و …). در اینجا، هفت روش خلاقانه و به روز برای مراقبت از پوست که ممکن است چگونگی روند افزایش سن ما را تغییر دهد، ارائه میگردد. 

1- بوتاکس بدون استفاده از سوزن

در حال حاضر 3 فرم از سم بوتولینوم فلج کننده عضله وجود دارد:

– (Botox OG) بوتاکس

– (Dysport) دیسپورت

– (Xeomin) زاُمین  

همگی آنها خطهای باریک را به مدت چند ماه صاف می کنند و در همه آنها اثر آمپول و گاهی کبودی دیده میشود. این روش میتواند در سال 2019 تغییر کند. سم موضعی بوتولینوم ،که موقتا سم بوتولینوم داکسی (RT001) نامیده شد که نوعی ژل موضعی است -حال متوجه شده ایم که چرا موقتی است- و به زودی به بازار عرضه خواهد شد. این ژل پاک شونده روی چین و چروک های اطراف چشم 1600 نفر در آزمایشهای بالینی آزمایش شده است. قبل از اینکه بیش از حد هیجان زده شوید یک نکته قابل ذکر است و آن اینکه درست کردن این ژل باید توسط پزشک متخصص انجام گیرد و نه توسط شما . اما لااقل این جمله ” ممکنه یکمی سوزش داشته باشد” را نخواهید شنید.

2- کرم ضد آفتاب حاوی  DNA

 درک این موضوع که هنوز آدمهایی وجود دارند که ترجیح میدهند هر روز کرم ضدآفتاب نزنند، کمی سخت است. اما اگر SPF  موجود در کرم ضدآفتاب آنها از ترکیبات جالبی مثل DNA ساخته شده باشد، در این صورت ممکن است نظرشون راجع به کرم ضدآفتاب عوض شود. دانشمندان و متخصصان پوست در این خصوص امیدوارند. مطالعات اخیر توسط تیم تحقیقاتی دانشگاه بیرمنگام که در گزارشات مجلات علمی به چاپ رسیده نشان داده است که اتصالات شبکه ای مولکولهای DNA میتوانند در برابر اشعه های فرابنفش ( U.V )  از پوست محافظت کنند. جهت بررسی موضوع، آنها لایه نازکی از اسپرم ماهی سالمون را تهیه کردند و آن را در معرض نورهای فرابنفش با طول موج های  A و B  قرار دادند، لایه فوق 90 درصد از نور فرابنفش B و 20 درصد از نور فرابنفش A را بلاک کرد.پس از این موفقیت عظیم، تیم پژوهشی، شروع به تبلیغات آن در بازار جهانی کرد. 

بیشتر بخوانید: بهترین توصیه های آرایشی از زبان بهترین متخصصین آرایش و زیبایی

 3- روش جدیدی برای آب کردن چربی

همگی ما بدن هایمان را همان گونه که هست، می پذیریم. اما از یک روش اصلاحی برای کاهش سلولهای چربی در مطب متخصص پوست ، استقبال خواهیم کرد. این روش XAF5 نام دارد و زمانی کشف شد که شخصی با بیماری گلوکوم -Glaucoma (بیماری چشمی به نام آب سیاه ) و به صورت تصادفی و به هنگام استفاده از قطره چشم متوجه از بین رفتن لایه های چربی زیر چشم هایش شد.به نظر می آید که ترکیبات قطره، به گیرنده های روی سطح سلولهای چربی چسبیده و با آزاد سازی مواد روغنی آنها، حجم چربی ها را کاهش می دهد. همچنین از شکل گیری بیشتر سلولهای چربی جلوگیری می کند. بر طبق مطالعات یک شرکت اسپانسر، برای افراد تحت آزمایش  که به مدت 11 هفته  و هر شب از پماد زیر چشم استفاده کردند، چربی کمتری در آن نقاط جمع شد.  این اولین کاربرد محصول چربی زدا بوده و تنها با دستور پزشک تجویز می شود. میتواند در آینده جهت چربی های شکم و چانه نیز به کار برده شود.

4- پرکننده چروک صورت بسیار قوی

 اسید هیالورونیک (Hyaluronic)  تزریقی (مانند: Restylane and Juvéderm ) مدت زیادی است که جزء پرکننده های بسیار قوی چروک صورت در مطب متخصصان پوست مورد استفاده قرار می گیرند. این ماده به زودی با ماده جدیدتری با ماندگاری بیشتر ترکیب شده و به بازار خواهد آمد.

Algeness نوعی ژل حاوی شکر طبیعی (agarose) است و از جلبک دریایی به دست می آید. در تحقیقات به دست آمده اثر طولانی تری نسبت به اسید هیالورونیک دارد (12ماه بیشتر). 

سایر مزایا: هیچ گونه واکنش آلرژیکی ندارد. و نتایج بلافاصله مشخص میشود.

Algeness ، هم اکنون در اروپا مورد استفاده قرار میگیرد و به زودی به بازار های آمریکا هم خواهد آمد.

5- تزریق جهت کاشت مو 

ریزش مو در آمریکا تاکنون برای 40 میلیون مرد و 21 میلیون زن اتفاق افتاده است اما کمتر از 7 درصد آنها درصدد درمان آن هستند. زیرا در واقع کار خاصی هم نمی توان انجام داد. Histogen یک شرکت پزشکی است که بافت محرک رشد موی قابل تزریق آن: HSC، در تحقیقات به عمل آمده روی افراد، موجب رشد مجدد مو ها شده است. 

ترکیبات موجود در HSC، مواد موثر بر رشد مو ها هستند. در دو مورد آزمایش روی مردان و زنان، تعداد مو ها در مردان 12 هفته پس از تزریق HSC تا میزان 60 درصد افزایش یافت و 120 درصد تا یکسال پس از آن رشد داشته است.در مورد زنان نیز همین آمار اعلام شده است.

6- لیفت پوست صورت بدون تداخل

 چند سال قبل Gwyneth Paltrow، پشتیبانی خود را با تیتر مقاله ای در روش های جنجال برانگیز زیبایی صورت با عنوان ” لیفت با نخ “اعلام  کرد. اکنون چند سال بعد، روش درمانی تیم Goop guru ، نوعی اصلاح بی خطر را روی آن اعمال کرد.

Norman Rowe متخصص جراح پلاستیک در نیویورک در این خصوص می گوید: لیفت با نخ، روشی است با احتمال حداقل تداخل در پوست صورت، گردن و آرواره های فک و چانه ، که نخ ها توسط قیف یا نگه دارنده های کوچکی  که بر روی خود دارند از زیر پوست توسط یک سوزن بلند عبور داده می شوند. سپس مخروط ها پوست را از سطح زیرین آن کشیده به حالت معلق نگه می دارند که این کار باعث جوانترسازی و لیفتینگ پوست می شود. ( تصور کنید که یک گرداننده عروسک ، نخ های آن را از بالای سر عروسک می کشد). جدیدترین نسخه این روش درمانی با استفاده از نخ های حل شدنی انجام می شود. بر خلاف نخ های بخیه جراحی، که دائمی بوده زیر پوست می ماندند. 

7- کاشت سینه سبک

 عمل سینه و کاشت اندازه های آن در حال افزایش است. در آمریکا کاشت حجم 350 سی سی (تقریبا شکل کاپ D) رایج است. اما کاشت حجم بزرگتر از آن سنگین تر بوده و فشار بیشتری را روی نسوج سینه ایجاد کرده باعث افتادگی، شکل نامناسب و کمردرد می شود. برای حل این مشکل، شرکت بیوتکنولوژی G&G، حدود 10 سال است که بر روی نوعی ژل کاشت سینه به نام B-Lite، که 30 درصد سبک تر از ایمپلنت های مرسوم می باشد، تحقیقات انجام داده است. درون ژل میلیونها کره ریز بوروسیلیکات وجود دارد. همان نوعی که در حال حاضر توسط ناسا برای روشن شدن شاتل فضایی استفاده می شود و همچنین به اکتشافگران کمک می کند زمان بیشتری در آبهای اقیانوس ها گشت و گذار کنند. هم اکنون B-Lite در اروپا در دسترس عموم می باشد. مطالعات، جهت تایید سازمان دارو و غذای آمریکا (FDA)، حدود 3 سال به طول می انجامد.

مطالب مرتبط:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *