تا آن زمان که دارید شمع تولد 40 سالگیتان رو فوت می کنید موهایتان، بخشی از شادابی و درخشش خود را از دست خواهد داد. تولدتون مبارک!

برای برخی از خانمها این تغییرات حتی از این هم بدتر است. تا قبل از 50 سالگی ، حدود نیمی از ما شاهد یک برس پر از موهای کنده شده، دم اسبی های کم پشت و قسمت های خالی سر، خواهیم بود و اعتراف می کنیم که ریزش مو داریم.

و حالا زمانی است که به موهای دوران 21 سالگی خود برگردیم. اگر دلیل ریزش مویتان را با دکتر خود بررسی کنید، میتوانید برای همیشه ریزش مو را درمان کنید. در این مقاله ما به علت های مختلف ریزش مو و درمان برای هر کدام از آنها می پردازیم.

ریزش موی ارثی :

متداول ترین علت ریزش موی زنان ژنتیک است. قبل از اینکه در گوگل راجع به انواع درمانهای خانگی جستجو کنید، مطلب پایین را بخوانید:

Neil Sadick متخصص پوست در نیویورک در خصوص ریزش مو می گوید: تنها درمان موضعی ریزش مو که اثربخشی آن به اثبات رسیده است، ماینوکسیدیل (Minoxidil) است.

درمان ریزش موی ارثی:

وی، فوم ماینوکسیدیل 5% روگین مخصوص موی خانمها (Rogaine Women’s 5% Minoxidil Foam) را پیشنهاد می دهد. ( در صورت استفاده روزانه از این محصول، گرفتن نتیجه دلخواه حداقل 3 ماه زمان خواهد برد).

ریزش مو در اثر رژیم لاغری :

استرس و رژیم غذایی نامناسب ، دومین و سومین عامل عمده ریزش مو است.

Sadick  می گوید : ” 3 ماه پس از یک جراحی سنگین نیز که باعث خواهد شد نتوانید مواد غذایی موردنیاز مو هایتان را تامین کنید، موقتا ریزش مو خواهید داشت.”

درمان ریزش مو بعد از رژیم لاغری:

مکمل های بیوتین یا زینک (روی) می توانند باعث تقویت موها (آنها را پرتر نشان دهند) شده تا باقی موهای شما بتواند ظرف 6 تا 12 ماه آینده به رشد عادی خود بازگردد.

ریزش مو بر اثر جوش و خارش سر : 

جوش و التهاب پوست سر، موضوع را پیچیده تر می کند.

Sadick می گوید: جوش و التهاب پوست سر در اغلب خانمها بسیار شایع است و اکثرا با ریزش مو همراه است.

بیشتر بخوانید: ریزش موی فصلی چیست و چگونه آن را درمان کنیم؟

درمان ریزش مو بر اثر جوش و خارش سر:

وی، فوم روگین (Rogaine) را بعلاوه نسخه تجویزی یک استروئید (به دسته هورمونهائی اطلاق می شود که بدن آدمی آنها را از کلسترول که نوعی چربی است تهیه می کند) پیشنهاد می دهد.

جلسات هفتگی لیزرهای کم توان با استفاده از دستگاه iGrow نیز می تواند مفید باشد.

درمان ریزش مو بر اثر تغییرات هورمونی

ریزش مو بر اثر تغییرات هورمونی :

تغییرات هورمونی ناشی از یائسگی یا قرص های ضد بارداری می تواند برای موهایتان مشکل ایجاد کند.

درمان ریزش مو بر اثر تغییرات هورمونی:

قرص های اسپیرونولاکتون (Spironolactone)، داروی تجویزی است که میزان آندروژن را کنترل می کند و یا تغییر روش های ضد بارداری ، هورمون ها را کنترل کرده و رشد مو را به حالت نرمال در می آورد.

حجیم سازی موها:

تقریبا 3 ماه زمان می برد تا روش درمانی موها اثر کند. در حالی که منتظر هستید، با اسپری حجم دهنده و موس سبک موهای خود را تقویت کنید. با شانه دندانه پهن، از بالا تا پایین موها را خم کنید. با اسپری حجم دهنده شروع کنید و با استفاده از یک برس گرد و سشوار موها را خشک کنید. وسپس آن را در حالت فر لطیف قرار دهید و به آن حجم دهنده با ماندگاری بالا اضافه کنید.

مطالب مرتبط:

2 thoughts on “4 دلیل عمده ریزش مو در خانمها + روش های درمان آنها

  1. فرشته فراهانی says:

    سلام وقتتون بخیر، ببخشید روغن آرگان ING که آبرسانه باعث ریزش مو میشه یا نه؟ چون از موقعی که استفاده می کنم حس می کنم ریزش موم بیشتر شده، می خواستم ببینم بهم مربوطن یا نه

    • آرومیس says:

      سلام وقت بخیر. اوایل استفاده، میتونه با ریزش همراه باشه ولی به مرور زمان ریزش قطع می شه. فعلا دفعات استفاده رو کاهش بدید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *