برای بهتر انجام دادن آرایش پایه، بهترین متخصصان آرایش و زیبایی را گرد هم آورده ایم، (متخصصانی چون Hung Vanngo  وLaura Mercier ) تا هر چه بیشتر راجع به کرم پودر های آرایشی بدانیم. نکاتی مانند چگونه بهترین سایه را انتخاب کنیم، یا از ایجاد لک و رنگ هنگام استفاده از مواد آرایشی جلوگیری کنیم، چگونه خطوط نازک و جوش های درشت را بپوشانیم و اینکه اصلا چرا باید از کرم پودر بیشتری استفاده کنیم.

در ذیل توصیه های بهترین کارشناسان زیبایی از ابتدا تا پایان یک آرایش بدون نقص ارائه می شود:

انتخاب رنگ کرم پودر مناسب

 Nick Barose: هنگام خرید کرم پودر جدید، در نور طبیعی چند نمونه سایه را تست کنید. سپس چشم هایتان را چین دهید، رنگ سایه ای که محو شود، همین سایه مناسب پوست شماست.

Jillian Dempsey : صورتتان نباید تیره تر از رنگ گردنتان باشد. سایه ها را اطراف فک پایین تست کنید یا از پودر برنزه کننده روی گردن استفاده کنید تا باعث یکدست شدن آرایش شود.

 AJ Crimson: کرم پودر را در دو رنگ تهیه کنید: یکی برای پوشاندن لکه های پوستی، و یک سایه روشن تر برای هایلایت کردن چانه، گونه و پل بینی (بخش فوقانی استخوان بینی که عینک روی آن قرار می گیرد).

 Lora Arellano: اگر سایه مناسب رنگ پوست خود را پیدا نمی کنید، دو رنگ بخرید: اولی کمی تیره تر از رنگ پوستتان دیگری کمی روشن تر ، سپس تن رنگ مناسب را بین آن دو پیدا کنید.

Nick Barose: در مواردی که می خواهید از خود عکس بگیرید، از پرایمر و یک کرم پودر کاملا مات استفاده کنید. رنگهای روشن، عکس را براق می کند.

 Laura Mercier : بیشتر کرم پودر های بدون روغن، در طول روز و بر روی پوست های چرب با اکسیژن هوا ترکیب شده به رنگ زرد یا نارنجی درمی آیند، بنابراین قبل از اقدام به خرید ، چند ساعتی آنها را روی پوست خود تست کنید.

لوازم ارایش مناسب داشته باشید

Arellano : از براش های گرد از جنس الیاف مصنوعی برای کرم پودر های خود استفاده کنید که به نام براش های پودری معروف اند، ولی برای ترکیب کردن رنگها بهترین اند.

Linda Cantello : براش های مصنوعی کوچک و اسفنجی برای ترکیب کردن کانسیلر بر روی قرمزی یا هرگونه لکه های پوست روی چانه، پیشانی و بینی، فوق العاده اند.

 Arellano : با براش اسفنجی، اسپری صورت را پخش کنید و آن را روی آرایش صورتتان (کرم پودر، رژ گونه، برنز کننده، هایلایتر) بمالید تا آرایش تان روی پوست طبیعی تر شود.

 Vincent Oquendo: تا می توانید کرم پودر را با یک براش به صورت موجی روی صورت خود صیقل دهید. باعث می شود پوشش صورت شما سنگین جلوه نکند.

 Patrick Ta : کرم پودر را اعمال کنید و سپس آن را با یک اسفنج نم دار روی صورت خود بمالید تا اینکه کاملا یکدست ترکیب شود. یا می توانید از دست هایتان استفاده کنید.

Joseph Carrillo : من دوست دارم کرم پودر را با دستم به صورتم بمالم تا به گرم کردن آن کمک کرده باشم. آن را داخل منحنی های پوست صورت می زنم. معمولا به صورت دایره وار این کار را انجام می دهم. سپس با استفاده از یک براش کرم پودر تمیز، هر گونه ترکیب اضافی را حذف می کنم.

Suzy Gerstein: از گرمای طبیعی انگشتانتان برای پخش کردن محصول استفاده کنید، برای ترکیب بهینه بر روی مناطق چانه و فک پایین و همچنین پایین بینی ، دقت ویژه داشته باشید. اینجاست که پد اسفنجی Beautyblender (یا هر اسفنج ترکیبی دیگر) بهترین دوست شما خواهد بود. زیرا آرایش روی پوست را به خوبی به درون پوست برده و هر قسمت از کرم پودر را که روی کار باشد پاک می کند.

Joey Camasta: مدیر مرکز آرایش در Ready to Wear Beauty : بسیار دوست دارم که با یک کرم پودر کاملا سبک و ملایم، شروع کنم و با انگشتانم سطح صورتم را ماساژ دهم. به این ترتیب همه مواد با پوست شما ترکیب شده و توسط اسفنج یا براش خورده نمی شود. این باعث ایجاد یک پوشش لطیف شده، هرگونه قرمزی یا ناهمواری را برطرف می کند.

بیشتر بخوانید: رازهای زیبایی از زبان سوپر مدلهای معروف دنیا (۱)

استفاده از پرایمر: زیر سازی پوست قبل از آرایش مهم است

 Matin می گوید: برای داشتن یک صورت درخشان، با مواد آرایشی روتین شروع کنید. من دوست دارم قبل از زدن پرایمر، از روغن صورت استفاده کنم و سپس کرم پودرم را بمالم.

Patrick Ta : زیرسازی پوست باعث ایجاد یک لایه زیبا و ملایم از کرم پودر می شود. از روغن و مرطوب کننده روی گونه ها، چانه، و بالای پیشانی استفاده کنید.

Rebecca Restrepo : قبل از اعمال، آب را با کرم پودر ترکیب کنید. زیرا باعث ایجاد رطوبت بدون هرگونه چربی اضافی روی پوست شده و آن را درخشان تر می کند.

Fabiola : اگر نسخه سبک تری می خواهید، کرم پودر را به مرطوب کننده اضافه کنید، در زمستان وقتی پوست واقعا خشک است، دوست دارم کمی روغن صورت بسیار سبک را به کرم پودر اضافه کنم، تا باعث ایجاد یک لایه آبرسان به پوستم شود.

Ma: اگر پوستتان خشک است، پیشنهاد می کنم کرم روز را بیشتر روی گونه ها بمالید تا در منطقه T صورت (بالای دو ابرو و روی بینی به شکلT) از برق زدن ناخواسته ناشی از اعمال کرم پودر در وسط روز جلوگیری کند.

Robin Black : اگر صورتتان دارای نواحی خشک است، یک نوار چسب کوچک را قبل از شروع آرایش صورت در آن محل بچسبانید. این کار باعث از بین بردن لایه پوستی می شود که آماده افتادن بود.

Hung Vanngo : یک پرایمر سایه چشم ( نوعی کرم یا لوسیون که پیش از آرایش چشم‌ها، روی پوست پلک‌ها مالیده می‌شود تا پایه‌ای صاف و یکدست را برای آرایش چشم‌ها فراهم کند.) را روی چروک پوست بمالید تا مانع چین خوردن آن شده، سطح یکدست و صافی را برای مواد آرایشی فراهم سازد.

Mary Phillips: وقتی پوست دارای فرورفتگی و برجستگی است، از یک پرایمر و کرم پودر کرم مانند استفاده کنید. آن نقاط را صاف و یکدست می کند.

ممکن است بیش از حد از کرم پودر استفاده کنید…

Mercier: اصلا خوب نیست اگر بگذاریم کرم پودر بیشتر از پوست صورت خودنمایی کند. پس از آنکه کرم پودر را اعمال کردید، اضافه آن را با دستمال از صورت پاک کنید.

Black : صورت خود را پاک نکنید. کرم پودر نقش یک پالت پاک کننده را دارد و پس از اعمال آن در صورت تمایل به پوشش بیشتر، می توانیدکانسیلر را روی آن بزنید.

 Azra Red : تمرکز اصلی شما برای استفاده از کرم پودر، باید بیشتر بر روی نقاطی باشد که (نیاز به پوشش بیشتر) لازم است، مانند اطراف بینی و چشم ها. سپس با یک پد اسفنجی ضربات آهسته (نه مالش) به آن می زنیم تا کرم پودر با سطح پوست یکی شود.

Ermahn Ospina : با اعمال 5 نقطه توسط کرم پودر (در هر قسمت یک نقطه از کرم پودر را اعمال کنید) بر روی هر یک از گونه ها، پیشانی، چانه و گردن، و پخش آن به صورت دایره وار و با استفاده از براش کرم پودر، یک نتیجه بدون نقص را به همراه خواهد داشت.

Molly R. Stern : کرم پودر را به مقدار کم و تنها بر روی قسمتهایی که نیاز به یکدست سازی پوست دارند، اعمال کنید. به این ترتیب آن نواحی عریان پوست، باعث ایجاد یک جلوه طبیعی تر در پایان کار می شود.

برای مناطقی از صورت با ابعاد کم، به میزان لازم از کرم پودر استفاده کنید. سپس کانسیلر را با ضربات آهسته، روی پل و نوک بینی، وسط پیشانی، چانه و منحنی بالای لبها بزنید.

Mercier : جهت جلوگیری از چین افتادن ، کرم پودر را ابتدا روی مناطق صاف و بدون خط مانند گونه ها اعمال کنید، نه از چین و چروک گوشه چشم یا خط خنده.  

کانسیلرها را فراموش کرده اید؟

Mercier: قرمزی آکنه ها را ابتدا با کرم پودر و سپس با کانسیلر پوشش دهید. روی جوش ها از براش استفاده کنید. انگشتان دست به جای پوشاندن قرمزی ها، باعث پس زدن مواد آرایشی می شود.

Mally Roncal: روی لکه هایی که در اثر نور خورشید ایجاد شده اند از کانسیلری استفاده کنید که سایه روشن تر از رنگ پوستتان با ته رنگ های صورتی یا طلایی داشته باشد، و روی آن پنکیک بزنید.

Cantello: بسیاری از افراد، اطراف خطوط لب شان لکه های قرمز یا لکه های پوستی دارند، آنها را با کمی کانسیلر پوشش دهید. از کانسیلرهای زیر چشمی برای بقیه نقاط صورت استفاده نکنید. اگرچه بیشتر افراد رنگدانه های منعکس کننده نور دارند که آنها را واضح نشان می دهد مثل اینکه می گویند : آهای من اینجام!

کانتور صورت و تثبیت آرایش

Carrillo: من همیشه کانتور انجام میدهم (شامل برجسته سازی مکان هایی است که می خواهید دیده شود و تیره کردن مکان هایی است که می خواهید کمتر دیده شود) زیرا یک آرایش یکدست اغلب، صورت را تخت نشان می دهد. استفاده از کرم پودری که 3 سایه تیره تر از آرایش پایه شماست، به عنوان یک کانتور، باعث ظریف ترکردن، شکل دادن، افزایش جذابیت و وضوح آرایش می شود. دوست دارم آرایش خط پیشانی، شقیقه و استخوان های گونه را با این سایه های تیره تر شروع کنم.

Crimson: می توانید بدون اینکه صورتتان حالت کیکی به خود بگیرد، لایه کرم پودر روی آن را تثبیت کنید. یک دستمال 2 لا را از هم جدا کنید، یکی از آن را روی پوست خود بگذارید. سپس پودر تثبیت کننده (فیکساتور) را روی دستمال بزنید.

هایلایت کردن و درخشندگی پوست

Michael Anthony  : پس از اعمال کرم پودر، با استفاده از یک اسپری ملایم پوست، پد اسفنجی Beautyblender را مرطوب کرده روی همه قسمتهای پوست خود بکشید تا اثر آرایش را پخش کرده و باعث هیدراته کردن و طبیعی جلوه دادن رنگ پوست شود.

Vanngo : کرم پودرتان را با چند قطره از ژل هایلایتر روشن ترکیب کنید تا یک صورت طبیعی و براق داشته باشید.

Black : برای اینکه آرایشتان هایلایت شود و درخشندگی طبیعی داشته باشد، پس از اتمام آرایش، روی گونه ها و شقیقه هایتان از یک سرم اسید هیالورونیک استفاده کنید.

روی تجدید آرایش خود تامل کنید

 Min Min Ma: برای اینکه از جلوه دادن آرایش بیش از حد جلوگیری کنید، به جای استفاده از پودر جهت جلوگیری از براق شدن مجدد پوست در طول روز، از کاغذ های جذب چربی پوست استفاده کنید.

Aidan Keogh: بعدازظهرها به جای اعمال مجدد آرایش روی مواد قبلی صورت ، سعی کنید آرایش خود را با استفاده از یک تونر تمیز کرده و آن را نو کنید.

Gerstein : هنگام برس زدن پودر یا استفاده از کاغذ جذب چربی پوست، درخشندگی را در مرکز بینی و برجستگی های گونه، طوری تنظیم کنید تا پوستتان همچنان شبیه به پوست طبیعی به نظر آید.

Phillips: هنگام تجدید آرایش، قبل از اینکه از کرم پودر استفاده کنید، با استفاده از یک براش کرم پودر، یک مرطوب کننده روی صورت خود بمالید.

Mercier: هر کاری کنید باز هم جوش ها از روی کرم پودر دیده می شوند . آن را با استفاده از کانسیلر و یک براش، مجدد آرایش کنید. (لایه بندی کرم پودر ها روی هم باعث کیکی شدن آرایشتان میشود).

مطالب مرتبط:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *